כתבה על האכלת חתולי רחוב

גורדיאן

New member
סיפור קטן על מאכילי חתולים:

ליד עבודתי יש סופרמרקט ובו עובד אדם מבוגר בשם ויטלי בתור 'סדרן-עגלות', שזאת עבודה לא קלה במשכורת מינימום, אני בטוח שלא קל לו מבחינה כלכלית אבל כל יום הוא קונה בסופרמרקט קופסה של שימורי חתולים ונותן אותה לחבורת חתולי הרחוב שחיים בסביבה.
זה לא חדש שיוצאי רוסיה הם חובבי חיות, כלומר כלבים וחתולים, ובכלל ככל שאוכלוסיה היא תרבותית, משכילה וחילונית יותר כך יש גם יחס טוב יותר לחיות (וגם לנקיון הסביבה וכך הלאה), וכמובן שגם ההפך נכון.
 
אצלנו בשכונה יש אנשים

שמחטטים כל יום בפח שליד בית הספר. מוציאים את שאריות ארוחות הצהריים של הילדים, ממיינים אותם ומביאים לחתולים.
יש תפיסה כזו שאומרת שיוצרים רוסיה יותר פרו בעלי חיים. קשה לי להכליל. יש לי חברה מרוסיה שיש לה חתול והיא לא סובלת כלבים. ושני אנשים מיוצאי רוסיה שעובדים איתי שבכלל לא מתעניינים ולא מעוניינים בכלב או חתול.
לי גם קשה עם המילה "מתורבתית" ו"משכילים" ו"חילוניים". לא בהקשר לחתולים אלא בכללי. הרי ברור שאדם חרדי למשל הוא יותר משכיל בספרות היהודית מחילוני ממוצע והוא יותר אוחז בתרבות היהודית המסורתית מחילוני ממוצע. לכן המילה "משכיל" ו"תרבותי" הן בעייתיות. אבל זה כבר לא ממש קשור לחתולים.
 

Yukita

Active member
מנהל
נחמד, אבל לא קשור למציאות

זאת כבר היתממות. עם כל הכבוד לזריקת משפטים בנושאי צער בעלי חיים, החינוך הדתי נגד בעלי חיים בקהילות לא מעטות בולט מאוד לעין. כל בעל כלב בישראל נתקל בנערות הדתיות שצורחות ומזנקות לכביש סואן רק כי עובר על פניהן כלב (שקט לחלוטין!) קשור ברצועה, כמו שנתקל גם בהבדל העצום בין ילדים דתיים לילדים חפשיים בתגובות לנוכחות בעלי חיים. חפשיים - זאת המילה המסורתית לאנשים שאינם דתיים, המילה "חילוני" נכנסה לשימוש בעיקר (אם כי לא רק) משנות ה-60-70 ואילך באופן מכוון כמילה עם הקשר שלילי ("חול = חלל") אך לפני כן השתמשו במילה "חפשיים" - חפשיים מכבלים.
&nbsp
גם המילה "השכלה" במידה רבה כבר מאות שנים מתייחסת בעיקר ללימודים כלליים, בימינו בעיקר באופן ספציפי בהקשר של הלימודים שקודמו על ידי תנועת ההשכלה באירופה, אבל לפני זה - בהקשר של לימודים כלליים, למשל של כתבי יוון העתיקה. רבנים רבים נלחמו במגמת ההשכלה, ואפשר למצוא מידע על כל מיני החלטות נגד השכלה בלימודי חול או לימודים כללים, מהרשב"א ועד הרב הקוק. זאת לעומת אחרים, כמו הרמב"ם - שבכתביו מופיעות פסקאות שלמות שתורגמו למשל מאריסטו אבל למרות החשיבות המיוחסת לו הוא כיום נחשב למי שהפסיד במערכה אל מול המתנגדים לרציונליות ולכן במידה רבה גם ללימודים כלליים. לאור ההסטוריה הזו אפשר להיות מלומד - בתלמוד ובגמרא וכיוב' - אך לא משכיל - לא לדעת כלום מתחומים שאינם לימודי דת. למרבה הצער יש היום קבוצות שלמות באוכלוסיה שהן אכן חסרות השכלה, מסיבות דתיות. בקבוצות הללו הרבה פעמים כאמור בולט מאוד לעין החינוך של הילדים להירתע מבעלי חיים ואף לפגוע בהם למרות כל הדיבורים על המושג צער בעלי חיים.
&nbsp
אין צורך בידע מיוחד בשביל כל זה - מספיק פשוט ללכת ברחובות ירושלים ומקומות אחרים בישראל. לצערנו. העובדה שבמגזרים הדתי או הערבי כן יש אנשים שחובבים בעלי חיים אינה הופכת את המגמה הכללית של הקבוצות הללו.
 
אלו שני נושאים

לא קשור לדתי או לא. ברגע שאין חשיפה לבעלי חיים אז באמת הפחד (אגב, את הכלבה הראשונה שלי לקחתי לגדל רק כי שתי הבנות הקטנות שלי פחדו מאד מכלבים).
עניין של חשיפה.
נכון שהרבה משפחות דתיות, חרדיות בעיקר, נרתעות מגידול בעיקר כלבים ויש לזה שורשים בהסטוריה של העם היהודי במקומות שונים. ההלכה היהודית אוסרת לצער בעלי חיים ואני מכירה גם לא מעט ספרות חרדית לילדים שמנסה לחנך לאי פגיעה בבעלי חיים.
לגבי ההשכלה : זהו מונח. השכלה כללית אולי אין ללומדים הגמרא אבל הגמרא מבוססת על כל כך הרבה ידע כללי וגם בהלכות שנפסקות חייבות להתבסס על ידע כללי למדעי. אז אין לי"דתיים" השכלה כללית ותרבות לא יהודית .או קי. עם הדיוק הזה אני יכולה לחיות.....
 

דגלמנגה

New member
אכן,

"הגמרא מבוססת על כל כך הרבה ידע כללי" שהוא שיא הקדמה והמדע -
...נכון לתקופה שבה נכתבה הגמרא. ועם הדיוק הזה גם אני יכולה לחיות.
 
בגמרא מוזכרים דברים

שנבדקו והוכחו מדעית רק אחרי הרבה מאד שנים.
יש איזו התנשאות לעיתים מצד "המשכילים הכלליים" כלפי לומדי הגמרא. אבל מי שלמד קצת גמרא (ואני טעמתי קצת פה ושם) רואה ומרגיש איזה ים של מידע זה ואיזו לוגיקה מדהימה ומאתגרת. גם רב פוסק הלכה צריך להיות מעורה בהרבה מאד תחומים. ברפואה ובמדע כדי לדעת לפסוק נכון.
אנשים חרדים לומדים מגיל שלוש ובגיל בוגר יותר לומדים מהבקר ועד שבע בערב. ההשכלה שלהם מבוססת על אוצרות יהודיים ופיתוח החשיבה שלהם הרבה יותר רחב משל ילד ממוצע.
אבל באמת שזה לא קשור בכלל לחתולים.....
 

דגלמנגה

New member
אכן,

חלק מה"מדע" הזה אפשר לראות באתר "דעת אמת", תחת: כישוף ורפואות חז״ל
http://daatemet.org.il/he/תורה-מדע-ומוסר/כישוף-ורפואות-חז״ל/
התנשאות, אגב, יש לא מעט, דווקא מצד המשכילים הלא כלליים, כמו למשל, דעתך הנחרצת על פיתוח החשיבה.
ואת יודעת מה? את צודקת, זה באמת לא קשור לחתולים. סתם, בקטע של מושגים שאפשר לחיות אתם.
 

גורדיאן

New member
ועוד איך זה קשור לחתולים.

"ים המידע המדהים" הזה מוביל לשכונות מוזנחות ומלוכלכות, ילודה חסרת רסן, בטלנות על חשבון הציבור, צרות אופקים, שנאה לכל מי שלא לבוש כמוהם (גם בין החרדים ובין עצמם) בסגנון המאה ה-15, בורות, עבריינות ופשע מכל סוג ומין.
על כל זה הייתי אומר נו טוב, דעתם כבודם, אבל היחס שלהם לבעלי חיים זאת לא דיעה, זה הלב, והאנשים האלה נקיים מכל שמץ של רחמים ואהבה לזולת או לבעלי החיים.
 
אויש. כמה בורות וכמה הכללות

אי אפשר אפילו להתחיל לענות על זה. רק נקודה למחשבה : כמה ארגוני חסד חרדיים קיימים שמספקים עזרה לכולם?! כמה תורמי כליות חיים שעוברים ניתוח להסרת כליה כדי לתרום אותה לאדם לא מוכר להם - אתה מכיר?!
 

גורדיאן

New member
היה לי ברור שתעלי את נושא ארגוני החסד.

אלו שתורמים להם לא עושים זאת מרצונם אלא בשל לחץ חברתי.
והחרדים לא תורמים אברים אבל מקבלים תרומות, חפשי בגוגל 'תרומת איברים אצל חרדים' ותקבלי מספיק מידע שיוכיח ששיקרו לך או שאת משקרת לנו.

וזאת הייתה התגובה האחרונה למה שאת כותבת. את יכולה לשקר באופן חופשי בלי שאפריע לך.
 
לחץ חברתי של מי?! של חרדים אחרים?!

אחת מההלכות היא נתינת מעשר. מה שאומר שמעל הכנסה צריכים לתת חלק לצדקה. בד"כ זה עשירית מההכנסה.
יש בעיה עם תרומת איברים מהמת. בעיקר של חב' כיון שצריך להוציא כשהוא עוד פועם ורק המח מת. אבל יש ארגונים שלמים של דתיים יורדים שתורמים עליות, בעודם בחיים, לכל מיני אנשים שהם בכלל לא מכירים.
לי קשה עם ההכללות באופן כללי. "חרדים" אינם מיקשה אחת בדיוק כמו ש"דתיים" ו"חילוניים" אינם זהים. וגם אני מפסיקה כאן את הדיון כי הוא לא קשור לפורום וכבר שנים שאני נמנעת מלהשתתף בפורומים בנושאים אקטואליים שכאלה.
 

דגלמנגה

New member
בדיוק!

אנשים בחברה החרדית, שהיא חברה סגורה, מוחזקים כ"לא מספיק דתיים", אם הם עומדים בקריטריונים של נדבנות ונמנעים מהתשלום שקבעו הרבנים בהלכה. חרדים כאלה מסומנים כמורדים בסמכות הרבנים ונמצאים בחצי הדרך לנידוי. זה האבא של הלחץ החברתי וכל חרדי שטוען אחרת, או שאינו מבין מהו שלטון רבנים, או שמיתמם.


קצירת אברים להשתלה, מתבצעת אחרי שנקבע מוות קליני, ע"י רופאים בעלי השכלה מדעית. לחרדים יש הגדרה אחרת למוות, כמו שיש להם כישופים ושדים ורפואת חז"ל. הסיפורים על תורמי אברים אנונימיים, מרצונם, לכל דורש (גם לגוי, ר"ל?!), הם אגדות אורבניות, שהומצאו ע"י החרדים עצמם, לצורך האדרת הגזע, בעיני ילדים ואהבלים (בבחינת: "שינוי דברים לצורך ראוי אינו מגונה ואינו הופך את אומרם לדובר שקר". וגם: "כל שקר הוא רע, אבל כל שקר לשם התורה הוא טוב"). איש לא שמע עליהם מחוץ לחברה החרדית, וגם איזה יופי שהם "יורדים", כך שאין טעם אפילו לנסות לחפש אותם. שום חרדי בוגר אינו מאמין בהם, אבל אינו מחמיץ אף הזדמנות למכור אותם לחילוניים, כדי שיידעו שכל מה שנחשב לטוב - החרדים לא רק מקיימים אותו, אלא גם מתעלים בו על כל חילוני.


זהו, כאן גם אני פורש. את רשאית להמשיך לטוות סיפורי האדרה. לרגע הצלחת להרגיז אותי, בלאט! (סמני אצלך ✔) אבל גורדיאן ושרית הגדירו אותך היטב.
 
לא יכול להיות אדם כל כך טיפש ובור כמוך, את בוודאות טרול

כל מה שאת כותבת הפוך מכל עובדה, ידע והיגיון
את חייבת להיות טרול שרק רוצה לריב עם כולם
 
למעלה