אנא שתפו אותי בחויה שלכם מהוספת חתול שני

אנא שתפו אותי בחויה שלכם מהוספת חתול שני

אני מאוד מתלבט לגבי חתול נוסף וזקוק לניסיונכם הכנה.
ברור שכאוהבי חתולים אנחנו רוצים למצוא בית לכמה שיותר חתולים, יחד עם זאת אימוץ הוא פעולה חיובית רק אם הוא מצליח - כך שאין טעם לצייר איזו אופוריה אלא רק לשקף את המציאות שחלקה מין הסתם גם פחות חיובי.
מהם היתרונות והחסרונות של 2 חתולים לעומת אחד?
 

Yukita

Active member
מנהל
כאן יש 5 חתולים

(ו-2 כלבים). החוויה היא בעיקרה חיובית. לרוב, מה שקשה לאנשים הוא השלב ההתחלתי, כאשר החתול הותיק עשוי להתייחס לחדש כאל פולש ולהגיב במידה כזו או אחרת בעוינות. אם שני החתולים עדיין גורים, יתכן שיהיה אפשר לעבור את השלב הזה בלי שום גילויי עוינות או עם עוינות קצרת מועד בלבד. עם בוגר אחד או יותר העניין עשוי לקחת יותר זמן, לפעמים הרבה זמן, אבל הנסיון לימד אותי שממש לא צריך להתרגש מדי (מלבד במקרים ממש קיצוניים) ושהכל עובר. המפתח, לדעתי, הוא בלסדר לכל אחד מקומות אליהם הוא יכול לטפס, או להתחבא בהם, או להתכרבל. כאשר לכל אחד יש מקום מועדף משלו, הדבר תורם לרגיעה ומסייע לעוינות לחלוף.
&nbsp
מבחינת משחקים וחברה, חתולים מספקים האחד לשני יותר ממה שכל אדם יוכל לתת: קשר טבעי, לעתים חם מאוד ולעתים לא, אבל קשר עם עניין ופעילות. המינוסים הם יותר בכיוון של הוצאות וטרינריות (כפול חיסונים....). האוכל לא יוצא כפול אבל כמובן גם ההוצאה הזו עולה.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
היתרון במקרה שהם מסתדרים הוא שיותר כיף להם ביחד

הם משחקים, מוציאים אנרגיה, מתכרבלים ואפילו מתלקקים.
יש דרכים להפגיש חתולים ולהכיר ביניהם וכך לצמצם מתח וסטרס. אבל זה לא מפתיח שהם באמת יסתדרו.
 
ומה לגבי יחס ותשומת לב?

איך זה היה אצלכם כשהוספתם חתול שני?
הרגשתם שהם זקוקים לפחות תשומת לב כי הם מעסיקים אחד את השני או ליותר תשומת לב כי כל פעם מתוק אחר קופץ על השולחן? :)
 

Yukita

Active member
מנהל
כל אחד והקטע שלו

אמנם יש פה 5 חתולים, אבל הם לא דומים זה לזה - לכל אחת ואחת מהם אישיות שונה. בהתאם, ניכרות העדפות שונות. זה אוהב להתעלק עליי על הספה בסלון, זאת מעדיפה לא לשבת על הספה אבל כן לישון במיטה בלילה וכך הלאה. הם בונים את העדפותיהם בתוך שלל סיבות, שיכולות לכלול בין השאר גם מה דעתם על האחרים. זאת שלא באה לספה בסלון לא מחבבת את זה שכן, אבל במקום לבזבז אנרגיות במריבות היא פשוט בחרה לה דרך אחרת.
&nbsp
מי שכן מחבבים ואף אוהבים זה את זה יושבים יחד ומתכרבלים יחד, וזה חמוד מאוד

&nbsp
בעקרון פשוט לא צריך לבנות ציפיות מוגדרות מדי. לזרום עם מה שבא ולתת לאבק החידוש לשקוע. ודאי ראית את השרשור של sharonei1 על הגור החדש בבית והחתולה הותיקה יותר. אין כאן שום הפתעות, ונראה שאצלם מתקדם בסדר גמור למרות איך שזה יכול להשמע או להיראות לחסרי הנסיון. בהחלט יתכן שבהמשך הדרך תהיה ידידות קרובה, ויתכן גם שלא - זה לא משהו שאפשר לקבוע מראש. אינטראקציה, מכל מקום, יש.
&nbsp
 

sharonei1

New member
פחות תשומת לב

הם מעסיקים אחד את השני
רודפים אחד אח השני בכל הבית
 

sharonei1

New member
אתה יכול לקרוא את השרשור הפעיל שלי אני בדיוק באמצע תהליך

קצת מעל מעל או מתחת
 
למעלה