חתול בוגר וחתולה חדשה

shirael

New member
חתול בוגר וחתולה חדשה

היי לכולם, יש לנו חתול בוגר (מצאתי אותו כבוגר בחניון פיקניקים בנגב והיה ברור שהוא ננטש שם - מאוד תלותי וביתי) כבר כשנה וחצי. הוא די דרמה קווין אבל מאוד אהוב, חי בבית ויוצא כרצונו דרך דלת אלקטרונית שנפתחת רק בשבילו. בחודשים האחרונים התחלנו לשים לו פורמולות הרגעה שהותאמו על ידי אשת מקצוע, אם כי הוא בקושי נעזר בהן.
לפני 4 ימים הבאנו חתולה נוספת, בת כ-4 חודשים קטנטנה, עם עבר רפואי קשה מאוד, מי שהצילה אותה נלחמה על חייה שבועות ארוכים. היא חששנית קצת אבל נפתחה פה מהר מאוד ופורחת. יום אחרי שהיא הגיעה החליטה שעכשיו זמן מושלם להתייחם פעם ראשונה, אז עכשיו - כאמור 4 ימים אחרי שהבאנו אותה - היא כבר אחרי עיקור ומרגישה מצוין.
אז אחרי כל הרקע הזה השאלה המתבקשת - החתול הבוגר לא אוהב אותה בכלל. היינו מופתעים כי קרה לא מעט שבחצר הוא הסתדר יפה מאוד עם חתולים זרים מגודלים ולא מסורסים. ביום הראשון הפרדנו ביניהם, נתנו לגדול להריח את הקטנה דרך הכלוב והוא היה מזועזע... אבל כשהיא התחילה להשתחרר ולגלות סקרנות נתנו לה להתחיל לטייל בבית ולפגוש את הגדול, תמיד בהשגחה. היא ישר רצה אליו ורוצה ליצור קשר אבל הוא מיילל ונושף עליה. בחיים לא ראיתי את התפוח אדמה הזה נושף! אנחנו לא מתערבים במפגשים ביניהם כי הם לא מגיעים אף פעם לתקיפות, וכן מנסים ללטף ולעודד ברגעים הנדירים שהוא מסכים לשהות בבית כשהיא נמצאת (הוא לא בקטע של חטיפים). המצב כרגע זה שהוא כל הזמן בורח מהבית וכואב הלב עליו. בלילות בינתיים אנחנו סוגרים את הקטנה בחדר נפרד כדי שלפחות אז הוא יוכל להיות בבית בשלווה ולישון איתנו.
ההתלבטות שלי כרגע היא האם לעזוב את זה ככה ולראות מה קורה או לעשות מדי פעם נסיונות לחסום לו את היציאה מהבית. אינטואיטיבית מרגיש לי לא נכון לחסום לו את היציאה, אבל אם הוא לא יתמודד עם הנוכחות שלה הוא לא יתרגל אליה בחיים, ובבית יש מקומות גבוהים שהיא עוד לא מסוגלת להגיע אליהם, כך שזה לא שאין לו שום דרך מילוט.
אשמח לשמוע דעות ורעיונות, מצרפת תמונה של התינוק המגודל ליחס


 

גורדיאן

New member
טוב מאוד, לדעתי אתם מתנהלים בדרך הכי נכונה שאפשר.

אל תשנו כלום, יש סיכוי טוב שהוא בסוף ילמד לקבל אותה.
דבר אחד לא ברור - למה הוא צריך לקבל פורמולות הרגעה?
 

shirael

New member
הלוואי שילמד,

ראיתי סביבי הרבה סיפורי הצלחה וחשבתי שגם אצלנו תהיה אידיליה של התכרבלויות ומשחקים. אולי יום אחד. בינתיים אתמול הצלחנו להגיע למצב שבעלי ואני משחקים כל אחד עם חתול אחר ברחבי הבית במקביל, וגם נראה שהחתול שלנו יותר עומד על שלו מולה, ונכנס ומראה נוכחות בבית.. אבל ברגע שהיא רצה הישר אליו הוא מיד טס החוצה שוב וזה מאוד מצער אותנו.
&nbsp
לגבי הפורמולה, אמרתי שהוא דרמה קווין וזה נשמע מצחיק אבל באמת שהוא טראומתי (כאמור, בטוחה שננטש כבוגר). כשגרנו בתל אביב היה תמיד מלווה אותנו החוצה מהבית, מתיישב באמצע הרחוב ובוכה אחרינו. למרבה השמחה ההתנהגות הזאת חלפה כשעברנו לכפר, אבל עדיין יש לו לפעמים קטעים שהוא פשוט מסתובב בבית בלי מנוחה, מיילל בצורה קורעת לב, ממש נשמע שהוא במצוקה, לא מגיב לקריאות שלנו לליטופים, ככה רבע שעה אולי בלי שאפשר לנחם אותו. בשלב מסוים זה התחיל לקרות גם באמצע הלילה, לפעמים פעמיים בלילה, כל לילה. אז התחלנו לחשוב לתת לו תרופת הרגעה, והחלטנו לתת קודם הזדמנות לרפואה משלימה\התנהגותית. הבאנו מטפלת שנתנה לנו דגשים על הגישה שלנו כלפיו ומילוי הצרכים שלו, ובנוסף פורמולות אתריות על בסיס מים שהוא גילה בהן עניין. אנחנו לא נותנים לו שום דבר, יש לו קערות מים שמכילות "טעמים" שונים והוא יכול לבחור לטפל בעצמו כשהוא רוצה. הוא לא עף על זה, אבל הקטנה משתגעת עליהם, בעיקר על הלבונה, ושותה ממנה כל הזמן.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אולי כדאי לך להתיעץ עם יועצת התנהגות חתולים?

 

shirael

New member
כן המטפלת שבאה אלינו אז

היא יועצת התנהגות גם. שלחנו לה מייל, נראה מה היא תענה..
 

shirael

New member
פניתי לפורום בינתיים כדי לשמוע חוכמת המונים

מאנשים שהתנסו כבר בהרגלה כמו זו שאנחנו מנסים פה ויוכלו לשתף מנסיונם.
 

גורדיאן

New member
יש סיכוי טוב שילמד.

כנראה עברה עליו תקופה קשה בה היה עליו לשרוד בתנאים בהם לא היה רגיל, וכנראה גם היו שם חתולים אחרים שהתחרו איתו על המשאבים המעטים שיש בחניון כזה, מה שאומר קטטות על כל מה שכרוך בזה.
זה שהוא חוזר לאחר שהוא יוצא אומר שהוא רואה במקום את הבית שלו, והוא לא יוותר עליו כל כך בקלות למרות שהוא מפחד מהחתולה, עדיין יש סיכוי טוב שהוא יתרגל אליה ואכן תהיה אידיליה, או לפחות שלום קר, כך שאתם בדרך הנכונה.
 

Yukita

Active member
מנהל
לא בטוח שההפרדה עושה טוב

חוסרהחיבה של הותיק לחדשה דווקא עניין רגיל לגמרי. יתכן שיעבור עם הזמן ויתכן שישרור רק שלום קר, אבל להפרידכל הזמן לא ממש יעזור. להתערב בכל נהמה או כיפכוף לא יעזור. בעיקרון, מתערבים רק אם יש דם או שצד אחד נלחץ כל כך שהוא משתין ן או מחרבן מרוב פחד. זאת משום שצריך לאפשר קביעת מעמד ויחסים, וכמו עם ילדים בגן - התערבות יתר הורית יכולה להזיק. נכון שקשה להעריך לפעמים את המצב, אבל הרי אתם בקשר עם יועצת התנהגות שמכירה את הבוגר.
&nbsp
גם כאן, השקט של היום אינו אהבה של כולם לכולם. יש מי שאוהבים אחד את השני ויש מי שלא, כל אחד מצא את מקומו ולכן יש שקט. גם יחסי חיבה יכולים לקחת זמן רב מאוד. זכור לי איך צילמתי בהתרגשות את מי שאחרי כמה חודשים סוף סוף הסכימו לשבת על אותו רהיט (לא אחד ליד השני....) וכעת זה כל כך רגיל, וגם צמוד, שקשה להבין את ההתרגשות מפעם.
 

גורדיאן

New member
ההפרדה בלילה דווקא רעיון טוב.

כך נמנע מגע בין שניהם בשעות שיא הפעילות ובלי השגחה צמודה, ושאר בני הבית יכולים לישון בשקט ובלי לחשוש ממה שקורה בבית.
לגבי כל שאר הדברים שכתבת אני בהחלט מסכים איתך.
 

shirael

New member
כן אם לא נפריד בלילה לא נישן, נקודה


אפילו אם הגדול יבלה את כל הלילה בחוץ, הקטנה אוהבת לצוד חלקי גוף

וחוץ מזה ממש חשוב לנו שיהיה לו זמן שהוא איתנו צמוד, כי רוב הזמן עכשיו הוא או בחוץ או על ארון גבוה.
אנחנו לא מתערבים ביניהם כמעט, אבל כן לפעמים מחזיקים אותה כשהוא בסביבה כדי לאפשר לו להתרגל לזה שהיא לידו, כי ברגע שהיא מתחילה להשתולל ולקפוץ, גמרנו, הוא בחוץ. כשהם נפגשים ממש פנים אל פנים אנחנו רק צופים ואכן זה ממש לא מגיע לאלימות אמיתית.
 
למעלה