מתן חיסונים בבית?

BloodyRose

New member
מתן חיסונים בבית?

היי,

חתול פחדן וחרדתי במיוחד, נסיעה לוטרינר היא סיוט בלתי נתפס.
בשיחה האחרונה עם הוטרינר הוסכם שמכיוון שהוא חתול יחיד בבית ולא יוצא החוצה בכלל, אפשר להפחית את תדירות החיסונים לפעם בשנתיים-שלוש.
מכיוון שהמועד הבא מתקרב, אני תוהה אם אפשר לחסוך את הסיוט הזה (גם בשבילי וגם בשביל החתול) ופשוט לחסן אותו בבית בעצמי.
יש בכלל דבר כזה? אפשר לקנות חיסון אצל הוטרינר ולתת אותו לחתול לבד בבית?
(להזמין וטרינר הביתה לא יעזור. החתול ישאר במסתור ולא יזוז משם, ולהכניס אותו למנשא זה חצי מהסבל)

אגב, אם לא תהיה ברירה ויהיה צריך לקחת אותו לוטרינר, לא תהיה אפשרות להוציא אותו שם מהמנשא - האם אפשר לתת בכלל חיסונים דרך המנשא? מדובר במנשא די סטנדרטי, משהו בסגנון הזה:
https://www.anipet.co.il/product-2141-כלוב_הטסה__נשיאה_אטלס_10_לכלבים_וחתולים.aspx

(בתמונה - החתול כשהוא שומע על התכניות הזדוניות שלי לקחת אותו לוטרינר...)

 

Yukita

Active member
מנהל
חיסונים

ממש לא לתת לבד, בבית. זה זריקות, ובהחלט אפשר לעשות טעויות קשות בקטע הזה אם אינך מראש עובד במקצוע רפואי שבו למדת לעשות זאת. במקרה של סכרת וזריקות אינסולין לפעמים אין ברירה ולומדים, אהל לא המיקום ולא החומר דומים לחיסונים.
&nbsp
יתכן שחלק מהבעיה אצלכם קשור לזה שהמנשא יוצא מהארון רק כשיוצאים לוטרינר? אצלנו בבית המנשאים פתוחים ללא דלת ועם משהו נעים לרבוץ עליו דרך קבע. החתולים רגילים אליהם ונכנסים מעצמם לישון או סתם לרבוץ, בעיקר בחורף. הצעתי לך - לנסות ליצור קשר חיובי יותר למנשא. השאר אותו פתוח בפינה שלא מפריעה לך בבית, על הרצפה, בלי הדלת, שים בפנים בימים הראשונים איזה חטיף שהחתול ממש אוהב, ולך למקום אחר. במוקסם או במאוחר החתול יבדוק מה הולך כאן. לא לנסות לתפוס אותו ולא לסגור בפנים, שהמנשא יהפוך לסתם עוד רהיט בבית. בעוד חודש, חודשיים, כשיגיע הזמן, אולי יהיה קל יותר לצאת לוטרינר (החתולים שלי לא אוהבים את הביקור, אבל המנשא עצמו לא מפחיד אותם. בדרך כלל הבעיה היא יותר אם החתול הלא נכון נדחף לשם קודל וצריך להוציא אותו ולהכניס את החתול הנכון).
&nbsp
יש לי אחד שהוא כן חרדתי יותר מטבעו ומתנהג זוועה אצל הוטרינר (משתין, מחרבן ועניינים). בדרך כלל במקרה שלו משתדלים לא להוציע מהמנשא, לפתוח רק את החצי העליון, או אם הוא משתולל - לשים אותו במשהו שנקרא כלוב סקוויז שמאפשר מתן חיסונים בתוכו. וטרינר מקצועי בדרך כלל יכול להתמודד עם מקרים כאלה.
&nbsp
במקרים הכי גרועים הוטרינר עשוי לתת לך כדור לטשטוש לפני היציאה אליו. זה בעייתי כי אז לוטרינר קשה להעריך את מצבו הבריאותי האמיתי של החתול, וחייבים מאוד להקפיד שהחתול לא יברח אחרי מתן הכדור ולפני שייפול מטושטש - זה מסוכן עבורו מאוד. הוטרינר שלך יוכל להביע דיעה ולהמליץ מה ךעשות במקרה הספציפי שלכם. אישית, המלצתי היא לא לזלזל בהרגלה נכונה למנשא, ולא להתפתות להזרקות לבד בבית גם אם איזה וטרינר יאשר לך - וטרינר מקצועי לא יעשה את זה.
 

BloodyRose

New member
תודה על העצות, אך הן פחות עוזרות במקרה הספציפי הזה

המנשא מאז ומתמיד היה במקום נגיש, ואף הייתה שנה שלמה (!) שבה הייתי מביאה לו חטיפים רק בתוך המנשא (שמה את החטיפים בפנים ומתרחקת, כדי "שירגיש בנח להתקרב לשם"). עדיין לא עזר. כנ"ל לגבי שמיכה/מגבת/צעצועים במנשא כשהוא פתוח/סגור בלי דלת - נאדה.

כדור טשטוש - ניסינו את זה פעם אחת, לא עזר. לא השפיע עליו בכלל. מינון יותר גדול מזה כבר עלול להיות לו מסוכן.

ניסינו גם להעביר אותו אצל הוטרינר לכלוב סקוויז - בחצי מילימטר שהיה בין הכלובים החתול הצליח להימלט, עשה רונדלים על הקירות והתקרה, ובסופו של דבר נתלה עלי ובערך תלש לי חצי כתף. לנסות שוב או לנסות לפתוח חצי מנשא - לא בא בחשבון (אני יודעת שהתיאורים הללו נשמעים מוגזמים, אבל זה ככה. ככל שהוא יותר חמאתי ומתפנק בבית, ככה הוא יותר מפלצתי אצל הוטרינר)

הציעו לי גם להביא אותו ישר בכלוב סקוויז, אבל מספיק שאני אכניס הביתה קופסת קרטון והחתול לא יעז להתקרב לאיזור בה היא תהיה מונחת במשך יומיים, לא יודעת איך הוא יגיב לכלוב מתכתי ענק שכזה.

באמת שלא הייתי שואלת על מתן חיסונים בבית אם לא הייתי חושבת שיש אופציות אחרות, הגיוניות יותר.
 

Yukita

Active member
מנהל
אז נסו ביקור בית של הוטרינר

בקשי מהוטרינר לא לשלוף כלום בהתחלה, רק לשבת על הספה ולשתות כוס קפה או משהו. אולי זה יעזור לפושטק שלך לראות בו סתם אורח רגיל.
 

דגלמנגה

New member
התמונה והכותרת חבל"ז!!! ...וגם פתרון שלא חשבת עליו

בעבר היה נהוג לפזר (באינטנסיביות) בשטח הכפרי פתיונות לחיסון אוראלי נגד כלבת לתנים ולשועלים. עם הזמן והעדפות התקציב, משרד החקלאות התחיל לזייף בנושא, באזורים שונים בארץ. לאחרונה, בעקבות התרבות מקרי הכלבת, ולאור פלישת חיות בר לתחום העירוני, הוחל מחדש בחיסון (או בברבורים על חיסון) חיות הבר.
אני מצרף 2 קישורים:
בראשון מתואר הפתיון ואיך עובד בו החיסון: "חיסון אוראלי נגד כלבת - תנים ושועלים במרחב הציבורי" https://www.shoham.muni.il/131
השני הוא ברברת ותרוצים באדיבות מש' החקלאות ופיתוח הכפר: "החסון האוראלי של חיות בר נגד מחלת הכלבת בישראל"
https://www.moag.gov.il/vet/noseim/...s_Zoaonotiot/kalevet/Pages/hisun_kelevet.aspx

תברר אצל הווטרינר שלך איך ניתן להכניס את החתול שלך למעגל המחוסנים בעזרת פתיונות, כי כמו שהוא מתנהג אצלו - אפשר, בקלות, לייחס לו תכונות של חיית בר.
 

דגלמנגה

New member
הרחבה

תרכיבי החיסון האוראלי מאבדים מיעילותם בשטח, בטמפ' שמעל 25 מעלות, אולם בבית מגורים אין בעיה כזאת. בנוסף, תרכיבי החיסונים הללו מיובאים מחו"ל, מה שמעלה את האפשרות לייבא אותם כמו שמייבאים כל תרופה וטרינרית אחרת.
קישור: "זהירות, כלבת: ההתפרצות והמחדל של משרד החקלאות" https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001215914
המאמר אומנם בן שנה, אבל החומרים והעובדות לא השתנו.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אבל חיסון נגד כלבת זה הדבר האחרון שהיא מחפשת לדעתי

 

דגלמנגה

New member
מכיוון שלא כתבה - כל אחד יכול לנחש מה הראשון ומה האחרון

מכיוון שאני בא מעולם של כלבים, אז הכלבת היא הדבר הראשון שצץ לי בראש. כמובן, יכול להיות שאני טועה. אני לא מומחה בחתולים, רק יודע שגם הם נדרשים לקבל את החיסון הזה כל שנה-שנתיים.
 

BloodyRose

New member
עד כמה שידוע לי, החיסון לכלבת לא מחייב חתולי בית

לפחות לא באיזור המרכז ולא לחתולים שלא יוצאים מהבית בכלל.

כוונתי הייתה לחיסון המרובע
 

דגלמנגה

New member
נו, אז דימיטרי צדק (ולא בפעם הראשונה
) תמיד טוב

להקשיב למומחים. וגם את צודקת. חיסון כלבת לחתולים אינו מחויב בחוק, רק מומלץ למטיילי חוץ. החתולים שאני מכיר הם כאלה וביישוב באזור מוכה כלבת (רשמית) זה נהוג כחובה.

הנה עוד רעיון. נראה מה יגידו המומחים לחתולים. יש מין פטנט כזה לכלבים מתוחים או עצבניים: Thundershirt. יש דבר כזה גם לחתולים, שעושה אותם רגועים. מוזר לראות את זה בסרטונים ב-YouTube, איך הם נופלים הצידה כשהם לבושים בזה, ותכף כשמורידים הם מנסים לברוח. אני לא ממליץ לרוץ לקנות, כי זה לא מוצר זול וגם כי היצרן עצמו מצהיר שזה עובד על רוב החתולים. שווה לקרוא מה אומרים מומחינו כאן ולשאול וטרינרים אם הם מכירים.
הנה היצרן https://www.thundershirt.com/thundershirt-cats.html
והנה אחד הסרטונים https://www.youtube.com/watch?v=TZDW-NSK6Dc
ועוד אחד https://www.youtube.com/watch?v=dyXdkeV4Qus
 

dimitrygo

Active member
מנהל
קניתי אחד כזה לחתול הגדול שלי כדי לגזור לו ציפורניים

אבל כנראה הוא אחד מ-20% האלה שהמוצר הזה לא עובד עליהם.
אפשר לקנות אותו באיביי בהרבה פחות, רק צריך לשים לב למידה שלו.
בגדול זה רעיון טוב אם המוצר הזה הכן עובד.
 

Yukita

Active member
מנהל
גם אני הכרתי את המוצר הזה קודם כל מתחום כלבים

נראה לי שעם כלבים באמת עושים בו את השימוש הנרחב ביותר. ממה שיצא לי להבין מכלבים לא-וירטואליים - זה לא בדיוק עובד כמו בסרטונים ביו-טיוב כך שיש לי חשד שהאחוז עליהם זה לא עובד או עובד בצורה הרבה פחות דרמטית הרבה יותר גבוה מ-20%... ראיתי כלבים עם המוצר בגינת כלבים וכו', והבעלים שלהם בהחלט לא חשבו שמדובר בשינוי מאוד דרמטי גם אם לדעתם היה משהו.
&nbsp
בהקשר של חתולים, דימיטרי הוא בערך היחיד המוכר לי ישירות שידוע לי שניסה thunder jacket על חתול. נראה לי שחלק מהבעיה בסיפור הזה הוא הקטע של בכלל להלביש את זה על החתול מלכתחילה. אפשר לנסות, לא הייתי בונה תקוות יותר מדי גדולות.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
זה תלוי בחתול. החתול שלי אינו תוקפני אז עם קצת נסיון להלביש

עליו את החליפה הזאת לא היה סיפור גדול. הבעיה שזה בכלל לא משפיע עליו לטובה. כלומר הוא פשוט לא אוהב כשזה מולבש אליו ולגמרי לא נרגע.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
לא, אין חובה לחסן חתולים נגד כלבת ורוב החתולים שלא יוצאים

מהבית אינם מחוסנים נגד המחלה הזו.
 
למעלה