שאלה בנוגע למיקום ארגז חול לחתול

voyager2005

New member
אין כאן דרישה להיות "מקבלים ומכילים"

יש כאן דרישה שלא תטענו שאתם פתוחים לשאלות ממי שמתעניין בחתולים גזעיים, כאשר אתם ממש לא.
&nbsp
ולענייננו, לדעתי לגדל חתול בדירה של 40 מ"ר זה מאוד בעייתי. אני מכירה אנשים שמגדלים חתולים באהבה בבתים מאוד קטנים, ואני מודעת לכך שאין הרבה אופציות למצב אידיאלי (כמו בית עם חצר ענקית סגורה הרמטית), אבל לא מובן לי איך אדם ששואל על גידול בחצר מקבל על הראש ואדם שהולך לתקוע חתול בדירה קטנטנה מתקבל בברכה (חוץ מעניין הגור הגזעי כמובן).
 

voyager2005

New member
ולגבי סירוסים

שוב, נתפס לי כעניין של מה מקובל. האם חתול לא מסורס בתוך בית יסבול? אין לי מושג. אולי יש פה אנשים עם ניסיון. אבל חתול רחוב שמאכילים אותו והוא לא מסורס, יגדל דורות על גבי דורות של חתולים שיסבלו. וחתול רחוב שמאכילים אותו בלי תוכניות לעתיד ולקיחת אחריות קבוצתית ולא אישית, עלול לרעוב למוות בעתיד. אז זה לא עניין של להיות "מכילים", זה עניין של מה אנשים מוכנים להכיל.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
תכנסי לכל קבוצת חתולים בפייסבוק ותראי הודעות על חתולים

שהיתה להם גישה לחוץ ומתו כתוצאה מנדרסה או הרעלה, נפצעו מקרבות עם חתולים אחרים או כלבים, או הלכו לאיבוד ולא חזרו.
שום דבר כזה לא תמצאי על חתול שחי בדירת חדר.
&nbsp
אנחנו כן עונים על חתולים גזעים מה שאנחנו יודעים ועוזרים לבעלים שלהם בשאלות כלליות שקשורות לגידול חתולים. אנחנו לא מעודדים כל מה שקשור לגזע. את לא מסוגלת להבין את ההבדל?
 

voyager2005

New member
אתה ברצינות לא רואה בעיה לגדל חתול בדירת חדר?

במקום שהוא לא יכול לרוץ? אני יודעת שיש בעיות לגדל חתול בחוץ. הטענה שלי, שלא מקובלת כאן, היא שגם בפנים יש בעיות. וודאי במקום קטן, וודאי במקום ממוזג, וודאי במקום שאין בו חרקים ושאר מפגעים. יש סיכוי יותר גבוה ללחץ, להשמנה, לשעמום, לדיכאון, לאלף ואחת בעיות.
&nbsp
במקרה, בדיוק מצאתי מחקר מהאוניברסיטה העברית על חסימות בדרכי השתן.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21145768
&nbsp
נמצא שחתולים שחיים רק בפנים יותר רגישים לזה. סתם לזרוק סיבה בלי לדעת כלום: כי חתול שיוצא החוצה גם מתעמל וגם צד ומשלים את כמות הנוזלים שלו. אז זה אומר שעדיף להיות בחוץ? לא. זה אומר שמי שמגדל חתול בפנים צריך להיות מודע לסכנות ולבעיות, כדי שהוא יוכל למזער אותם. ויש מה שאפשר לעשות (אבל, מקובל לא לעשות אותם)
&nbsp
מכל מה שאני קוראת, לתת רק אוכל יבש זה מסוכן לחתול (בדגש על זכרים). אבל זה מקובל. אז הנה, עוד משהו שבעייתי אבל מקובל, ולכן לאף אחד לא אכפת.
&nbsp
ולגבי מה שכתוב בכניסה לפורום, כנראה שיש לי בעיות הבנה
 

dimitrygo

Active member
מנהל
גם בבית קטן אפשר ליצור תנאים מעניינים, מתקני גירוד, מדפים,

מקומות תצפית וכו'. אולי התנאים האלה אינם אופטימליים אבל הם הרבה יותר בטוחים מתנאי חוץ עירוניים.
לגבי המחקר - אני רואה רק Abstract שלו וכבר שם מוזכרים גורמים נוספים כמו השמנה ומזון יבש. לא יודע מה רשום במחקר המלא אבל זה ידוע שהגורמים האלה משפיעים על בריאות החתול. ולכן צריך להתאים את התזונה לצרכים ולמצב החתול.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
משום מה רוב המוחלט של אנשים כמוך שוכחים שרוב המוחלט של

אנשים בארץ חיים בסביבה עירונית
 

Yukita

Active member
מנהל
אספר סיפור קטן

למרות שבנושא הזה, בו מעגל הנזק שעשוי לקרות מוגבל רק לחתול/ים היחידים ולאדם שלהם (בניגוד להרבעות, גזעים ואי-סירוס/עיקור הגורמים למעגל נזק רחב עם השפעות מרחיקות לכת ולכן חייבים שינוי עמוק הן ברמת הציבור והן ברמת הפרטים) בדרך כלל רק אציג את מגוון המידע בפני האדם ואשאיר אותו לקבל את החלטותיו:
&nbsp
אני גם שמרחתול. יוצא לי להגיע לבתים רבים, עם חתולי חוץ, פנים או חוץ/פנים. אחד מהבתים שהגעתי אליהם במספר נסיעות שונות של הבעלים הוא עם חתול בית חמוד ומקסים. כבר בנסיעה הראשונה שביקשו ממני לטפל בחתול, הבעלים חזרו והעידו על רגשות האשמה שלהם על כך שהחתול רק בבית וזה התבטא בין השאר בחשש מוגזם מבדידות. בכל הביקורים, החתול לא הפגין שום קושי, נראה בריא, מרוצה ועירני. עד כאן הכל רגיל.
&nbsp
יום אחד, אחרי שנסעו מספר פעמים ואני כבר הכרתי היטב את החתול מאחר שהוזמנתי לטפל בו, קיבלתי הודעה: האם יש לך בית מתאים, עם חצר, או גינה, עבור XXXX שלנו? ". כמובן ששאלתי מה קרה, הרי הם כל כך קשורים אליו. הם סיפרו שהחתול נראה להם לאחרונה מדוכא, לא שמח, מכונס בעצמו ולדעתם זה מפני שהוא סגור בבית כל היום ולכן "בצער רב" וגו'.
&nbsp
עניתי להם שמשהו פה לא מסתדר לי, שהרי החתול מוכר לי היטב וזה כלל לא מתאים לאופי שהכרתי, לא היתה לו שום בעיה עם חיי בית שיצא לי להבחין בה בתקופה מכובדת ובסדרה שלמה של ביקורים. ביקשתי מהם שלפני שיקבלו החלטה סופית, אם הם מכבדים את דעתי, שיקחו את החתול לבדיקה וטרינרית מקיפה. הם עשו זאת. התברר שהחתול סבל מדלקת אזניים קשה. עם הטיפול - חזר לעצמו.
&nbsp
אסיים את הסיפור באמירה שיעל צפריר, יועצת התנהגות חתולים, כתבה ספר על הנסיונות שצברה בתחום. הדבר עליו היא חוזרת שוב ושוב הוא עד כמה אנשים משליכים מהרהורי ליבם על החתול ומייחסים לו כל מיני דברים שבכלל לא קיימים, בונים פרשנויות פסיכולוגיות מורכבות כשהרבה פעמים מדובר במשהו לגמרי קטן ופשוט.
 

voyager2005

New member
והנה עוד סיפור קטן

אימצתי חתולה בחצר מתוך צורך, לא מתוך אידיאולוגיה. את האידיאולוגיה פיתחתי אחר כך, וכבר כתבתי מספיק, נראה לי, על למה ואיך אני חושבת שאפשר לשפר את מצבו של חתול הגר בבית.

בכל מקרה, אחרי חודש פלוס, התחלתי להשליך עליה מהרהורי ליבי, וחשבתי שהיא משועממת רוב היום, למרות שהיא בחוץ ויש שם הרבה דברים מעניינים. הסיבות היו מאוד פשוטות: (א) היא שיחקה איתי בנשיכות ו-(ב) היא ניסתה להתקרב לחתולי החצר, למרות שהיא מאוד פחדה. אפילו ניסיתי לשחק איתה בהיאבקות תוך שימוש בצעצוע, אבל זה לא הלך. מאוד התלבטתי לגבי גור נוסף, מהרבה סיבות, אבל בסופו של דבר, גורה נוספת נחתה עלי לא מתוך מחשבה מראש, אלא מתוך צורך.

והנה, למרות שהיה מדובר רק בהרהורי ליבי, החתולה שלי מאושרת עם חברה חתולה. אין מה להשוות. הם נאבקות אחת בשניה בכיף, משחקות תופסת ועוד כמה משחקים שלא עלה בדעתי לשחק איתה. אין שום סיכוי שהמשחקים שלי יכולים להגיע לקצה-קצהו של משחק חתולי אמיתי. המסקנה שלי היא שחבל שמי שמאמץ גור לא משקיע קצת יותר ומאמץ עוד אחד. אולי זה לא תמיד מסתדר, ואולי שני גורים לא תמיד יהפכו להיות חברים, אבל אם לא - אז לפחות ללמוד מה חתולים משחקים באופן ספונטני אחד עם השני. כי משחקי חכה הם לא משחקים. אבל מה אני כבר יודעת על פסיכולוגיה חתולית.
 

Yukita

Active member
מנהל
אכן אין כמו גורים יחד

אבל זו לא פסיכולוגיה. זה עובדות בשטח... אין מה להשוות.
&nbsp
תראי, יש שלוש אפשרויות. פנים, חוץ/פנים, חוץ. גידלתי מכל הסוגים, ומאחר שבניגוד לקנייה, המלטות או עיקור/סירוס, זו אכן החלטה שמשפיעה רק במעגל הקרוב למקבל ההחלטה (אלא אם כן מחשיבים עובדה נוספת, את ההשפעה על חיות הבר), מצידי שכל אחד יבחר את מה שמתאים לו. זה יחזק או יפגע רק בחתול שלו
מה שכן, לא לשגות באשליות ולא להשליך על החתול שעמום או משהו אחר בנסיבות הלא נכונות (והכוונה ממש להשלכת רגשות, לא להכרה בזה שגורים יודעים לשחק יחד - גורים באופן טבעי גדלים בשגר, אז זה בלבול בין תצפית על דפוסי חיים לבין פרשנויות פסיכולוגיות ללא בסיס במציאות). זה לא יביא להחלטה נכונה.
 

voyager2005

New member
אני שמחה שזה עובדות בשטח

אבל משום מה, לא נהוג לאמץ שני גורים, ועמותות גם לא מעודדות זאת (עד כמה שידוע לי, בינתיים לא ראיתי מבצע "אמץ שני חתולים").
&nbsp
לא הסתכלתי על החתולה ואמרתי "וואי, נראה לי שהיא רוצה חברה". הסתכלתי על מה שהיא עשתה (שיחקה בנשיכות), ובדקתי מה האינטרנט אומר על פתרונות. ניסיתי כיוון של אילוף, אבל לא הלך לי. משום מה, אחד הפתרונות היה לאמץ גור נוסף. ומשום מה, למרות שזה כל כך ברור וזו עובדה פשוטה, כאשר מישהו שאל פה על נשיכות, אף אחד לא חשב להגיד שאולי החתול פשוט צריך חתול נוסף.
&nbsp
אחרי שהגורה השניה הצטרפה, אגב, ההתנהגות שלה השתנתה בדרכים אחרות. למשל, היא היתה נוהגת לקפוץ עלי בכאילו כאשר חזרתי הביתה. עכשיו אני מבינה שזו היתה צורה של משחק, ומה לעשות - אני לא מסוגלת לקפוץ עליה בחזרה. החתולה שלי היתה שמחה וטובת לב גם בלי גורה נוספת. לא ידעתי מה חסר עד שזה כבר לא היה חסר.
&nbsp
כשאני אומרת שדירה ממוזגת 24/7 זה לא טוב לחתול, למשל, זה לא עניין של פסיכולוגיה או הרהורי לב. זו עובדה פשוטה שבעלי חתולים בתוך דירה צריכים להיות מודעים לה, ובמקרה זה גם משהו שקראתי ולא המצאתי. כמו שטבעי לחתול לגדול בשגר, גם טבעי לחתול לגדול במקום שיש בו אדמה ואוויר ודברים שזזים כל הזמן.
&nbsp
ולגבי הסיפור הראשון, אני בהחלט לא מזלזלת. שינוי התנהגות זה סיבה לרוץ לוטרינר. אבל, בסדר, הבנתי שאין כל כך טעם לדיון. מאשימים אותי בהשלכת רגשות על חתולים, אבל כל אחד פה משליך עלי את מה שהוא חושב שאני אומרת. מה לא בסדר במשפט: "חתול צריך מקום שבו הוא יכול לרוץ"? זו טענה קיצונית מדי לפורום הזה? איך הגענו מזה ל"נראה לך שהחתול מדוכא ותפסיקי להשליך את הרגשות שלך על החתול המסכן שנהנה מהחיים"?
 

Yukita

Active member
מנהל
המלצה לאמץ בשניים

היא דווקא מאוד נפוצה. אם את קוראת כאן מספיק זמן, ודאי ראית שזו אחת ההמלצות שהכי נותנים בפורום הזה. מידיעה והכרה אישית גם בעמותות בהחלט ממליצים, אבל יודעים שהרבה אנשים נרתעים במחשבה שמנסים או "לגזור עליהם קופון" או "להפטר החיות בעמותה" אז מעדיפים לומר בע"פ כהמלצה אך לא ממש להפוך את זה להמלצה ברורה.
&nbsp
באשר למזגן 24/7 זו דווקא לא עובדה שקשורה לחתולים. זה משהו שאומרים גם בהקשר של בני אדם ובכלל כל אחד מכל גזע ומין - זה לא ספציפי אלא קשור להבנה של איך פועל מזגן. אצלנו למשל אין מזגן (לטוב ולרע) ואין לזה שום קשר לחתולים.
&nbsp
בהשלכה פסיכולוגית הכוונה היא לניחושים מה הולך לחתול (או לכלב) בראש ללא שום תימוכין עובדתיים. העובדה היא שזה אכן גורם למצבים ממש מזיקים, כפי שמודגם בנסיונן של יועצות חתולים וגם בנסיון של מאלפי כלבים. בעלי המקצוע האלה אומרים שניהם בפה מלא שבדרך כלל הבעיה היא יותר עם האנשים מאשר עם החיה. דוגמא קלאסית היא אכן הנטייה לייחס שקט או פסיביות או תוקפנות לכל מיני רגשות, כאשר בפועל ברוב המוחץ של המקרים אין קשר בכלל ומדובר במשהו בריאותי או נקודה טכנית כמו ארגז חול במיקום לא טוב.
&nbsp
דווקא בשרשור שכל כך נעלבת ממנו סיפרתי שאני כן מסרתי גורים לחיי חצר. עם זאת, ובהתאם להבנה של המציאות, בהחירה בין חצר לבית אבחר בית, אלא אם כן האדם המאמץ לא נראה אמין (ואז הסיכון לגורים כמובן גדול יותר מאשר עם אדם אמין אפילו בחצר). זו המציאות. בישראל יש מעט מאוד סביבות חוץ טובות.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

voyager2005

New member
אני שמחה שהדברים שאני אומרת פשוטים וברורים

אז כנראה שרק הקטע של חתול בדירה קטנה זה יותר מדי לאנשים
&nbsp
כנראה שפספסתי, כי בינתיים לא ראיתי את ההמלצה הזו. גם באשכול הזה לא ראיתי. ומניסיון אישי, אף אחד לא המליץ לי לאמץ עוד גורה.
 

Yukita

Active member
מנהל
הקטע של דירה קטנה

הוא לא יותר מדי ל"אנשים", הוא יותר מדי עבורך...
את זו שמתקשה עם הרעיון, לא נראה שהחתולים מתקשים כמוך, אחרת גם אנחנו ועמותות ובתי אומנה היינו מסכימים איתך יותר. בפועל, הסיכויים מכל הבחינות בדרך כלל טובים יותר במסירה לבית מאשר לחצר.
&nbsp
בכל מקרה נראה לי שמיצינו. נאחל לגורות שאצלך אריכות ימים ואושר ונסיים כאן.
 

voyager2005

New member
מה שעמותות ובתי אומנה מסכימים לא אומר כלום

עובדה שבבריטניה עמותות יגידו לך בדיוק הפוך
&nbsp
רק משהו אחד.. לגבי מיזוג, זה לא אותו דבר כמו לבני אדם. לחתולים יש חוש ריח מפותח, ודירה ממוזגת מנקה את האוויר מכל הריחות. למה עמותות לא חושבות שזה חשוב? לא יודעת
 

Yukita

Active member
מנהל
לא רציתי להמשיך, אבל התנדבתי כשנתיים בעמותה בבריטניה

והמידע שלך אינו נכון.

גם בקשר למזגן... זה ממש ממש לא נכון. מזגן לא מעלים ריחות מדירות כמו שכתבת. לדברים בדירה עדיין יהיו ריחות שלהם, ודאי ברמת יכולות ההרחה של חתולים (וכלבים, שגם להם חוש ריח מפותח). אם יש לי השגות לגבי מזגן, זה ממש לא הנושא הזה. מזגן "סתם" לא ממש בריא לאף אחד מאיתנו, גם אם יש תחושת נוחות. יש בהחלט כלבים גזעיים פה בארץ שהמטומטמים שקנו אותם התעלמו מחוסר ההתאמה שלהם לאקלים הישראלי והם חייבים מזגן. חתולים כנראה לא מגיעים ברובם עד לנקודה הזו, אבל יש בהחלט גזעים שיש להם בעיות בתחום יכולת שמירה על חום גוף (ספינקס). מי שאכפת לו מבריאותם של חתולים וכלבים לא חושב על מזגן, הוא חושב על להמנע מתמיכה בהרבעה לגזעים.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
מזגן רק מקרר ומייבש אוויר, לא סופג ממנו שום ריחות

 

dimitrygo

Active member
מנהל
תלוי אבל ברור שיש הבדל בין חיי חצר במושב ובעיר ליד כביש סואן

 
למעלה