שאלה בנוגע למיקום ארגז חול לחתול

RON23013

New member
שאלה בנוגע למיקום ארגז חול לחתול

שלום לכולם ,
ראשית אציין שאני מעולם לא גידלתי חתול בעצמי ככה שמה שאני יודע זה רק ממה שראיתי אצל אנשים אחרים.
אני עתיד לקבל גור זכר - בריטי .
יש לי דירה דיי קטנה 40 מ"ר עם מקלחת קטנה מאוד כך שלא אוכל למקם שם את הארגז .
אין לי מרפסת או חדר שירות אלא חדר שינה וסלון יחסית סבבה בגודל + מטבח מחובר .
האופציה היחידה שאני רואה זה לשים ארגז צרכים סגור בפינה של הסלון מתחת לויטרינות , השאלה שלי היא האם יהיה לי ריח בדירה? אני לא חפיפנית ואם צריך לנקות גם 4 פעמים ביום אין לי בעיה עם זה .. הבנתי שיש כל מני סוגים של חול שסופגים את הריח ופילטרים למיניהם .. אשמח לשמוע לפי הנסיון שלכם מה עובד / מה לא עובד .. תודה!
 

sharonei1

New member
יש ארגזים סגורים מעוצבים שהם כמו רהיט

אפשר לשים אותם אפילו בסלון
עולים בערך 100 - 150 ש"ח
 

Yukita

Active member
מנהל
חול וארגז

מה שבאמת חשוב בסיפור הוא החול בארגז. ארגז יכול להיות סגור או פתוח, בדרך כלל מתחילים מפתוח ומוסיפים את הגג אחרי שברור שהחתול יודע ומבין ומרגיש בנוח. בשלב ראשוני הרבה פעמים שמים את הגג בלי הדלת, ומוסיפים את הדלת אחרי ששוב רואים שימוש טוב ונוח בארגז. חתול שמעולם לא נדרש לעבור בדלת חתולים עשוי קצת להזדקק להסתגלות כי בשנייה הראשונה זה עשוי להיראות מפחיד.
&nbsp
כאמור מה שבאמת משנה זה החול בארגז. שלוש הקטגוריות הכלליות הן: מתגבש, קריסטלי ו"טבעי". מתגבש = יוצר "עוגות" סביב נוזלים, אותן מפנים מהארגז מדי יום וכך שומרים על נקיון גם מבחינת ריחות. קריסטלי = משנה צבע עם השימוש, אך לא סופח נוזלים ולכן לדעתי נוטה להסריח יותר ויש גם הטוענים שהקריסטלים הקשים לא נעימים למגע לחתול שצריך לדרוך עליהם. טבעי = עשוי מחומרים כמו נסורת שבבי עץ, דוגמא מוכרת מאוד היא הקט-בסט (האדום, זה שמיועד לחתולים, לא זה שעשוי משבבים כל כך קטנים שהם מסוכנים לחתול). אישית, ובתור שמר-חתול, הרושם שלי הוא שהחול המתגבש הוא היעיל ביותר. בקטגוריה הזו יש המון מוצרים, חלקם נחותים וחלקם הרבה יותר איכותיים, כלומר מתגבשים טוב יותר ומסריחים פחות. בפורום הזה כל אחד משץמש בתוצרת המועדפת עליו. הרוב מסכימים שever clean איכותי אך מאוד יקר, ןיש חולות דומים לו אך זולים בהרבה. אצלנו כרגע משתמשים בקלאסיק.
&nbsp
אוסיף גם שמאוד מצער לשמוע על עוד אחד שקונה חתול במקום לאמץ. כתבת שאץה עומד לקבל גור בריטי. קודם כל, להרבעת חתולים אין שום ערך מוסף לחתולים עצמם; המאגר הגנטי המצומצם יותר מגביר נטייה למחלות תורשתיות קשות ולמבנה שלד לא טוב, ןבנוסף - מרביעים רבים אינם נוהגים התחשבות, הם רוצים כסף ומרביעים חתולות מבלי להתחשב בבריאותן ולא מספקים תנאי גידול נאותים, ואז גם נותנים הוראות גידול רעות לקונים. אם נוראמתעקשים לקנות, לפחות חייבים לקנות רק ממגדל מורשה שלכל הגורים אצלו יש תעודות גזע (לא פנקס חיסונים! זה משהו אחר), כי אז לפחות יש איזו יומרה לנהוג לפי כללים ולנסות להסתכל יותר על הבריאות והתורשה. גם אז, לא מגובר ביותר משוק בשר במובן המכוער ביותר. עדיף מוסרית וגם מבחינות אחרות לאמץ חתול מבין הרבים המשוועים לבית. הם לא גזעיים - ולכן גם לא הורבעו במכוון מתוך מאגר גנטי קטן על סמך מראה בלבד, מה שמשפר סיכויים לבריאות. גורים מתים בהסגרים העירוניים בגלל הצפיפות (שמפיצה מהר מחלות) ומההזנחה, וברחוב ישנם רבים רבים המתים כי לא מעקרים ומסרסים מספיק. גור מבית אומנה, עמותה או הרחוב אולי יסבול לעתים בתחילה מדלקת עיניים או דברים אחרים - ברוב המקרים הדברים הללו מטופלים בקלות והם גדלים להיות יפים וטובי לב. הרבעות גזעיות מכוונות למראה בלבד, ואינן מהוות ערובה לאופי, בבתים רבים בם ביקרתי מצהירים בפניי שהחתול הגזעי בבית הוא הרבה פחות נעים מזג מהשני בבית, שאומץ מהרחוב. למה לתת יד ולשלם כסף לתעשיית ההרבעות כאשר האלטרנטיבה כל כך קלה, זמינה וראויה?
&nbsp
&nbsp
 

RON23013

New member
תודה על התגובה האינפורמטיבית והמועילה

אני מבין שהנושא קרוב לליבך .
כל הנושא של קניה/אימוץ נמצא תמיד תחת וויכוחים אידיאולוגים כאלה ואחרים ,
מצד אחד יש כל כך הרבה חיות לאמץ אבל מצד שני מישהוא צריך לגדל גם את החיות שמוכרים.. מעדיף לא להיכנס לוויכוח הזה מראש אבל כן אגיד שאני מכבד את דעתך בנושא ושבדקתי את המגדלים ככל יכולתי ומההתרשמות שלי מדובר על אנשים מאוד רציניים שמאוד אוהבים מכבדים את החיות , כמובן שיש גם תעודות , אשמח אפילו ליצור איתך קשר באופן פרטי ולשמוע את דעתך לגבי בית הגידול הזה אם אתה מכיר , ושוב, תודה על התגובה.
 

Yukita

Active member
מנהל
כתבת את המילים הבאות

"מישהוא צריך לגדל גם את החיות שמוכרים"
&nbsp
למה?
&nbsp
אם לא יהיה להם ביקוש, לא ימכרו אותם. הם נמכרים אך ורק מפני שיש מי שקונה. לא יקנו - לא ירביעו. כל מי שקונה מחזק וממשיך את המצב הקיים. צריך שמרביעים ייתקעו עם השגרים הקיימים כדי שלא ייצרו עוד ועוד שגרים נוספים.
&nbsp
חבל. זו לא סיבה טובה לקנות, וכאמור קל מאוד לא לבחור באופציה הזאת.
 

voyager2005

New member
אולי כדאי לכם לשנות את ההודעה למעלה

"הפורום הינו במה פתוחה לכל מי שמתעניין בחתולים באשר הם, גזעיים ומעורבים כאחד"

אני מבינה את הכאב. רוב המינים הם המצאות חדשות, ועוד ממשיכים להמציא מינים חדשים בעוד חתולים שלא שפר עליהם גורלם מתים ברחובות. לפחות הבריטי זה מין שמבוסס על החתול הבריטי המקורי, ולא הגיע מהרבעה של אמא עם ילדיה במשך כמה דורות.
 

Yukita

Active member
מנהל
הבריטי כיום מגיע מהרבעות כמו כל השאר

מבחינת המציאות בבית המגדל אין שום הבדל.
&nbsp
לא עם החתולים יש בעיה, אלא עם האנשים. אנשים צריכים להסתכל למציאות בעיניים. פיצוץ האוכלוסין בארצנו נמדד לא במאות, לא באלפים ולא בעשרות אלפים אלא במליונים. במצב הזה, הרבעות הן פשוט פשע.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
גם מי שקנה חתול גזעי יקבל פה כל עזרה שבאפשרותנו לספק

השורה שציטטת לא מחייבת אותנו לתמוך בהרביית חתולים בכלל וגזעים בפרט.
&nbsp
לגבי חתולים בריטיים - אני לא בקי בגזע הזה אך אני יודע שהיו מעורכבים בו אפילו חתולים פרסיים (המקוריים, לא פחוסים). ולזיווג של קרובי משפחה קרובים יש מטרות מאוד ברורות כמו שימור של תכונות מסויימות שבית גידול רוצה לטפח. כך שגם בגזעים ותיקים זה בהחלט אפשרי ומקובל.
 

voyager2005

New member
היא לא מחייבת לתמוך

אבל הפורום לא באמת במה פתוחה למי שמתעניין בחתולים גזעיים, אז למה להגיד שכן?
&nbsp
הפורום לא באמת מסביר פנים לאנשים, וזה חבל לי כי יש לי שאלות, ואני לא שואלת מחשש שירדו עלי. וגם השואל המקורי במקרה הזה, אתם חושבים שהוא באמת יחזור וישאל שאלות? מצד אחד מתלוננים שאין לגורים הרבה סיכוי למצוא מאמץ, מצד שני פה בפורום אין תמיכה באנשים שמאמצים גורים אם הם אומרים דברים שלא מתקבלים, למשל לגבי סירוס, למשל לגבי חתולים בחצר. אם הייתי באה פה לפורום לפני שאימצתי את הגורות שלי, היו משכנעים אותי פה שזה צער בעלי חיים. למזלי ולמזלם, גיליתי את הפורום מאוחר יותר.
 

Yukita

Active member
מנהל
בנוגע לסירוס

זה די דומה לעניין ההרבעות הגזעיות (או לא גזעיות): יש השלכות מעשיות לאי-סירוס ואי-עיקור במצב העניינים הקיים. זה עולה בחיים בקנה מידה רחב, לא רק של אחד או שניים.
&nbsp
באשר לכל נושא אחר, אינדיבידואלי יותר מבחינת היקפי נזק אפשריים, זה פורום. כל אחד כותב את דעתו. כזכור לי באותו שרשור היו כותבים שונים וכל אחד מהם טען מה שטען. כרגיל בפורומים, אין שום התחייבות לתת את התגובות שברצון פותח השרשור לשמוע.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
ואם מישהו יבוא לפורום לשאול איך להרוג חתול אנחנו נצטרך לקבל

אותו בחיבוק כי הוא מתעניין בחתולים?

לי אישית אין מספיק ידע בחתולים גזעים כך שאני לא אדע לעזור בשאלות ספציפיות. פעם הייתה בתפוז קומונה לחתולים גזעים והפנתי לשם אנשים שהתעניינו בחתולים גזעים מבחינת אופי, דרישות מיוחדות ושחיפשו בתי גידול. היום הכל עבר לפייסבוק.

לא ראיתי שמישהו ירד במיוחד על השואל המקורי. והבחורה שאת רומזת עליה שכן ירדו עליה דווקא חוזרת לפה.

יש לנו דעות מסויימות וקווי מנחה. יש פורומים בהם תומכים בסירוס ועיקור בצורה מוחלטת ושבכלל אסור לעלות שם סוגיה של סירוס ועיקור. אנחנו כן מוכנים לדבר על זה ולהסביר. לא תמיד זה אפשרי או יעיל כי עם הלכה אי אפשר להתווכח.

לגבי גידול חתולים בחצר גם אפשר לנהל דיון. סה"כ כתבתי בשרשור ההוא שיש המון אנשים שמתנגדים לרעיון הזה ולא יהיו מוכנים למסור את הגורים שלהם לתנאים כאלה. לא כתבתי שזה צער בעלי חיים ושלא מוסרי לגדל ככה חתולים.
 

גורדיאן

New member
המגדלים האלה אוהבים רק כסף ומכבדים רק את חשבון הבנק שלהם.

אין שום ויכוח אידיאולוגי בנושא הזה, יש רק שני צדדים: האחד מיוצג במה שיוקיטה כתבה והשני הוא תהליך הביקוש-וההיצע שבו חוברים אנשים תאבי-בצע שלא איכפת להם מסבל החיות אל נובורישים שחשוב להם חתול גזעי 'עם תעודות' (בדרך כלל מזויפות) ולא מבינים שצבע/גזע החתול אינם הדברים החשובים שהופכים אותו למה שהוא באמת.
 

רוןרי

New member
יש מגדלים ויש מגדלים

בלי להכנס לעינין העקורני יש הבדל גדול בין הכלאות פירטיות לבין מגדלים רצינים שעושים בדיקות גנטיות לא מרבים בצורה מבוקרת וכדומה. יש גם מרבעים פירטים. שאין תעודות הכלב או החתול לא נחשב גזעי. בזמנו, היתה בפורום מישהי שהיה לה בית גידול לסקוטיש פילד והיא היתה מאוד אחראית. לכן, לדעתי , אם מישהו כבר רוצה לקנות שיקנה רק מבית גידול מוכר ואחרי ולא מהכלאות פירטיות מיד 2.
 

Yukita

Active member
מנהל
זה נכון אבל

גם המגדל הכי אחראי מייצר גורים שלא צריך למצב של פיצוץ אוכלוסין, גורים שלוקחים מקום שלא הם צריכים למלא. במצב הזה, אף מגדל אינו אוהב חתולים. מגדלים הם חובבי גזעים, לא חתולים (או כלבים). מי שבאמת מסתכל על טובת החתולים או הכלבים לא ירבה אותם כלל.
&nbsp
זה לא סתם הבדל עקרוני, ההשלכות הן מעשיות. זה כמו לטעון שמי שמחזיק עבדים זכאי להחזיק באידיאולוגיה משלו (וזה גם נטען בפועל בתקופות הרלבנטיות).
 

רוןרי

New member
אותי לא צריך לשכנע

תמיד היו לי רק חתולים מעורבים שהגיעו מהרחוב. אבל כן הכרתי אנשים שהיו להם כלבים/ חתולים שהצילו אבל היה להם פטיש לגזע מסויים. הכרתי בחורה שהיו לה 3 חתולים שהצילה והרבעי שלה היה מיקון שקנתה ב 5000 שח. היא פשוט אהבה את הגזע הזה. אני רק אומרת שאם כבר מישהו ממש רוצה גזע מסוים אז שיקנה מבית גידול רשום ואחרי ולא מאיזה זיווג שעושים אנשים פרטים מוכרים ביד 2
 

Yukita

Active member
מנהל
כן

זה עצוב שאנשים לא מתבגרים וממשיכים עם ה"כי מתחשק לי" גם כשהם יודעים שזה גורם נזק ותופס מקום של אפשרות לעשות משהו חיובי (יחיד או נוסף). בבתים שאליהם הגעתי עד כה כשמר חתול יש כמובן מכל הסוגים. בכולם טיפלתי, גם במיין קון. מהיכרות מיד ראשונה - אין ממה להתלהב.
&nbsp
אגב, המיין-קון בארץ ידוע אצל הוטרינרים כגזע חולה. שכנים קנו גור מיין קון גזעי, ועם הזמן גילו שהוא חולה במחלה גנטית קשה שפוגעת בעצמות, סבל מטורף. הם סיפרו למגדלת... שהציעה להם גור נוסף כפיצוי
פראיירים לא מתים ולא לומדים. אפילו אחרי שראו מקרוב מה קורה בהרבעות הגזעיות (במקרה זה עם תעודות והכל), עדיין קפצו על ה"מציאה".
 

רוןרי

New member
רוב האנשים לא יקנו

כלב או חתול ב 5000 שח. אבל כן הרבה יקנו ב 1000-1500 לכן לדעתי, בתי הגידול המוכרים פונים לקהל מצומצם יחסית אבל כל ההרבעות הלא מובוקרות בין חתולים או כלבים שנראים גזעים אל הם לא( אם אין תעודות ממש לא גזעים) הם הבעיה המרכזית. תציצי תראי מה קורה ביד 2 למשל, כמה אנשים מוכרים גורים באזור ה 1000 שח. כמה אנשים פרטים מחפשים זיווג לחתולה שלהם. זאת מסחרה לא נורמלית. ונתח המכירות הרבה יותר גדול מבעלי הגידול המוכרים שדורשים מחיר שהרוב לא מוכנים להוציא( אגב, חלקם הגדול מוכר עם התחייבות לעיקור וסרוס כנראה לא ליצור גם תחרות). גילוי נאות, בחיים לא קניתי כלב/ חתול גזעי( בעני גם חינוכי לילדים) אבל יש כאלו שמרגישים אחרת.
 

Yukita

Active member
מנהל
את צודקת

וזו סיבה מרכזית מדוע גם כתבתי לפותח השרשור דאם הוא כל כך "חייב" אז רק מבית גידול עם תעודות.
&nbsp
עם זאת, כש הצליבור הזה, גם מהגזעיים וגם מהזיופים, כולם קונים מאותה סיבה: כולם מחפשים תיק גוצ'י, נעלי ג'ימי צ'ו, ולא משנה מה הנזק הנגרם למליוני(!) יצורים חיים בדרך. מה שמגוחך הוא שכל אותם קונים רוצים "משהו מיוחד" - ובמקום להסתכל על יצירה חד-פעמית של הטבע הם קונים בכסף שכפול מהונדס. מאחר שהשינוי לא יבוא סתם מתוך טוב ליבם של אותם אנשים, צריך להסביר מפורשות. הדרישה להיות "מקבלים ומכילים" במקרים אלו אינו דרישה לגיטימית לכבד את השונה אלא לקבל את מי שפוגע וגורם נזק, לעזור לו להרגיש טוב עם הבעיות שהוא גורם.
 
למעלה