שירותים אוטומטיים?

nilliron

New member
שירותים אוטומטיים?

הי לכולם,
החתול החמוד שלנו, בן כ-8 חודשים, מסורס, אוכל טוב (קונים אוכל שמכיל הרבה בשר). נמצא רק בבית.
עושה צרכים בארגז חול סגור, אנחנו מנקים כל יום, שומרים על האיזור נקי, שמנו סודה לשתיה ומרססים בחומר מיוחד... ועדיין יש גלים של ריח חזק בבית, לא יודעים האם של שתן או צואה.
אני בתחילת היריון והריח לאחרונה פשוט בלתי נסבל עבורי. נכנסת הביתה ועולה בי גל של בחילה.
חשבנו לקנות שירותים אוטומטיים/מתנקים לבד - למישהו יש ניסיון עם זה? האם זה יכול לעזור?
תודה..
 

גורדיאן

New member
אם נניח שאותם 'גלים' באים אך ורק מארגז החול,

לא מזה שהוא עשה את צרכיו במקום אחר בבית, אז נראה לי שמדובר ברגישות לריחות בשל תחילת ההריון שלך ולא בשל בעיה אמיתית. עד כמה שידוע לי זאת בעיה שכיחה.
מצד שני אם גם שאר בני הבית חושבים שיש ריח חריג אולי יש בעיה במערכת העיכול של החתול ושווה לבדוק את זה אצל ווטרינר.
שירותים אוטומטיים הם דבר לא שכיח במיוחד ומסיבות טובות: יקרים, מסובכים ודורשים תשומת לב לא פחות מאשר דורש ארגז חול רגיל.
דרך אגב, באיזה 'חומר מיוחד' אתם מרססים?
 

Yukita

Active member
מנהל
בהחלט יכול להיות גם

שהחול פשוט לא מסוג מתאים. יש המון מוצרים של חול לארגז חתולים, חלקם נחותים ויוצרים מפגעי ריח, חלקם טובים יותר. יש גם סוגים שונים (בהכללה גסה, שלוש קטגוריות-על: חול מתגבש, חול קריסטלי וחול "טבעי" מחומרים כגון נסורת המותאמים לשימוש חתולים). איזה חול בדיוק מצוי בארגז החול אצלכם?
&nbsp
שירותים אוטומטיים - כשמר-חתול, ראיתי כמה סוגים של כאלה בבתים שונים. יש את הסוג שבעצם רק גורף את התוצרים בתוך חול (קריסטלי במקרה שראיתי) לתוך מן ארגז תחתון שאותו זורקים בסוף ומחליפים בחדש שיש בו כבר את החול. בבית עם הסוג הזה מרוצים וממשיכים להשתמש בו, אבל ראיתי שזה נתקע מפעם לפעם והמסרק שגורף את התוצרת יכול להתמלא בגושי צואה כך שאישית לא התלהבתי.
&nbsp
יש את הסוג שמתחבר לצנרת, עם שטיפה אוטומטית. בבית שבו ראיתי את זה החליטו באיזה שלב להפסיק את השימוש עקב סתימות חוזרות של הצנרת ובעיות טכניות שונות.
&nbsp
בשורה תחתונה, נראה שככל שהארגז משוכלל וממוכן יותר, כך גם יש בו יותר נטיה לתקלות. מעבר לזה, בארגזי שטיפה שעובדים כמו שצריך גם לא תראו את מה שיכול להראות לכם אם משהו בבריאות החתול אינו תקין - שלשול, דם בצואה וכדומה. לכן לדעתי עדיף להשאר עם הlow tech, שהוא גם הזול יותר לשימוש.
&nbsp
סיבה נוספת למפגע ריח רציני, במיוחד אם החול בארגז כן איכותי וכן עושה את העבודה בגדול, היא אוכל שאינו מתאים לחתול. כמו בבני אדם, מה שאוכלים משפיע על מה שיוצא בקצה השני, הן מבחינת מרקמים וצבעים והן מבחינת ריחות. אוכל לא מתאים יכול לגרום ליציאות מאוד מאוד מסריחות. קרה אצלנו עם אוכל דווקא מאוד איכותי, אבל דירוג איכותי באוכל לא בהכרח אומר שמתאים לחתול הספציפי. במקרה כזה מחליפים בהדרגה למזון אחר (משתדלים עד כמה שאפשר שגם הוא יהיה איכותי) ובוחנים אם זה משפר את המצב.
 
למעלה