התייעצות לגבי חתולה שעברה טראומה

debby12

New member
מנהל
התייעצות לגבי חתולה שעברה טראומה

נעים להכיר - אני לא קבועה פה. אבל הפנו אותי למומחים שפה אז אשמח להחכים מנסיונכם.

יש לנו חתול וחתולה, די צעירים - בני שנה בערך. הם איתנו מאז נובמבר (עת נפרדנו מהחתול נשמה שלנו ז"ל שהחדשים לא שווים את קצה שפמו בינתיים, אבל זה עניין לשרשור נפרד).

אנחנו גרים בחו"ל בבית פרטי עם גינה והבתים מסביב גם הם פרטיים עם גינה.

מאחר שהם גם יוצאים החוצה (יש להם דלת חתולים קטנה כזו) יש להם נטייה לצוד. כדי להפריע במאמציהם שמנו עליהם קולר עם פעמונים. אממה? הם איבדו את הקולרים פעמים רבות [כל פעם שזה נתפס במשהו זה נפתח - כדי למנוע חנק/תליה של החתול/ה]. אז עברנו למין רסן (HARNESS). ואכן מאז שיעורי ההצלחה שלהם בציד ירדו משמעותית

במשך כמה שבועות היה נדמה לנו שהחתולה מחזיקה את יד ימין קצת מוזר/גבוה. בדקנו לה את הכפה לראות אם פצועה או יש בה קוץ או משהו - ולא מצאנו כלום - לא היה נראה שכואבת לה הכפה. הסתכלנו גם עליה בכלל - לא ראינו שום דבר מוזר.

בסוף..... הסתבר שהרסן או שהיה מותקן עם סיבוב או שהיה הדוק מדי או שניהם (האופר והילדות שמו אותו עליה). הוא גרם לה לשפשוף/פצע מזעזע מתחתיו - הילדות ראו רק כשהרסן האדים מדם, וכמובן מיד גזרו אותו עם מספריים ושחררו אותה ממנו.

נעבור לפרק ב': הילדות הכניסו אותה למנשא חתולים (טראומה גדולה בשבילה, לקח 45 דקות של מאבק, מדובר בחתולה מהזן החששני/פחדני). אצל הוטרינרית אובחן אכן פצע איום ומזוהם (זה נראה כמו בשר נא... ), אבל ללא צורך בתפרים. קיבלנו אנטיביוטיקה, צווארון גדול כדי להפריע לה ללקק את הפצע והוראה לעשות קומפרסים חמים.

פרק ג': שבנו הביתה, הצלחנו להכניס בה שתי מנות אנטיביוטיקה (בלילה ובבוקר שלמחרת). אבל הצווארון הכניס אותה לטירוף/אמוק קיצוני. היא התחילה לרוץ בבית כמשוגעת, ובסוף.... הצליחה לצאת החוצה דרך הדלת חתולים שלה. לא ברור לנו איך כי הצווארון בבירור לא עובר בו. אולי היא הלכה אחורה - אין לי מושג.

פרק ד': ומאז.... היא לא חזרה הביתה - בערך. היציאה הדרמטית מהבית היתה ביום שלישי שעבר. מאז אנחנו רואים אותה כל לילה, היא חוששת להתקרב אלינו. היא נכנסה הביתה 3-4 פעמים - כל פעם למשך 2 דקות בערך ואז ברחה. היא בורחת בשניה שסוגרים את הדלת (דרך דלת החיות הקטנה שלה) - כלומר מוכנה להיות בבית רק עם דלת פתוחה. אבל היתושים הורגים אותנו אז אי אפשר דלת פתוחה שעות. אנחנו מצליחים לתת לה קצת אוכל - רק בערב כשהיא מופיעה. כך גם נתנו לה עוד פעם אחת אנטיביוטיקה. פעם אחת היא נתנה לי ללטף אותה - בבירור היא ירדה במשקל. לא נראה לי שמישהו אחר מאכיל אותה. את הצווארון מצאה אחת השכנות בגינה שלה זה מכבר והביאה לנו. כך שהיא בלי הצווארון. ולא נשים עליה את הצווארון שוב - אל דאגה...

נראה שהפצע מחלים היטב. הוא התייבש - כבר אין עליו מוגלה והכל סגור - היא לא נראית במצב גופני גוסס. היא אפילו מתגלגלת בהנאה על המדרכה - רק לא קרוב מדי אלינו

אבל מה? זהו? החתולה הזו לא תהיה יותר בבית שלנו? החתול השני מנסה לשחק איתה - הם היו בעבר די "מאוהבים" ואפילו נהגו ללקק זו את זה בראש במשך שעות (תוך שהם מחזיקים את הראש עם הכפה כדי למנוע מהמטופל/ת לזוז). אבל עכשיו נראה שהיא לא שמה אליו. הוא מנסה לשחק איתה וללקק אותה

אשמח לשמוע סיפורים מנסיונכם, הצעות לשיפור המצב ושאר תובנות

בסוף יגיע החורף, והוא קשה פה, וקשה לחתול לגור בחוץ בחורף...

תודה רבה מראש!!

ד.
 

Yukita

Active member
מנהל
לדעתי במצב הזה

אתם צריכים לוכד מקצועי שיחזיר אותה הביתה, ואז בחדר סגור במשך כמה ימים רק מפנקים, נותנים דברים טובים ועושים הכל לרכוש את אמונה מחדש לפני שמשחררים.
&nbsp
לחילופין, ולזה צריך הרררררררבה יותר סבלנות ועבודה, לעבוד על רכישת אמון מחדש כשהיא במצב הזה, חפשית. למשל לשים לה כל יום מנה קטנה של משהו טעים בטירוף שהיא אוהבת בשעה קבועה, בתחילה בחוץ ולאט לאט לעבור אל תוך הבית, כשמיום ליום עוברים מרחק קצר לכיוון. בתחילה לא מנסים לגעת, ללטף ובודאי שלא לתפוס.
&nbsp
מה שכן, אם לחתול השני יש רתמה - להוריד. עם כל הכבוד (ובהחלט יש כבוד) לרצון למנוע לצוד, הדרך היחידה למנוע ממש היא לא לתת לצאת. זו בעיה, אבל אם החתולים יוצאים אז אי אפשר לסבך אותם בכל מיני רתמות. ראיתם שזה מסוכן... אישית בעד צמצום ציד, אבל לא ככה, לפעמים הברירה היא לקבל אותם כמות שהם, או להשאר עם הקולרים המתנתקים, או לסגור בבית.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
מסכים לחלוטין עם יוקיטה, נראה לי שבינתיים כדאי לנסות לרכוש

את אמונה מחדש במצב הנוכחי, כלומר כשהיא בחוץ. אם תראו שזה לא עובד אז אפשר להזמין לוכד.
למעשה אם היא נכנסת מרצונה לתוך הבית אז אתם יכולים פשוט לחסום את דלת החתולים כדי למנוע מהחתולה לברוח דרכה וכך לגרום לה להשאר בבית.
 

debby12

New member
מנהל
תודה רבה לשניכם/שתיכן

נשמע הגיוני.

החשש שלי מל"ללכוד" אותה בפנים הוא כזה: זה בית עם הרבה דלתות וחלונות, ושלוש ילדות והורים שיוצאים הרבה לגינה וחזרה וכו'. לכן גם אם נצליח ללכוד אותה בבית - לדעתי תוך שעות ספורות היא תמצא דרך לברוח חזרה החוצה וגם תשנא אותנו עוד יותר [זו חתולה שאוהבת מאוד לצאת החוצה. להיות נעולה בפנים כל הזמן תמיד היה באסה/עונש בשבילה גם לפני התקרית הזו]. כלומר זה ידרדר אותנו למצב גרוע עוד יותר מבחינת חוסר האמון שלה בנו.

שוין. נקווה לטוב. בינתיים היא בהחלט מגיעה כל לילה לאכול, אבל בשאר הזמן אנחנו לא רואים אותה. אתמול בלילה בנוסף ללאכול היא שיחקה/התכתשה (בכיף, לא עם נהמות כלשהן) עם אהובה-לשעבר החתול הג'ינגי

אני מקווה
1) שהיא לא תתרגל להיות חתולת חוץ 100%. אם כי אפשר לסמוך אני מקווה על טמפרטורות מתחת לאפס בחורף שיוציאו לה את החשק לזה.

2) שהחתול השני לא יתרגל שהבית היא הטריטוריה שלו בלבד ויכפכף אותה אם בשעה טובה היא תחליט לחזור

הם כאלה חיות דביליות בדרך כלל - לא ברור לי איך היא עדיין לא שכחה מכל העניין...
 

דגלמנגה

New member
אם אתם רוצים להצליח, אז על כל המשפחה לשתף פעולה

שלוש ילדות ושני הורים והמון חלונות ודלתות וכל אחד יוצא ונכנס בלי מחשבה יתרה...
מה שאת אומרת זה בעצם: אנחנו נמשיך באורחות חיינו כרגיל, כל אחד יעשה מה בראש שלו, תוך התעלמות מהבעיה, ואילו אתם תתנו לנו איזה כישוף, שיגרום לחתולה להתנהג כפי שאנחנו חולמים, למרות אופיה וכל הפיתויים העומדים בדרכה.

יש לכם גינה? יופי. תגדרו חלק ממנה בצמוד לחלון של חדר, שיוקדש כ"חדר החתולה", לתקופת רכישת ליבה מחדש, במתכונת יוקיטה/דימיטרי. לחתולה יהיו גם בית וגם חוץ, עם פשרה מסוימת. זמנית. תהיה לכם כניסה לחדר ולשטח המגודר, ו- כ ל - בני הבית ידעו שאין כניסה לתחומים הללו "במקרה" או תוך התעסקות בווטסאפ. תוכלו להכניס לשם את החתול, לשעות אחדות, כששניהם ערים. אם אין ברירה אחרת, תקדישו לזה את חדר השינה שלכם. אם הילדות קטנות מכדי לשתף פעולה, תנעלו את הדלת.
בסופו של דבר זה למען מצב טוב יותר. וזה לא לכל החיים.
 

debby12

New member
מנהל
חוזרת עם עדכון אופטימי


לקח לה שבועיים, במהלכן היו מרווחים של 48 שעות בהם בכלל לא ראינו אותה, אבל עכשיו היא כבר מגיעה לאכול בתוך הבית פעמיים ביום - בבוקר ובערב, שוהה לא מעט במרפסת שלפני הבית (יש שם ספה חביבה עליה), ומסכימה לליטופים במשורה.

היא עדיין לא נינוחה בבית, ומעדיפה לצאת אחרי שסיימה לאכול, אבל בסה"כ היא פחות מפחדת, היא כבר נתנה לכלבה שוב לרחרח אותה מלפנים ומאחור, היא משחקת שוב עם החתול הג'ינגי. בקיצור - יהיה בסדר...

תודה שוב על כל העצות
 
למעלה