התייעצות לגבי אוכל לחתול תוצרת איטליה.

eladin7

New member
התייעצות לגבי אוכל לחתול תוצרת איטליה.

שלום. הרכיבים של האוכל:
בשר(מינ' 32%, בשר טרי מעוף והודו לפחות 7%),דגנים(אורז מינ 4%), חלבון ממקור צמחי, שומן, זרעים(פולי סויה שלמים, מינ 4%), מינרלים. לא מפורט איזה מינרלים ואם יש ויטמינים לא כתוב.

חלבון- 34. שומן- 16, תאית - 2, אפר-8, רטיבות -8, סידן- 1.50, זרחן-1.10, מלח- 0.30.
המחיר ל 30 קילו - 360 שקל.
אשמח לשמוע את דעתך על האוכל הזה. לי זה מרגיש שלא שווה את הכסף, לא הבנתי למה ערבבו ברכיב אחד גם עוף וגם הודו, בדרך כלל רכיב אחד עוף, ואז רכיב שני הודו, והלאה שאר הרכיבים, ואיזה בשר טרי ? בשר טרי, זה לא בשר עוף שעכשיו בושל ונתנים ישר לחתול.. ? אני חושב שהחבלון מן החי הוא 32 אחוז , וגם חלק ממנו זה צמחי כמו שכתוב. נשמע לי אוכל בינוני שתפרו לו שהוא איכותי, אבל לא נראה לי. חוץ מזה אשמח לשמוע, על אלטרנטיבות, של שקים גדולים, 15 ו 20 שיש כל הויטמנים והמינרלים שצריך וחלבון כמו שצריך, שרובו איכותי מן החי ושיהיה מחיר נורמלי פחות או יותר
ושיספיק לי לחודש. אם אפשר מכמה סוגים של בשר, (30 אחוז ומעלה, כרגע אני מאכיל ב 28 אחוז חלבון, רכיב ראשון קמח בשר, אוכל זול מספרד, 150 שקל , אבל מגיעים 3 פעמים ויותר לאכול ביום וזה מוזר, כי האוכל שהאכלתי לפניכן מתוצרת אחרת קצת יותר יקר 179, גם מרכיב ראשון בשרי, 28 אחוז חלבון, אבל הצלחתי שיגיעו פעמיים ביום בוקר וערב). אז אשמח להמלצות, תודה.
 

eladin7

New member
והאוכל שהוצע לי, 30 קילו 360 שקל. זה של חברת לייקה, ראיתי

שהיו פרסומים על חברת לייקה פה, אבל על מוצרים יותר יקרים, אז בגלל זה כתבתי את רשימת הרכיבים. לי זה מרגיש אוכל לא משהו, ומחיר גבוה, לדעתי כבר עדיף את הבריט שק מגדלים, או ריגל 20 קילו, או מאטיס על פני האוכל שפירטתי של לייקה. כרגע אני מאכיל בסביקאן תוצרת ספרד, מרכיב ראשון קמח בשר, 20 קילו, 150 שקל.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
לא מכיר את המזון הספרדי הזה. יש לך קישור?

 

eladin7

New member
האוכל הספרדי שכרגע אני מאכיל, 20 קילו ב150, מרכיב ראשון קמח

בשר, הוא לא נמכר בשום חנות גדולה. אלא רק אצל חנות אחת בעיר שלי, כל שאר החנויות לא מוכרות אותו. גם חיפשתי את השם שלו בעברית בגוגל ולא מצאתי. אז אין לי קישור להביא. אבל צילמתיhttp://www.tapuz.co.il/forums/forumpage/16/בעלי_חיים/חתולים# את הפרטים שלו ושם רשום את הרכיבים.

 

dimitrygo

Active member
מנהל
המזון הזה לא איכותי, גם הרמות הגבוהות של סידן וזרחן אינן

בריאות.
 

eladin7

New member
אם כבר מדברים על הפירוט התזונתי באחוזים, אז

כבנאדם שרוצה להבין מה קונה, ולמה לשים לב- אז חלבון אני מניח שרצוי שיהיה כמה שיותר גבוה לחתול 30% ומעלה(ועדיף חלבון מן החי, אבל אני לא יודע איך לחשב כמ המן החי וכמה מהגלוטן של התירס, הם לא מסבירים). שומן - אם חתול שמן אז נמוך, אם חתול רזה, אז יותר. מה זה תאית ? צריך שיהיה נמוך או גבוה? למה סידן וזרחן צריך שיהיו נמוכים ? ומלח אני יודע שלא בריא- עדיף כמה שפחות. 0.30 מומלץ. ויטמינים ומינרלים מה מומלץ שיהיה ? ורטיבות ? יש לזה חשיבות ? יש עוד משהו חשוב שצריך לשים לב בתווית מאחורה ?
 

dimitrygo

Active member
מנהל
תאית זה סיבים תזונתיים. במזונות רגילים יש בין 1.5% ל-3.5%

במזונות דיאטטיים יש הרבה יותר כי הם מנפחים את המזון ובצורה כזאת אמורים לגרום לתחושת שובע. במזונות נגד כדורי שער גם יש כמות גבוהה יותר מהרגיל כי סיבים אמורים לגרום לתנועתיות מעיים וזה עוזר לגוף להפטר משער שנבלע.
סידן וזרחן צריכים להיות במינון נכון, לא נמוך ולא גבוה. גם היחס ביניהם חשוב. יותר מדי זרחן עלול לפגוע בכליות.
מלח זה משהו פחות ברור. מצד אחד הוא משפר טעם וגם גורם לחתולים לשתות יותר. מצד שני טוענים שהוא עלול לפגוע בחתולים ויכמויות ממש גדולות הוא גורם אפילו להרעלה.
ויטמינים ומינרלים זה עוד יותר מסובך כי הנעכלות שלהם מאוד משתנה ממזון למזון ולא הייתי מתייחס לזה בכלל. היוצא מן הכלל בנוסף לסידן וזרחן הוא מגנזיום שגורם להווצרות קריסטלים ובעיות בדרכי השתן ורצוי שהכמות שלו ההיה לא יותר גבוהה מ-0.1%.
לרטיבות במזון יבש אין יותר מדי חשיבות תזונתית כי הבדלים של 2-3% אינם משמעותיים.
נתון נוסף שאפשר להתייחס אליו זה אפר, כמות גדולה שלו מעידה בד"כ על שימוש בחומרי גלם לא איכותיים, כאלב שיש בהם הרבה עצמות למשל.
 

eladin7

New member
פירוט תזונתי

ראיתי גם בכל מיני שקים באינטרנט שכתוב אשלגן. למה זה מיועד? וכמות קטנה או גדולה צריך מזה ? וראיתי שיש כאלה שבכלל לא כותבים פירוט על סיבים, ויש כאלה שרושמים או סיבים או סיבים מסיסים, 2.5%, או 3% , הכי הרבה נדמה לי שראיתי 6%, אני מניח שכמה שיותר גבוה יותר משביע לאורך זמן כמו אצל לחם אצל בנאדם וכו', לא ? ולגבי ph - איך אני מחשב ורואה בשק בפירוט ? אני מניח שכמה שיותר נמוך יותר טוב, לא ?
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אשלגן זה אחד המינרלים שגוף צריך, לא תמיד מפרטים אותו

צריך להות לא פחות מ-0.6%
הסיבים יכולים להיות גם 10%, תלוי במזון. יורת מדי סיבים פוגע בנעכלות של חלבון.
PH אתה לא יכול לחשב בעצמך.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אתה מדבר על מזון KEKE FRESH? מאיפה השגת את רשימת המרכיבים?

 

eladin7

New member
את הרשימת רכיבים שלו, השגתי מהאתר שלהם.

אבל לא מפורט שם, לגבי ויטמינים ומינרלים, פירוט חלקי יש שם
 

dimitrygo

Active member
מנהל
זה מזון באיכות סבירה בזכות כמויות די גדולות של חלבון ושומן

הבעיה היא שלפי שיטה אירטפאית הם לא מפרטים את המרכיבים ולכן קשה להעריך את האיכות שלהם.
לכן אני עדיין הייתי מעדיף את בריט בשק גדול עם כי הוא יותר יקר.
 

מיטל1551

New member
שמעתי שה קא קא עם המילוי גבינה טוב

ביררתי קצת על המזון הזה... זה של חברת גינטיני מאיטליה שזאת חברה ותיקה וגדולה, לא יודעת אם זה טוב או רע...
חברה טובה שלי קונה את הקא קא עם המילוי גבינה והיא מרוצה ממנו, יש בו פחות חלבון מהקא קא פרש, אני אישית מאכילה במזון ללא דגנים... זה הכי טוב!
ואם צריך להשוות בין הקא קא פרש לאוכל הספרדי, אני מעדיפה את הקא קא! יש בו יותר בשר ויותר חלבון.
 
למעלה