האם אפשר\מותר לתת חלמוני ביצה לחתולים?

בלקיטקט

New member
האם אפשר\מותר לתת חלמוני ביצה לחתולים?

היי לכולם. מישהו\מישהי יודעים האם לחלמון ביצה יש איזשהו ערך תזונתי לחתולים? אני אוכלת חביתות חלבונים וזורקת את החלמונים. ויש לי חתולים גם בבית וגם בחוץ. הביתיים שלי לא אוהבים את החלמון אבל אפשר אולי לערבב עם טונה (בבית). השאלה היא האם בכלל כדאי לטרוח. יש לזה ערך תזונתי כלשהו עבורם? ואם כן - מה עדיף: מבושל במים או מטוגן כמו חביתת חלמונים? המון תודה לתשובות
 

Yukita

Active member
מנהל
אין לי מושג

מה שכן ידוע לי הוא שביצים הם לא מוצר צריכה מומלץ לאף אחד. מעבר לשאלת היחס הגרוע לתרנגולות, הוטרינר הראשי בישראל האחראי לנושא אמר שהוא עצמו לא נוגע בביצים בארץ כי מבחינתו כולן בחזקת מזוהמות בסלמונלה ושאר מרעין בישין כי לא דואגים לנקיון בלולים.
 

בלקיטקט

New member
תודה יקירתי :)

אני זוכרת שהוטרינר הראשי אמר את זה. הוא התייחס לזוהמה שהתרנגולות גדלות בה. וזה אכן מזעזע. ובמשך כמה זמן באמת הפסקתי לאכול ביצים. לא רק בגלל הזוהמה אלא גם בגלל התנאים המחפירים שמגדלים אותן.
אני חושבת שביצי חופש בפרט אם הן אורגניות, הן בתנאים טובים יותר. כלומר התרנגולות. בתנאי שזה באמת ביצי חופש ובתנאי שהן באמת אורגניות (בלי כל הזוועות שמזריקים להן).

בכל אופן, לגבי הזוהמה - החתולים שלי אוכלים ג'וקים שדקה לפני כן "בילו" בביוב. והם חושבים שזה מעדן :) והם בני 9-15 ולעת עתה לא קרה להם כלום מהג'וקים :)
בכל אופן תודה :)
בפעם הראשונה שראיתי את זה היייתי מזועזעת עד עמקי נשמתי. התקשרתי לאחד מבתי החולים הוטרינרים. אני חושבת שבכפר הירוק. הייתי בטוחה שהחתול שלפני רגע אכל בתיאבון רב ג'וק, תיכף ימות ואולי אני צריכה להטיס אותו לבית חולים. והוטרינר שם אמר לי: ממה את חושבת שהם ניזונים ברחוב... :)
אני רואה בחלק מסוגי האוכל היבש ששמים ביצים. העניין הוא שאני חושבת שהם שמים בגלל החלבון. ולאו דווקא בגלל החלמון...
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אם זה מה הוטרינר הראשי חושב ואומר הוא צריך להתפטר מתפקידו

 

dimitrygo

Active member
מנהל
כן, לביצה יש ערך תזונתי רב מאוד. אם בכל מקרה את צורכת ביצים

וזורקת חלמונים אז כדאי לתת אותם לחתולים. כדאי באמת לבשל אותם כדי לחשמיד חיידקים.
 

בלקיטקט

New member
תודה. אני תמיד מבשלת :) כי יש סכנת סלמונלה

השאלה היא האם יש לזה איזשהו ערך מבחינתם. כי אצטרך לערבב להם את זה במשהו. משום שכשניסיתי לתת להם חלמונים (גם מבושלים וגם מטוגנים) הם עיקמו את האף. המפונקים שלי.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
כפי שכתבתי יש לזה ערך רב, האם ירצו לאכול זה אני כבר לא יודע

 

בלקיטקט

New member
תודה :)


 

גורדיאן

New member
את יכולה לנסות כל מתכון שיעלה בדעתך וזה לא יעזור,

אף פעם לא פגשתי חתול שאוהב ביצי תרנגולות.
 

Meirav Flum

New member
אז לא פגשת את שלי

לא משנה אם זה שאריות חביתה או מקושקשת, ווש ביצה לחלה בשישי או ביצים שהפרדתי לאפיה, אם זה נשאר ללא השגחה זה נאכל בהנאה על ידי הבנדיטים שלי.
 

אלישבע777

Well-known member
לחלמון ערך תזונתי גבוה כולל ויטמין A

מניסיוני - חתולים אוכלים בעיקר את החלמון ( בביצה קשה) . לא כל חתולים אוהב חביתות (או ביצים לא מבושלות) אחד מהם הוא שלי. כמובן שרצוי לבשל את הביצה קודם, כדי להשמיד חיידקים שנכנסו אליה בזמן שבירת הקליפה.
 
למעלה