לקחנו בסוף גורה. רגדול מעורבת.

לקחנו בסוף גורה. רגדול מעורבת.

היא חמודה חמודה חמודה.
החסרון : היא רק בת חודש.... (המשפחה רצתה כבר למסור ואם לא היינו לוקחים הם היו נותנים למישהו אחר...).
הכלבות גילו התלהבות יתרה. נתנו להם להריח אותה מרחוק כזה. היא יללה קצת אז נתנו לה קצת חלב פרה ןהיא שתתה.
מה הלאה? מה לתת לה לאכול? מתי ואיך מחנכים לשרותים? קראתי באנטרנט שמומלץ לקחת גורי חתולים מגיל 3 חודשים. מה ההשלכות של גיל כזה צעיר בעיקר כשאין עוד חתולים סביבה (רק כלבות)?
שאלה נוספת : ממתי חיסונים? במשפחה שנתנו לנו אותה אומרים רק בגיל חצי שנה וזה נראה לי מוזר כי כלבלבים זה מגיל חודש וחצי?!
 

Yukita

Active member
מנהל
הרבה טעויות

&nbsp
בהכירי אותך כבר מפורום אחר, אני בספק שאכפת לך כי כבר הסבירו לך את הנושא הרבה פעמים, רק בהקשר של כלבים:
&nbsp
1. היא חמודה? לא פחות וגם לא יותר מכל גור אחר שיכולת לאמץ ממקור לגיטימי. למשל, מההסגרים שם גורים מתים כי אותם לא מאיימים למסור למישהו אחר, ממיתים אותם או שהם מתים לבד מהזנחה בהעדר מטפלים, או ממישהו שהציל גורים ממוות בטוח ומחפש להם בתים בעודו מטפל בהם כראוי ולא קורע אותם ללא סיבה מאימם.
&nbsp
2. רגדול? רק אם לאם יש תעודות גזע. אין תעודות? לא גזעית וגם לא חצי גזעית.
&nbsp
3. איימו למסור למישהו אחר? אז מה? כל כך בוער להם, שימסרו. לא ראוי לאמץ/לקנות מאנשים שלא עיקרו את החתולה הגזעית (או ללא תעודות- לא גזעית) שלהם, אלא אם כן הסכימו לעקר ועיקרו לפני המסירה. אם לא עיקרו - בקרוב האמא המסכנה תמליט שוב, והאנשים יזרקו שוב את הגורים טרם זמן. לא עשית דבר מלבד לעודד אותם.
&nbsp
4. הדבר הנכון - להחזיר להם את הגורה לכל הפחות לעוד חצי חודש עד חודש, שתמשיך לינוק ותשלים את המעבר לאוכל מוצק בצורה טבעית. בהצלות מן הרחוב אין ברירה, כי אין אמא. במקרה כזה - יש ברירה, ואם מאיימים במסירה לאחרים, שימסרו. בקבלתך את הגורה בתנאים כאלו, נתת יד לצער בעלי חיים גדול וניתקת תינוקת מאימה לפני הזמן. התלהבות אישית שלך מ"חצי רגדול" אינה מצדיקה דבר כזה.
&nbsp
5. מאחר שכבר יצא לי לצערי לקבל מושג לגבי דרך החשיבה שלך, לא נראה לי שתקשיבי ותחזירי את הגורה לאם גם אם אפשר (שזה הדבר הכי טוב לגורה). לפחות עלייך להפסיק מיד עם חלב הפרה: באחוז גבוה מהמקרים חלב פרה גורם לחתולים לשלשול, ושלשול בגורים הוא מסכן חיים.
&nbsp
מאחר שלפי מה שכתבת, הגורה ליקקה את החלב בעצמה ולא היה צורך להשקות אותה בעזרת אמצעי כמו בקבוק, יש לשים לה קערת מים טריים לשתייה וכמזון - אפשר להתחיל עם אוכל רטוב ובהדרגה ובמקביל להציע אוכל יבש, בתחילה מרוכך (בקצת מים חמימים פושרים) וככל שהיא מתקדמת ביכולת לאכול - בהדרגה אוכל יבש ללא ריכוך. חלב בכל מקרה אינו מכיל את חומרי התזונה הנדרשים לה. מזון חתולים ייעודי כן, ומזון גורים במיוחד יכיל יותר שומן ואלמנטים נוספים החשובים בתקופת הגדילה המהירה של השנה הראשונה. אם הנחת הבסיס לא נכונה והיא צריכה עזרה באכילה, כלומר בקבוק, יש תחליפי חלב יעודיים לחתולים (לא מכילים חלב פרה) בחנויות לממכר ציוד בע"ח, וגם בקבוקים מתאימים.
&nbsp
לא הבנת כבר שהאנשים האלה לא מבינים מהחיים שלהם?! חתולים בריאים מחסנים מגיל חודשיים בערך (וטרינר טוב לא מחסן אם מנוזלים וכד' כי אז המערכת החיסונית חלשה), וחתולות מעקרים בגיל שבין 3 ל4 חודשים. עיקור - חובה. הרי ראית מה היה עם האמא. כאמור בשלב זה הכי נכון להחזיר את הגורה לאם, ומאנשים כאלה עדיף לוותר לחלוטין על האימוץ (או הקנייה).
 
אין להקיש בין כלבים לחתולים

לגבי העמדה שלי כי באמת אין לי עמדה סדורה בנוגע לחתולים.
ובניגוד לכלבים שהגזע כן חשוב לי הרי בחתולים הוא לא חשוב בכלל.
יכלתי לאמץ מעמותה אבל עדיין כאן הגורה בחינם.
לא עשיתי טובה למשפחה כי כבר היו להם עוד שתי אנשים שרצו אותה. היו 4 גורים והם מסרו את כולם אתמול.
האמא רגדול גזעית אבל זה לא משנה כי הגורה לא.
אי אפשר להחזיר לאמא כי כמו שכתבתי הם רצו למסור את כולם אתמול. אין להם עניין בגורה בבית. אם היא לא אצלי היא תהיה אצל מישהו אחר כבר מחר.
בחנות חיות לא היה תחליף חלב. המוכרת אמרה שסימילאק פרווה עושה את אותה עבודה. זה נכון או שלחפש בחנויות אחרות? לתת לה לשתות לבד או בבקבוק? (כי היא היתה רגילה לינוק)
קניתי לה שימורי חתול. ממה שראיתי היא רק רחרחה את זה.
באיזה גיל הם לומדים לעשות צרכים בארגז? והאם צריכים ללמד אותם או שזה בא טבעי?
מה לגבי התנהגות חתולית? בכלבים ממליצים להשאיר את הגור חודשיים אצל האמא כדי שילמד התנהגות כלבית. זה נכון גם לחתולים?
לגבי עיקור עמדתי היא כמו בכלבים. אבל החתולה תהיה רק בבית ככה שאני לא צופה בעיות. (למרות שאמרו לי שחתולה בייחום משמיעה קולות חזקים. אני לא יודעת איך זה. אבל אם אכן תהיה בעיה כזו נצטרך לשקול מה לעשות. אבל דיה לצרה בשעתה).
 

Yukita

Active member
מנהל
כמו שכתבת

"אם היא לא אצלי היא תהיה אצל מישהו אחר כבר מחר"- לא היתה לך שום סיבה לתמוך בהתנהגות של האנשים האלה, הגורה לא היתה בסכנת חיים. בלקיחה מהם - תמכת במעשיהם הרעים ובעקירת הגורה מהאם בגיל צעיר מדי. הסיבה העיקרית לריבוי יתר בארץ היא אנשים כאלה שיש להם חתולה, מאפשרים לה להמליט וזורקים את הגורים בלי חשבון לכל עבר. את הופכת את עצמך לשותפה לפשע. הדבר הנכון הוא להחזיר אליהם ולנקות ידייך מכל הסיפור, במקום לסייע כאילו זה לא משנה. כל אדם שנכנס לסיפור כזה בהחלט משנה.
&nbsp
הגורה צריכה לחזור לאם, ודאי אם לא אכלה. המוכרת בחנות צודקת חלקית: כשאין ברירה משתמשים בסימילאק פרווה, אבל זה פחות מזין ופחות טוב מתחליף ייעודי. עדיין עדיף מכלום, ולפי תיאורך הגורה לא אכלה כבר הרבה זמן וזה ממש ממש לא טוב. היא לייבת לאכול דחוף. זה לא כלב בוגר שיכול לצום קצת מהלחץ במקום חדש, זו תינוקת שאם לא תאכל - תתחיל להדרדר במהירות. נסו ממש,להגיש לה לפה שימורים, לפעמים יונקים עדיין לא מבינים שזה אוכל.
&nbsp
מוצרי חלב כאמור בעייתיים אבל בלית ברירה אפשר את הצורה המוחמצת שלהם (גבינה לבנה ללא תיבול, יוגורט) - זה פחות בעייתי מחלב סתם, אם כי עדיין לא מכיל את הנדרש לתזונה ולכן לא יכול להחליף תחליפי חלב אם או מזון חתולים. חייבים למצוא משהו שהגורה כן תאכל, אבל אין לצפות שפשוט תיגש לצלחת ותאכל - ניתקו אותה מהאם בפתאומיות בגיל צעיר מדי והיא לא לגמרי מבינה שזה אוכל. צריך ממש לנסות על האצבעות לתת לה ישירות, או למהר לקנות תחליף חלב (עדיף לחתולים, סימילאק אם אין) ולתת לה במקביל לנסיונות ללמד לאכיל רגיל. כאמור - חייבת דחוף לאכול.
&nbsp
צרכים - בגיל חודש עד חודש וחצי לומדים להשתמש בארגז לבד, אבל בתחילה צריך ארגז עם שוליים נמוכים וצריך לצפות לקצת בלגן כי לא מיד הכל מסתדר יפה ונקי. אם היא לא עשתה צרכים או פיפי, יתכן שהיא אפילו צעירה יותר מחודש במקצת וצריכה קצת עזרה. האם מלקקת את איזור פי הטבעת ומגרה לעשיית שתן וצואה. בלי אמא, מגרים בעזרת עיסוי קל עם צמר גפן טבול במים חמימים פושרים. לרוב בגיל חודש כבר לא ממש צריך אבל לפעמים נדרש.
&nbsp
&nbsp
 
תודה על התשובה המפורטת

היא שתתה בלילה חלב מהול במים. אנסה הבקר להשיג תחליף תינוקות ואחה"צ מזון ייעודי.
אנסה גם את העצה עם השמורים.
לגבי האמא : זה בעייתי. האמא כבר בת 7 וזו המלטה ראשונה שלה וגם בטעות. הם לא היו מעונינים בגורים בכלל. לא גזעיים ולא בכלל. אני לא מכירה אותם אישית אבל הם מאד רצו כבר למסור. טענו שגיל חודש זה כבר בסדר. אולי אחה"צ אדבר איתם שיקחו אותה לעוד שבועיים ליד אמא שלה.
בכל מקרה היא היתה נמסרת. ובגיל הזה. זה לא שהם זיווגו את החתולה בכוונה כדי למסור גורים. אין כאן הגיון.
אם הם לא ירצו אמצא לה תחליפים.
(והיא משחקת ממש חמוד בכדור...).
 
הבקר היא אכלה לי טונה מהיד

מותר טונה משומרת בשמן?
יש שימורים מיוחדים לגורים או שכל השימורים לחתולים זה מתאים?
 

גורדיאן

New member
אם טונה אז עדיף טונה במים ולא בשמן.

ובכלל לא חלב!
ולמען השם, תתחילי לקחת ברצינות את מה שיוקיטה כותבת לך, יש לה המון ניסיון וידע וברור שאין לך שום מושג מה את עושה.
 
באיזה הקשר?!

ברור לי שיש כאן אנשים עם נסיון. לכן אני שואלת כאן.
כרגע אין מצב להחזיר אותה לאמא. והמצב הנתון הוא שיש לי בבית גורה מתוקה בת חודש.
בואו נחשוב ונדמיין שהמשפחה זרקה את הגורים ברחוב ואני מצאתי אחת מהם.... כרגע זה המצב. יש גורה שהוצאה מביתה והיא נמצאת ברשותי.
ואני באמת טיפוס יותר של כלבים מאשר של חתולים.
טונה במים שווה ערך לשימורי חתולים או דעדיף שימורים? פשוט נראה לי שריח הטונה חזק יותר וכנראה מגרה יותר.
 

Yukita

Active member
מנהל
עדיף שימורי חתולים

הם מכילים חומרי מזון שבטונה אין. גם שימורים אפשר רק לזמח מוגבל, אלא אם כן מדובר בשימורים מלאים ולא בשימורים של תזונה משלימה (האחרונים הם רוב השימורים בחנויות ולא מכילים את כל חומרי המזון הנדרשים).
&nbsp
בואי נדמיין שיש לך כנפיים עם נקודות סגולות ופסים ירוקים. לא מצאת את הגורה ברחוב, וחבל מאוד שבכל הזדמנות, כלב או חתול, את בוחרת בדרך המזיקה ומעדיפה לא לנקוט בשום מעד לתיקון המצב. היתה לך הזדמנות לאמץ כמו שצריך, ממקור לגיטימי - ובחרת בדרך שמעצימה את הבעיות של בעלי החיים בארץ. רבים מאוד עושים כמוך ומתרצים לעצמם בדיוק כמוך, ולכן הבעיות ממשיכות להתעצם.
&nbsp
&nbsp
 
תודה על התשובות

גור חתולים מעמותה גם עולה דמי רצינות והם גם מתנים בעיקור/סירוס (נראה לי. ככה זה עם כלבים בעל אופן).
בשבילי חתול הוא חתול. יכול להיות שאם הייתי מוצאת גור ברחוב הייתי לוקחת אותו. זה לא שחיפשתי גורה בלוחות. מערה של גיסתי הציעה לה והיא הציעה לי. אם שכנה היתה מציעה לי גור שהיא מצאה יתכן שגם הייתי לוקחת.
לא חיפשתי לי חתול באמת כי אני לא טיפוס של חתולים.
(הבת שלי מאד אוהבת ויש לה גישה לחתולים. כל חתולי הרחוב חברים שלה...).
 

Yukita

Active member
מנהל
דמי הרצינות מעמותה

מממנים הצלת חיות נוספות.
&nbsp
עיקור - חובה.
&nbsp
חתול הוא חתול, ומעשה רע הוא מעשה רע. נתת יד למעשה רע.
 
לא חושבת

הדבר היחיד שרע בסיפור הזה זה ההתעקשות של המשפחה למסור בגיל חודש.
אבך אין לי כח להתווכח.
כמה בערך גורה כזו אמורה לאכול? איך אני יודעת שהיא אכלה כמה שהיא צריכה?
 

Yukita

Active member
מנהל
לא

הטונה צריכה להיות במים. השמן עלול לגרום לשלשולים, שבתורם מסוכנים לגורים.
&nbsp
טוב שאכלה משהו - עדיין ניתקו אותה מהאם מוקדם מדי. מקרה קלאסי של אנשים שמאמינים, כמוך, שלא יקרה, קורה ואז מוסיפים עוד ועוד צער בעלי חיים לסיפור. עלייך לעקר את הגורה בגיל המתאים אחרת 90% סיכוי ומעלה שתגיעי לאותו מצב במוקדם או במאוחר. הרבה יותר קשה למנוע יציאה של חתול מאשר של כלב. גם היללות בייחום אינן מתרחשות בואקום, החתולה תסבול רק כדי שתוכלי לטפוח לעצמך על האגו שלא עיקרת, בזמן שהסבל (צער בעלי חיים! גם רבנים מסכימים עם זה!) היה יכול להמנע. זה רוע הלב מיותר שלא תורם לאף אחד.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
שמתי קישור למטה לאנשים כמוך שלא רוצים לעקר. אם יש לך אומץ -

תפתחי ותסתכלי.
 
ראיתי. אכן תמונות קשות מאד

אני לא רוצה לפתוח ויכוח/דיון על עיקור עייפתי מהם בפורים כלבים והם לא מועילים לאף אחד.
אבל רק בשלושה משפטים :
1. ההלכה היהודית שאני כפופה לה לחלוטין אוסרת עיקור וסירוס. כבדו זאת.
2. מבחינה מוסרית נראה לי לא נכון להעביר הליך ניתוחי לא פשוט בעל חיים כדי לעשותו לא פורה באין סיבה רפואית אמיתית. כבדו זאת.
3. אילו כל או אפילו רוב החתולות הלא מעוקרות היו במצב של התמונות שצרפת - היה על מה לדבר. אבל זה לא ככה. אני מביטה על חתולות הרחוב ואף אחת מהן לא במצב כזה.
וגידולים יכולים להופיע גם אצל מעוקרים. פשוט באיברים אחרים.
זה כמו להעביר את כל התנוקות ניתוח להסרת המעי העיוור מחשש שהוא יתפוצץ ויסכן חיים מתי שהוא. לא רציני.
(ג''וי זה שם מתאים לחתולה?!)
 

Yukita

Active member
מנהל
רבנים רבים מאפשרים עיקור

אז אין שום סיבה לכבד את טיעון 1. שלך. לא ההלכה היהודית כופה עלייך לא לעקר אלא הבחירה שלך לא להקשיב לרבנים ששקלו את הנושא כראוי וקבעו שמצוות צער בעלי חיים חשובה יותר מציות עיוור לחוק יבש, שדרכו את פוגעת במהות ומחללת שם שמיים.
&nbsp
זה שלא כל דבר בולט לך אישית לעיניים שכבר הבהרת יפה שבוחרות לא לראות ברמה המיידית ברחוב לא משנה את העובדה שהאוכלוסייה ברחוב סובלת מאוד מאוד. תוחלת חיים של שנה - שנתיים בממוצע לעומת 20 שנה בתנאים אחרים וללא המלטות. הגידולים - הסיכוי שיקרו הרבה יותר גדול בלא מעוקרים, הם לא "רק במקום אחר" במעוקרים. טענה שגויה נוספת שאין לה אחיזה במציאות. לא סתם התווכחו איתך בפורום כלבים - כל מה שאמרו לך שם נכון גם בהקשר החתולים. את בוחרת להיות עיוורת.
&nbsp
הניתוח מביא לשיפור איכות חיים ולכן מוצדק, מביא גם לצמצום מעגל הסבל הרחב יותר ולכן מוצדק. את טועה מכל זוית אפשרית. דאגי לעיקור הגורה או החזירי למשפחה העבריינית על צער בעלי חיים במקום לשכנע את עצמך שזה בסדר לנהוג ברכב מילוט של שודד בנק רק כי אם לא את הוא היה מוצא מישהו אחר. הם ביצעו עבירה קשה ואת סייעת לדבר עבירה, בלי שום נסיבות מקלות כי לא היו כאלה, היה קל מאוד להימנע ולעשות טוב במקום רע. יכולת לאמץ חתול או חתולה שכבר עוקרו, ממקום שעושה טוב, ולעשות מעשה צדקה. את בחרת שלא לעשות כן ולכן עברת עבירה.
 
לא בא לי להתווכח

יש לי גורה קטנטנה בבית שחשוב לי שהיא תקבל מה שהיא צריכה.
רב היום היא ישנה, קצת שיחקה. בלילה יללה קצת אבל היא לא מייללת בקול חזק ובוכה כמו שאני מכירה מגורים שמוצאים ברחוב.
רק הערה לגבי ההלכה : מוזר לי שאנשים שאני לא יודעת את מידת האמונה והקיום מצוות שלהם מטיפים לי לאילו רבנים לשמוע.
הרבנים שפוסקים לנו היו חד משמעית נגד עיקור כששאלנו אותם בעבר לגבי הכלבות.
זה בערך ולהבדיל כמו שאני אסביר לטבעונית שלאכול דבש וביצים זה בסדר ולא סותר את מה שהיא מאמינה כי עובדה שיש לי כמה חברות טבעוניות שאוכלות דבש.
זה לא עובד ככה.
אני מאד מבינה את המקום של מי שפועל לעיקור ולמה הוא עושה זאת.
אני לא "צועקת" על כל מי שעיקר בפורומים שהוא עשה מעשה לא ראוי גם אם זו תפיסתי באישית.
אגב אני גרה בלוד. יש המון חתולי רחוב. כבר שנים שלא ראיתי חתול דרוס וגם לא מצאתי גורים אבודים יש כאן ברחוב חתולה שחיה כאן מעל עשר שנים (מאז שבאנו לגור כאן - היא כאן).
למרות שזה לא היה המצב כאן בילדותי. אבל זה דיון אחר.
 

g l o r y

New member
בנוגע לטיפול

ואם נימנע מהוויכוח כרגע, גור בן חודש יכול בתיאוריה לאכול אוכל רטוב אם הוא קל לאכילה.
גור בגיל כזה יאכל בהתחלה בערך כל ארבע שעות. אני לא חושבת ששלי בגיל הזה ישנו לילה שלם. את הגדול שלי האכלתי בהתחלה במטרנה לגורים, ואז באוכל במרקם פטה שעורבב בקצת מים והכנסתי אותו במזרק גדול, כי הוא לא אכל לבד מצלחת אבל מאוד לא התלהב מהמטרנה אחרי איזה שבוע. צריך מאוד מאוד להיזהר עם המזרק אם עושים את זה כי אוכל יכול להיכנס לקנה הנשימה. בעיקרון עדיף לתת קצת מהאוכל על האצבע שלך. ככה הם לומדים ללקק. אני אישית השתמשתי בפנסי פיסט כי כתוב עליהם שהם תזונה מלאה. אל תתני שימושים שלא כתוב עליהם תזונה מלאה, רצוי אפילו תשונה לגורים אם יש. (לפנסי פיסט יש אם אני זוכרת נכון). אפשר גם להביא אוכל יבש לגורים ולהרטיב במים פושרים כדי להתחיל להרגיל.
אני החזקתי את הגדול שלי ארגז ענק שתחתיתו הייתה ממולאת בחול חתולים ועל חצי מנשטח הנחתי מגבת ומצעים עבורו לישון. הוא למד בגיל ממש צעיר לעשות צרכים על החול, אפילו לפני שלמד לחפור.
את הצעיר שמתי במתחם שבו בפינה אחת הייתה תבנית עם חול חתולים. חשוב שהוא יוכל להיכנס ולצאת מהכלי בקלות. בדרך כלל הם לומדים מאוד מהר לעשות בחול, זה די אינסטינקט.
שימי לב שחם לה מספיק, היא קטנה ומאבדת חום בקלות ומכת קור יכולה להרוג אותה. שימי לב גם שהיא לא משלשלת. גם טיפה שלשול הוא סיבה לרוץ לווטרינר בגיל הזה.
כמו שנאמר למעלה, תימנעי ממוצרי חלב פרה. זה מאוד לא טוב להם.
&nbsp
&nbsp
עכשיו בהמשך להערות שלך ולפוסט שלי למטה, גילוי נאות: אני דתיה.
מעבר לזה, FIV (איידס חתולים), FELV (לוקמיית חתולים ויראלית) ומחלות גורים כמו חתלתלת שנשארת בקרקע ועל חפצים שהיו בקרבת חתולים נגועים גם שנה אחרי שהם טופלו או מתו, הן סיבות רפואיות מספיקות להוות סכנה לחתולים לא מעוקרים ולכן סיבות טובות לעיקור.
. FIV וFELV בגלל מנגנוני ההדבקה שלהם והחוסר בחיסון נגדם, וחתלתלת משום שזו מחלה שתפגע בכל גור שייוולד בסביבה שהייתה פעם נגועה ויהרוג שגרים שלמים של גורים גם שנתיים אחרי ההימצאות הראשונית בסביבה. זה אומר שבמקום שהייתה פעם חתלתלת בחצר, כל שגר שיוולד שם, אפילו בבית שליד, נמצא בסכנה של מוות מאוד מאוד לא נעים לפני שיגיע לגיל חיסון.
 
תודה על הפירוט

ובאמת בעניין הצרכים : יש לי מצע של הארנבונים קטס-בסט (משהו כזה) וכתוב שמיועד למכרסמים וחתולים. זה טוב בתור מצע לחתולה או לקנות מצע אחר? אם כן מה מומלץ?

לא הבנתי מה הקשר בין עיקור למחלות כמו חתלתלת. הרי גם מי שמעוקר לא חסין בפניהם. וברור שיש לחסן את הגורה בזמן (אמא שלה מחוסנת,אגב).
 

g l o r y

New member
הממ...

אני לא מכירה מצע של ארנבונים אבל נראה לי זה נסורת כזאת לא? זה יהיה מלוכלך ומסריח די מהר. עדיף לך חול מתגבש של חתולים. כל נוזל ומשהו שמגיע אליו נהיה מן גוש יבש כזה שאפשר לאסוף עם כף ולזרוק. יש אפילו כאלה עם ריח טוב, אבל לא כל חתול אוהב.
&nbsp
לגבי החתלתלת הזכרתי את זה כי דיברת למעלה גם על חתולי רחוב ואמרת שהם לא נראים סובלים. חלק מהסבל שלהם זה שהם לא מחוסנים ולכן מחלות מתפשטות. במקום שהייתה חתלתלת אפיל פעם אחת, כל שגר שיוולד בעתיד במשך חודשים ואפילו שנים יידבק כי הווירוס נשאר באדמה ועל חפצים. כל שגר כזה ימות בייסורים. עדיף לעקר את האוכלוסיה ולמנוע את הסבל הזה.
&nbsp
אגב גיל חיסון של חתול זה בערך ארבעה חודשים. עד אז תשתדלי לנגב רגליים ולשטוף ידיים כשאת נכנסת לפני שאת מרימה אותה כי יש דברים שיגיעו מהחוץ על הנעליים שלך או הידיים, כתלות בבמה הסביבה בחצר שלך נגועה אם בכלל.
&nbsp
אה, ובנוגע לאוכל- שמנת וביצה זה לא אוכל מאוזן. יש איזה מתכון זאפשר למצוא פה בפורום שמכיל אקטימל וביצה ועוד כמה דברים אבל הוא נועד למקרי חירום, עד שאפשר להשיג מטרנה לחתולים. בכל מקרה אם היא מסכימה לאכול אוכל רטוב עדיף (מהסוגים שהם תזונה מלאה) ורצוי להשיג אוכל לגורים ולהשאיר לה. בסוף היא תלמד לכרסם גם את זה.
 
למעלה