אימצנו חתול לפני כמה שבועות ומאז הלילות איומים

מיKאלה

New member
אימצנו חתול לפני כמה שבועות ומאז הלילות איומים

אמצנו חתול כבן שנתיים וחצי. חתול בית מעורב (מסורס). החתול מקסים ודיי התרגל אלינו ולסביבה הביתית ואנחנו מאוד אוהבים אותו.
הבית הקודם שלו היה במושב ורב הזמן הוא הסתובב בחוץ.
בשבועיים האחרונים הוא מטריף אותנו בלילות: מסתובב בבית חסר מנוחה ומילל.
אנחנו גרים בבנין בקומה הרביעית. פתחנו חלון ויש לו אפשרות לעמוד/לרבוץ/לשבת ולראות מה נעשה בחוץ (אל דאגה יש תריס ואין לו אפשרות לצאת משם).
אני מבינה שהמעבר מחתול שבחוץ לחתול ביתי קשה עבורו. השאלה היא האם יש משהו שאפשר לעשות???
זאת פעם ראשונה שאנו מגדלים חתול.
אנחנו כל כך סובלים בלילות שאני חושבת אולי להפטר ממנו.... אני מאוד לא רוצה אבל לילות ללא שינה זה לא הולך.
אשמח מאוד לטיפים ועצות
 

אלישבע777

Well-known member
הבעלים קודמים לחתול

שנתכם חשובה מאוד!! אסור לסבול בשום אופן מחוסר שינה וזה אפילו מסוכן.
החתול כבר בוגר ויש לו הרגלים. חתולים הם חיות של הרגלים וקשה מאוד מאד לשרש הרגל ישן ולהשריש הרגל חדש. אפילו בגורים זה קשה, קל וחומר בבוגרים. אסור לשכוח שחתולים הם חיות ליליות והחתו שלכם היה חופשי כל הלילה ועתה הוא סגור בבית.
אפשר להתייעץ עם יועצת התנהגות חתולים, יש כמה יועצות והן טובות. ויש אפשרות פשוטה אבל עלולה להיות קצת קשה נפשית. לסגור את החתול בחדר נפרד או במרפסת בשעות הלילה באופן קבוע ולפתוח לו בבוקר. בחדר הזה יהיה לו כל מה שהוא צריך. מספר שבועות, הוא יילל יללות שבר ובסוף יתרגל!! בתנאי אחד שתהיו עקביים ותכניסו אותו לחדר בשעה קבוצה ותוציאו אותו בשעה קבועה, כל יום, כשאתם בבית. לחתול יש "שעון" פנימי והוא יתרגל להרגלים שלכם.
החתול שלי הנוכחי, אינו עושה לי בעיות בלילה, הוא דווקא שקט! אבל, אם באים אורחים - הוא כל כך שמח והוא מנדנד להם ללא הרף גם כשהם ערים וגם כשהם ישנים... הוא רוצה להיכנס למיטה שלהם... הוא יודע לפתוח כל דלת ואם לא מצליח במקרה, הוא שורט את הדלת שעות על שעות ומיילל ולא נותן לאף אחד לישון. אין לי ברירה, אני חייבת להגלות אותו למרפסת. שם יש דלת זכוכית כבדה שהוא אינו יכול לפתוח. הוא מיילל חצי לילה, ומקבל את הדין. בבוקר כשאני פותחת לו הוא שקט.
זה עלול להיראות אכזרי כביכול, אבל הכי אכזרי זה לא לישון בלילה. קודם כל הבעלים ואחר כך החתול. חוץ מזה שהחתול צריך להיות מקור של הנאה ולא של סבל!!!
 

גורדיאן

New member
בטח שלא להיפטר ממנו!

הוא רגיל לצאת בלילות ולעסוק בציד, זה הרגל שהוא צריך לשכוח, ומצד שני אתם צריכים לישון. מה שאתם יכולים לעשות הוא לכלוא אותו כל לילה בחדר נפרד - האידיאלי הוא באותו חדר עם חלון, אבל המינימום הוא שבחדר יהיו חול/מים/אוכל, ורצוי מאוד שיהיו שם עמוד-גירוד וכמה צעצועים / כדורים / משחקים להעסיק אותו.
כך אתם יכולים לישון בתקופת המעבר בה הוא ילמד שאין אפשרות לצאת אל החוץ, וכאשר הוא יפסיק להרעיש בלילות תפסיקו את הכליאה ותחזרו לשגרה מאושרת.
בהצלחה.
 

be_roo

New member
רצוי להשאיר לו משחקי "חידות אוכל"

במקום לשים לו את האוכל בקערה, לגרום לו לעבוד בשבילו.
לוקחים גליל נייר טואלט, עושים בו חורים קטנים (בהתאם לגודל חתיכות האוכל), אוטמים את הקצוות (עם מסקינגטייפ) ומשאירים לו להעביר את הזמן בנסיון להגיע למזון.
 
למעלה