חתול משלשל ומשמין

  • פותח הנושא YOBU
  • פורסם בתאריך

YOBU

New member
חתול משלשל ומשמין

שלום לכולם!
אני חדש בעולם החתולים אז בבקשה תהיו עדינים :)
לפני בערך חצי שנה אימצתי חתול בן חודש, חודש וחצי שאמא שלו מתה. עד אז מעולם לא היה לי חתול והאמת היא שגם לא ממש רציתי. אבל הגורל רצה ויש לי חתול. אחרי התחלה קשה מאוד שכללה השתנות על המיטה ושלשולים בכל נקודת מסתור שקיימת בבית התחלנו להסתדר והכל היה בסדר. הוא אכל אוכל לגורים בהתחלה ואז אוכל לבוגרים באיכות די טובה ולא היו בעיות. קצת לפני גיל חצי שנה, לקחתי אותו לסירוס.הסירוס עבר בהצלחה אבל קצת אחריו הוא התחיל לשלשל צואה נוזלית לחלוטין וכל הזמן. בנוסף שמתי לב שהוא אוכל כמויות אדירות של אוכל. ניסיתי להגביל אותו כי חשבתי שאולי הוא משלשל כי הוא פשוט אוכל יותר מדי אבל זה חירפן אותו לגמרי והוא התחיל לחפש אוכל בצורה אובססיבית. לקחתי אותו לוטרינר והוא נתן לו אנטיביוטיקה נגד טפילי מעיים שלא עזרה בכלל. לאחר תקופה לקחתי אותו שוב ונתנו לי כדורים נגד תילוע ואוכל רפואי. בעיקרון החתול יכול לצאת בערבים להסתובב בחוץ ויש לו שם חבר'ה מהשכונה (אם הוא סגור בבית הוא די מתחרפן משעמום), והפעם לא נתתי לו לצאת החוצה שלא יאכל אוכל אחר. הוא אכל הרבה פחות וזה לקח שבועיים אבל הוא הפסיק לשלשל. זה היה בשבת ונגמר לי האוכל הרפואי אז נתתי לו קצת מהקודם והשלשולים חזרו ובעוצמה מלאה :(
התייעצתי ואמרו לי שהוא אולי אלרגי לדגים אז קניתי לו אוכל בלי דגים ועכשיו אני מנסה שוב להקפיד למרות שזה קשה ומספיק שהוא בורח החוצה פעם אחת הכל חוזר שוב.
בנוסף בגלל שהוא לא יכול יותר לצאת מהבית הוא אוכל מתוך שעמום. אוכל והולך לארגז צרכים, מבלה שם כמה דקות, חוזר לאכול והולך לארגז וחוזר חלילה...
אם אני מגביל אותו הו מתחיל לחפש אוכל באמצע הלילה ודי לא נותן לי לישון.
בנוסף הוא גם מאוד השמין ועלה בערך קילו בחודש וחצי האחרונים.

אני יודע שזה ארוך ומייגע אבל אשמח אם למישהו יש עצה לאוכל מתאים, לזמני האכלה וכל דבר שיעזור ליודה החתול ולי לעבור את התקופה הקשה הזו
 

Yukita

Active member
מנהל
נושא מסובך

עד כמה שביכלתי לשפוט, כשיש שלשול זה לגמרי עניין בריאותי (להבדיל ממצבים "פשוטים" יותר של עשיית צרכים תקינים במקומות בלתי רצויים, שיכולים לנבוע מעניין בריאותי או התנהגותי).
&nbsp
לא כל כך ברור ממה שכתבת איך בדיוק הוטרינר ניגש לעניין. האם הוא עבר איתך על אפשרויות למצב הזה? אלו בדיקות הוא ערך? האם הוא מודע להסטוריה לפיה החתול כגור סבל מבעיה דומה? כשקוראים את הפוסט שלך, נוצר מן רושם של בדיקות די שטחיות והתייחסות קצת חפיף, אבל בלי לדעת עוד פרטים קשה וגם בלתי הוגן לקבוע דבר כזה. למען ההגינות, לא תמיד קל לאבחן בדיוק מה מקור הבעיה, במיוחד אם החתול יוצא החוצה ואוכל השד יודע מה בחוץ. אם תוכל לפרט קצת, אולי נדע טוב יותר מה לייעץ לך.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אתה מתאר מקרה מורכב מאוד שלא ברור מה הסיבה ומה התוצאה

קח בשחבון שאנטיביוטיקה ומעברים חדים למזונות אחרים גורמים לשלשולים גם בחתולים בריאים.
לדעתי אם המזון הרפואי עזר לחתול אתה צריך לחזור אליו ולהקפיד לתת רק אותו. כרגע צריך להתרכז בסידור מערכת העיכול של החתול, כמות המזון פחות חשובה בשלב הזה. אם אתה יכול תחלק את כמות היומית של המזון לכמה מנות קטנות ותתן אותן במשך היום, כך הוא יהיה יותר שבע.
במקביל כדאי לפנות לוטרינר אחר ולקבל איבחון של מצב החתול ואז לראות אין אתה מתקדם עם האיבחון הזה.
 

be_roo

New member
מעבר להמלצות שניתנו כאן

לגבי השעמום, אפשר לשלב משחקים עם אוכל. להחביא אוכל בכל מיני צעצועים, זה גם יגרום לו לאכול לאט וגם יעסיק אותו יותר זמן.
צריך להיות יצירתי, אני לקחתי כדור גומי רך (שנותנים לכלבים לשחק) עשיתי חור קצת גדול יותר מגרגירי האוכל ואני מכניסה פנימה והוא צריך לגלגל אותו כדי להוציא אותם. יש גם משחק מבוך שקניתי בזמנו ובו הוא אמור לגלגל כדור דרך חריץ שניתן להכניס בו רק את כף הרגל, אז אני שמה מזון לאורך המסלול.
&nbsp
היתה לי כלבה עם רגישות דומה למזון, היא חיה חיים ארוכים וטובים עם מזון רפואי, רק דורש סבלנות ואבחון נכון.
 
למעלה