בעיית אכילה

Anathema Device

New member
בעיית אכילה

יודה, חתולה מבוגרת (וכל כך מתוקה), בעקבות מחלה שגרמה לה לכאבים בפה (כיום מטופלת ע"י סטרואידים), רזתה בצורה מפחידה.
קנינו לה אוכל מיוחד להעלאה במשקל, אבל הבעיה היא שהיא לא אוכלת אלא אם כן אחד מאיתנו עומד לידה ומעודד (השארנו אותה עם אוכל פתוח חופשי, במשך יום שלם היא חיכתה שנבוא ונעמוד לידה. זו גם לא בעיה של חתולים אחרים - סגרנו אותה בחדר נפרד). כשאחד מאיתנו לידה, היא אוכלת ונראה שיש לה תיאבון.
 

Yukita

Active member
מנהל
אולי לשלב לה גם מנות של אוכל רטוב במהלך היום?

במצבים כאלה, לא מתעקשים - מביאים מה שהחתול אוהב. בהחלט אפשר גם שימורים, ואם היא לא אוכלת מספיק מהיבש - יש שימורי תזונה מלאה (בניגוד לשימורים הרגילים, שכתוב עליהם תזונה משלימה). מה שכתוב עליו תזונה מלאה אמור להכיל את כל מרכיבי התזונה שהחתול צריך.
 

be_roo

New member
אולי לנסות להתייעץ עם איש מקצוע בהתנהגות חתולים

יש לי בעיה דומה אבל לא כל כך חמורה. החתול שלי לא רק אוהב שעומדים לידו אלא גם רוצה שיגרדו לו בגב תוך כדי, אבל נכון לעכשיו הוא כן מוכן לאכול גם לבד.
&nbsp
אם הייתי מנסה לבד לגמול את החתול שלי מהעניין הייתי מתחילה בהדרגה. כלומר לעמוד לידה באכילה ולאט לאט להתרחק. כלומר ביום הראשון להתרחק כמה ס"מ (המטרה היא להתרחק כמה שיותר מבלי שהיא תפסיק לאכול). להמשיך כך כמה ארוחות. ואז להגדיל מעט את המרחק (לפי אותו עקרון). בתקווה שבסוף היא כבר לא תזדקק לכם.
&nbsp
כמו כל דבר שקשור לענייני התנהגות, זה צריך סבלנות וזמן, ולא לעגל פינות.
&nbsp
בהצלחה.
 

Anathema Device

New member
תודה לשתיכן

לא נראה לי שהבעיה היא שהיא לא אוהבת את האוכל - כשאחד האנשים שלה צמוד היא אוכלת יפה (וכשלא אז לא תמיד אוכל רטוב עוזר ואז אנחנו חוזרים לווטרינר).
נראה לי שאנסה את העיצה של be_roo. למקרה שנצטרך אנשי מקצוע - מי מומלצים באיזור חיפה?
 

Yukita

Active member
מנהל
אפשר לנסות לברר עם איילה נאור

היא אמורה לעבוד באזור הצפון
 

Anathema Device

New member


המצב שלה לא השתפר. ביקור נוסף אצל הוטרינר נתן אבחנה של גידול בבטן, שלא כדאי לטפל בו (היא לא סובלת עכשיו אבל הטיפול כן יגרום לסבל והסיכוי שיעזור לא גדול).
 
למעלה