אבוד עצות לגבי חתולי רחוב

מיההס

New member
למה להפסיק להאכילם?

זו מצווה. היום הפחים סגורים ואין להם מקורות מזון.
 

Yukita

Active member
מנהל
חתולים אינם אלרגיים לחלב

הם פשוט מתקשים לעכל לקטוז. בחלב טרי זה יכול להיות בעייתי, במוצרים מוחמצים (יוגורט או גבינה לבנה) פחות מקבלים את האפקט. עם זאת, עדיף להמנע מהתבססות על מוצרי חלב לצורך תזונה: חתולים צריכים מרכיבי תזונה מסויימים, וחלב אינו אחד מהם. מזון יבש לחתולים אמור להכיל את חומרי התזונה הנדרשים ובהאכלה ברחוב - גם פחות מלכלך ולכן פחות מעורר עוינות ציבורית.
 

orcohenwv

New member
אבוד עצות לגבי חתולי רחוב

שלום לכולם. אשמח לעזרה עם דעות לגבי כמה דברים.
1 יש לי 2 גורי חתול בגינה שאני מביא להם אוכל על בסיס יומי כבר חודשים( בני 4 חודשים בערך) ולדעתי 1 מהם ממש מסתמך עלי. אבל לא נותנים לי להתקרב ולגעת. האם אני יכול להפסיק להאכיל אותם על בסיס יומי(פעמיים ביום) קניתי להם אוכל לגורים,חלב ושאריות עוף וכו..והאם הם יסתדרו להשיג אוכל לבד כבר? הם לא כל היום בגינה שלי ומסתובבים אבל הרבה אצלי. במיוחד 1 שפינקתי כי כנראה הוא ננטש.
2 .בעבודה יש אמא עם 3 גורים בני חודש בערך. האמא מאוד חברותית כבר מלא זמן ואני מאכיל אותה כבר שנה+. התחלתי גם להאכיל את הגורים שלה בימים שאני עובד השבוע(כל יומיים עובד) זה פוגע ביכולת ההישרדות שלהם לבד? אני חושש שאני מרגיל אותם כמו החתולים בבית אבל הם ממש מורעבים. האמא ממש מתחככחת בי כדי שהגורים יבינו שאני בסדר ואחרי יומיים הם כבר התחילו להתקרב ולתת לי לגעת בהם בזמן שאני מאכיל אותם.(האמא לא נוטשת אותם עקב זה כי היא רגילה אלי.
3.מתי אפשרי וכגאי ךקחת 1 מהן אלי לבית מבלי שהאמא תתקוף אותי שאני לוקח אותו? אם זה אפשרי בכלל... אני רוצה להכניס אותו ממש אלי לדירה ולהפוך אותו לשלי.
 

sashalola

Well-known member
כמה תשובות

קודם כל, כל הכבוד לך שאיכפת לך, זה לא מובן מאליו.
1. חתולי הרחוב, ובאזורים העירוניים בעיקר, רובם תלויים במאכילים כמוך.
הגורים בגינה שלך כבר מספיק גדולים כדי להסתדר לבד, לכאורה,
אבל רק לכאורה. כי אם אתה מפסיק להאכיל אותם הם צריכים לצאת בחיפושים אחרי פינת האכלה אחרת. ובדרך חוצים כבישים, נתקלים בחתולים אחרים שלעיתים שומרים על טריטיוריה שלהם - וזה יוצר מריבות עד כדי פציעות.
אבל מעבר לבעיית השגת האוכל, יש בעיה יותר גדולה.
הנקבה מתייחמת, ויכולה כבר בגיל חמישה חודשים להיכנס להריון ולהמליט. ואז יש לך עוד כמה גורים רעבים ברחוב.
הזכר הצעיר גם יכול להסתבך בחיזורים אחרי נקבות מיוחמות ובמלחמות עד פציעות קשות עם זכרים אחרים.
ולכן,
אחד מהדברים החשובים והמועילים ביותר שאתה יכול לעשות למען חתולי הרחוב זה לעקר ולסרס את אותם החתולים שאתה מאכיל.
2. אותו כנ"ל לגבי החתולה וגוריה במקום עבודתך. עיקור האם ימנע את היוולדות הגורים שנידונים מראש לחיי הרחוב הקשים.
3. אם אתה רוצה לאמץ לביתך את אחד הגורים כדאי לחכות עוד קצת כל זמן שהאמא בסביבה ועדיין מניקה. תאכיל טוב טוב את האמא ותלמד בינתיים גם את הגורים למזון מוצק. ואז התאקלמות הגור שתקח תהיה יותר קלה.
(רק קח בחשבון שחתולי רחוב נמצאים במקומם הקבוע ופתאום נעלמים מכל מני סיבות)
אם תרצה להפסיק להאכיל אותם
תתחיל מלרדת להאכלה פעם ביום,
אחרי יומיים תרד להאכלה פעם ביומיים אחר כך רק פעמיים בשבוע, פעם בשבוע, פעם בשבועיים וכך עד שתפסיק.
מאוד קשה להפסיק להאכיל את אותם החתולים שהתרגלו למנת מזון קבועה.
והערה אחרונה. אל תתן להם חלב. חתולים לא מעכלים טוב את החלב והדבר עלול לגרום להם לשלשולים התייבשות ועד מוות בעיקר אצל הגורים.
שיהיה בהצלחה בכל מקרה.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
בנוסף לעצות המעולות שקיבלת הייתי ממליץ לך לשקול לאמץ שני

גורים ביחד. זה הרבה יותר נוח כי הם משחקים ביחד ומעסיקים אחד את השני ופחות דורשים התייחסות מצדך (זה לא אומר שלא יתחברו אליך).
&nbsp
לגבי ההאכלה - אם בעבודה שלך אתה יכול להמשיך להאכיל כל יומיים כפי שאתה עושה עכשיו אז זה לא יצור תלות מוחלטת בך, הם עדיין יחפשו מקורות נוספים של המזון אבל אתה תעזור להם לשרוד אם תמשיך להאכיל.
&nbsp
אותו דבר לגבי החתולים אצלך בגינה. אם תמשיך להאכיל אותם מדי פעם אתה תעזור להם לשרוד. אם אתה לא רוצה למהשיך להאכיל בגינה שלך אתה יכול להרגיל אותם לאיזה שהוא מקום אחר ושם להשאיר להם מזון מדי פעם. יש שקים גדולים של משון לחתולי רחוב במשקל 18 ק"ג במחיר בסביבות 150 ש"ח לשק, זה יוצא לא כזה יקר במיוחד אם תאכיל מדי פעם.
 
למעלה