עוד חתול לאוסף…

aclinova

New member
עוד חתול לאוסף…

יצאה לי חפירה
מצטערת מראש.

נראה לי שאכלתי אותה… מצטערת אם זה נשמע רע.
תקציר הפרקים הקודמים:
* היו לי 2 חתולים שהגיעו ביחד וחיו איתי ואחד עם השני באושר. בשלב מסויים אספתי גם חתולה זקנה אבל לצערי היא מתה אחרי כשנה.
* עברתי דירה וכאן אחד החתולים שינה התנהגות והפסיק להיכנס הביתה. דרך אגב- כשהוא רואה אותי בחוץ הוא בא אלי עם זנב מורם. מידי פעם נכנס הביתה לזמן קצר אבל ההתנהגות שלו ממש השתנתה. נהיה חסר סבלנות ועצבני.
* לפני כחודש אספתי גורה. אותה גורה שתוקפת לי את היד אבל היא מתוקה שזה משהו..
* כבר שבועיים שאני שומעת יללות של גורים בחצר הבית. שבוע שעבר הם התחילו להתקרב אלי מעט כי אני שמה אוכל לחתולי החצר. בסופ"ש אחד מהם נכנס הביתה ודי מהר הרגיש נוח. נשכב עלי והביט בי בעיניים מאוהבות- ממיס. הסלולרי היה רחוק ממני אז לא יכולתי לצלם… בקיצור, בלילות הראשונים ברגע שהוא יצא, סגרתי את הדלת. שלשום הוא פשוט לא יצא ובעצם מאז הוא נשאר אצלי.
* הגור הנוסף שהיה בחצר, כנראה נקבה, ממשיך לילל. נכנסת אלי הביתה לאכול אבל בורחת כשאני מתקרבת אליה. היא נראית בריאה יחסית אבל אומללה. רוצה יחס אבל פוחדת.

הבעיות שצצו מזה: החתול הותיק שלי, שלא עשה בעיות, פוחד להיכנס הביתה מאז שנכנסו גורים. החתול הותיק השני רושף וצווח כל פעם שהם ואני מתקרבים אליו. הוא לא נותן לי לגעת בו במצב כזה וחושף שיניים כלפיי. בעבר הוא ממש לא היה ככה. מצד שני, מאחר שכבר שנה לפחות הוא בקושי נכנס הביתה, אולי אני צריכה לעזוב את זה. קצת קשה לי לשחרר אותו.

השורה התחתונה: יש לי שני גורים חדשים, אולי גם הגורה הנוספת בסוף תיכנס. חתול אחד שנטש אותי וחתול אחר שלא מוצא כרגע את מקומו. אם אני אצליח להחזיר את שני החתולים הותיקים שלי, ייצא שאני אהיה עם 4-5…
 

dimitrygo

Active member
מנהל
את צריכה להחליט האם את מסוגלת לטפל בכמות כזאת של חתולים

קחי בחשבון שאם את מתכוונת להמשיך לאפשר לכל החתולים שלך לצאת החוצה אז הסיכוי שהם יזדקקו לטיפולים כלשהם גדל בהשוואה לחתולים שחיים רק בבית.
&nbsp
לגבי החתול הותיק שעוד לא נטש אותך אפשר רק לקוות שהוא בסוף יקבל את הגור החדש. כי בתנאי שהוא יכול לצאת מהבית מתי שהוא רוצה קשה מאוד להרגיל אותו לחתולים נוספים. אגב איך הוא קיבל את הגורה הקודמת שאימצת?
&nbsp
את החתול שנטש אותך לדעתי כבר לא תצליחי להחזיר, דיברנו על זה.
&nbsp
אגב אם הגורים החדשים ידידותיים אז את יכולה לנסות לחפש להם בתים. את לא חייבת לאמץ אותם בעצמך.
 

aclinova

New member
ברור לי שאתה צודק

לגבי הפסקה הראשונה - זה היבט שלא חשבתי עליו. זאת דעת מיעוט אבל אני מעודדת אותם לצאת ל"מרחבים". גם אנחנו הרי יכולים להיפגע אם נצא החוצה… לא משנה, זה לא הדיון.
&nbsp
החתול הנוטש- נכון, פשוט קשה לי לשחרר. כאילו אני נוטשת אותו. אני באמת אנסה לחפש להם בית…
 

Yukita

Active member
מנהל
שתי הפרוטות שלי

(למה סנטים אם אפשר פרוטות, עברי דבר עברית!)

הדבר הראשון שיש לומר הוא שיש לך לב רחב. את מאוד רוצה לעזור לכולם, לתת בית לכולם, שלכולם יהיה טוב. זה דבר נהדר ומעלה ראויה לציון.

עם זאת, אולי כדאי להסתכל על המצב בעין קצת יותר מפוכחת. לא חסרים חסרי-בית, וגם מחר יבואו הגור הזה והחתולה הזאת. החתול הותיק שלך (זה שרוצה לחיות בבית) סובל כי פולשים לו לשטח המחיה ולאזור הבטחון שלו. החתול הותיק השני אמנם בחר בחיי חוץ, אבל מעוניין לבוא לבקר וגם הוא מרגיש מאוים במקום שבו קודם היה לו שקט ובטחון.

כמובן אפשר להחליט שהגור הראשון נשאר וזהו. הותיקים יתרגלו בסוף - אבל לא אם כל יום נכנסת הגעה חדשה ושוב העולם מתהפך ואין בטחון. אפשר גם להחליט שהחצר בסדר גמור עבור הגורים, להכין (לבנות או לקנות) עבורם מחסות טובים לחורף, לשים להם שם בקבוק חם עטוף במגבת בלילות הקרים ולדאוג להם לאוכל. כך החתול בבית ירגיש טוב יותר כי הוא יהיה בשטח שלו והם יהיו בשטח שלהם. מצב כזה יהיה בעייתי כשיבוא היום לעבור דירה, וגם זה דבר לחשוב עליו, אבל יתכן שכרגע עלייך להתמקד בזה שאינך יכולה להכניס הביתה את כולם. עלייך לבחור, וגם אם תבחרי כן להכניס את שני הגורים - צריך באיזה מקום לקבוע גבול. כלומר, לפני או אחרי שני הגורים האלה, שאם לא כן - הקומיקס ההוא שהעליתי בזמנו בתגובה לשאלה ששאלת יתגשם אצלך בבית...
 

aclinova

New member
גם את צודקת

בהחלט אנשים חכמים מנהלים את הפורום
.
&nbsp
קודם כלומר תודה על המחמאות. אני יודעת שלא יכולה להציל את כולם אבל קשה לי לסתום עיניים ואוזניים כשיש גורים שמבקשים תשומת לב. מצד שני, אני יודעת שתמיד יהיו חתולים/כלבים או כל ייצור חי אחר שידרוש תשומת לב. לכן אני נקרעת.
מובן שהדבר המהותי הוא פעולת סירוס/עיקור מסודרת ע"י המדינה, אבל זה כבר לא יקרה כנראה.
&nbsp
בכל מקרה, הקריקטורה שפרסמת על ההודעה הקודמת שלי, לגמרי יושבת לי בראש בתור נורת אזהרה…
&nbsp
"(למה סנטים אם אפשר פרוטות, עברי דבר עברית!)"- אהבתי! כל הכבוד
 

dimitrygo

Active member
מנהל
למה פרוטות אם אפשר אגורות. שתי אגורות נשמע סבבה לגמרי

 

trilliane

Well-known member
מנהל
כי פרוטות אינן מטבע קיים אלא מטבע לשון (וגם 2 הברות ולא 3)

 

dimitrygo

Active member
מנהל
אני יודע, אבל סנט הוא מטבע קיים, לכן אגורה יותר מתאימה לדעתי

 

trilliane

Well-known member
מנהל
סנט הוא מילולית, בסה"כ מאית (כמו סנטימטר, מאית המטר)

הוא היה קיים גם בתקופה שהיו קיימות פרוטות, בארה"ב פשוט לא החליפו את המטבעות.
 

Yukita

Active member
מנהל
אפשר גם

לזרום עם "היהודים באים" (מערכון מכירת יוסף) וללכת על שני זוזים, או שמא זוז...
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כמנהלת פורום השפה העברית אין לי אלא לברך על החלטתך


 
למעלה