גורה מציקה

aclinova

New member
גורה מציקה

יש לי גורה בת 4.5 חודשים בערך.
היא מתוקה, ידידותית מאוד ומלאת שמחת חיים, אבל השמחת חיים הזאת קצת מציקה..
מאז שהבאתי אותה היא מעירה אותי כל יום לפנות בוקר, בשעות משתנות, ודורשת צומי. היא לא רוצה לאכול ולא משחקים אחרים, אלא יחס ממני. היא מטיילת עלי, קופצת על המיטה, מייללת ובשלב מסויים עוברת למשחקי נשיכות עם הזרוע שלי, כמו לתפוס טרף. מובן שבשלב הזה נגמרת השינה
.
דרך אגב, את משחקי הנשיכות היא עושה כל הזמן. יכולה לזנק לי על הרגל ולנשוך. אני אומרת לא ומזיזה אותה אבל זה לא עוזר. ניסיתי כמה פעמים להרים ולהרחיק אותה מהעור בעורף אבל היא ממשיכה לנסות לנשוך לי את היד גם בתנוחה הזאת (שזה די מצחיק כשלעצמו אבל לא עוזר לי).
איך אפשר לגרום לה להפסיק?
ואיך להרגיע אותה כשנגמרת לה השינה לפנות בוקר?
 

be_roo

New member
לגבי הנשיכות, צריך למצוא לה תחליף אחר

זה לא פשוט, גם הגור שלי מעדיף את הידיים שלי. אני עוצרת אותו עם לא תקיף, ולפעמים מוסיפה נשיפה בפנים אם הוא לא מפסיק, ואז נותנת לו בובה שמצאתי שהוא מוכן לקבל כתחליף.
תחליף אחר שהוא אוהב זה היד שלי עטופה בבד.
לקח זמן, אבל הוא פחות ופחות "צד" אותי.
&nbsp
כמו הנשיכות, גם לגבי השינה צריך סבלנות, היא לא תלמד בפעם אחת. האפשרות הקשה היא לא להגיב. אבל זה קשה כשהיא נושכת. אז אפשר לסגור אותה מחוץ לדלת. היא תיילל ותנסה להכנס ובימים הראשונים לא תשני (אפשר לנסות אטמי אוזניים). אבל צריך להתעקש ולתת לה ללמוד להעסיק את עצמה עד שאת קמה. ולנסות להקפיד לא לקום בזמן שהיא בוכה, אלא דווקא כשהיא שקטה ועסוקה במשהו אחר.
&nbsp
 

aclinova

New member
מנצלשת לעצמי

אוי התסכול!
שוב, כרגיל, יש הרבה גורים ושוב הקושי שלי לעמוד בפני היללות שלהם
.
בנוסף לגורה שכבר אספתי, טיילו אצלי מקודם עוד 2 גורים שמייללים כבר כמה ימים. אחד מהם אפילו הרגיש נוח להתכרבל עלי בספה.
מחזיקה את עצמי לא להיקשר אליהם.
אני יודעת שאין מה להגיד לי.. סתם רציתי לשתף.
&nbsp
אגב- לכמה מכם יש יותר משני חתולים בבית ואיך הסביבה שלכם מגיבה לזה?
 

מיההס

New member
לי יש 3

חתולים בדירה. היו 6 אך 3 נפטרו בגיל מבוגר.
הסביבה קבלה ומקבלת
 

dimitrygo

Active member
מנהל
הסביבה מרימה גבה כשיש יותר מחתול אחד. זה לא באמת משנה האם

מדובר על 2 או 3.
 

אנ1נא

New member
לי יש שניים ששוקלים כמו שלושה (וחצי)

הם לא שמנים, יש להם עצמות כבדות!
לא, באמת, הם פשוט גדולים
 

אלישבע777

Well-known member
מניסיוני לגבי תקיפות גורים

א. גיל 4.5 חודשים הוא אפילו מעט מאוחר להקנות הרגלים חדשים לגור. אבל עדיין אפשר להצליח ( אולי רק הצלחה חלקית) אם תתמידו ולא תוותרו לה אף פעם. לחתולים יש המון סבלנות והם יודעים לנדנד יפה וגם לתקוף ולכן אסור לוותר כי הם יזכרו שאתם ניתנם להכנעה וכשאתם מתעייפים- אתם מוותרים. אז לא!
ב. אתם במקום הראשון ואתם הבוסים של החתול. החתול צריך ללמוד ( וזה קשה לו, כי הוא חיה עצמאית מאוד) . אל תוותרו לחתולה!! היא - צריכה לוותר לכם וללמוד שאתם קובעים.
השיטה שלי היא חיזוק חיובי וחיזוק שלילי:
ג. חזוק חיובי: פינוקים, ליטופים, משחקים וכל מה שהיא רוצה- אתם נותנים בשפע בשני תנאים: א. כשהיא שקטה לגמרי. לא מנדנדת ומסכימה ורוצה את על מה שאתם רוצים לתת לה ( צריך לקרוא את שפת הגוף של החתולה! גם ליטופים הם לא תמיד רוצים לקבל לפעמים, ובעיקר אם זה יותר מדי) זה הפרס של החתולה
על התנהגות טובה! היא צריכה להרוויח את הליטופים שלכם על ידי התנהגות טובה.
החיזוק השלילי הוא לא פחות חשוב:
ד. לא לשחק איתה ( לפנק, ללטף או להתייחס בדרך כל שהיא) כשהיא "רעה": נושכת ,שורטת, מנדנדת ומפריעה לישון. יש הטוענים שאסור אפילו לצעוק עליהם , כי גם זה יחס. אני לא דווקא בעד נזיפות חינוכיות! חינוכיות. אם היא נושכת או שורטת - אתם קמים , נוזפים חזק במילה מסויימת כמו "פויה" "אסור" "קישטה " וכדומה, שהיא תבין במשך הזמן, שזה קול כועס והמילה הזו מתקשרת לכעס ואז הולכים ממנה למקום אחר!! לא ללטף לפחות רבע שעה ואפילו שעה או יותר, לפי חומרת המעשה שלה. על נשיכה - סנקציה של שעה לפחות!
ה. הבעיה הגדולה לטיפול, היא הפרעת שינה. בזה החתולים הם אלופים! והבעיה היא כפולה. אתם חייבים לישון בלילה והיא דווקא הכי ערה בלילה, כי חתולים הם חיות לילה. ובגלל שאתם נתתם לה תשומת לב בלילה, והתעוררתם כשהיא העירה אתכם, אז היא יודעת לעשות זאת היטב! היא יודעת שקל להעיר אתכם ושאתם נותנים לה תשומת לב, גם בשעה שתיים בלילה!! פשוט לא חינכתם אותה וקיבלתם חתולה נודניקית. עכשו יתחילו סדרים חדשים בבית. מאחר שאסור לתת לה תשומת לב כשהיא מפריעה ואתם ישנים, אין טעם אפילו לנזוף בה, כי זו התייחסות וזה פרס עבורה. אם תצליחו "לא להתעורר" בשבילה, ולא לדבר איתה ופשוט להמשיך לישון, במשך הזמן היא תלמד שלא יעזור לה כלום. כשאתם ישנים - אתם לא עונים!!
אבל - זה קשה מאוד!! אפילו אם תסגרו את הדלת, זה לא יעזור- כי החתולה תיילל חצי לילה ותשרוט את הדלת ותצטרכו לקום. לכן , כראה שאין ברירה, אלא להרגיל אותה לשינה בחדר סגור משלה, או מרפסת. תאמינו לי שהיא תתרגל! בתחלה זה יהיה נורא, אבל כל חודש יהיה שיפור. כשהיא תגדל יהיה אפשר לנסות לראות , אם היא יכולה לישון איתכם כל הלילה בלי להפריע. גם החתול שלי , הפריע כגור והיום הוא ישן איתי כל הלילה בלי שארגיש מתי הוא מגיע ובלי לנדנד בכלל.

ו. שלא יכאב לכם הלב עליה!! אתם יותר חשובים והשינה שלכם מאוד חשובה. אתם פשוט מקנים לה הרגלים טובים לכם והם טובים גם לה. מקווה ששיכנעתי אתכם. אם לא, אז תתפללו שבמשך הזמן היא תתבגר ותהיה פחות נודניקית בלילה.
 

aclinova

New member
תודה רבה על התשובה המפורטת


נתת טיפים טובים ומעניינים, אני בהחלט אנסה אותם. היא רק חודש אצלי אבל אני חושבת שפשוט יש לה אופי שובב וזה גם מה שמקסים בה.
 
למעלה