התייעצות - החתולה שלי אוכלת יותר מדי?

GommOn

New member
התייעצות - החתולה שלי אוכלת יותר מדי?

שלום שוב פורום יקר. יש לנו שני חתולים בני חמישה-שישה חודשים שאומצו ביחד ונמצאים אצלנו מגיל שלושה שבועות לערך. בעוד שהזכר שלנו גדל מהר ומעלה במשקל, הקטנה שלנו נשארת מאוד רזה, זאת למרות שהיא אוכלת הרבה יותר ממנו ולמעשה הכל. אם נשאיר אוכל בחוץ, לא משנה מה, היא תאכל אותו ותמיד תנסה לגנוב ביס כשמישהו בבית אוכל. לפני כשבועיים היא לא הרגישה טוב - לא הצליחה לעשות צרכים ןהקיאה מספר פעמים. בצילום אצל הוטרינר התגלו שהיא אכלה יותר מדי חטיפים (לגורי חתולים) שנתקעו לה בקיבה וגרמו לחסימת מעיים. היא נותחה ועוקרה. הוטרינר אמר שיתכן והיה מצב של כבד מודלק שגרם למצב הזה אבל ההסבר לא היה כל כך החלטי, כרגע היא סיימה אנטיביוטיקה. שתי שאלות אליכם: 1. לפני מס ימים (שבועיים כמעט אחרי ניתוח) התפתח לה פצע באזור הצלעות ובצד אחד של הגוף התפתחו מן גושים. התפרים גם הם במגמת שיפור אבל עדיין לא החלימו לגמרי והיא זזה בזהירות יחסית. לקחנו אותה שוב לווטרינר שאמר שיתכן וזה נגרם מה אנטיביוטיקה ולעקוב אחרי זה. היא סיימה את הכדורים לפני שלושה ימים והמצב עדיין זהה. מישהו נתקל/מכיר? (קבענו תור להמשך השבוע לטורניר אחר לחוות דעת נוספת). 2. איך ניתן לטפל בכך שהיא אוכלת יותר מדי?? בבית עוד מילא אבל כשהיא בחוץ? היא ממש שואבת הכל ומהר כמו כלב. כל תגובה תתקבל בברכה. תודה!
 

Yukita

Active member
מנהל
הסיפור הזה נראה מורכב

במה שסיפרת יש פה הרבה אלמנטים:
&nbsp
1. החתולה רעבה כל הזמן, ואכלת מהר ותוך בולמוס
&nbsp
2. תפרים מניתוח (עיקור + פתיחת חסימת מעיים) אינם מחלימים כראוי
&nbsp
3. הופיעו פצעים אחרים בצד הגוף (פשוט הופיעו? זו לא פציעה?)
&nbsp
4. החתולה נשארת רזה מאוד, לא עולה במשקל (ואולי גם לא כל כך גדלה? זה לא היה ברור)
&nbsp
כל זה ביחד לא נשמע טוב, כאילו יש איזו מחלה ברקע. כמובן יתכן גם שהסיבה הרבה יותר פשוטה, אבל מחלה או מחסור באיזשהו מרכיב תזונה חשוב - אלה גורמים שמייצרים מקבצי סימפטומים שכאלה. בהחלט לא נשמע כמו "רק אנטיביוטיקה". אמנם הכל יתכן -,אבל רק וטרינר טוב יוכל לשלול בעיות בריאות.
&nbsp
משום כך, קבלת חוות דעת שניה נשמעת כמו רעיון נבון, יתכן שצריך פה איבחון מעמיק. אם תכתבו מאיזו עיר אתם, אולי מישהו כאן יידע להמליץ על וטרינר טוב?
 

Yukita

Active member
מנהל
אפשרויות במצב של אכילת יתר

לפי מבט מהיר ברחבי האינטרנט, ישנן מספר סיבות אפשריות לאכילת-יתר:
&nbsp
1. בעיה התנהגותית - מוכר, במקרה כזה אין בעצם סימפטומים נוספים מלבד השמנה (שמעבר לגבול מסוים יכולה להוביל כמובן לבעיות בריאותיות אחרות). - במקרה זה עוברים לארוחות במינונים שנקבעו מראש במקום אוכל חופשי.
&nbsp
2. סכרת או התחלה של סכרת - רמות הסוכר בדם יורדות כי בגוף מסתתרים גידולים הקשורים לדרך שבה הגוף לא מצליח להתמודד עם ייצור אינסולין. במקרה זה הרעב גובר. זה כמובן מצב רפואי ולפחות בתיאוריה ניתן לאיבחון באמצעות בדיקת דם. טיפול עשוי לכלול זריקות אינסולין.
&nbsp
3. אי-ספיגה של איזשהו או איזשהם חומרי תזונה מהמזון במערכת העיכול - במקרה זה אוכלים ואוכלים אבל עדיין מאבדים משקל. במצב הזה, בהתחלה אולי לא יהיו סימפטומים נוספים אבל ככל שהזמן עובר ללא איבחון וטיפול - מתפתחים סימפטומים הנובעים מזה שהגוף לא מקבל את מה שדרוש לו כדי להשאר בריא, הכל יוצא ולא נשאר. יש הרבה סיבות למה דבר כזה קורה - לפעמים הסיבה מספיק פשוטה לטיפול כמו בסוגים מסויימים של דלקות מעיים (מקבלים טיפול תרופתי), לפיעמים הסיבה מסובכת (לדוגמא סרטן מעי). לפעמים זה משהו באמצע, כמו סכרת - בר טיפול, גם אם לא סימפטי.
&nbsp
בשורה התחתונה, צריך וטרינר שיודע לאבחן. לפעמים, במקרים שהם לא מספיק ברורים, שולחים לאחד מבתי החולים הוטרינריים כי שם יש יותר מומחים בתחומים שונים ויותר אמצעי איבחון. וטרינר טוב בין השאר גם יודע להודות שאין לו את הכלים או שהוא לא מצליח לגלות את הסיבה, ואומר לכם ישירות לפנות למישהו מומלץ.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
האם היא קיבלה טיפול נגד תולעים? אם לא אז כדאי שהוטרינר שתלכו

אליו יתן לה.
חוץ מזה כדאי שהוטרינר יתן את חוות דעתו האם היא באמת רזה או לא.
 

GommOn

New member
תודה לשניכם. אכן מורכב, הבעיה

שאנחנו גרות בצפון הארץ (אזור קרית שמונה) ואין כאן מבחר מי יודע מה, ולקחת אותה לאזור המרכז יהיה עינוי בשבילה. אין כאן בעיה כספית, אנחנו לא רוטשילד אבל רוצות שהמתוקה שלנו תהיה בריאה ושיהיו לה חיים מאושרים. יש לציין שהיום היא קצת יותר נמרצת. הפצעים פשוט הופיעו, פצע אחד פתוח ושטוח שהגליד, והגושים הם פנימיים, פחות נראים לעין ויותר מורגשים כשמלטפים אותה. הצלחנו להקדים את הוטרינר להיום, צריך להגיע אלינו בשעה הקרובה, אשמח לעדכן אתכם בהתרשמות שלו. אתם מקסימים ותודה רבה
 

GommOn

New member
עדכון

טוב, אז לאחר שבדקנו מס אופציות לביטוח החתולים היקרים שלנו (תרתי משמע) ;) הגיע הוטרינר החדש הוא אמר שהתפרים מחלימים לאט אבל בסדר גמור, ושהפצעים הם ככל הנראה תגובה אלרגית לזריקה האנטיביוטית שהיא קיבלה לאחר הניתוח. הוא הראה לנו שהפצעים לא פנימיים אלא מסתתרים מתחת לפרווה, הוא בעצם תלש לה קצת פרווה ״מתה״ ומתחת הכל בעצם פתע פתוח :( הוא הסביר שהפרווה מפריעה לפצע להחלים (מדדנו ומדובר בפצע של לא פחות מ-11 סנטימטר), הוא אמר לנו למרוח לה מי מלח 3 פעמים ביום כדי לנסות למזער את הגודל של הפצע. בכל מקרה היא תילקח אליו ביום שישי, הוא יאלץ לטשטש אותה ולהסיר את כל הפרווה המתה שיושבת על הפצע הזה. לצערנו המאוד רב היא תצטרך להיות עם קונוס כדי שלא תלקק ותפגע בהחלמה, הפצע אמור להגליד והפרווה לצמוח מחדש. כצעד אסטרטגי קבענו באותו היום לסרס את אח שלה, כך ששניהם יהיו אחרי התאוששות והוא לא יפגע בה כשניסה לשחק איתה. מה דעתכם?
 

Yukita

Active member
מנהל
האם הוטרינר אמר משהו על המשקל שלה?

ועל אכילת הבולמוס?
 

Yukita

Active member
מנהל
נחזיק אצבעות שזה כל העניין

ושההחלמה קרובה
 

be_roo

New member
מי מלח על פצע פתוח נשמע כמו כאב מיותר. יש תכשירים יעודיים

לזירוז החלמת פצעים.
ההצעה הזו לא ברורה.
 

Yukita

Active member
מנהל
מה המצב?

לא בטוח שסירוס ישנה משהו מבחינת הצקות אפשריות, אבל ממילא צריך לסרס

&nbsp
מה מצב הפצע, והאכילה?
&nbsp
עליי להודות שהאיבחון עדיין נשמע קצת שטחי, אבל... זה לא שלא יכול להיות בדיוק מה שהוטרינר אמר.
 
למעלה