הדברה נגד ג'וקים בבית

הדברה נגד ג'וקים בבית

היי, יש לי 5 חתולים מהממים.
הבית שלי מותקף כרגע על ידי ג'וקים, תיקנים מהסוג החום הנורא וזה ברמה בלתי נסבלת.
לפי גוגל הבנתי שכל ההדברות מחייבות הוצאה של בעל החיים ל12 שעות בערך מהבית.
האם זה מספיק להוציא את החתולים לחצר ופשוט לא לאפשר להם כניסה לתוך הבית עד שיעבור הזמן? או שזה מחייב שאקח אותם לפנסיון? כי זה יהיה ממש עינוי בשבילם ואני לא רוצה לטלטל אותם...):
אשמח לשמוע מנסיונכם כי אני מיואשת. תודה רבה!
 
גם אני מתלבטת בשאלה דומה, יש לי בחצר "זולה" שבניתי לחתולים

מגודרת וחסינת בריחה. תהיתי אם אפשר לרסס נגד נמלים כשהם ב"זולה", לכמה שעות/ ימים שיידרש. מכיוון שהם מכירים את הזולה זה יהיה להם פחות טראומטי מלעבור לפנסיון, אני רק תוהה אם זה מספיק מוגן, בהנחה שאני אוטמת את הבית כלפי החצר (כלומר, הבית לא ירוסס כשהחלונות פתוחים, אלא אאטום אותם בסגנון מלחמת המפרץ הראשונה...

 

גורדיאן

New member
רעיון טוב. אני לא רוצה להיות פדאנט אבל נקודות למחשבה:

האם הזולה הזאת מוגנת משמש (או שאת יכולה להצל עליה).

תצטרכי להשגיח מקרוב על הזולה, אין דבר כזה 'חסין בריחה' לגבי חתולים.

עדיף לרסס בבית באופן נקודתי, כלומר לא ריסוס של הכל אלא רק של הקינים.

לאחר שתהליך הטיהור הושלם צריך לשטוף היטב (ולשטוף שוב) כל מקום שהחתולים עלולים לדרוך עליו או לשכב בו, כל מה שייספג בכפות הרגליים ובפרווה שלהם עלול להגיע למערכת העיכול ולהרעיל אותם.
 
תודה גורדיאן

הזולה בחלקה מוגנת משמש, כיוון שחלק מהזולה נמצא מתחת למבנה (יש מעל שליש ממנה תקרה בגובה מטר וקצת), ובנוסף יש שם עץ גדול שמצל עד לצהריים (היא פונה למזרח, אז מהצהריים אין שמש). וזאת זולה שנבנתה לחתולים, מרשת ייעודית לחתולים, שמקובעת לקירות ולרצפה בכבל חזק שמהודק עם ווי ברזל כל 20 ס"מ, אם היה לי ספק שאפשר לברוח משם, לא הייתי בונה אותה.
בתוך הבית יש נמלים שמגיעות מאחורי ארונות המטבח, אין לי דרך אמיתית לדעת בדיוק מאיפה הן מגיעות (בלי לעקור את ארונות המטבח חחח...) אם ארסס בנקודה אחת שהן יוצאות, הן ימצאו להן פתח יציאה חלופי, כך שהפתרון חייב להיות ריסוס כללי של הבית.
ואתה צודק, יידרש ניקיון יסודי לפני שהם יוכלו לחזור פנימה. תודה רבה על הנקודות שהעלית.
&nbsp
 

קיטקט8

New member
תנסי קטורת (מצטערת שזה נשמע הזוי אבל לפעמים עובד)

היה לי פעם וטרינר שאמר לי שמקל קטורת שמדליקים אותו, חוץ מהעובדה שהוא מנטרל ריחות רעים ועושה ריח טוב בבית, הוא מבריח מעופפים. אמנם בעיקר יתושים, אבל אצלי הוא מונע גם את הגוקים המגעילים הענקיים. לדברי הווטרינר, הקטורת מבלבלת את הרדאר של המעופפים.
דבר נוסף שאני עשיתי: לשפוך אקונומיקה לפתחי הביובים. אמבטיה, מטבח מקלחת וכו.
וגם שפכתי אקונומיקה במרפסת, בשוליים במקום שהיו נמלים. ועכשיו אין כלום. מצטערת שזה נשמע נורא אכזרי, אבל גם ריסוס זה לא פיקניק בשבילם.
מה שכן יש לי מדי פעם זה מעין "קפצנים" כאלה. זה לא ג'וקים אלא מעין חרק אפור שדומה קצת לחגב אבל קצר יותר ורחב יותר. בכל אופן יש כאן רביעיית חתולים שמזנקים על כל אחד כזה. בעיקר אחרי שאני נותנת צרחה כשאני רואה אותו. אני קוראת להם ותוך כמה דקות הוא נאכל על ידם בתאבון רב.
 

Yukita

Active member
מנהל
הבעיה היא

שיש סיכוי מאוד גדול בבית עם חצר שצריך לרסס גם את החצר כדי שההדברה תצליח.
&nbsp
הרבה מקורות של מזיקים הם בכלל מחוץ לבית. מאיפה הג'וקים מגיעים?
 

יוקה

New member
בעיקר מהביוב (אמבטיה, פתחי כיורים וכו') אבל גם מבחוץ

הם אוהבים להתנחל במקומות חמימים (מאחורי מקרר , מדיח, מכונת כביסה וכיו"ב. יש ביניהם "טייסים" שמצליחים לנסוק ולטוס מבחוץ פנימה לבית.
 

גורדיאן

New member
אני מבין שאת גרה בקומת קרקע.

(יוקה זה גם שובי דובי?)
אם הם מגיעים מהביוב את בכלל לא צריכה לרסס בבית, אם יש לכם גישה לפתח הביוב מספיק לרסס אותו ולפתור את הבעיה הזאת.
בקשר לג'וקים המעופפים אין מה לעשות (חוץ מלגדל חתולים שיצודו אותם), שום ריסוס לא יעיל נגד התופעה הזאת.
(אם) מקומות כמו מאחורי המקרר ושות' אינם נגישים לחתולים, אפשר לרסס שם מנה קטנה של רעל בלי לפנות את החתולים מהבית.
 

יוקה

New member
לא בקומת קרקע...

אולי ביוב הוא לא המילה הנכונה, אבל החברה האלה מסוגלים לטפס דרך צינורות הביוב עד לפתח ש"נראה" להם ושם הם מגיחים. הבניין שלנו בן 10 ופתחי הביוב בחוץ זוכים להדברה פעם בשנה. אין לי ג'וקים, כי אני דואגת לאותה הדברה בג'ל שתארתי לעיל.
 

יוקה

New member
הדברה שמתבצעת אצלי -

אחת לשנתיים אני מזמינה את המדביר (חברה ידועה ובאופן קבוע) והוא פשוט מורח ג'ל מסויים שדוחה את הג'וקים (מהסוג שהזכרת: אמריקאים וגם את הגרמנים היותר קטנים). אין צורך להוציא את החתולים ואפילו לא תינוקות, כי אין להם גישה לשם מצחד אחד ומצד שני זה ממילא לא רעיל. אין זכר לג'וקים כאן. לעומת זאת, יש המון יתושים. אין שלמות בחיים....
 
תודה על הטיפ החשוב הזה.

האם את יודעת היכן הוא מורח את הג'ל הזה, וכן את שם הג'ל? (סקרנות היא שמי השני....)
 

יוקה

New member
הג'ל

גם על מנת למרוח את הג'ל הזה צריך רשיון מדביר של משרד החקלאות, ועל כן אני מניחה שהם בקיאים במקומות מסתור של המקקים. לרוב זה במפגש 2 קירות, קרוב לפאנל, אבל יש התחשבות בדרי הבית ולכן זה בלתי נראה, למרות שהג'ל עצמו לא שקוף אלא חום. אני לא יודעת את שמו וממילא יש צורך ברשיון מדביר על מנת לרכוש אותו. צריך לחשוב גם על הפרנסה של המדבירים... :) זה לא יקר בשביל פעם בשנה/שנתיים...
 
למעלה