למה לא מקובל להוציא חתול בית עם רצועה?

Yukita

Active member
מנהל
כי הרבה דברים רעים יכולים לקרות

1. כלב (או אפילו סתם ילד רועש או אדם זר מפחיד לחתול) יבוא ממול - החתול ינסה לברוח ובין השאר את תפצעי קשה, החתול יכול להסתבך ברצועה ולהפצע בעצמו או להיעלם לך בעוד הרצועה משתלשלת ממנו ולהכנס לצרות עוד יותר גדולות.
&nbsp
2. כלב יבוא ויתקוף את החתול - גם את וגם החתול יכולים להפצע קשה ואף להיהרג.
&nbsp
3. החתול ייבהל מרעש בלתי צפוי, כלי רכב כבד שיעבור - את וגם החתול יכולים להפצע קשה.
&nbsp
ניסיתי את העניין הזה (בחו"ל) פעם בודדת וזה נגמר אצל וטרינר. לעולם לא עוד.
 
אצלנו אחת מהתשעה יוצאת עם רתמה ורצועה. בעלי אסף אותה

מהרחוב והיא היתה חסרת מנוחה וביקשה לרדת לרחוב מצד אחד אבל גם להישאר בבית מצד שני. אז קנינו רתמה ובעלי מוריד אותה פעם ביום לטיול ארוך שלרוב כולל רחרוח כל פינות האוכל, ובדיקה של המצב בשיחים בגינה הפנימית. פעם פעמיים היא השתחררה מהרתמה וזה היה בהחלט מפחיד ועלה לבעלי בשריטות, עכשיו יש להם ריטואל קבוע.
היא היחידה מכול החתולים שלנו שזוכה לכך, אני לא חושבת שחתולים צריכים את זה בדרך כלל, ובהחלט כדאי להיזהר כי זה יכול להיות מתכון לצרות
 
לפעמים אני חושבת שאני מקפחת אותה

כשאני מונעת ממנה לצאת. אבל מצד שני יש לה בבית חיים מאד טובים ושלמים. היא מסתכלת על הנוף שבחוץ בעניין רב. לא מזמן יונה הטילה ביצים באדנית וחתולה עמדה והסתכלה בהנאה רבה. יש לה מלא חוויות בתוך הבית משחקים וצעצועים ופינות מיסתור שהיא אוהבת.
 

Yukita

Active member
מנהל
יש פה בעיה

אבל לא של החתולה

&nbsp
נראה לי שעדיף לא להתערב במצב טוב.
 

אלישבע777

Well-known member
וקצת משלי- חתולים אינם הולכים לצד הבעלים

חתולים הם חיות סוליטריות ולא חברתיות. הם "אינם ממושמעים" ו- אינם ניתן לאילוף כמו כלבים.היינו רוצים שהחתול ילך לצידנו ולא יתפזר לצדדים. אבל חתול הוא עדיין חיית בר במקצת. הוא אינו מסוגל ללכת לצד הבעלים, בקצב הרצוי לבעלים. חתול הולך בזיג זג ואי אפשר לאלפו ללכת ישר. הוא הולך לפני הבעלים, או מאחוריו או הרחק לצידו ומזגזג במהירות ללא הרף. חתול יכול להשתחרר מהרצועה תוך שניות אחדות וללכת לאיבוד. עצם הלבשת הרצועה או הרתמה, מעוררת את יצר המשחק שלו והחתול מתחיל לשחק עם הרצועה שעליו ולהיאבק בה, כדי להשתחרר. הרתמה אף היא, אינה מספיק מרסנת את החתול. חתול הוא חיה חששנית וחובבת שגרה. יציאה החוצה בשבילו, יותר משהיא הרפתקה מלהיבה - היא חוויה מלחיצה! ברחוב יש מכוניות, כלבים ,חתולים ואנשים מכולם הוא חושש. ברחוב יש ציפורים או חרקים שמושכים את תשומת ליבו וגם שלל ריחות והמון רעש. כלב, מתעלם מכל אלה. הוא נשמע לבעלים שלו והולך לצידו "כמו כלב"... גם כשהוא סוטה מנתיבו, הוא על פי רוב חוזר לבעליו. הבעלים הוא המנהיג והכלב הולך איתו. אם הבעלים אינו מנהיג את כלבו כמו שצריך, אכן לפעמים הכלב הוא שמוציא את בעליו לטיול ומושך אותו ברצועה...
 
למעלה