מתקן האכלה

SicTransit

Active member
מתקן האכלה

בעקבות תשובתו של גורדיאן לרץ הסהרורי נזכרתי ברעיון ישן שהיה לי למתקן האכלה שימושי במיוחד לקיץ. ניסיתי בשעתי להניח קערת אוכל בתוך קערה גדולה יותר של מים אבל נימוסי השולחן המפוקפקים של החתולה שלי גרמו לחלק מהאוכל (היבש) למצוא את עצמו במים שבקערה התחתונה, והגי'פה המתקבלת הטרידה אותי כי היא חייבה לשטוף את שתי הקערות כל יום (קערת האוכל מתלכלכת מצידה החיצוני, זה שטבול במים).

התמונה המצורפת מראה פתרון אפשרי שעלה בדעתי.

הסבר: קערת האוכל גדולה יותר מקערת המים, כך שהאוכל שנופל ממנה יגיע לרצפה או למשטח הייצוב, אבל לא למים. המשטח התחתון נחוץ ליציבות המתקן, וקערת המים מודבקת אליו. מאחר ומדובר באוכל יבש במרכז הקערה העליונה יש פשוט חור דרכו עובר החרוט התומך שמודבק לקערת המים, כך שקל להוציא אותה מהמתקן. למניעת אי הבנות: המים מיועדים לסוכך מפני נמלים וחרקים (יש איזה אצלי איזה זן של חיפושיות קטנות שמאד אוהב את האוכל) ואינם מי השתיה של הגברת; לזה יש לה קערה נפרדת.

לפני שאני נכנס לפרוייקט, מה דעתכם? אפשר פשוט לקנות משהו כזה (לא מצאתי)? יש איזו בעיה שנסתרת ממני? מה הגובה המכסימלי בו קערת האוכל יכולה להיות בלי שזה יפריע לחתולה (אני יכול כמובן לנסות ע"י הגבהה כלשהי, אבל מישהו כאן בטח יודע את התשובה ויכול לחסוך את זה ממני)?

 

dimitrygo

Active member
מנהל
דעתי האישית - לא

1. קערת מים קטנה מדי ולא נגישה
2. קערת אוכל גבוהה מעודדת חתול להוציא את האוכל החוצה ולאכול אותו מהרצפה
3. חתולים בפרוש מעדיפים שקערת מיים תהיה במקום אחר ולא ליד קערת אוכל. קראתי על זה מזמן ועשיתי מספר נסיונות וזה אכן המצב.
&nbsp
כפתרון אפשרי ל-2 הנקודות הראשונות אתה יכול לנסות לבנות מתקן מדורג.
 

SicTransit

Active member
המים האלה אינם לשתיה

אבל תודה על הטיפ בעניין הרחקת קערת המים מהאוכל - לא ידעתי על כך, ואצלי הקערות קרובות.
 

גורדיאן

New member
העיקרון מעולה, בפועל יש המון בעיות.

דרך אגב, כל יום ולפעמים יומיים אני מטפל ב-3 מערכות כאלה, אני לא טורח במיוחד לשטוף את קערת האוכל מצידה החיצוני, פשוט מחליף את המים ופעם בחודש מנקה את הכל באופן יסודי.
אז לבעיות:
א. נימוסי השולחן של החתולה שלך לא חריגים, והם לא סתם מפילים את האוכל אלא ממש מנפנפים אותו, המשמעות היא שהקערה העליונה צריכה להיות גדולה יותר או קרובה יותר לקערת המים כדי שזה יהיה אפקטיבי.
ב. מרכז כובד גבוה, גם עם הבסיס יש סיכוי גבוה להפלה אלא אם כן הבסיס ממש כבד. אם קערת האוכל תהיה גבוהה מידי החתולה תשעין את הרגליים הקדמיות עליה כדי להגיע לאוכל ואז נוסף על סכנת הנפילה יש את סעיף ג'.
ג. הבעיה העיקרית: קל יותר לשרטט מאשר לבנות משהו כזה שיהיה יציב מבחינה מבנית, כלומר שהקערה העליונה לא תתנדנד, שהמוט התומך לא יתנתק מקערת המים. לא רק זה אלא שהכל צריך להיות מתפרק בקלות בגלל סעיף ד'.
ד. בכל מקרה צריך להחליף את המים די בתכיפות בגלל זחלי יתושים ומפני שהחתול ישתה מהם אפילו אם יש לו קערה אחרת, אם הכל מחובר באופן קשיח תצטרך קודם לרוקן את האוכל מלמעלה ולסחוב את הכל עם הבסיס הכבד אל הברז.

מצד שני אל תתייאש, אולי שיפור התכנון יוביל למשהו שיהפוך ללהיט.
 

SicTransit

Active member
תודה רבה!

בינתיים עליתי בעצמי על בעיה שמסתתרת בתכנון הזה ומחייבת שינוי קטן: קערת האוכל לא יכולה להתחבר ע"י קדיחת חור כי בכל פעם שאנתק אותה שאריות האוכל יפלו אל המים מתחת, ויוצא שיצרתי בעיה גדולה יותר מזאת שבאתי לתקן... במקום זה יהיה צורך כנראה לחבר אליה צינור קטן שיתלבש על החרוט התומך (שעכשיו כבר לא יהיה חרוט אלא מוט פשוט).
&nbsp
אם הפרויקט ייצא לפועל (אבל זה "אם" גדול) אעלה צילום של המתקן וגם את חוות הדעת של החתולה על כל העסק. בשלב זה אני בודק אם מפריע לה לאכול מקערית מוגבהת.
 

דגלמנגה

New member
רעיון אחר: סלוטייפ דו-צדדי על צדי קערת האוכל

אם לא כוסה בחרקים אין מה להחליף, וגם אפשר להדביק כמה שכבות לפני שמקלפים ומתחילים מההתחלה.
 

גורדיאן

New member
נו, טוף...

א. אני לא אוהב את הרעיון של להדביק יצורים חיים לנייר דבק,
ב. לא נעים לטפל בג'וק גדול שיידבק לנייר,
ג. הנייר יאסוף גם אבק ושערות חתולים,
ד. מהר מאוד גם החתול יידבק לנייר,
ה. הנייר יקשה על ניקוי הקערה ועל הרמתה,
ו. נחיל נמלים מצוי יחצה את הנייר בקלות,
ז. מים זולים וזמינים הרבה יותר מאשר נייר דבק דו צדדי.
חוץ מזה, מרקיז, הכל בסדר.
 

דגלמנגה

New member
על טעם ועל ריח...

הפרש העלויות הוא הנימוק המעשי היחיד. כל השאר; נחילי נמלים וג'וקים, דורשים טיפול שורש וזה לא כולל קערת מים. בכלל, צריך להודות לחתול שאוכל על הרצפה ומשמש גלאי לפולשים כאלה, במקום לגלות אותם על השיש. אולי נקיף גם את השיש בתעלות מים, כמו הטירות העתיקות... גורדיאן, אל תתחמם, אני משחרר את הדמיון

רעיון אחר למתקן, שלא ייראה כמו עוגת חתונה בקומות, זה פשוט לתלות את הקערה (פשוטה, עם שוליים עליונים, ובתוך טבעת), כמו עציץ, אבל נמוך, בגובה של יותר מנמלה מתמתחת. ג'וקים יכולים גם לעוף, אבל אפשר להגביה עוד טיפה. זה מתנדנד? יופי, זה יוסיף עניין. כמו קונג.
 
למעלה