שלום בית הופר אחרי 7 שנים בגלל ביקור אצל הוטרינר

be_roo

New member
שלום בית הופר אחרי 7 שנים בגלל ביקור אצל הוטרינר

שלום,
מקווה להנות מהנסיון שלכם.

רקע:
יש לי שני חתולים, פרסי בן 15 ופחיסטית בת 7.
שניהם היו ביחסים נהדרים מהרגע הראשון (הפחיסטית הובאה בגיל של כחצי שנה אחרי שעברה כריתת רגל), הם משחקים ביחד, חולקים כלי אוכל וארגזי חול, אידיליה.

הוא חתול רגוע מאוד, חננה.
היא יותר חרדתית מזרים ורעשים, אבל לא ברמה קיצונית. היא תעדיף לברוח מאשר לתקוף.

השינוי:
אתמול הוא היה אצל הוטרינר לבדיקת דם (מעקב לבעית כליות). כשחזרנו החתולה החלה לרשוף עליו. היא ממש חוששת ממנו כשהוא מתקרב. והוא התעלם בהתחלה אבל כשהם נפגשים במקרה מקרוב ואין לו לאן ללכת הוא קופא ומתכווץ.

מצד אחד הניחוש שלי שזה קשור לריחות או אולי לגילוח הפרווה בצוואר. מצד שני זו לא הפעם הראושנה שהוא חוזר מהוטרינר בלעדיה ואחרי גילוח לבדיקה (אם כי הפעם גילחו קצת יותר, זה עדיין לא ממש משנה את המתאר הכללי שלו).

בלילה הפרדתי בינהם, וכך גם השארתי את המצב כשיצאתי לעבודה (אני רוב היום לא בבית והעדפתי לא לתת לדברים להתנהל בלי פיקוח).

האם להמשיך להפריד בינהם לתקופה? או דווקא להפגיש בינהם בכוונה? או לא להתערב בכלל? (לא רוצה ליצור מצב שמישהו ימצא עצמו בפינה מת מפחד).

אשמח לעיצות,
תודה מראש.
 

גורדיאן

New member
אתה בכיוון הנכון,

לדעתי עדיף שתיתן לדברים להתנהל באופן טבעי אבל רק תחת השגחה.
סביר להניח שזה רק ענין של ריחות, במהרה הוא יספוג את ריחות הבית והחשש שלה יעבור.
 

Yukita

Active member
מנהל
כנראה עדיף לא להפריד

השינוי הוא באמת בגלל הביקור אצל הוטרינר - ריחות המרפאה + ריחות של פחד ולחץ ובאופן כללי שינוי משמעותי מבחינת החתול שהיה בבית.
&nbsp
הפרדה בין החתולים במצב כזה, יותר ממה שהיא תועיל - עלולה לקבע פחדים. כל זמן שהמרחב הוא כזה שמאפשר למי שפוחד לסגת וללכת לפינה אחרת אם הוא רוצה (אבל לא כי אתם התערבתם), ולא מגיעים למצב של תקיפה ישירה (עם דם והכל), אין סיבה להפריד. מי שפוחד - שיתגבר. פחד ברמת ה"הכרתי אותך כל כך טוב ועכשיו פתאום השתנית לי" לא אמור להיות ברמה שלא ניתן להתגבר עליה, בניגוד לחרדות עמוקות יותר ופחדים גדולים יותר שיכולים באמת להצדיק התערבות. גם כפכוף, קצת נהימות ורעשים וכו' לא מצדיקים התערבות שלכם, כי כאמור אם תתערבו בצורה מוגזמת יתכן שזה יחמיר את המצב ויקבע אותו.
 

be_roo

New member
תודה על התגובות, אנסה לתת לאינטראקציה לפתור את עצמה

 

be_roo

New member
תודה על העיצות! נראה שיש שיפור

אולי עזרה העובדה שליטפתי אותו עם גרביים מלוכלכים שלי שהיא אוהבת להתחכך בהן, ואחרי זה גם עם שקית שהיתה בה פסטרמה (כן, מגעיל).
&nbsp
היא עדיין רשפה עליו אתמול, אבל פחות. וכשהוא ישן אפילו התקרבה עד למרחק אפס כדי להריח אותו (מגעיל, אבל עובד). ונראה שגם כשהיא רושפת היא פחות לחוצה.
&nbsp
נקווה שהמגמה תמשיך.
&nbsp
שוב, תודה.
 

Yukita

Active member
מנהל
גרביים ופסטרמה שילוב מנצח!


 
למעלה