עזרה בנוגע לאימוץ גור חתולים חמוד

עזרה בנוגע לאימוץ גור חתולים חמוד

היי כולם, אני וחברתי רוצים לאמץ גור חתולים קטן, הרקע הוא כזה : אמא חתולה ושלושת הגורים המתוקים שלה (בערך בני חודש, מעריך לפי
מחקר אינטרנטי שעשיתי על איבחון גילאים) הם גרים במחסן שממש צמוד לדירתנו. מאז שגילינו שהם שם אנחנו מאכילים אותה ואותם (שילוב של
אוכל רטוב ואוכל יבש איכותי) וסה"כ נראה שהם מסתדרים היטב, משחקים וגדלים מיום ליום. עם זאת המחסן הוא לא בית אידאלי ממספר סיבות. (הוא לא שלנו ויש שם הפרעות).
שאלות עיקריות :
1. מה הגיל האידאלי להכניס את הגור הביתה?
2. האם האמא תתגעגע אליו אם ניקח אותו? האם הוא יתגעגע אליה ואל אחיו?
3. במצב שבו אין מוערבות חיצונית של אנשים, עד איזה גיל הגורים יחיו בחוץ בצמוד לאמא שלהם? אני מניח שבשלב מסויים הם נפרדים לחלוטין.
3.איך בדיוק כדאי לבצע את תהליך ההכנסה הביתה? על מה להקפיד וממה להמנע ביום שבו נכניס אותו?

נשמח לטיפים בנושא אימוץ גור אם יש לכם, מניח שיהיו לי עוד שאלות בימים הקרובים.
תודה מראש לעוזרים!
 

dimitrygo

Active member
מנהל
תשובות:

1. בתנאים כאלה לדעתי כדאי לאמץ בגיל חודשיים לפחות
2. אני מאוד ממליץ לאמץ 2 גורים, זה הרבה יותר טוב מהרבה בחינות. בין היתר יהיה להם הרבה יותר קל להתרגל לבית. האמא כן "תתגעגע" אל הגור/ים ותחפש אותם.
3. זה מאוד תלוי בחתולה ובעונה. זה יכול לקרות גם בגיל 4 חודשים אבל גם בגיל 8 חודשים ויותר. זה יכול גם לא לקרות בכלל אם תעקר את החתולה ואת הגורים שזה מאוד מומלץ.
4. מצרף לך קישורים בנושא: [URL]http://www.tapuz.co.il/Forums2008/Admin/Links/SubCategory.aspx?cId=17140[/URL]
 
תודה, הלינק שצירפת לא עובד, עוד כמה שאלות :

&nbsp
שאלות המשך :
&nbsp
1.הדירה קטנה, האם אין סכנה של פגיעה בגורים (שיגדלו במהרה) בשל הצפיפות מכיוון שלא יהיה שטח נפרד לכל אחד מהם? להבנתי חתול לא ממש זקוק לחברה של חיות נוספות? אם תוכל לפרט את היתרונות של אימוץ שניים במקום אחד, כי זה די בעייתי עבורנו בדירה הנוכחית.
&nbsp
2. כמה קריטי לחכות עד גיל חודשיים? החשש העיקרי שלי הוא שהם או יטיילו ו"יאבדו" או שחלילה יפגעו מהכביש הסמוך (מאוד) או מסכנות אחרות. הם צריכים לברוח מהמחסן כמה פעמים ביום כשבעלים שלו נכנס אליו, כך שזה לא בית מאוד מגונן עבורם.
&nbsp
3. אם אפשר אשמח לקבל המלצה מפורטת על הפעולות והימים הראשונים עם הגור לאחר הכנסתו הביתה, מבחינת ציוד אנחנו מאורגנים אבל קראתי שרצוי לכלוא את הגור בחדר קטן בימים הראשונים ואין לנו חדר כזה, ניתן להשתמש בארגז גדול שישמש לו "מיני בית" ומקום מחבוא לימים הראשונים עד שירגע ויצא אלינו?
&nbsp
4. מה הפרוצדורה המומלצת לעיקור של האמא והגורים? אין לנו ניסיון עם חתולים ואני מאוד מעדיף להמנע ממלכודות, רדיפות, החזקה שלהם בכוח ודברים כאלה. יש גורם מיקצועי שאפשר להעזר בו?
&nbsp
חשוב להוסיף שאני כבר מרגיל את הגורים והאמא לנוכחותי, שניים מהם ליקקו את רגליי ומשחקים במרחק 2 מטרים ממני בלי חשש מיוחד, כשהאמא יושבת קרוב.
&nbsp
 

dimitrygo

Active member
מנהל
עכשיו הקישור אמור לעבוד

[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/links/16/356/17140[/URL]

1. זה נכון שחתולים לא חייבים חברה אבל הם יכולים להסתדר עם חיות אחרות ואפילו להנות מהחברה שלהם. ופה בדיוק נכנס היענין של לאמץ 2 גורים במיוחד אחים - הם לא צריכים להכיר ולהתרגל אחד לשני. ברוב המקרים הם ישארו חברים לכל החיים ויבלו הרבה זמן ביחד. ולדעתי האישית אין מראה יפה יותר מאשר שני חתולים מקורבלים.
לגורים ולחתולים צעירים יש הרבה אנרגיות שהם צריכים להוציא, כשהם 2 הם מעסיקים את עצמם לרוב, אחרת אתם תצטרכו לעשות את זה. כשהם 2 הם לומדים גבולות של כאב וכשהם ישיקו יתכם הם יעשו את זה יותר בעדינות.
גם בדירה קטנה אפשר ליצן סביבה מעניינת ומאתגרת. מתקני גירוד, מדפים על קירות, נקודות תצפית בגובה וליד חלונות, נקודות מסתור וכו'.
מה שחשוב יותר זה שהבית יהיה מוגן. אם יש סורגים על חלונות אז אפשר בקלות לחבר אליהם רשת צפופה, בכל מקרה אחר צריך לחשוב איך למגן חלונות.
עוד דבר אחד שחשוב לזכור - חתולים קופצים ומתפסים לכל מקום ו לכן צריך להערך בהתאם ולהוריד/להחביא את כל הדברים שהם יכולים להפיל.

2. אם אתם מאמצים 2 זה פחות קריטי, אם יש לכם סיבות לחשש על בטחונם זה פחות קריטי. העינין הוא שגורים צריכים לעבור תהליך של "סוציאליזציה", הם צריכים ללמוד איך חתול צריך להתנהג.

3. תיעזר בקישורים שנתתי. נכון שעדיף חדר נפרד אבל אפשר גם בלי. לדעתי עדיף לגדר איזן פינה, אפשר גם ע"י קרטונים, לזים בפנים כמה ארגזים קטנים כדי להסתתר, ארגז חול, אוכל ומים.

4. תלוי איפה אתם גרים, יש רשויות שעוזרןת בתהליך. אחרת צריך לעזות את זה באופן פרטי, כלומר להזמין לוכד ולקחת לוטרינר. יש וטרינרים פרטיים או גורמים אחרים שעושים את זה במחיר מסובסד.
 
תודה על העזרה, שאלות נוספות כנראה יגיעו בימים הקרובים :)

בינתיים המתוקים הקטנים משחקים ממש לידנו, מתרגלים מהר החמודים.
 

גורדיאן

New member
שים לב!

אימהות 'מפזרות' את הגורים שלהן, לפעמים זה מתחיל כבר בערך בגיל חודשיים, הן לוקחות את הגורים לטיולים ארוכים וכל פעם הן חוזרות עם פחות גורים. אם אתם רואים שהגורים מתחילים לשוטט כדאי לאמץ אותם לפני שייעלמו.
כדאי שכבר עכשיו תתכוננו: ארגז חול + חול, כלי אוכל (קערת אוכל קטנה וכלי עם מים שקערת האוכל עומדת בתוכה כשהיא מוגנת מנמלים, בצע הרצה כדי לבדוק שזה עובד), וכלי שתיה. בחר וטרינר בסביבה וקנה ממנו תרסיס פרונטליין נגד פרעושים וכדורי תילוע, וברר באותה הזדמנות כמה יעלה לכם עיקור/סירוס + חיסונים.
וכמו שדימיטרי אמר, עדיף לאמץ שניים.
 
איך אתה מגדיר "מתחילים לשוטט"?

&nbsp
בימים האחרונים הם קצת יוצאים לשטח שליד המחסן, משתובבים להם בצמוד אליו ולאט לאט מגדילים את הטווח שלהם.
&nbsp
דימטרי בתגובה מעלייך המליץ לחכות לפחות עוד חודש שלם לפני האימוץ - ההימור שלי שעוד חודש הם כבר יעשו טיולים הרבה יותר מרוחקים.
&nbsp
עוד שאלה - מה הסדר המומלץ בנוגע לעיקור וחיסון ואימוץ? על פניו נראה לי בעייתי לקחת את הגור הביתה וישר להפיל עליו חיסונים ונסיעה לוטרינר, הוא בטח יהיה מספיק לחוץ בימים הראשונים מעצם ההפרדה מאימו. איך נהוג לפעול?
 

גורדיאן

New member
תשובות:

אם הם כבר בשלב בו הם אוכלים אוכל מוצק אז לפי תיאור המצב שלך עדיף לאמץ אותם מוקדם ככל האפשר, לפני שייעלמו או ייפגעו או שהאימא תחליט שההפרעות במחסן מצדיקות מעבר למקום אחר לגמרי.
אין דירה קטנה מידי לחתולים, הם לא צריכים שום שטח נפרד, הם גם לא צריכים כליאה בחדר נפרד ולא מיני-בית, כל אלו נועדו לחתולים בוגרים, גורים יסתגלו מהר ובקלות לחיים בבית, עליכם רק להיזהר מהשארת דלתות/חלונות פתוחים.
נראה לי שאתה קצת לחוץ בגלל חוסר ניסיון, אתה יכול להירגע, זה קל מאוד, הגור או הגורים קצת יסתתרו בהתחלה ואחר כך יסתקרנו ויצאו לבדוק את הסביבה ואתכם, אל תרדפו אחריהם, הם יבואו אליכם ומהר מאוד יתחילו להתרפק עליכם ולבקש ליטופים. נסו להימנע מתגובות מפחידות וקולות רמים במיוחד כאשר הם ינסו לטפס עליכם ויגרמו לשריטות, הם ילמדו עם הזמן לנהוג בכם כראוי.
אם יש להם פרעושים טפלו בזה בהקדם, כלומר בימים הראשונים, שבוע לאחר מכן תנו אוכל שימורים רטוב ובו כדור תילוע טחון כדי לטפל בתולעים שבאו מהפרעושים. חיסונים ועיקור יכולים לחכות עוד 4 חודשים לאחר מכן.
עוד ציוד ששכחתי לפרט: קונוס או מכשיר השחזת ציפורניים מקביל, ובשלב מאוחר יותר גם מנשא כדי לקחת אותם לווטרינר.
 
תודה, כדאי לשים להם ארגז חול בחוץ ליד?

בינתיים אנחנו שמים עליהם עין, מאכילים ומרגילים אותם אלינו לאט לאט, בתקווה לאמץ אחד או שניים עוד כמה שבועות, כדאי לשים להם ארגז עם חול מתגבש בחוץ ליד המחסן?

אני מקווה שזה ישיג 3 מטרות :

1. ירגיל אותם להשתמש בארגז, לקראת ההכנסה הביתה.
2. ישמור שהסביבה הקרובה שלהם לא תתלכלך מידי, יש שטח די קטן ליד המחסן שם הם משחקים ואתמול אחד מהם עשה שם צרכים.
3. ימנע מהם לעשות טיולים ארוכים מידי בשביל לחפש חול טיבעי - הסביבה של המחסן מוקפת בבטון והחול הכי קרוב נמצא במרחק שתי חצרות. לשם האמא הולכת כשהיא צריכה לשרותים להערכתי.

הגיוני לשים ארגז חול מתגבש בחוץ?
 

גורדיאן

New member
ואם הם לא יבינו מה עושים עם זה הנח מעט מהצרכים

בארגז החול, הם יתפסו את הרעיון במהירות הבזק.
 
אחלה, אנסה תארגז. שאלה לכולם לגבי שינה -

&nbsp
האם חובה לאפשר לגור (או לחתול בוגר) לישון איתנו בחדר השינה? עד כמה זה יהיה חשוב עבורו? האם חתול יכול להסתדר גם אם לא יאפשרו לו לישון בצמוד לבעליו בלילה?
&nbsp
האם הוא יילל כל הלילה ליד דלת החדר כי יהיה משועמם לבדו?
&nbsp
החתולים שהכרתי אצל חברים כן ישנו עם הבעלים שלהם, אבל אנחנו עדיין לא בטוחים אם נרצה לאפשר את זה או לא.
 

טאניוש

New member
סוגיה בעייתית


אפשר להתעקש ולראות מי נשבר ראשון...
החתולים באופן כללי שונאים דלתות סגורות. החתול הפרטי שלי שיגע אותי היום כי דרש שגם דלת ארון הבגדים תהיה פתוחה
. אבל כשהדלת פתוחה - לא כל חתול ינצל את זה ויבוא לישון עם בעליו. אצלי לפעמים בא מישהו אחד, לפעמים שניהם, ולפעמים אף אחד, במיוחד לא בקיץ. לחתול הקודם שלנו לא איפשרנו להכנס לחדר שינה (בגלל האלרגיה), והוא לא התעקש. אבל הוא היה חתול נדיר...
 

גורדיאן

New member
לא שווה להתאמץ ולחסום את חדר השינה בפניו,

קודם כל כי הוא בעמדת יתרון, ומה שחשוב יותר זה שחתולים לא באמת מתלהבים משינה עם הבעלים - בקיץ חם מידי, בחורף קשה מתחת לשמיכה ומעל לשמיכה זה מבודד מידי מהבעלים, החתולים לומדים מהר כי הבעלים מתהפכים ונעים מתוך שינה בלי התחשבות בחתולים ומעדיפים להתרחק, בנוסף לכך שעות השינה של אנשים וחתולים לא חופפות ברובן וחוץ מזה אנשים ישנים זה משעמם, הרבה יותר מעניין ללכת ולצוד ג'וקים וחרקי לילה מעופפים.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אתה יכול לנסות אך לא בטוח שהם יבינו מה עושים עם זה

 

טאניוש

New member
זה הרבה פחות מסובך ממה שנראה לכם...

כמו שכתבו לך, הגורים מסתגלים מהר. חשוב לדעתי לקפוץ עם הגור החדש לוטרינר - לבדיקה כללית, טיפול פרעושים וכו' (אסור אמפולות לגורים קטנים! לא זוכרת לגבי כדור תילוע, אבל בפירוש תלוי משקל החתול, אז חשוב להתייעץ עם וטרינר). לא מעקרים/מסרסים כל כך מוקדם.
מצטרפת להמלצה על אימוץ שניים. הם לא צריכים שטח נפרד. מן הסתם תצטרכו יותר אוכל וחול וכל הטיפולים כפולים, אבל גם השמחה בבית כפולה. השניים שלי ממש צמודים.
 

טאניוש

New member
לא

לנו יש ארגז חול אחד לשני חתולים גדולים. גם פינת האכלה אחת. יש שתי קערות אוכל ושתי קערות מים, בשורה. גם לא בטוח שחייבים. החתולים שלי קודם אוכלים יחד מאחת ואז יחד מאחרת... באופן כללי, חתולים ממש לא צריכים הרבה.
 

be_roo

New member
יש יתרון להאכלה וארגז נפרדים

כאשר אחד החתולים חולה קל לעקוב אחר היציאות שלהם, ואם אחד צריך דיאטה שונה מהאחר, קל לשמור על התזונה.
&nbsp
לי יש שני חתולים שחולקים שני ארגזים וגם כלי אוכל.
כעת כשהחתול הגדול יותר פיתח בעית כליות, קשה לי לעקוב אחרי כמויות השתן שלו, והשניה נאלצת לאכול אוכל רפואי שגורם לה להשמין.
&nbsp
זה נראה רחוק ואולי לא שווה את ההשקעה, אבל שווה לנסות להפריד ולהרגיל כל אחד לארגז שלו ולכלי שלו (לנסות להעביר אותו לארגז/כלי אוכל "שלו" אם הוא הולך לשני.)
 

dimitrygo

Active member
מנהל
זה נכון אך קשה מאוד ליישם, במיוחד עם מזונות שונים

אם חתולים באמת חייבים לקבל מזונות שונים אז עדיף להאכיל אותם בנפרד במנות קצובות. או להשמש במתקני האכלה מיוחדים שמגיבים לחיישן שנמצא על חתול.
 
למעלה