בעית פרעושים איומה

rotemfrm

New member
בעית פרעושים איומה

יש לי חתולה שאי אפשר לקחת לוטרינר. היא די קטנה אבל כשהיא שולפת ציפורניים זה סכנת נפשות. כשהיא נלחצת או מתנגדת היא אפילו לא עושה היסינג ולא תוקפנית במיוחד, אבל היא פשוט שולפת ציפורניים ובתוך שניה היא קורעת את כל מה שסביבה. לאחרונה יש אצלה פרעושים. ניסיתי לשים עליה אמפולות של פרונטליין אבל היא תמיד בורחת ומאות שקלים הולכים לפח. ניסיתי להתיז עליה עם ספריי של פרונטליין, והצלחתי מספר פעמים, אבל עכשיו היא ישנה עם עין פקוחה במקומות אסטרטגיים, וגם תרסיס אי אפשר לשים עליה. אני לעולם לא אצליח לשים עליה קולר. אני מצחצחת עכשיו את הבית כל יומיים עם אקונומיקה ושואב, אבל הפרעושים לא הולכים. היו כמה ימים שלא ראיתי אותם אבל עכשיו הם מעל העיניים שלה, והם מגיעים גם אלי. זה ממש נורא. בבקשה עזרה.
 

גורדיאן

New member
אכן בעיה ידועה.

אגב, למה אי אפשר לקחת לוטרינר (בלי קשר למה שאני אומר בהמשך)?

א. עזבי את האקונומיקה והשואב, הם לא יעזרו. יש לך ספריי של פרונטליין אז השתמשי בו, רססי אותו בפינות ובמקומות מועדים לפורענות וקטלי שם את הפרעושים.
ב. דרך אחת היא לפתות את הגברת לתוך המנשא, לסגור אותו ולרסס היטב דרך הדלת.
ג. דרך שניה, שלא בטוח שתעבוד אצלך, היא כזאת: יש חתולים שנעשים רגועים וכנועים (יחסית וזמנית) כאשר תופסים אותם כמו אימא, כלומר במין 'צביטה' (לא מהסוג הכואב) של העור בעורף, זה לא ירסן אותה במקרה של ריסוס אבל יכול להיות יעיל לשם טפטוף אמפולה על העורף (שם העור נחשף בשל האחיזה הזאת).
ד. אם כל האמצעים האלה לא פתרו את הבעיה ספרי לנו, גם תמונה של החתולה תעזור (עניין של כמות פרווה וכו').
ה. אם יש פרעושים יש גם תולעים, אם את לא יודעת אז גם נגד תולעים יש אמפולות, וגם כדורים.

בהצלחה!
 

rotemfrm

New member
תודה רבה. הבעיה לא נפתרת

אני מרססת בפרונטליין גם בבית. אתמול בלילה ריססתי גם על הרגליים שלי. אני מקווה שזה לא מסוכן. למנשא היא לא מתקרבת, גם לא עם פיתויי מזון. קניתי עוד מנשא וגם אליו היא לא מתקרבת (אבל גם אם הייתי מצליחה לגרום לה להיכנס למנשא, ולא ברור לי איך, זה היה פתרון חד פעמי לגמרי). גם שיטת ההרמה בעורף לא עובדת. היו לי שתי חתולות בעבר והיה ניתן לטפל בהן בקלות רבה מאד, זו משהו אחר לגמרי. בעיקרון יש לה פרווה קצרה. אין מצב לרסס על מטלית כי ברגע שהיא מריחה יש לה 'טיקים' והיא נסה על נפשה בשבריר שניה.
תודה מראש על העזרה.
 

גורדיאן

New member
אין דבר כזה כמו בעיה שאי אפשר לפתור.

השאלה היא עד כמה את מוכנה להשקיע בזה.
אגב, בת כמה החתולה?
 

Yukita

Active member
מנהל
הרגלה למנשא

מאחר שיוצא לי לבקר בבתים של חתולים (שמר-חתול), סיפור כמו שלך מוכר לי. בדרך כלל בבתים כאלה, תהליך ההרגלה למנשא לא התבצע מעולם ולפעמים גם אין מנשא - אם בכלל הגיעו לוטרינר, דחפו לאיזה תיק או סל כביסה. כמובן זה לא אומר שכך היה אצלכם, אבל בהחלט ברור שיש בעיה. לא רק דברים כמו ריסוס ואמפולות אלא גם חיסונים ובמקרה הצורך - טיפולים נוספים.
&nbsp
ריסוס בפרונטליין - לא מרססים ישירות על החתול! מרססים על מטלית נקייה, ואת המטלית מעבירים על פרוותו של החתול. אם החתולה מאפשרת ליטופים ומגע, זה דווקא יכול לעבוד - אם תרססי על המטלית במרחק ממנה, תניחי את הבקבוק ותגיעי עם המטלית בלבד אולי היא תשאר רגועה מספיק. מעבר לעובדה שהתזה ישירה היא מסוכנת, צליל ההתזה מפחיד ומרתיע עבור לא מעט חתולים.
&nbsp
הרגלה למנשא כדי שבאופן כללי בחיים תוכלו לקחת לטיפול - לא לשחק פה עם כל מיני תיקים ומיכלים וקופסאות. צריך משהו שיהיה נוח לחתול ויהיה מאובטח וסגור היטב: מנשא חתולים ייעודי. עדיף קשיח, שלא יתקפל על החתול כמו תיק ושלא ייקרע מהציפורניים. אם יש לכם מנשא וניסיתם לדחוף אותה בכוח לתוכו בעבר - כדאי להביא אחד אחר או לצפות לתהליך הרגלה הרבה יותר ארוך כי היא כבר יודעת שהמנשא ההוא "לא בסדר".
&nbsp
בתהליך הרגלה, אנו מדברים על חודש בערך. הרעיון הוא להגיע למצב שבו אפשר ללכת לוטרינר כשצריך.
&nbsp
1. מניחים את המנשא בפינה כלשהי על הרצפה, אחרי שמורידים ממנו את הדלת. אפשר להשאיר דלת פתוחה, אבל היא נוטה לזוז וזה מפחיד את החתול ולכן להתחלת התהליך עדיף בלי דלת. שמים בפנים משהו מרופד נעים וחטיף טעים במיוחד - ומתרחקים. אם החתולה תבוא ותתעניין, אל תמהרו להתקרב ואל תנסו להכניס אותה פנימה, כי במקרה כזה גם אם תצליחו פעם אחת, לא תוכלו לחזור על כך שוב.
&nbsp
2. מדי פעם מחדשים את החטיף בפנים, נניח פעם - פעמים ביום.
&nbsp
3. אחרי שעוברים כמה ימים שבהם החתולה נכנסת ויוצאת מבלי לחשוש, חברו את הדלת חזרה למנשא והשאירו פתוחה. חיזרו על הצעדים 1-2 ואל תתקרבו.
&nbsp
4. מדי פעם יושבים או עומדים ליד המנשא, מציעים לחתולה את החטיף שלה שמונח בפנים. לא נוגעים, לא סוגרים, לא מתערבים. מקסימום מלטפים את החתולה.
&nbsp
5. אחרי שעוברים איזה 3 ימים שבהם היא נכנסת ויוצאת - סוגרים דלת כשהיא בפנים, אבל פותחים אותה שוב כמעט מיד. חוזרים על כך כמה פעמים עד שהיא מבינה שאין צורך להבהל כשהדלת זזה.
&nbsp
6. בסוף התהליך הזה אפשר לסגור ולקחת לוטרינר. היא תבהל, אבל לא באותה מידה כמו כשפתאום דוחפים לאיזה משהו והולכים.
&nbsp
7. כשחוזרים, משאירים את המנשא פתוח על הרצפה באותו מקום, עם הריפוד והחטיף - כדאי מאוד להשאיר באופן קבוע, כי אז זה הופך להיות אחד ממקומות המרבץ ולא משהו מאיים שברגע שהוא מופיע סימן שצריך לברוח.
&nbsp
&nbsp
 

גורדיאן

New member
קצת על פרונטליין וריסוסים.

השיטה האידיאלית היא לרסס ישירות על החתול ואז לעסות את הרסס לתוך הפרווה כדי שיתפזר בצורה שווה וגם לעומק הפרווה. העברת החומר דרך מטלית פירושה בזבוז של חלק מהחומר (שהוא די יקר) שנספג במטלית במקום בחתול, אבל כמובן שאם אין ברירה אז גם זאת שיטה די טובה.
מה שמרתיע את החתול זה לא רק הקול אלא בעיקר הריח, הם שונאים אותו מפני שהוא חריף.
אתמול גיליתי על החתולה פרעוש בודד, היא ישנה בשלווה בחדר העבודה ואני הלכתי למטבח, שפכתי על כף היד שלי מנה מתרסיס הפרונטליין והלכתי אליה, כבר במרחק שלושה מטר ממנה היא קלטה את הריח, התעוררה וברחה. הלכתי אחריה ומצאתי אותה גוהרת בפחד על השטיח, ויש לה שפת גוף מדהימה להפגין פחד כזה וגם להראות לי שהיא יודעת בדיוק מה אני רוצה לעשות ושהיא לא אוהבת את זה, אבל היא לא התנגדה כשתפסתי אותה בעורף ועיסיתי לה את החומר לתוך הפרווה. אכן מנסיון אני יודע שאם החומר לא היה על כף היד שלי אלא שהייתי מנסה לרסס אותו היא הייתה משתחררת מהתפיסה שלי ונמלטת, כך שגם קול ההתזה תורם לבהלה אבל הריח עצמו מספיק לעורר הרבה התנגדות.
 

Yukita

Active member
מנהל
חתול מתרגל למנשא


&nbsp
&nbsp

 

dimitrygo

Active member
מנהל
החתולים שלי גם לא אוהבים את הפרוצדורה הזאת

לכן אני משתמש במזרק קטן ללא מחט - שופך את האמפולה לאיזה פקק קטן ושואף את החומר לתוך המזרק. תופס את החתול בעורף, דוחף את המזרק בין הפרווה עד לעור ו"משפריץ" את החומר. אם מתמזל מזלי והחתול לא מתנגד יתר מדי אז גם מורח את החומר בעזרת אותו המזרק שיהיה מפוזר קצת יותר. עם קצת תירגול אפשר ללמוד לבצע את שתי הפעולות בתנועה אחת.
 

rotemfrm

New member
תודה.

אפשר גם לשאוב מתוך הבקבוק הגדול של התרסיס ? אתה יודע אולי כמה מ"ג ובאיזו תדירות ? כי בינתיים כבר הצלחתי לשים עליה אמפולה אחת (אחרי שלוש כשלונות) אבל עדיין יש עליה פרעושים. בעיקר מעל העיניים ומתחת לסנטר. תודה.
יש אולי מישהו שאפשר לשלם לו כדי שיבוא הביתה וישים עליה בכוח ?
וגם אם אני אצליח להביא אותה למרפאה וטרינרית ? מה הלאה ? אי אפשר יהיה לטפל בה, וגם לא ניתן יהיה להחזיר אותה למנשא.
תודה מראש
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אם אני לא טועה הריקוז בתרסיס נמוך יותר אז לא כדאי להשתמש בו

בכל מקרה אסור לשים עוד חומר בשבועיים הקרובים.
&nbsp
יש וטרינרים שעושים ביקורי בית אך אני לא יודע כמה יעיל זה יהיה במקרה שלך.
 

Yukita

Active member
מנהל
כל וטרינר טוב

יכול לטפל גם בחתולים "קשים" אצלו במרפאה. יש להם את השיטות שלהם (למשל, כלוב "סקוויז" שאיתו מגבילים את היכולת של החתול להשתולל וכך מתאפשר למשל להזריק חיסון; או עבודה ביחד עם אסיסטנט מנוסה). חלק מהחתולים שעושים סצנות קשות בבית לא יעשו זאת אצל וטרינר כי חלקם "קופאים" מהבהלה במרפאה וכך מי שאלים בבית עשוי להיות שקט במרפאה.
&nbsp
במילים אחרות, וטרינר טוב כן יוכל לעזור בחיסונים וכו'.
&nbsp
להדברת פרעושים עדיף למצוא דרך לבצע בבית בעצמך כי מדובר בטיפולים חוזרים -אחת לחודש, נגיד. יש מוצרים שונים בתחום הזה, כולל מוצרים שהם לבליעה, למשל כדורי bravecto, אבל מבחינתי קשה יותר להכריח חתול לבלוע כדור מאשר לשים אמפולה. אולי אצלכם זה אחרת. יתכן שכן כדאי לך להתייעץ עם הוטרינר כדי שיציג בפנייך את כל האפשרויות ואז תחליטי איזו שיטה יש לה את הסיכוי הכי טוב אצלכם.
&nbsp
מה שכן, כמויות פרעושים כפי שתיארת זה אומר שיש מקור לפרעושים ממנו הם מגיעים אל החתולה. האם היא יוצאת? דבר כזה בדרך כלל דורש הדברה של כל השטח (בית+גינה אם יש). לזה כבר מביאים מדביר מקצועי לבית, בנפרד מטיפול הדברה לחתולה.
 

גורדיאן

New member
כמה נקודות:

יש עדיין פרעושים מפני שאמפולה פועלת באיטיות יחסית, החומר צריך לעבור דרך מחזור הדם כדי להגיע לפרעושים.
דימיטרי דיבר על שאיבה של אמפולה, זה אגב לא כל כך ברור לי כי לדעתי אין הבדל בין לטפטף על העור מאפולה או ממזרק. האמפולה אפילו קטנה יותר. חוץ מזה ניסיון להגניב כך תרסיס פרונטליין לפרווה של החתולה לא מעשי מפני שחומר התרסיס בעל ריח חזק בהרבה מזה של החומר באמפולה. החתולים שלי בכלל לא מרגישים כשאני שם להם אמפולות, אולי כדאי שתשתמשי בתרסיס רק להדברה סביבתית ובאמפולות לכל השאר, את צריכה להתאמן בלהסיח את דעת החתולה (וגם בלשים אמפולה ביד אחת).
בקשר לעזרה - היכן את גרה? (אזור, בערך, לא הכתובת)
בקשר לוטרינר - מהרגע בו הבאת אותה במנשא לוטרינר הוא כבר יודע לעשות הכל והוא גם יארוז חזרה את החתולה במנשא.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
ההבל הוא במהירות - עם מזרק זה 2 שניות ועם אמפולה זה 5 שניות

וכשהחתול מתנגד וצריך ביד אחת להחזיק אותו ויש רק יד אחת פנויה אז עם מזרק זה הרבה יותר קל.
 
למעלה