פרעוש/קרציה בבני אדם?

MMissMatch

New member
פרעוש/קרציה בבני אדם?

אתמול חיכיתי ליד חנות והתחכך בי חתול שנראה די מטונפי. היום התעוררתי עם עקיצה קטנה וכואבת מאחורי האוזן ויש לי חשד שזה קרציה/פרעוש.
מה עושים עכשיו? איך מבדילים בכלל בין העקיצות ומה הטיפול?
תודה רבה.
 

Yukita

Active member
מנהל
עולים על כסא

בליל ירח מלא עם ענף רוזמרין ביד ולוחשים שבע פעמים "צא פרעוש, צא!" תוך סיבוב הענף בכיוון סיבוב כדור הארץ.
&nbsp
ועכשיו ברצינות: מאחר שפרעושים יכולים לקפוץ, הם בהחלט יכולים להגיע לבני אדם ולעקוץ אותם. אם המקור היה החתול המסכן והסובל מהחורף שהזכרת, העקיצה כנראה היתה נמצאת על הרגליים שלך. פרעושים יכולים להגיע גם ממקורות אחרים בחוץ ובפנים, כי הם עשויים לשרוד זמן מה בכל מיני מקומות גם אם נפרדו מהגוף החם עליו חיו כטפילים. הם לא שורדים כל כך על בני אדם, כי אין לבני אדם פרווה שהם יכולים להתחבא בה. בדרך כלל, אין מה להתרגש מעקיצה בודדת של פרעוש והיא עוברת לבד. אסור לגרד כי גירוד עלול לגרום לזיהום בגלל מה שנצבר במהלך היום מתחת לציפורניים שלך. יש אנשים שיש להם אלרגיה, כל מקרה של אלרגיה צריך טיפול רפואי כמובן. אלרגיה עשויה להתבטא בקוצר נשימה ושאר תופעות המאפיינות תגובות אלרגיות בכלל.
&nbsp
קרציות לא בדיוק עוקצות אלא חיות במקום בו הן מוצצות את הדם, ולכן על פי רוב את הקרציה בדרך כלל מוצאים במקום ה"עקיצה".
&nbsp
אם קמת בבוקר עם עקיצה, סביר יותר להניח שזה היה עכביש או משהו אחר בסגנון שעקץ אותך במהלך הלילה בבית. פרעושים יכולים לעתים גם לצוץ בבית (בעיקר בצמודי קרקע) גם בלי נוכחות ישירה של חיות מחמד.
&nbsp
כל עקיצה שהיא מכל מקור שהוא - שמים לב אם מתנפח מאוד, אם יש תופעות אלרגיות. מעבר לזה בדרך כלל לא מתרגשים מעקיצות מחיות לא ארסיות. מאחר שאני כמובן לא סמכות מקצועית בנושא, כל הקוראים מוזמנים להעיד אם יכולות לעלות בעיות שאינן כתוצאה מאלרגיה. כמובן גם ביכלתך פשוט לשאול את רופא המשפחה שלך אם את מודאגת.
 
למעלה