הבנדיט עדיין חולה- פוסט פריקה

Meirav Flum

New member
הבנדיט עדיין חולה- פוסט פריקה

התייעצתי פה לא מזמן לגבי אוכל רטוב לחתול בעייתי שיצא מאשפוז, הנה הסיפור המלא.
טיגר, יפיוף מפוספס בן שנה וחצי התחיל להקיא לסרוגין לפני שלושה שבועות. בעצת וטרינר חיכינו לבדיקה והמשכנו לעקוב עד שההקאות הפכו רצופות (מהקאה אחת ליומיים הקאה יומיים רצוף ואפילו פעמיים ביום האחרון). הוא עבר צילום רנטגן לשלילת עצם זר (מפרק צעצועים ידוע וגנב לחמים נלהב), בדיקות דם שהעלו ממצאים מדאיגים אך תואמים חתול שלא אוכל ומקיא ואבחון התייבשות חמורה. הוא קיבל זריקות נגד הקאה ועירוי תת עורי וכשכל זה לא עזר נשלח לאשפוז בבית החולים הוטרינרי בבית דגן. בבית החולים חיברו אותו לעירוי לוריד, נתנו אנטיביוטיקה ופרמין ועשו אולטרסאונד שלא העלה ממצאים, ונראה שהחתול מתאושש. בתחילת האישפוז החתול היה תוקפני ולכל בדיקה היה צורך בטשטוש כי אחרת הצוות לא יכל לגעת בו. אחרי יומיים אישפוז הוא חזר הביתה רק כדי לחזור ולהקיא יומיים אחר כך בסופשבוע. ביום ראשון, לאחר הקאה נוספת כבר היינו בדרך לבית החולים לאישפוז שני. רופאה חדשה, בדיקות דם חדשות, אולטרסאונד חדש ועדיין לא מוצאים כלום. הרופאה החליטה לנסות ולשלול רגישות למזון והעבירה אותו ל D/D והשאירה אותו בהשגחה. ביום השלישי, כשהיה אמור להשתחרר הוא "פלט"- לפי הגדרת הרופאה מה שקורה כשחתול אוכל יותר ממה שיכול להכיל ופשוט מוציא את הכל, בניגוד להקאה בה ניתן לזהות התכווצויות וקולות לפני. הוא נשאר ליום נוסף ואז שוחרר. החתול כבר יומיים בבית, לא נוגע במזון (רויאל קנין סנסטיב יבש ורטוב) נלחם כשמנסים לתת לו כדור אנטיביוטיקה ולא שותה. כבר די הבנו שביום ראשון חוזרים לאשפוז והפעם לאופציה ניתוחית. מעבר למשמעות הכספית של כל הטיפולים (סביבות 6000 ש"ח במצטבר עד כה), החתול בטראומה, באשפוז השני כבר היה כנוע ושקט, בבית הוא צמוד אלי וישן המווון, האחים שלו בטראומה ומחפשים אותו כשהוא איננו, נצמדים אלינו וחזרו לדווש על השמיכי מה שלא היה כבר כמה זמן. הלחץ והדאגה לחתול בטח לא עוזרים גם לבריאות שלי ואני דואגת ממה שיהיה הלאה.
בתמונות- החתול בכלוב האשפוז ובבית עם אחותו.



 

Yukita

Active member
מנהל


אויש, נשמע כל כך קשה ומייאש. מקווה שהבעיה תאותר ושיהיה אפשר לעזור לטיגר... ולגמרי מבינה את הצד הכלכלי, זה אחד הדברים הכי מלחיצים ומפחידים בחיים עם חיות מחמד...
 

Meirav Flum

New member
עדכון חם מהבוקר

כפי שחששתי הבחור חזר הביתה וחזר להקיא. הפעם מצאנו חצי כדור צעצוע מעוך וספוג מיצי קיבה כך שאני מאד מאד מקווה שזה היה מקור הבעיה ומעכשיו הוא ירגיש יותר טוב. מחר בבוקר התייעצות עם הוטרינר ונראה.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
מקווה שזו אכן הסיבה ועכשיו מצבו ישתפר

אתם צריכים להקפיד לא להשאיר דברים שהוא עלול לבלוע.
 

Yukita

Active member
מנהל
יש חדש?

מה קרה בסוף, האם הבעיה נפתרה?
 

Meirav Flum

New member
תודה על הדאגה, החתול אכן בריא להפליא

החלים בדיוק בזמן שאוכל להתרכז בבריאותי שלי. הכדור הסורר אכן היה הבעיה ומאז שיצא טיגר אוכל, שותה ומשתולל עם אחיו כאילו לא היו דברים מעולם.
חשוב להדגיש- לא מדובר בחפץ שלנו שהיה זרוק, מדובר בכדור משחק שקיבלנו עם משלוחי האוכל והחול והחתול לעס ובלע חלק ניכר ממנו. אנחנו בהחלט נקפיד מעתה על הצעצועים שאנחנו נותנים להם. נכון לעכשיו בעצת וטרינר אנחנו ממשיכים עם האוכל הרפואי ועוד שבוע ננסה להחליף בהדרגה לאוריג'ן.
 
למעלה