דיאטה (יצא קצת ארוך אז סליחה...)

aclinova

New member
דיאטה (יצא קצת ארוך אז סליחה...)

אני יודעת שהשאלה הזאת עולה הרבה וקראתי הצעות שונות גם כאן וגם באתרים שונים אבל אני עדיין לא מצליחה להבין איך לגרום לחתולים שלי להוריד במשקל.

הם שוקלים 7-8 קילו. רואים שהם שמנים (או שמנמנים..) כי יש להם כרס מתנדנדת ולא ממש רואים את מבנה השלד שלהם. אני כן חושבת שהמשקל הזה נשמר כבר הרבה זמן והם לא ממשיכים לעלות, שזה גם משהו.

שניהם בני 4 או 5 פלוס מינוס, לא זוכרת בדיוק. אצלי מאז שהם בני קצתיותר מחצי שנה. בהתחלה היו אוכלים רק אוכל יבש אבל אחרי שפעם אחת נתתי להם קצת שימורים, הם כל הזמן רוצים עוד (בעיקר אחד מהם. השני דווקא לא דורש אבל תמיד שמח לקבל).
אני כן משאירה להם אוכל בצלחת (יבש) כי אני חושבת שהם כל הזמן מחפשים לאכול קצת, אבל קרוב לודאי שאני משאירה יותר מידי. מהשימורים הם מקבלים פעם או פעמיים ביום, משהו כמו כפית או 2 לכל אחד, כלומר זה נועד רק לגוון להם קצת את הטעם ולא להיות עיקר הארוחה.
האוכל ממוקם על שולחן כך שהם צריכים לקפוץ אליו ולמטה.

מבחינת פעילות- אני גרה בקומת קרקע והם מבלים כמעט כל היום בחוץ, אם כי כנראה רוב הזמן ברביצה. בצעצועים בבית הם לא כ"כ אוהבים לשחק. עם אחד החתולים נהגתי לשחק "כדורגל"- זרקתי כדור מנייר כסף והוא רץ אליו וחיכה שאבעט שוב, אבל הדירה הנוכחית שלי קטנה בשביל לשחק בזה והפסקתי. לייזר משעמם אותם וכך גם צעצועים אחרים.

מצד שני- הם לפעמים באים איתי לטיול עם הכלב בלילה. לרוב לא מרחקים גדולים כי אני פוחדת שירוצו לכביש, אבל יוצא להם ללכת יותר מחתול בית רגיל.
כלומר- הם פעילים יחסית לחתולים אחרים.

אגב- נראה לי שגם השכנים נוהגים לתת להם אוכל למרות שביקשתי כמה פעמים שלא אבל לא חושבת שהם מפנימים את הבקשה שלי.

בקיצור, לפי דברים שקראתי- אני כנראה לא טועה מאוד מאוד (רק קצת..) ובכל זאת הם לא מרזים.

יש הצעות?
תודה רבה מראש
 

aclinova

New member
ואלה הכוכבים בפוזות אופייניות





 

galigach

New member
אוכל

שלום רב,

לפי הניסיון שלי. הרבה יותר טוב יותר אוכל רטוב איכותי ופחות אוכל יבש, הרטוב כעיקר הארוחה, לא כפית אלא פחית קטנה והיבש כתוספת אם הם רעבים.
אני גם מנסה להוריד מהמשקל של החתול השמנמן והמפונק שלי, שלא כל כך אוהב אוכל רטוב ואני מנסה לגוון לו כל פעם סוג אחר. אוכל יבש הוא אכל עד לא מזמן גו ועכשיו הוא אוכל WYSONG שהוא עם פחות שומן. ששניהם הרבה יותר טובים מרויאל קנין.

רויאל קנין פיט 32 לא מספיק טוב, הרבה מדי תירס ואורז ופחות מדי בשר.

גלי
 

aclinova

New member
אבל אצלי זה כבר שיקול כלכלי

שימורים ייצאו יקרים יותר ואין לי תקציב..
 

טאניוש

New member
אם הם לא עולים זה הישג...

ממה שהבנתי הם אוכלים אוכל יבש רגיל ללא הגבלה + שימורים + מה שהשכנים נותנים. לא בדיוק דיאטה. דווקא לא מפתיע שלא יורדים במשקל, אם זאת הייתה השאלה.
שתי המפלצות שלנו על אוכל דיאטטי. התקופה היחידה שהם הצליחו קצת לרזות זה כשלא היינו בארץ וההורים שלי באו פעם ביום לתת להם אוכל. כי אז זה באמת רק האוכל שלהם, ומדוד. כשאנחנו בבית.. לא מצליח לנו. יש יותר מדי אנשים. מישהו בטוח לא יעמוד ביללות ועיניים גדולות ופרצופים אומללים מול קערות ריקות. גם כל מה שנשאר על השיש ללא השגחה נגנב ללא בושה ובמהירות. דיאטת חתולים זה דבר מייאש ביותר.
 

aclinova

New member
התיאור שלך מדויק..

היללות הכואבות על המחסור באוכל.. אחד הבחורים שלי מגייס את הטונים הכי אומללים שלו כשזה מגיע לאוכל. והוא בהחלט מצליח...
לגבי כמות האוכל- אוכל ללא הגבלה אבל לא קערות מלאות. שימורים- בכמות מדודה. שכנים- לא יודעת כמה.
 
למעלה