התנהגות חתולים בהעדרות ממושכת

anatzadik

New member
התנהגות חתולים בהעדרות ממושכת

יש לי שתי חתולות בנות כשנתיים וחצי. במהלך חייהן נעדרנו מהבית לתקופה של כשבועיים פעמיים. בכל פעם לקחנו שמרטף חתולים אשר בא כל יום, האכיל, ניקה וטיפל בהן. בכל פעם כשחזרנו דווחו לנו שהן הטילו צרכים בכל הדירה ולא בארגז החול שלהן. התנהגות זו מעולם לא קרתה בעת העדרות של מספר ימים או ביומיום באופן כללי. מה יכול להסביר התנהגות זו והאם ניתן להמנע מכך בהמשך?
 

Yukita

Active member
מנהל
חתולים שונים מגיבים בדרכים שונות

מאחר שיוצא לי לראות מגוון רחב של חתולים בבתים שונים, ביכלתי להעיד שבאופן כמעט גורף, למרבית חתולי הבית (הרגילים להיות בבית) אין בעיה להיות שבועיים בבית בעת נסיעת בעליהם, בליווי ביקור כל יום של מישהו שבא לטפל (שמר-חתול). הכרתי כאלו שלא הגיבו היטב לפנסיונים מחוץ לבית, אך עד כה לא יצא לי להתקל ישירות במקרה שבו החתול עושה בעיות בעת השארות בביתו-שלו, למעט אחד שהתעקש לעשות צרכים בנקודה מסויימת בבית מחוץ לארגז כשבעליו לא נמצאים (אך רק שם, ומעבר לכך הוא אוכל ושותה ומתנהג ברוגע. - מבחינתו זו מחאה ולא לחץ ממש). האם אצלכם ראו סימנים לפחד או לחץ, או שהדבר היחיד שהיה לא בסדר היה פשוט שמצאו צרכים בכל מיני מקומות מחוץ לארגז?
&nbsp
השערות אפשריות למתרחש אצלכם:
&nbsp
1. רק אחת מהשתיים היא זו שעושה את כל, או רוב, הצרכים שמחוץ לארגז - והשנייה, אם בכלל, רק מושפעת מהלחץ בו נמצאת הראשונה. אחת אולי בעלת אישיות חרדתית יותר או תלותית יותר.
&nbsp
2. אתרע לכם המזל, ושתיהן לחוצות מטבען ופוחדות מאוד מאנשים שהם לא אתם.
&nbsp
3. משום מה, הן פוחדות מהשמר-חתול שלכם (גם אם הוא או היא לא עושים שום דבר שאמור להפחיד אותן).
&nbsp
4. אף אחת מהאפשרויות 1-3. הן נראות רגועות, אבל הן, או אחת מהן, עושות צרכים מחוץ לארגז.
&nbsp
מאחר שקשה אף פעם לא לנסוע, יתכן שאפשר להגביל לחדר אחד בבית בעת הנסיעה, שבו אין דברים (רהיטים) שיסבלו מנזק בלתי הפיך במקרה של עשיית צרכים. אפשרות שנייה היא למצוא מישהו שלא רק יבוא לבקר אלא ממש יגור בבית בעת היעדרכם. אפשרות שלישית - לנסות פנסיון מחוץ לבית, אפשרות שמבחינתי בדרך כלל נמצאת נמוך בסולם העדיפויות כי רוב החתולים סובלים מזה יותר מאשר שהייה בביתם, אבל כאמור לא כל החתולים זהים.
&nbsp
אפשר גם לנסות להוסיף דברים משרי-רוגע שאולי יעזרו להפחית קצת מהלחץ הנפשי שאולי גורם למצב הזה, למשל להשיג מהוטרינר שלכם או בהזמנה באינטרנט את התרסיס Feliway המיועד להתיז לאוויר חומר שמרגיע חתולים בצורה עדינה. זה לא מיועד למקרי חרדה קיצוניים אלא יותר למקרים שבהם מנסים לעזור לחתול קצת לחוץ להירגע קצת, למשל במקום חדש לו.
 

anatzadik

New member
אולי זה משהו אחר

יכול להיות שמדובר במלחמת טריטוריה בין שתי החתולות?
בפעם השניה השארנו אותן עם אדם שהן מכירות באופן קבוע ואנו סומכים עליו והן עדין הטילו צרכים בכל הבית.
 

Yukita

Active member
מנהל
אם הן לא נלחמות על טריטוריה באופן רגיל

זו לא מלחמת טריטוריה. כמו כן, בין חתולים, בדרך כלל מלחמות טריטוריה לא מתבטאות כך אלא בדרכים אחרות - לפעמים יש סימון (אבל לא עם צרכים, אלא עם שתן, ולא כהשתנה רגילה אלא בצורה של ריסוס ואז זה לא בדיוק שתן), בדרך כלל יהיו יותר מלחמות פיזיות, יריקות, מכות. זה לא נשמע כמו מלחמת טריטוריה.
 

sashalola

Well-known member
אפשרות נוספת

ייתכן שהארגז חול לא נוקה במידה שהן רגילות אליו,
נניח אם את מנקה בשיגרה פעם ביום ומוסיפה חול טרי כשהמפלס יורד,
והמטפלת ניקתה רק פעם ביומיים ולא הוסיפה חול טרי וכו'
 

מעיין T

New member
זה קרה גם לי....

פעמיים נעדרנו מהבית והשארנו את שלושת החתולים עם משהו שהגיע גם לנקות כל יום, לשים להם אוכל ולהיות קצת בבית. בפעם הראשונה זה היה צרכים על המיטות שלנו, בפעם השניה בנוסף לצרכים בכל הבית, היה גם מריבה נוראית בין שני הזכרים. פשוט חזרנו לשני חתולי רחוב שתוקפים וצורחים אחד על השני. המריבות נערכו במשך שישה חודשים. זה היה סיוט, היינו קופצים באמצע הלילה להפריד ביניהם, ממש פחדתי שאחד יוציא לשני עין! השנה נסענו לחודש ואמרתי לעצמי חייבת למצוא סידור אחר. שמתי אותם בפנסיון מדהים, שבעל הפנסיון מומחה לחתולים! הם חזרו פשוט מתוקים, רגועים ומתגעגעים אלינו. בחיים לא השאיר אותם עם משהו בבית שוב. לא שווה את זה.
 
למעלה