מה עושים עם חתולה שאי אפשר לחיות איתה?

דנה8891

New member
מה עושים עם חתולה שאי אפשר לחיות איתה?

שלום,
אני משארת שהפוסטמהזה הזה יגרום להרבה רעש ותגובות רעות עלי, אבל מקווה שיהיו גם עצות שימושיות.

יש לי חתולה כבר 3 שנים (כרגע היא בת 4, אומצה בגיל שנה).אנחנו מאוד אוהבים אותה, והפוסט הזה הוא בגדר מוצא אחרון כי כבר אין לנו פתרונות. לפני שנה בערך התחילו לה התקפי זעם שנמשכים כיממה וכוללים תקיפות מאוד אלימות, מעקב אחרי בני הבית ברמה שאם מישהו זז אז היא מתחילה לתקוף אותו (המונח "עד זוב דם" ממש לא מתקרב לתאר את התקיפות שלה, כל בני הבית מדממים בסוף כזה התקף) . וזה עובר לאט לאט ובזהירות אחרי יום-יום וחצי. ההתקפים נגרמים כאשר החתולה כנראה נבהלת, או מרגישה קצת לא בנוח עם כל מיני דברים שקורים בבית, למשל:
בפעם הראשונה ניקיתי את הבית ונפל לי מטאטא, (לא בקרבת החתולה) וזה "הדליק" את הטירוף הזה. לפעמים זה קורה כשמישהו בבית ממהר ומתחיל להתרוצץ מהר. כשמגיעים אורחים הביתה (גם בודדים, לא רק קבוצות) היא מתחילה לתקוף את כולם, ועוד כל מיני סיבות. אם אנחנו אורזים מזוודה ועושים רעש, גם זה מדליק אותה.

ההתקפים נראים כאילו היא חיה פראית שמפחדת על חיה ותעשה הכל כדי לנטרל את האויב. זה כולל צעקות מחרישות אוזניים, תקיפות ציפורניים ושיניים וכל אמצעי שיש לה, פשוט אי אפשר להשתלט עליה, גם 3 אנשים עם שמיכות (להגנה עצמית בעיקר) לא מצליחים.

במשך שנה ניסינו לטפל בה, עם וטרינרים (פסלו כל בעיה רפואית) ופסיכולוגית חתולים שאחרי שעשינו כל מה שהיא המליצה היו עוד כמה התקפים.
בסופו של דבר מה שקורה זה שכולם מהלכים על קצות האצבעות בבית, אנחנו כבר לא מזמינים אורחים הביתה (ויש כאלה שפשוט לא מוכנים לבוא בגללה, כי הם כבר חוו התקף שלה ונפצעו)
וכשהתקף כזה קורה בבית נמצא במצור כ24 שעות שבהן בעלי ישן באוטו פעמיים כי לא יכל להכנס לדירה, או בסלון כי לא יכל לזוז מהספה. (אמת לאמיתה, לא מגזימה כדי להגביר את העניין).
זה בלתי נסבל לחיות ככה, כרגע אין לנו ילדים, אבל המחשבה של תינוק בבית ליד החתולה מפחידה אותי ממש.

השאלה היא: לאן אני יכולה למסור את החתולה? אני לא יכולה למסור אותה לאימוץ כי אני לא אספר לאף אחד כמה היא חמודה, ורגוע, כי היא לא. אני לא רוצה שמישהו יחווה את מה שאנחנו חווים איתה בגללי.
לזרוק אותה לרחוב זאת לא אופציה, כי היא תמות שם מוות אכזרי כנראה, זאת חתולת בית אחרי הכל, לא הייתה בחוץ בחיה.
אנחנו כבר כמה חודשים שוקלים ברצינות להרדים אותה, (לא עושים את זה כי זה מאוד קשה לנו, אבל כבר הגענו למצב שאנחנו שלמים עם ההחלטה הזאת) כי אי אפשר להמשיך לחיות איתה ככה, זה משפיע על כל אספקט בחיים שלנו.

אם מישהו כאן יודע מה אפשר לעשות עם חתולה כזאת? לאיזה מקום אפשר למסור אותה? או האם מרדימים חתולים מסיבות שהן לא מחלות / זקנה?

תודה.
 

מעיין T

New member
לא יודעת מה להגיד לך....

חוץ מזה שאני ממש מצטערת לשמוע
. זה בטוח לא נעים לחוות דבר כזה. מקווה שתמצאו את הפתרון הנכון. יש פסיכולוגית להתנגות חתולים מדהימה מארה"ב. לא זוכרת את שמה, אחפש יותר מאוחר כשאגיע הביתה ואשלח לך. יש לה מהמרים מרתקים. אולי תמצאי משהו דומה. שיהיה לכם בהצלחה
 

Yukita

Active member
מנהל
יש עוד אפשרות אחת

שהיא באמת האפשרות בדיוק למקרים כאלה. מקרים של התקפי זעם ובעיות שהן בבירור לא פסיכולוגיות אלא פסיכיאטריות. אם את מוכנה לנסות, פני לד"ר נעה הראל, שהיא וטרינרית התנהגותית. ההבדל מוטרינר רגיל או פסיכולוג חתולים הוא שבנוסף לתואר רגיל של וטרינרית, לנעה יש תואר נוסף בלימודים שהם יותר בתחום הפסיכיאטריה של בעלי החיים. כלומר, היא מומחית עם ידע ייעודי בתחום מתן תרופות פסיכיאטריות תוך ידע גם על ההיבט ההתנהגותי-פסיכולוגי. היא לא תתן לכם תרופות סתם, אלא תאבחן מה ניתן או לא ניתן לעשות.
&nbsp
מאחר שיוצא לי להכיר הרבה אנשים עם חתולים (או חתולים עם אנשים...), ראיתי כבר כמה מקרים שבהם קיבלו מד"ר הראל מרשם פסיכיאטרי עם מינון מותאם עבור הכלב או החתול. במקרים שבהם לא ניתן לאבחן בעיה התנהגותית ספציפית שהתאמת הסביבה יכולה לפתור, וזה גולש לאלימות כמו אצלכם, נותנים תרופות. החוכמה היא לא לסמם את החתול כדי שיהפוך לסמרטוט אלא לעבוד מתוך ידע הפסיכיאטריה כך שמה שיקבל יהיה באמת מתאים ולכן הוא יהיה רגוע ויהיה אפשר לחיות איתו, אבל הוא לא יהיה סמרטוט רדום. זה ההבדל בידע לעומת סתם לסמם, בדיוק כמו פסיכיאטריה בבני אדם.
 

BloodyRose

New member
וואו, איזו סיטואציה קשה

קודם כל - מצטרפת להמלצות הקודמות - לפנות שוב אל יועצי התנהגות/פסיכיאטרים.

מכיוון שגם לי יש חתול "חרדתי" (אך לא אלים, נבהל מכל דבר קטן ובורח להסתתר, אף פעם לא באמת שקט, תמיד עם חצי אוזן לקלוט תזוזות ורעשים), בזמנו המליצו לי על כל מיני תרופות "הרגעה" - בעיקר דברים טבעיים כמו פרחי באך, רסקיו, ולריאן.
כמובן כמובן כמובן כמובן שצריך להתייעץ עם הוטרינר לפני. לא לתת שומדבר לפני שמתייעצים ובודקים ומקבלים אישור. (לקחת גם בחשבון שספציפית עם ולריאן, יש חתולים שנרגעים מזה ויש חתולים שזה מכניס אותם להיפר).

היתרונות של כל אלה שהזכרתי, הם שמצד אחד הם לא "תרופות" ומצד שני הם לא הופכים את החתול לשטיח כמו שיוקיטה הגדירה. הם פשוט מרגיעים ומורידים את רמת הסטרס. אם כי אני לא יודעת להגיד אם זה טיפול זמני עם השפעות לטווח רחוק, או שתמיד תצטרכו לתת לה את זה - ושוב, פה נכנס הוטרינר - האם זה בסדר לטפל בזה בטווח רחוק או לא.

אני אישית לא ניסיתי, כן ראיתי ירידה טבעית ברמות הלחץ של החתול שלי (אם כי זה בא והולך, אבל זה לא פוגע באיכות החיים שלי או שלו), אבל שווה להתייעץ על זה (ושוב, דיסקליימר אחרון וחשוב לפוסט זה - להתייעץ לפני זה עם יודעי דבר. כל זה מהמלצות שאני שמעתי וקיבצתי וקיבלתי)

ומה עושים גם אם כל זה לא עוזר? יכול להיות שחיי חוץ (אחרי איקלום, ובמקום בטוח ולא עירוני סואן) כן יעשו לה טוב? אני מכירה כמה מקרים של כלבים שלא התאימו בשום אופן לחיי בית, ואנשים עם שטחי אדמה נרחבים אימצו אותם, כדי שיוכלו לחיות בחוץ חיים מוגנים. אני לא יודעת עד כמה זה רלוונטי גם לחתולים, אבל אולי שווה לברר....?
 

Yukita

Active member
מנהל
זה נכון

יש כל מיני מוצרים שהם לא תרופות אחא משהו קל יותר.
&nbsp
למשל - feliway, תרסיס על בסיס פרומונים המשוחרר לאוויר בתכלית להרגיע את החתול. או תרסיסים טבעיים שונים, בין השאר של נעמי דוד שעוסקת ברפואה אלטרנטיבית לבע"ח. יש באמת גם מוצרים על בסיס ולריאן, לכלב שלי שיש לו בחילת נסיעות משמעותית הוטרינר המליץ על מוצר על בסיס ולריאן שאיננו נחשב לתרופה פרופר.
&nbsp
הסיבה שלא המלצתי על אף אחד מהדברים הללו קודם היא כי על פי הפוסט הפותח בשרשור זה, מדובר במקרה קשה מדי - אלימות ברמות קשות, חוסר יכולת לחיות חיים נורמליים. במקרים כאלה כדי להגיע לפתרון סביר (במידת האפשר) צריך ללכת ישר למומחה הנכון, וזה נשמע מאוד כמו מקרה פסיכיאטרי בתחום של נעה הראל או עפרה גלילי (שתי היחידות בארץ שידוע לי שעברו הכשרה רשמית בתחום הזה בהקשר של חיות מחמד). נעה היא היחידה עם קליניקה ושעות ביקור, עפרה מטפלת לעתים דרך בית דגן ובאזור ירושלים אם הבנתי נכון.
 

BloodyRose

New member
הנחתי שהאלימות נובעת מסטרס

ואם רמת הסטרס תירד, אולי גם האלימות תתמתן.

אבל כמובן שזו ירייה באפילה ומומלץ בכל מקרה לדבר עם מישהו שיכול לראות את החתולה והתגובות שלה, ובהתאם לזה להתאים טיפול.
 
למעלה