הקאות

טאניוש

New member
הקאות

בבוקר לחתולה לא היה תאבון - מה שחריג ביותר אצל החתולים שלי... בשלב כלשהו ניגשה לקערה ואכלה כמה גרגרים. אחרי דקות ספורות הקיאה את מה שאכלה, האוכל לא הספיק להגיע רחוק, הקיאה את הגרגרים. נתתי לה קצת יוגורט (היא מאד אוהבת), אכלה בתאבון. אחר כך אכלה גם קצת מהאוכל שלה.
יש לציין שזאת כבר פעם שניה שזה קורה, לפני כשבועיים גיליתי בבוקר שמישהו מהחתולים הקיא - בדיוק אותו דבר, גרגרים שלמים. רק שאז לא ידעתי מי מהם.
החתולה מתנהגת רגיל, סקרנית ועירנית. אין לה עצירות. לא מדובר בכדורי שיער. הדבר היחיד הלא תקין ששמתי לב אליו עד כה - אזניים מלוכלכות. הוטרינר אמר שאין דלקת, רק לכלוך, להקפיד לנקות וזהו.
מישהו נתקל בתופעה כזו? מה זה יכול להיות? מצריך ביקור דחוף אצל וטרינר?
 

Yukita

Active member
מנהל
קשה לומר

לא כל הקאה היא מקרה חירום, מצד שני כל דבר שהוא שונה ויוצא דופן הוא סיבה לעירנות כי חתולים לא נוטים להפגין חולשה בקלות (מה שאומר שעד שכבר רואים משהו, לפעמים המצב כבר חמור).
&nbsp
אני חושבת שאם החתולה הזו וגם האחרים כולם נראים טוב, עירניים ובעלי תיאבון, הייתי מחכה עוד קצת. אם תקיא שוב - אז אולי כדאי לחשוב על בדיקה. אפשר גם להתקשר לוטרינר לשאול אותו לדעתו בעניין זה. אני די סומכת על הוטרינר שלנו, והוא אכן מייעץ בחלק מהמקרים פשוט לחכות ולראות, תלוי מה הוא מבין מהסימפטומים שתיארתי לו.
 

טאניוש

New member
לפי הדיווחים מהבית, היא שמחה ועליזה

מן בחילת בוקר כזאת (ולא, היא ממש לא בהריון...)
החתול הנוסף בסדר גמור (טפו חמסה)
הווטרינר יהיה רק בערב. אם מדובר על חרום צריך ללכת לווטרינר אחר. אבל על פניו לא נראה חרום, נכון?
 

Yukita

Active member
מנהל
בינתיים זה לא נשמע חירום

אתם שם במרחב האמיתי יודעים יותר טוב מאיתנו כאן במרחב הוירטואלי

&nbsp
גם בערב יתכן שלא צריך לרוץ לוטרינר, הצעתי בשלב ראשוני ואם בכל זאת מודאגים פשוט לשאול אותו בטלפון מה דעתו, האם לחכות או לבדוק. לפי התיאור שלך של המצב, כנראה גם לוטרינר לא יהיה הרבה מה לראות אלא אם כן תחליטו על כל מיני בדיקות שאני לא חושבת שבשלב מוקדם בו עדיין יתכן שסתם מדובר בהקאה קצת אקראית הן כל כך רצויות או מועילות.
&nbsp
שימו לב אם יש משהו בקיא חוץ מאוכל. הגברת לא לעסה איזה צמח או משהו?
 

טאניוש

New member
לא היה כלום חוץ מאוכל

לא היה לה תאבון, והיא בכל זאת אכלה קצת, ואז הקיאה. היא כן שתתה אחר כך, וגם אכלה אחרי שהקיאה וזה עבר בשלום.
מדובר על חתולה דובונת שצריכה דיאטה... לכן זה מאד חריג ומטריד.
 

טאניוש

New member
דיברתי עם וטרינר

לדבריו הקאה פעם בשבועיים זה לא משהו לדאוג לגביו. אז בשלב זה התבקשנו רק לעקוב...
תודה
 

אלישבע777

Well-known member
הקאות אצל חתולים זה עניין שבשגרה

אעפ"י שחתולים שמקיאים נראים סובלים מאוד ולפעמים מייללים קשות, הם אינם חולים וזה רגיל אצלם. חתולים אוכלים צמחים כדי להקיא ואחר כך הם הולכים לאכול את האוכל שלהם. כל החתולים שגידלתי הקיאו במידה זו או אחרת, כמה פעמים בשבוע. החתול שאני מגדלת היום מקיא כל יום והוא בריא ומאושר ואפילו עולה במשקל, ברמה שנתית. הוא מאוד אוהב ללעוס את צמח הירקה, שגורם לו הקאה מיידית. אם איני נותנת לו גישה לצמח הזה, שנמצא מעבר לחלון זכוכית, הוא מיילל מרה עד שאני נכנעת....
ההקאות הללו מטרידות קצת מבחינת הניקיון וצורבות את הבלטות, אבל לא יותר מזה. החתול שלי רגיש לכל מה שהוא אוכל ואפילו אם הוא אוכל מהר מדי, הוא מקיא. לא נורא. הוא שותה מספיק. כדאי לפזר בבית קעריות מים במקומות שונים ובכך לעודד את החתול לשתות. חתולים שרואים מים, נוטים לשתות אותם. זה הכי חשוב.
 

Yukita

Active member
מנהל
זה לא מדויק

החתולים שלי לא מקיאים. חמישה, והקאות אצלם זה די נדיר, לא פעם ביום ולא פעם בשבוע ואפילו לא פעם בחודש.
&nbsp
אם יש סיבה יגועה, כמו צמח מסוים, אפשר לקבוע אם לאפשר גישה או לא - אבל הקאות שסיבתן אינה ברורה הן כן סיבה לבדיקה. בפורום רפואת חיות מחמד השכן הוטרינר שנהג לכתוב שם (כרגע הפורום ההוא קצת מושבת) הסביר שבשנים האחרונת הגישה לנושא הקאות חתולים השתנתה וכבר לא רואים בזה משהו סתמי. מתייחסים לדברים כמו פגמים בתנועתיות מעיים וכדומה. כאמור, כשיודעים מה הסיבה, למשל כדורי שיער, הסיפור קצת אחר.
 
למעלה