מתוסכלת...

DoubleInfinity

New member
מתוסכלת...

החתול שלי בן 15...
לקחנו אותו לוטרינר לפני כמה חודשים, כי ראינו שהוא אוכל המון, מרזה ומקיא בערך כל דבר שנכנס ... גילינו שיש לו בעיית עיכול כרונית ששכחתי את שמה ...
הוא נתן לו אוכל רפואי, נתן בזמנו אנטיביוטיקה (רק לתקופה של שבועיים) ואנחנו צריכים לתת לו פרוביוטיקה פעם ביום.
הבעיה היא שהקופסאות שימורים של האוכל הרפואי מאוד קטנות וכנראה גם לא משביעות. הוא אוכל 40 קופסאות שימורים בחודש! זה המון! ומצד שני אם לא נותנים לו הוא פשוט בוכה ומיילל וסובל... ברגע שאני מביאה לו אוכל הוא הולך לישון לכמה שעות עד הפעם הבאה שהוא רעב.
ושלא נדבר על הארגז חול שלו שאני צריכה להחליף פעם ביומיים כי המצב שם על הפנים.
אני מרגישה מתוסכלת... לא יודעת מתי הזמן הנכון להרדים (מרגיש לי שעכשיו זה עוד לא הזמן כי הוא לא נראה סובל יותר מדי), ומצד שני כבר אין כסף לכל ההוצאות האלה, ובאופן כללי הסדר יום שלו מתסכל (אוכל-שינה-אוכל-אוכל-שינה)
ובעיקר כבר אין לי כוח��
 

Yukita

Active member
מנהל
לא פשוט...

אם תוכלי להזכר בשם של הבעיה הרפואית שהגדירו עבור החבר השעיר שלכם, זה מאוד יעזור לאנשים פה לחשוב על הצעות משלהם. יש פה אנשים שעברו כל מיני דברים עם חתולים שלהם, ולפעמים יש להם תובנות או עצות איך לטפל בדברים פרקטיים מסויימים.
&nbsp
יתכן גם שמישהו כאן יוכל להציע פתרון מוצלח יותר בעניין האוכל, אם תוכלי לציין איזה סוג אוכל רפואי התבקשתם לתת לחתול שלכם (משהו כמו a/d אולי?). מה כתוב על האוכל לגבי עבור מה הוא מיועד? אולי מישהו יוכל להמליץ על יצרן אחר שמייצר קופסאות יותר גדולות או יותר זולות שעדיין ימלאו את הדרישות הרפואיות? צריך פשוט לדעת קצת יותר טוב מה דרוש לכם כדי להמליץ על הדבר הנכון.
&nbsp
זקנה היא אכן לא דבר קל, לא אצלנו ולא אצל חברינו השעירים. למזלו, לחתול שלכם יש ליווי אוהב. אם אינו סובל, כנראה אכן עדיין לא הזמן להרדימו אם כי ברור התסכול הקשה שבלראות אותו שונה ממה שהיה מבחינת פעילות וודאי שלא קל להתמודד עם הוצאות. לגבי ארגז החול, האם תוכלי להסביר את השגרה הקודמת שלכם של טיפול בארגז? לא ברור כל כך מה זה "להחליף כל יומיים", באופן רגיל, עם חתולים לא קשישים במצב בריא, כל יום צריך לפנות תוצרת מהארגז. חול איכותי, ולפעמים חול בכמות גדולה יותר מלכתחילה, יכולים גם קצת לעזור במקרים שבהם יש הרבה יותר תוצרת. כנראה כאן יש הרבה יותר תוצרת גם מפני שאין כל כך מוצקים באוכל - כל האוכל רטוב, אבל התמונה תהיה ברורה יותר אם תרדי לפרטים. כולנו כאן נשמח לייעץ כמידת יכלתנו!
&nbsp
ובינתיים הרשי לתמוך בך ולומר שלגמרי מבינים את הקושי, את הרצון לעזור מצד אחד ואת התסכול מצד שני. אל תתני לזה שהוא כבר לא פעיל כמו בעבר להוריד אותך יותר מדי, הוא פשוט קשיש וכעת זקוק בעיקר שתאהבו אותו ותתנו לו את הסביבה התומכת הנדרשת. לעתים, בעיקר אם מצליחים לאבחן במדויק את מקור הבעיה, משתפרים וחוזרים למצב בריאותי טוב יותר (כן, גם בגיל 15) אבל זה נכון שגם יכול להיות שזו התקופה שלכם להיות יחד לפני פרידה אחרונה. כך או אחרת, הוא צריך אתכם וממשיך לאהוב אתכם.
 

DoubleInfinity

New member
תודה על התגובה המהירה!

אז ככה, שם המחלה שלו זה IBD - זה קיצור ל- feline inflammatory bowel disease.

לגבי האוכל - הוא אוכל אוכל רטוב של a/d וגם אוכל יבש (מאז ומתמיד העדיף רטוב אז הוא אוכל ממנו פחות).

לגבי הארגז חול - בעבר הייתי מנקה את החול פעם ביום, ומחליפה לגמרי את הקריסטלים פעם בשבוע. היום אני מנקה את הארגז מספר פעמים ביום, ומחליפה לגמרי את הקריסטלים פעם ביומיים (הוא עושה המון פיפי בגלל בעיה בכליות). כשהקריסטלים מלאים בשתן הוא מסרב לעשות בארגז צרכים ועושה אותם בחוץ, ככה שאין לי ברירה אלא להחליף את החול בארגז. (ואני גם רוצה כמובן שיהיה לו נעים... למרות הטרחה שלי)

אשמח לפתרונות בעיקר בעניין האוכל - אם למישהו יש המלצה על חברה טובה עם קופסאות שימורים גדולות יותר, אשמח

לגבי המחלה שלו... אשמח לעצות איך להתמודד עם כל הבעיות האלה... כל שאר בני הבית התייאשו ממנו, ועכשיו גם מתייאשים קצת כלכלית ואני ממש רוצה להקל על המצב ולהשאיר אותו מרוצה על הדרך....:)
 

dimitrygo

Active member
מנהל
את בטוחה שהמזון הוא a/d? כי זה מזון שלא מתאים לו.

אולי זה i/d? ולכליות הוא לא מקבל מזון מיוחד? נשמע לי מצב די מורכב. מה הוטרינר אומ על זה?
&nbsp
לגבי חול - ניסית לעבור לחול מגבש?
 

DoubleInfinity

New member
סליחה, זה w/d

לכליות הוא לא מקבל כלום חוץ מהרבה מאוד מים שהוא שותה ....

ולגבי החול, חול מגבש זה יותר טוב באיזשהי צורה? כי בקריסטלים הוא משתמש מאז שהוא קטן ודווקא היה מעולה עד עכשיו

המצב באמת מאוד מורכב ומתיש...
 

DoubleInfinity

New member
והאמת שהוטרינר לא ממש עוזר

הוא נחמד מאוד אבל היה נראה לא אופטימי במיוחד... ואני מעדיפה להוציא כסף על תרופות שיעזרו לו או משהו, מאשר על כ״כ הרבה אוכל
 

dimitrygo

Active member
מנהל
w/d ממש לא מתאים לחתול שלך! יש בו הרבה חלבון וזרחן וזה פוגע

בכליות!
&nbsp
לפי מה שאני קורא על המחלה הזאת הרופאים ממליצים להתחיל ממזון היפואלרגני שזה z/d של הילס או מזונות מקביליים של חברות אחרות. אבל לדעתי אין למזון הזה גירסת שימורים.
&nbsp
אני ממליץ לך לנסות חול מתגבש. תצטרכי לנקות אותו באותה תדירות כמו היום אבל אני מניח שלא תצטרכי להחליף את כל החול כל יומיים.
&nbsp
ואני מציע לך לפנות לוטרינר אחר אם את לא מרוצה מהוטרינר הנוחכי. אם תכתבי מאיפה את אולי נוכל להמליץ לך על וטרינר.
 

DoubleInfinity

New member
אני מר״ג

אני אשמח לעצה מוטרינר אחר, יש לנו את כל תוצאות הבדיקות
אבל ממש לא רוצה לקחת אותו לבדיקות נוספות! לקחתי אותו פעמים, וההרדמה גרמה לו לכאבי בטן נוראיים, הקאות ושלשולים למשך יומיים ):
 

Yukita

Active member
מנהל
לא נראה לי שצריך לחזור על אותן בדיקות שוב

אפשר לגשת עם תוצאות הבדיקות להערכת מצב אצל וטרינר אחר.
&nbsp
כמובן, אתם אלו שצריכים להחליט אם הוטרינר הזה או אחר נשמעים לכם מקצועיים ואמינים. בסופו של דבר ההחלטה היא שלנו.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
יש פה שרשור על וטרינרים מומלצים לפי ערים. הוא אמנם ישן אבל

לא ניראה ליש שהרבה דברים השתנו.
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/16/156503252/בעלי_חיים/חתולים
בנוסף שמעתי גם המלצות חמות על מרפאה של ד"ר שרון רגב שניהל עד לאחרונה פורום רפואת חיות מחמד http://www.regevet.com
&nbsp
אגב איך ומתי החתול אובחן כחולה מחלת כליות? כי אם זה בא יחד עם IBD יכול להיות שההתייבשות שלו גורמת למדדים גבוהים כמו במחלת כליות אבל בפועל זו לא מחלה.
 
למעלה