החתול מת באופן פתאומי :(

החתול מת באופן פתאומי :(

אני ממש עצובה, הוא היה בן שנה ו4 סה"כ, חתול כל כך חמוד ומיוחד ממש:(
חשבתי שהוא יהיה איתי עוד לפחות 14 שנים :( אהבתי אותו ממש :(

אני רוצה לתאר את השתשלשות האירועים, שתגידו לי אם לדעתכם הוטרינר היה פה בסדר, ומה יכול להיות שקרה לו, ובעיקר האם החתול השני של בסכנה גם?

לפני מספר שבועות החתול השני שלי-בערך בן 9 חודשים התחיל להתנהג מוזר, לשחק פחות, לאכול פחות, לאחר מספר ימים כשהפסיק להתעניין כלל באוכל ושתייה הלכנו לוטרינר, הוטרינר נתן אינפוזיה, זריקה להורדת חום, וזריקת אנטיביוטיקה, את החתול הבוגר (שהיום נפטר ) לקחתי גם כן על מנת לתת חיסון.
עוד באותו יום החתול שקיבל אינפוזיה התחיל להרגיש טוב יותר ומצד שני, החתול הבוגר שהיה בריא וקיבל רק חיסון התחיל להראות סימנים קלים של הרגשה לא טובה. כעבור מספר ימים הוא איבד תיאבון והפסיק לשחק לחלוטין, אז לקחתי אותו לוטרינר והוא גם נתן לו אינפוזיה זריקה להורדת חום וזריקת אנטיביוטיקה...
אמנם החתול חזר לאכול מעט, אך ממש לא התאושש באותו הקצב של החתול השני, עד שאתמול הוא שוב הפסיק לאכול לגמרי ולא זז הרבה. דיברתי עם הוטרינר וסיכמנו שאם לא יאכל עוד יומיים אז לדבר איתו שוב..(הוא גם נתן קודם אופציה של להביא אותו למרפאה למדוד לו חום או לתת לו אוכל רפואי טעים שיעזור לו להתאושש אך אמר שניתן גם לחכות יומיים אז לדבר איתו, והאנטיביוטיקה עדיין פועלת כך שיתכן עוד שיפור)
היום בבוקר, הוא העיר אותנו למשמע יללות חזקות ומוזרות, הסתובב בבית חסר מנוחה,ונשכב לסירוגין, נשם עם פה פתוח, מדי פעם יצאו לו קולות כאילו הוא רוצה להקיא, ויצא לו ריר מהפה. המיטה הייתה מלוכלכת בצבע חום, כנראה משהו נזל לו מהפה
מיהרתי לוטרינר אבל עד שהגעתי זה היה מאוחר מדי:( :( :(
הוטרינר אמר שנראה לו שזה היה fip.

רציתי לשמוע את דעתכם על כל זה, האם זה באמת נשמע FIP או שהוטרינר מסתיר ממני מששהו? אני צריכה לדאוג לחתול השני והבריא שלי? (נשמע לי מוזר שהחתול עד לאותו יום של החיסון הרגיש והתנהג בסדר)

תודה מראש.
 

Yukita

Active member
מנהל


מאוד מצטערת לשמוע את החדשות הרעות הללו, כמה נורא!
&nbsp
באשר להתנהלות, להשתלשלות העניינים, קשה מאוד לחוות דעה ברורה כי אחת הבעיות הכי גדולות בוטרינריה של חיות מחמד היא הנסיון (שלנו, של הוטרינר) להחליט מתי צריך לבדוק או להתערב בצורה יוצאת דופן. החתול לא מדבר ואי אפשר לשאול אותו שאלות ממוקדות בסגנון "איפה כואב לך, איזה מן כאב זה", הרבה חתולים מתנהגים בצורה לחוצה אצל הוטרינר כך שההתנהגות לבד לא אומרת הרבה, ומבחינת האינטראקציה בין הוטרינר לבעלים יש תמיד את השאלה מתי להתחיל להמליץ על בדיקות כמו בדיקות דם וכו' (שאצל חתולים בדרך כלל מלוות גם בטשטוש) הן מבחינת הקושי הפיזי (להביא חתול שלא מרוצה מכל העניין, לטשטש וכו') והן מבחינת עלויות (שהרי וטרינריה היא רפואה פרטית ולא קופת חולים מסובסדת). בעיה קשה. במקרה שלכם, לוטרינר לא היו הרבה אופציות, כי לא רק שאין מרפא ישיר לFIP, גם אין דרך איבחון ברורה שאינה מאוד פולשנית.
&nbsp
באשר לכל השאלה של איך מתפתח FIP, ולמה דווקא עם החיסון, מה שעולה בדעתי הוא שלחיסון היה קשר כי זו מחלה של מערכת החיסון. מה בעצם קורה בFIP? הוירוס עובר לכל המערכת דווקא דרך אלמנטים של מערכת החיסון שאמורים להגן על החתול. המחלה גורמת לפגיעה בעיקר דרך ההתנהלות שבה יש קשר בין הוירוס עצמו לבין מערכת החיסון האישית של החתול, ולא סתם שהוירוס נכנס לגוף. האינטראקציה גורמת לדלקות קשות במקומות כמו הבטן והכליות (מה שמסביר תופעות כמו אבדן תיאבון).
&nbsp
לפי המידע שקראתי, לכל חתול יש סיכוי להדבק בFIP, כאשר פרטים עם מערכת חיסונית חלשה מהרגיל נתונים בסיכון מוגבר. חתולים שחיים יחד עם חולה FIP יכולים להדבק כי מגע עם הצואה או מגע ישיר כמו שחתולים ידידותיים מנהלים ביניהם יכולים להדביק. לפי המידע הכללי, הסימפטומים די משתנים, בעיקר כי חתולים טובים מדי בהסתרת חולי ולכן לפעמים כל מה שרואים זה אבדן תיאבון או קצת עיטושים, או קצת הפרשות מהעיניים או האף - סימפטומים כלליים כאלה. אלה כמובן יכולים להעיד על עוד הרבה מאוד דברים חוץ מFIP. אחת הבעיות עם המחלה הזו היא שאין איבחון ישיר. אפשר לאבחן נוכחות של גורמים הקשורים לFIP אבל אי אפשר לומר מבדיקה אנליטית אם מה שקיים זה הוירוס הפעיל, או אולי רק שאריות של מחלה בעבר שהחתול כבר התאושש ממנה, או שהוא נשא פסיבי. אפשר לעשות ביופסיה (או אוטופסיה, לאחר המוות) אבל זה כמובן פולשני וקשה.
&nbsp
בקיצור, לא בטוח שהוטרינר היה יכול לעשות משהו אחר. אין מרפא ישיר לFIP, רק טיפול תומך, ונראה שגם אין חיסון יעיל. מה שכן, החתול השני, הראשון שחלה, כנראה היה כבר חולה והתאושש כנראה עבר את שלב הסיכון הישיר. לא שאפשר להיות בטוחים, אבל לפי תיאורך הוא התאושש. במילים אחרות, הוטרינר כנראה נהג בסדר גמור.
&nbsp
משתתפת בצערך, זה פשוט כואב.
 

Yukita

Active member
מנהל
גם זה אפשרי

הוטרינר נתן לך הערכה על פי מיטב ידיעתו למה הסימפטומים ומהירות התהליך מתאימים.
&nbsp
יכול להיות שזה לא FIP? בטח שיכול להיות. השאלה היא האם את רוצה שיבצעו ניתוח שלאחר המוות (אוטופסיה). זה בפני עצמו עניין לא לגמרי פשוט ונראה לי שרובנו לא ממשיכים לזה אלא אם כן יש סיבה טובה, כמו צורך למנוע הדבקה ממחלה שאפשר למנוע. אם זה FIP כנראה התוצאה לא ממש משנה כי אי אפשר למנוע (אפשר רק לתת תנאי מחיה טובים ככל האפשר ולקוות לטוב), אם זה משהו אחר - תלוי מה הדבר.
 
עוד שאלה בקשר לחתול השני

הוא גם מתנהג קצת מוזר, אני מפרשת את זה שהוא מתגעגע אליו
&nbsp
מפחדת שימות מצער או משהו :( זה יכול לקרות?
איך חתולים בדרך כלל מתמודדים עם מות חבריהם?
&nbsp
ועוד חש הבא אני והבעל נוסעים לחופשה של שבוע ונצטרך להשעיר אותו, אני מפחדת שיכנס לשוק ממש :(
&nbsp
 

ארמורגם

New member
מצטער לשמוע


ייתכן שמדובר ב-FIV וייתכן שלא. הדרך היחידה לדעת היא לבצע נתיחה שלאחר המוות. זה לא עולה כל כך הרבה, ועשוי לסגור לכם מעגל. ברוב המקרים יש לשמור את הגופה בקירור עד ביצוע ההליך.

ייתכן שמדובר בתגובה לחיסון עצמו. האם זהו החיסון הראשון שלו? אם לא, האם הוא הראה סימנים בחיסון הקודם? גם אם התשובות שליליות זה לא פוסל תגובה לחיסון, כי ייתכן שהחומר/יצרן/תהליך הייצור השתנו, וייתכן שסתם הגוף התחיל לפתח תגובה לא טובה לחיסון.

מה שנשמע לי מוזר זה שהוטרינר נתן לו לגסוס במשך יומיים בטענה שהאנטיביוטיקה פעילה. אנטיביוטיקה רגילה מתפרקת בגוף מהר, ומחזיקה כ-12 שעות. לכן במתן אנטיביוטיקה בכדורים יש לתת פעמיים ביום.

קיימת אנטיביוטיקה ארוכת טווח (7-14 ימים) חדשה יחסית שנקראת Convenia, שהרבה וטרינרים מאוד אוהבים אותה, ווטרינרים אחרים מסתייגים ממנה בגלל תופעות לוואי ופירוק איטי בגוף (החומר נשאר בגוף 65 ימים). המשמעות היא שבמקרה של תופעת לוואי, יש לתת טיפול תומך במשך 65 ימים עד שהחומר שגורם לתופעת הלוואי ייצא מהגוף. לכן מתן Convenia צריך להיעשות במשורה ורק במקרה שלא ניתן לתת אינטיביוטיקה בכדורים, למשל כשמדובר בחתולי רחוב.

לגבי האינפוזיה, במשך כמה זמן היא התבצעה? אינפוזיה היא טיפול תומך, שאמורה לתת "דחיפה" לגוף ולאפשר לו להתגבר על המחלה. בסיום האינפוזיה מסתיים הטיפול התומך, והגוף חוזר להיאבק לבד. האם האינפוזיה התבצעה במשך מספר שעות או ימים באשפוז בטפטוף איטי לוריד? ייתכן שזה מה שהיה צריך לעשות, כשחתול על אנטיביוטיקה מפסיק לאכול...

עם כל זאת, רק נתיחה עשויה לגלות את סיבת המוות האמיתית.
 
תודה :( :(

זה לא החיסון הראשון שלו, אלא החיסון השני (בעצם שלישי כי לראשון יש שתי מנות) שעשינו כעבור כשנה מהראשון.
לחיסון הראשון לא היו תגובות, אבל מדובר בוטרינר אחר, ייתכן גם שהתרכובת קצת שונה?
&nbsp
האנטיביוטיקה לא הייתה בכדורים אלא בזריקה שלדבריו משפיעה למשך שבועיים. זו האנטיביוטיקה שדיברת עליה?
&nbsp
האינפוזיה הייתה חד פעמית ונמשכה כ15 דקות לדעתי
&nbsp
אוף כל כך הרבה דברים שהתנהלו לא נכון ויכלו להציל אותו :(
 

ארמורגם

New member
אני שוב מצטער

חששתי לגרום לך את התחושה שפעלתם לא נכון והיה אפשר להציל אותו.
אפילו ערכתי את הודעתי לאחר השליחה כדי למתן את האפשרות הזאת.

צריך לזכור שלאחר מעשה תמיד קל להסתכל אחורה ולמצוא בעיות בהתנהלות.
הרי אם הטיפול היה מצליח לא היינו מנהלים את הדיון הזה בכלל.
באותו רגע זה היה הטיפול שהוצע ואני מאמין שהוטרינר באמת חשב שהוא הטיפול המתאים.
תוכלי להתייעץ בהזדמנות עם וטרינר אחר, סתם כדי לשמוע איך הוא היה פועל.

מבחינתך האישית בכלל אין ספק שעשית כל מה שיכולת, הרי לקחת אותו לטיפול אצל וטרינר, שילמת ממיטב כספך, וביצעת את הוראותיו.
אל תהיי קשה עם עצמך, פעלת כפי שנדרש ממך.

כמו שאומרים, מכל דבר לומדים בחיים, וייתכן שבפעם הבאה תפעלי אחרת.
גם אני עשיתי שגיאות עם החתול הראשון שלי ולמדתי מהן.
למדתי להקשיב לתחושת הבטן שלי, כי אני מכיר אותו יותר טוב מכל וטרינר.
אני בטוח שגם את תאמיני בעצמך יותר בפעמים הבאות.
 
תודה רבה על הרגישות

עם כל הצער והכאב הבלתי נתפס שאני מרגישה על התנהלות לא נכונה, חשוב לי גם לדעת את דעתך ודעת מנוסים אחרים כדי להמני מטעויות כאלה בעתיד.
&nbsp
תוכל גם לענות לי בבקשה לגבי האנטיביוטיקה?
 

ארמורגם

New member
כן, האנטיביוטיקה ארוכת הטווח היא Convenia

שוב, לדעתי לא צריך לכעוס על הוטרינר שנתן אותה, כי בארץ היא מאוד מקובלת במיוחד עקב המחיר הגבוה שניתן לגבות עליה.
דיברתי עליה עם וטרינרים שונים, ואף אחד לא היה מודע או נתקל בתופעות לוואי איתה, כך שבמקרה הכי גרוע מדובר בבצע כסף, אך כנראה לא ברשלנות רפואית.
&nbsp
אחד הדברים שלמדתי הוא להתעקש על אנטיביוטיקה בכדורים לחתולים ביתיים.
לגבי חתולי רחוב שאני מטפל בהם, עם כל הסיכון אני עדיין נותן Convenia ומתפלל לטוב...
 
למעלה