היי חברים. זקוקה לעזרה.

קלילי1

New member
היי חברים. זקוקה לעזרה.


שלום לכולם.
לפני כשלושה שבועות, החתולה שלנו בחצר המליטה (לפי מה שנראה לי, זו ההמלטה הראשונה שלה) במקום מסתור רחוק. אחרי כמה ימים היא הגיעה למרפסת פתאום, עם הגור בפה, הניחה אותו על המדרכה מולנו והתחילה ללקק אותו. לא התקרבנו לא נגענו. הייתי בטוחה שהיא בעיצומו של ׳מעבר דירה׳ קטן ומעבירה אותם אחד אחד, רק שבטעות הגיעה קרוב אלינו. היא לקחה אותו אל מתחת אחד העצים והשאירה אותו שם.
יום אחרי, היא מצאה איזה קרטון והניחה אותו בתוכו. הבנתי שיש כנראה רק גור אחד בעסק. אבל ברגע שהוכנס לקרטון היא הפסיקה להתייחס אליו. החלטתי לחכות כמה שעות ולא להחליט ישר שהיא נוטשת.
שוב, לא העזתי לגעת.
במשך יום וחצי הוא צרח ובכה בתוך הקרטון בלי שום טיפת יחס ממנה.
אבל כבר לא הצלחתי להישאר אדישה, כי היה ברור לי שאם היא תמשיך ככה הוא ימות ולא הצלחתי לקרוא אותה כל כך, מה היא מתכוונת לעשות. ואז קלטתי פצע מאוד גדול ופתוח בצד הראש שלה, היא נפצעה ממשהו, הנחתי שהיא מבולבלת או לא מעוניינת או אפילו לא יכולה והחלטתי שאטפל בו כמה שאפשר.
הלכתי לקנות מטרנה לגורים ולקחתי אותו אליי. בהתחלה היה קשה, הוא לא בדיוק הבין איך לינוק מבקבוק אחרי שאמא נטשה ככה, אבל בסוף הצלחתי. הוא התרגל אליי ולבקבוק, נתן התרעה כל שעתיים בערך, וקיבל מה שצריך.
אני צמודה אליו כבר שבוע. והוא כבר הפך לתינוק קטן ומפונק. בוכה בוכה... עד שמרימה ומחממת אותו בידיים והוא נרגע.
לפני יומיים האמא התקרבה והיה נראה שהיא מזהה אותו. היא ייללה בכל פעם שהוא צעק קצת. בהתחלה פחדתי לתת לה, שלא תחשוב שהוא זר (כי הריח שלי נמצא עליו) ואולי תפגע בו. אבל אתמול ניסיתי... הנחתי אותו קרוב אליה, היא הריחה אותו קצת והרימה בפה ונתנה ריצה. אני נבהלתי והיא גם והוא נפל לה בדרך. היא הסתכלה עליי מוזר ואני לקחתי אותו בחזרה בלי לחשוב (גם היה לי קצת מוזר שהיא לא תקפה אותי אפילו). אני חושבת שפחדתי עליו יותר מדי, שלא יקרה לו שום דבר רע, למרות שהיא האמא!! אבל היא מתנהגת מוזר.
לפי מה שקראתי והבנתי כל הזמן, אחרי שבני אדם ״מתעסקים״ להן בגורים הן לא אמורות לחזור ולקבל אותם. אני אשמח אם היא תקבל אותו ותגדל אותו כמובן, אצלה יהיה לו הכי טוב. אבל אם לא? אם הפציעה שלה תשפיע שוב? אם היא שוב תתבלבל? אם באמת הריח שלי יפריע לה והיא תנטוש שוב והפעם במקום רחוק ולא אראה והוא ימות?
השאלה אם כדאי לתת לה ולתת לטבע לעשות את שלו. ספרו לי איך אתם חושבים שכדאי לפעול. האם מישהו כאן נתקל פעם בסיטואציה הזו?
 

ארמורגם

New member
תשובתי

קודם כל קחי את החתולה לטיפול רפואי. איך ייתכן שראית שהיא סובלת מפצע פתוח בראש והתעלמת?
&nbsp
לאחר טיפול רפואי והתאוששות, אם היא תרצה לקחת את הגור שלה, זו זכותה המלאה כי הוא שלה, ואצלה הוא יגדל הכי טוב עם חלב אם אמיתי שמותאם בדיוק לצרכים ההתפתחותיים שלו. בכל מקרה זה לא שאת זונחת אותו לגמרי, מדובר בחתולה שמתגוררת בחצר שלכם, וסביר ששניהם יהיו נגישים אליכם בהמשך.
&nbsp
כמובן שבסיום ההנקנה תעקרו את החתולה כדי להעניק לה חיים טובים יותר.
 

קלילי1

New member
לא ציינתי כמה פרטים, שכנראה חשובים

היא לא חתולה שאפשר פשוט ״לקחת לוטרינר ולטפל בה״.
היא חתולת רחוב, מאוד פחדנית, שלא הסכימה לנו לגעת בה אפילו פעם אחת, היא תמיד בורחת. כך שאין לי אפשרות ׳ללכוד׳ אותה ולהסיע לוטרינר, עם כל הצער שבדבר.
היא נמצאת אצלנו בחצר הבית, כי היא מקבלת מאיתנו אוכל על בסיס קבוע.
אז במקרה שמתי לב לכל התרחיש עם הגור, האמור כאן למעלה..

ולעניין הראשון - כמובן שטוב ועדיף יהיה לגור לגדול בחיק אימו, זה בדיוק מה שאמרתי. לא התכוונתי לרגע לגזול אותו ממנה, רק לעזור לו לחיות.
השאלה שלי היא כזאת: האם היא עלולה לפגוע בו? או שאתן פשוט לטבע לעשות את שלו. בגלל זה שאלתי אם מישהו נתקל בסיטואציה דומה..
(התשובה שלך היתה כללית מאוד, ואלה לא הבעיות שהצפתי כאן בכלל)
 

dimitrygo

Active member
מנהל
תנסי לפחות לצלם את הפצע ולהעלות תמונה גם פה וגם בפורום

רפואת חיות מחמד. יכול להיות שהיא צריכה לקבל לפחות אנטיביוטיקה ואז תוכלי לתת לה עם מזון.
&nbsp
אי אפשר לדעת האם החתולה תקבל את הגור בחזרה. גם אם מישהו היה במצב דומה זה לא מבטיח שבמקרה שלך הדברים יתנהלו בצורה זהה.
 

Yukita

Active member
מנהל
מצב לא חד משמעי

קשה לומר בדיוק מה לעשות, אך יתכן מאוד שבמצב הנוכחי, כשלא ברור מה מצבה של האם, אין טעם לנסות להחזיר את הגור אליה. ברור שמה שמתרחש הוא מאוד מוזר ולא ברור. אם אפשר להזמין לוכד ולקחת את האם לוטרינר כדי לבדוק מה מצבה הבריאותי ולטפל, זה יהיה נפלא - אם כי יתכן שאינכם מחוייבים אליה עד כדי כך. זו הוצאה, אם כי יש לציין שבמקרה כזה יתכן שזו הוצאה שתחסוך סיבוכים בהמשך כי אם היא תקבל טיפול, היא תוכל לטפל בגור שלה.
&nbsp
קשה מאוד לדעת מהנסיבות אם באמת אין עוד גורים באיזו פינה, אם כי יתכן שאתם צודקים וגם אם היו גורים הם לא שרדו. לעניות דעתי אם אתם יכולים, המשיכו לטפל בגור. תוכלו לראות בהמשך אם היא תסכים לקבל אותו, אך אם היא נפגעה איכשהו (נשמע מאוד כמו פגיעה מתאונה, אך אין לדעת) יתכן מאוד שזה לא יהיה לטובתו.
&nbsp
באשר לעניין מגע יד אדם - בגדול זה נכון. חתולות הפוחדות מאוד מבני אדם, שלמדו לראות בהם איום, בהחלט לא ימהרו לקחת חזרה גור שאנשים נגעו בו. עם זאת, לפחות עד למידה מסוימת הן כן מזהות את הגור שלהן והן עשויות להתגבר על הפחד ולקחת אותו חזרה. בסך הכל עשיתם דבר נכון, כי הגור כנראה לא היה מחזיר מעמד את הזמן שלקח לאמא שלו להתאושש מעט מהפגיעה הזו שכנראה ספגה.
 

קלילי1

New member
טוב, נראה לי שיש לי בשורה משמחת.

ביומיים האחרונים (מהרגע שהאמא זיהתה אותו), היא לא התרחקה ממני. ישבה מולי, בכל פעם שישבתי להאכיל אותו או לחמם. ונראה שהיא התאוששה קצת.
כתבתי את השאלה כאן בפורום כי רציתי מאוד לתת לה אותו, היא שידרה סימנים מסויימים, רק שלא הייתי בטוחה. כאילו חיכתה לקבלו בחזרה.
מקודם נתתי לה לאכול ואחרי זה הנחתי אותו לידה. היא לקחה אותו בלי היסוסים, בטבעיות. עקבתי אחריה במבט כדי להבין קצת מה קורה.
היא התיישבה מתחת לעץ שהענפים שלו מגיעים עד לרצפה ומכסה אותה היטב, שם היא ליקקה אותו (ועדיין מלקקת, כבר שעתיים בערך) והניקה ונראתה רגועה. רק לפעמים מסתכלת עליי מרחוק במבט מוזר, אולי חושדת שאקח אותו שוב. אבל אני לא מתכוונת, ולא אתקרב עוד, כדי שתרגיש בטוחה. זו היתה המטרה שלי מלכתחילה, שיהיו יחד. לקחתי סיכון, והתוצאה ריגשה אותי.
תודה לכולם על העזרה והתגובות.
 

Yukita

Active member
מנהל
מעולה!

טוב של9עמים יש מזל וקורה הדבר הנכון

&nbsp
אבל המשיכו לעקוב. ההצעה לצלם את הפצע של האם יכולה להיות שימושית - כך מקבלים איזשהו מושג לגבי חומרת הבעיה. בהחלט להמשיך לעקוב, למקרה שלמרות הכל האם מתקשה לטפל כי אולי מצבה הרפואי לא די טוב.
 

קלילי1

New member
היי. מצרפת תמונה של האם, עם הפציעה.

נראה שהפצע מגליד. אבל אולי אני לא מבינה מספיק. (סליחה על האיכות, היה מאוד קשה לתפוס אותה לתמונה)

 

dimitrygo

Active member
מנהל
הפצע אכן מגליד, לפחות ככה זה ניראה בתמונה. אבל מה יש לה

עם האוזן הזאת? האם זה דם בפנים והאוזן קרועה?
 

קלילי1

New member
לא, זה רק נראה ככה בגלל זוית הצילום כנראה.

האוזן שלה שלמה. וגם אין לה דם בפנים.
יש לה חתך מאוד קטן בקצה האוזן, אבל הוא היה שם לפני שהגיעה אלינו.
 
למעלה