חתול בן 13 שהחל להרזות

חתול בן 13 שהחל להרזות

שלום לכולם, יש לי חתול בן 13, הוא מאז ומתמיד אכל רויאל קנין פיט32. הוא היה חתול שמנמן וחמוד. אני מגדל אותו מגיל שבוע והוא אהוב עלי מאד. שמתי לב שבחודשים האחרונים, הוא ירד קצת במשקל. הוא אוכל ושותה כרגיל, בדיקות דם שלו תקינות. הוא במצב רוח טוב כמו שתמיד היה לו. אני יודע שהוא מזדקן ואני רוצה לתת לו חיים הכי טובים שאפשר. אני מעוניין לשדרג לו את האוכל בהדרגה, עצוב לי לראות אותו מרזה הוא לא רזה מאד שלא תבינו לא נכון, אבל הוא לא שמנמן כמו פעם. איך אני יכול לתת לו אוכל עתיר קלוריות כדי שישמין קצת ויזכיר את מה שהוא היה פעם. תודה, ערן

אין לו תולעים, הוא מקבל טיפול מונע בצורה קבועה.
אני יודע שהשמנה זה לא בריא לחתול, אני רק רוצה שיזכיר את עצמו בימי הזוהר שלו
וכן אני יודע שהוא מזדקן ואי אפשר להלחם בזקנה...
 

מיההס

New member
מאוד חשוב

לקחת לווטרינר לבדיקה מקיפה.
לבדוק תפקודי כליות.
הרבה בריאות
 

Yukita

Active member
מנהל
יש לציין שהרבה חתולים מבוגרים יורדים במשקל

לעתים זה פשוט מפני שהחלו לאכול פחות. עם זאת, אכן חשוב מאוד לבצע בדיקה מקיפה כדי לדעת אם אין קשר לבעית כליות או בעיה אחרת.
&nbsp
כמה החתול שוקל כיום? כמה שקל בעבר? האם הוא גדול, קטן, בגודל רגיל יחסית למרבית החתולים שרואים? אם נדע קצת על זה, אולי נבין יותר איך לייעץ לך
 
הוא שוקל 5.5 ק"ג,ב שיאו הוא

בדרך כלל היה סביב ה6.5.
שוב הוא לא חתול רזה, אבל יחסית בשבילו זה שינוי ורואים עליו את הזקנה
&nbsp
בכלפן יש לו מבנה גוף גדול הוא מסורס , תמיד היה בריא לעולם לא היה חולה
אצלי בבית מגיל שבוע כבר 13 שנים
 

Yukita

Active member
מנהל
5.5 קילו זה בתחום הנורמה

כמובן הכל יחסי למבנה גוף. אם איבד קילו שלם במהירות (נניח תוך חודש עד חודשיים) זה קצת מדאיג, אם איבד לאטובהדרגה זה יכול להיות שילוב של שינויים בכמות אכילה עקב הגיל ושינויים עקב עונתיות (אוכלים פחות כשחם).
&nbsp
אפשר, אם רוצים, להציע תוספות: אצלנו כל חתול מקבל פעם ביום מנה (לא גדולה, זו תוספת ולא בא במקום אוכל יבש איכותי) של שימורים לחתולים. יש שימורים איכותיים יותר ופחות, במקרה שלכם אולי תרצו לבדוק תוספת איכותית. יש מי שנותנים תוספות כמו בשר טחון. זה לא רק משמש תוסף תזונה, אלא גם מעין נורית חיווי: כאשר חתול שבאופן רגיל אוהב את התוספת ומתלהב ממנה פתאום לא כל כך מתעניין, זה נותן מושג מהיר יחסית לגבי איך הוא מרגיש. האם כיום יש אצלכם איזה משהו בסגנון?
 
למעלה