חתול רחוב פצוע (תל אביב)

shachar201

New member
חתול רחוב פצוע (תל אביב)

בוקר טוב, בשכונה שלנו יש חתול רחוב שתמיד רוצה לשחק איתנו, מידי פעם אנו מאכילים אותו.
כבר יומיים שהוא לא הולך על רגל קדמית,
יש גוף שמטפל בחתולי רחוב? למי מומלץ לפנות כדי להעביר את החתול לטיפול.
תודה
 

Yukita

Active member
מנהל
תשובה

כל הכבוד ששמתם לב לחתול ואתם רוצים לעזור לו. בואו נסתכל רגע על האופציות (שהן לא רבות...):
&nbsp
1. האופציה הכי טובה, הכי מקצועית, הכי מהירה - קחו את החתול בעצמכם לוטרינר פרטי. כן, זה יהיה על חשבונכם. מצד שני, החתול יקבל טיפול מיידי, אתם תדעו איפה הוא נמצא ותוכלו לוודא שלא עושים לו שום דבר רע.
&nbsp
2. אופציה אחרת - פנייה לרשות העירונית. אם אתם בתל אביב, אז יחסית למקומות אחרים אתם במקום שבו יש שירותי וטרינריה עירונית יחסית רחומים. אתם יכולים לפנות אליהם, אבל אם ברצונכם לוודא שהחתול אכן מקבל טיפול ולא מומת מיידית, רצוי מאוד שתלוו את כל התהליך ותוודאו שהוא מוחזר אחר כך למקום מגוריו הנוכחי. אין שום דרך לוודא שתוצאות פנייה כזאת יהיו לטובת החתול, כי אתם מדווחים עליו כחתול רחוב וככזה - הוא נתון לחסדי הרשויות (במקומות רבים בארץ יש סיכוי גדול שהחתול יסיים את חייו בנסיבות כאלה).
&nbsp
3. אופציה שלא ברור עד כמה היא זמינה או אם תעבוד לטובה: לקחת את החתול לעמותה. יש הבדל גדול בין העמותות השונות מהבחינה הזו. אם תקחו חתול פצוע כפי שתיארתם לצער בעלי חיים ת"א, הוא יומת מיד לאחר שיסגרו אחריכם את הדלת. אם יסכימו לקבל אותו בעמותת צער בעלי חיים רמת גן (עמותה שונה לחלוטין למרות השם הדומה, אין שום קשר בין שתי העמותות) לא ימיתו אותו, אבל גם יכולים מראש לא לקבל אותו כי בכל זאת המקום אצלם מוגבל. גם אם יקבלו אותו ויתנו לו טיפול מיידי, באים מעט מאוד אנשים לאמץ חתולים בעמותות (הרבה פחות משבאים לאמץ כלבים), אז לא ברור איזה עתיד יהיה לחתול "שלכם".
&nbsp
4. אופציה שהיא סוג של ביניים בין 1 ל-2 שהוזכרו לעיל היא לקחת אותו לוטרינר בעצמכם, אבל לא לוטרינר פרטי רגיל אלא למרפאה של עמותה. זה אומר שאתם לוקחים, משלמים ומחזירים למקום לאחר טיפול, אבל כנראה זה יעלה הרבה פחות. מבחינת איכות טיפול, אין מה להשוות בין וטרינר פרטי טוב לבין מרפאת עמותה. אמנם בכל אחד מהם עשוי להיות רופא טוב ורחום (שזה הדבר החשוב ביותר) אבל - ההבדל במשאבים והיכולת עושה את שלו.
&nbsp
כאמור, היעיל, המהיר והטוב ביותר לחתול זה וטרינר טוב שאתם בוחרים. אפשר לבקש המלצות לוטרינר באזור שלכם. השאלה היא אם אתם מוכנים לעשות את המאמץ.
&nbsp
 

dimitrygo

Active member
מנהל
לגבי אופציה 3 וצער בעלי חיים ת"א. אני חושב שבמקרה שלא

משאירים בעל חיים אצלם אלא מביאים אותו לטיפול הם יטפלו בו, בתשלום כמובן. כלומר האופציה הזאת שקולה לאופציה 4. כמובן צריך לוודא את זה וכמו כן להשוות גם את המחירים. וגם להחליט אם רוצים לממן את העמותה הזאת.
 

Yukita

Active member
מנהל
אכן כך

אך באופציה 3 התכוונתי םמצב של מסירה לעמותה, לעומת אופציה 4 שאיננה מסירה והשארה בעמותה אלא טיפול במרפאה של עמותה. אם כבר פונים לעמותה, לא משנה באיזו אופציה, אכן כדאי לשים לב לאיזו עמותה פונים.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
סליחה, הבנתי לא נכון את המשפט "לקחת את החתול לעמותה"


 

דרורפפ

New member
אם תוכל לתאר את המצב

אם תוכל לתאר את המצב עם יותר פרטים, ותשתף עם גורם מקצועי, אולי יוכלו לתת חוות דעת כלשהי בנוגע לחומרת המצב. (צריך לזכור שגם אם המצב שלו חמור, לא בטוח שתצליחו ללכוד אותו). בכל אופן עכשיו כשהוא פצוע- לכל הפחות זה יהיה נחמד לו אם תוכלו לדאוג לו למזון בתדירות גבוהה.

האם הוא עושה שימוש כלשהו ברגל, או שהוא נמנע מלדרוך עליה באופן מוחלט?
האם הוא מצליח לרוץ? הוא מצליח לקפוץ?
האם ביומיים הללו אתם רואים שיפור כלשהו? החמרה?

יש גם את פורום רפואת חיות מחמד, אולי עם תיאור ו/או תמונה יוכלו לנחש את רמת הדחיפות.
 
למעלה