איך מכניסים לצוואה?

mynameisoops

New member
איך מכניסים לצוואה?

יש לי חתולה מקסימה ואני רוצה לדאוג לה במקרה וחלילה יקרה לי משהו. אין בעיה לנצל חלק מהירושה לטיפול בה, אבל הבעיה היא שאין לי למי למסור אותה במקרה כזה. מישהו יכול לייעץ אילו סידורים קיימים או מה כדאי לכתוב בצוואה כך שידאגו לה לאחר מותי? (לא שצפוי משהו, אבל צוואה נועדה הרי ללא נודע). בנוסף, האם לזיהוי שלה מספיק לצרף לצוואה תמונה, או שצריך להשתיל לה שבב? הערה: השאלה אינה "איך כותבים צוואה? " אלא "אילו סידורים וסעיפים ניתן להכניס ע"מ לדאוג לחתולה, בלי שמישהו פשוט יחלוב את הכסף"
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אבל אם אין לך למי למסור אותה אז זה בעיה

אם באמת אין לך אף בן אדם (לא חייב להיות קרוב משפחה) שאתה יכול לסמוך עליו שיקח את החתולה אליו אז הדרך היחידה שאני יכול לחשוב זה להשאיר סכום מכובד לעמותה שתקח את החתולה.
לגבי כל השאר כדאי לשאול עורך דין. אני חושב שיש בתפוז פורום כזה, כדאי לנסות לשאול שם.
 

meedas

New member
הכנסת החתולה לצוואה

הנאמר מבוסס על נסיוני האישי - אין לי ידע במשפטים.
&nbsp
הצוואות שלי ושל בן זוגי כוללות הנחיות לטיפול בכל ה"להקה" שלנו. לכל אחד מבעלי החיים יש בית שהתחיב לקחת אותו במקרה ששנינו נפרד מהעולם במפתיע, ביחד.
לכל חיה מוצמד סכום כסף בגודל שנראה לנו סביר, שמיועד לכיסוי ההוצאות השוטפות לפרק זמן של מספר שנים.
&nbsp
החיות מזוהות בצוואה בשמן. הכלבים מזוהים גם במספרי השבב שלהם. המאמצים מזוהים בשמם ובמספר תעודת הזהות שלהם, כנדרש (בנוסף מצויינים פרטי ההתקשרות איתם כדי להקל על איתורם בבוא העת. זה נכון לכלל הסעיפים בצוואה)
&nbsp
לא קיבלנו שום דרישה לתמונות/מערך זיהוי ספציפי לבע"ח. הם נחשבים כרכוש לכל דבר ועניין ולכן אין הבדל בין לצוות את הספה שלך למישהו לבין לצוות לאותו אדם חתול או כלב (או צב). מספיק לציין באיזו חיה מדובר, כמו שתצייני שהכורסה הכתומה הולכת למשה והירוקה לשרה.
אני מניחה שתעודת פטירה חתומה מתפקדת כויתור בעלות למטרת העברת השבב על שם הבעלים החדשים. לא חשבתי על זה עד עכשיו, ואני אברר ואוודה את העניין בהזדמנות מול העו"ד שלי
 
למעלה