דילמות של הורים לחתולה

סקווחטש

New member
דילמות של הורים לחתולה

שלום,
אני וחברתי אימצנו לפני כחצי שנה גורה שחורה, לוציף, ומאז חוץ מלהתאהב בה עלו שתי דילמות (קשורות אחת לשניה קצת):
1. החתולה לא יוצאת מהבית בכלל. עד גיל 3 חודשים היא גרה באומנה כיפית שם הסתובבה בעיקר בחוץ בחצר גדולה בין עצים, שיחים, ציפורים וגם חתולים. מאז שהיא אצלנו היא לא יוצאת מהדירה, בעיקר משלוש סיבות:
א. היא לא נותנת לנו לשים לה קולר ובטח שלא ריתמה (קנינו מיוחדת לחתולים) בשום אופן. פעם אחת הצלחתי לחבר לה אותו והיא התחרפנה בבית מרוב לחץ והתנגשה ברהיטים. אז מרגישים לא נח לתת לה לצאת בלי סימן זיהוי.
ב. אנחנו גרים בבניין בקומה שניה והדרך היחידה לצאת היא מהדלת... אז נפתח לה וכשהיא תחזור (אם תחזור) היא תיילל ונכניס אותה?...
ג. אמנם אין כביש סואן בקרבת מקום, אבל יש פח זבל די מגעיל עם עשרה חתולים קבועים סביבו, גם הם לא הכי מטופחים. היא מעוקרת ואנחנו פחות חוששים מתגרות עם חתולים אחרים (ולפרעושים נשים אמפולה) אבל מההיכרות שלנו איתה, יש סיכוי גדול שהיא תחטט בזבל, לא חשוב כמה טוב היא אוכלת בבית... ואז, חתולה שהיתה בתוך הפח המגעיל הזה ורגילה לישון איתנו/לקפוץ על השולחן והשיש...בעיה.
יצויין שיש חלון גדול בסלון והיא משקיפה ממנו כמה שעות ביום וסופגת קצת אוויר ושמש, אבל זו רק טעימה...
אז - האם יש לכם הצעות/פתרונות לשלושת הבעיות שלנו בעניין הזה?

2. הדילמה השניה היא לגבי הבאת "אח קטן" ללוציף. חוץ מזה שבא לנו ממש, קראתי פה קצת ונשמע שזה יכול לעשות טוב, להכניס עניין לחייה ולהפיג את הבדידות, וגם יהיה פרטנר למשחק ולהוצאת האנרגיות (המכאיבות), ולנו, בתקווה, זה לא יהיה הרבה יותר מסובך או יקר.
ההתלבטות היא לגבי מה לאמץ: זכר/נקבה/לא משנה? (כמובן שיעוקר/יסורס). וגור או בוגר? אם אנחנו מביאים גור/ה, זה מגדיל את הסיכויים שהיא תקבל אותו בצורה חיובית ולעומת זאת בוגר/ת זה יותר הימור?

סליחה על החפירה ותודה לאמיצים שיקראו הכל וינדבו מחכמתם

 

Yukita

Active member
מנהל
כבר כתבתי פעמים רבות על הנושא

ואפשר לחפש את הפוסטים בפורום

&nbsp
לעת עתה רק אומר שאצלנו יש 3 חתולים שלנו ו-2 גורים בני ארבעה חודשים שמחפשים בית, ו-2 כלבים גדולים, ואף אחד מהחתולים לא יוצא מהבית (כי זה בית דירות, כי זו סביבה עירונית גם אם לא מרכז העיר, וכי עם חתולים לא יוצאים עם רתמה - לא ייגמר בטוב) וכולנו בסדר גמור
 

סקווחטש

New member
קראתי קצת ממה שכתבת

ואני מקבל את הגישה הזאת, אבל אני רוצה להשאיר סיכוי לאופציה של טיולים בחוץ. אני מאמין שזה ישפר את איכות החיים שלה (ושלנו).
&nbsp
אם מישהו יכול לחלוק איתי רעיונות מניסיון חיובי בנושא אני אשמח.
&nbsp
ולא לשכוח את השאלה לגבי האח החדש (=
 

Yukita

Active member
מנהל
טוב

מאחר שכנראה יקח זמן עד שאחרים יענו, אוסיף:
&nbsp
1. יציאה החוצה: בעקרון, או שיוצאים, או שלא- אבל אין "טיולים בחוץ". כלב הולך רק על הקרקע ודפוס ההתנהלות שלו מספיק דומה לשלנו על מנת שנוכל להוציא אותו לטיולים. חתול מתנהל במפלסי גובה משתנים, אינו נוטה ללכת בהתמדה לאורך זמן בכיוון אחד כמונו, ומאוים הרבה יותר מכלב מכל דבר שעלול לצוץ בדרך (כלב, אדם וכו'). אמנם יש רתמות לחתולים, אך הן לא באמת מתאימות להם. אם הייתם גרים בקומת קרקע במקום לא עירוני, אפשר היה לפתוח חלון או להתקין דלת חתולים. בחדר מדרגות בבית משותף, יציאה דרך הדלת היא מתכון לצרות מהרבה בחינות, לא רק לחתול אלא גם לכם (שכנים...).
&nbsp
2. חבר חתול - זה יכול לעבוד יופי, כי מקור התעסוקה המוצלח ביותר לחתול הוא באמת חתול אחר. מאחר שלוציפ שלכם אינה גורה צעירה, אם הבנתי נכון, יתכן שהיא לא תגלה שמחה לנוכח התוספת ותצטרכו להתאזר בסבלנות בתקופת ההסתגלות שעשויה להיות קצרה או ארוכה, בהתאם לאופי החתולה שלכם. אופי ידידותי לבני אדם אענו מעיד דבר לגבי תגובה לחתולים אחרים. מאחר שהיא מעוקרת, לא משנה אם מדובר בזכר או נקבה. בממוצע, לחתול בוגר קל יותר לקבל גור (אבל גם זה משתנה ואין זאת אומרת שבוגר לא ייקלט בהצלחה).
&nbsp
ברוב המקרים, ניתן להוסיף חתול נוסף למשפחה ולעבור את תקופת ההסתגלות בשלום, כשהתוצאה יכולה להיות שלום קר או ידידות עמוקה. בחלק הקטן יותר של המקרים יכול גם לא להצליח, אבל זה נדיר יותר. בדרך כלל אם מבינים שהסתגלות היא פעמים רבות לא רק כמה ימים, אלא יכולה להיות ארוכה יותר במידה ניכרת, עוברים את זה בשלום. שלושת חתולי הבית ושני הגורים שלהם אני מחפשת בתים מסתדרים כולם זה עם זה, כל אחד לפי אפיו: נוניו ידידותי אל הגורים מאוד, אי.טי. ידידותי אליהם לפעמים, ופפינה מעדיפה להתעלם מנוכחותם.
 

סקווחטש

New member
תודה רבה על הפירוט

לגבי האקלום של חתול חדש - מה ההמלצות? לסגור את החדש בחדר נפרד כמה ימים?
צריך ארגזי חול נפרדים? קערות מזון נפרדות?
איך לחשוף אותם בהדרגה?
 
למעלה