אחד הגורים מבריח חתולים בוגרים זרים

דרורפפ

New member
אחד הגורים מבריח חתולים בוגרים זרים

הגיעו ימות המשיח, עד כה דאגתי שחתולים בוגרים זרים יבריחו את הגורים- ועכשיו אחד הגורים (בן 9 חודשים בערך) מבריח חתולים בוגרים זרים.

טכנית, אני לא חושב שהוא תוקף אותם, הוא 'מתעמת' איתם כשהם רוצים לאכול, וכתוצאה מכך או שהם עסוקים בלהתעמת איתו, או שאני נאלץ לצאת החוצה כדי להרגיע את הגור- והם בורחים. התוצאה בשני המקרים היא שהם לא אוכלים.

זה קורה גם כשיש אוכל זמין במשך שעות במשך היממה, וזה קורה גם כשאני מפזר צלחות אוכל בכל מקום.

החתולים הזרים הללו אינם זרים לגמרי- הם זרים רק לחצר שלי, הם מכירים ומסתדרים עם החתולים הבוגרים 'הקבועים' כאן.

אני מחפש הצעות/פתרונות למצב הזה. בלית ברירה אני אאלץ לגרש את הגור מהחצר. עכשיו כשהוא גדול ומתעמת עם חתולים אחרים, אין שום סיבה שהוא יקבל יחס מועדף על חשבון חתולים אחרים.

* כל החתולים מעוקרים ומסורסים
 

Mידאס

New member
למה לגרש?

אז עדיף שהוא לא יאכל? לא ברור.

תן להם "לשבור את הראש" לבד. חתולים הם לא מטומטמים.
 

דרורפפ

New member
למה הוא עדיף על אחרים?

כשהגורים היו קטנים והיו תוקפים אותם, דאגתי להם. עכשיו כשאחד הגורים לא מאפשר לחתולים אחרים לאכול- למה הוא צריך לקבל יחס מועדף?

כרגע ישנם שני חתולים שאני 'מכיר' שהוא לא מאפשר להם לאכול, אני מנסה להזמין אותם מחצר של אחד השכנים, שנפטר. מדוע החתול שלא מאפשר להם לאכול עדיף על שני חתולים שלא מפריעים לאף אחד?

אז נכון לעכשיו מדובר בשני חתולים, שבוע הבא אני ארצה להאכיל עוד חתול בחצר- אני אצטרך לבדוק אם הוא מאשר או לא מאשר?

מה יקרה כשהוא ישנה את דעתו בנוגע לחתולים שכבר מגיעים לאכול, ויחליט להתעמת גם איתם? ... מה יקרה כשהוא יעבור מאיומים למעשים- ויתחיל לתקוף חתולים?

בכל אופן, גירוש מהחצר לא ימנע ממנו לאכול, יותר סביר שזה פשוט יפחית את הזמן שהוא ישהה בחצר, וכל עוד זה יאפשר לחתולים שלא עשו כלום- לאכול בשקט, המטרה הושגה.

ואני עדיין פתוח להצעות/רעיונות כיצד לפתור את הבעיה.
 

דרורפפ

New member
הגיע הזמן לחשוב בקול:

הגיע הזמן לחשוב בקול:

1. אופציית הגירוש... זה יאפשר לגור לשהות בחצרות הסמוכים, זה יאפשר לגור לשחק עם החברים שלו, וזה ישאיר אותו בטריטוריה הידועה לו... זה אפילו יאפשר לו לאכול, בתנאי שזה לא מפריע לחתולים אחרים לאכול. ... ובנוסף: יכול להיות שלאחר שבוע-שבועיים, החתולים החדשים לא יפחדו ממני, ואז גם במידה והוא ינסה להתעמת איתם, אני אוכל להרגיע אותו מבלי שהם יברחו.

2. אופציית אימוץ... לפי דעתי זו הברירה הכי גרועה, והכי לא מציאותית... הוא לא יפה במיוחד, הוא לא ידידותי כלפי זרים, הוא לא יהיה יותר בטריטוריה שהוא הכיר כל חייו, הוא לא יהיה בקשר עם החברים שלו.

3. אופציית רובה מים... תיאורטית זה יכול לאפשר להבריח אותו מרחוק, אבל מעשית הרובה מים לא יהיה מדוייק, אז יותר הגיוני שזה יבריח גם את החתולים שהוא מתעמת איתם. מעבר לכך כשמזג האוויר קר לא יהיה לי לב לגרש אותו עם מים.

4. אופציית רובה כדורי ספוג... תיאורטית זה מושלם, זה לא ירטיב אותו ולא יכאיב לו... אבל במרחק של 15 מטרים, זה לא יהיה מדויק, אז זה גם יכול לפגוע בחתולים החדשים וזה יבריח אותם.

5. כלוב זהב. להכין כלוב גדול ליד האוכל... וכשאני רואה את החתולים החדשים באזור... לכלוא את הגור הבעייתי בכלוב, ולפזר אוכל. כך יכול להיות שהוא ילמד להכיר אותם, ויותר חשוב שהם ילמדו להכיר אותי, ואז אני אוכל להרגיע אותו מבלי שהם יברחו.

...

והמנצח הוא... כלוב זהב?
 

Mידאס

New member
אימוץ

לא מבין מה הקשר ליופי שלו... לא כל החתולים החיים בבית הם דוגמני מסלול.

דווקא בגלל שהוא גור, זאת נשמעת לי האופציה הכי טובה. הלוואי ותוכל לשדך לו בית אוהב. זה וודאי עדיף על חיי רחוב.

לגבי השימוש באקדח מים/כדורי ספוג - נשמע לי נורא וגם לא מעט מטפלים בהתנהגות חתולים סולדים משימוש באמצעים הללו.

הכלוב גם כן בעייתי, בעיקר בגלל הקושי ליישם את זה.

אולי אפשר לפזר אוכל במקום אחר? (בשבילו או בשביל ה"מגורשים")?
 

דרורפפ

New member
אנשים נותנים חשיבות לאופי וליופי של חיות המחמד שלהם

אנשים נותנים חשיבות לאופי וליופי של חיות המחמד שלהם... הוא לא נראה טוב, הוא לא ידידותי כלפי זרים, והנזקים שהגורים עשו לי בחצר... אני מרחם על מי שיכניס אותם לביתו.

בכל אופן, לחתולים כאן אין חיי רחוב 'טיפוסיים', יש להם גישה לחצרות משותפות, וכל עוד הם הולכים לכיוון של החלק הפנימי של השכונה, תנועת הרכבים דלה-לא קיימת, יש גם חורשה גדולה, אך עושה רושם שהחתולים מעדיפים את חצרות הבתים... שלא נדבר על החצר שלי... יש להם משחקים ואטרקטציות, טרמפולינה, מגלשה, הם רובצים בחצר, במרפסות ובגג, יש יותר תאי מלונות מחתולים, הגנה מלאה משמש ורוח, וכמובן- חימום אקטיבי. אה כן, והם אוכלים גם יותר טוב ממני... אז בבקשה לא לרחם עליהם! :)

האם אתה מכיר חלופות לאביזרים כגון רובי מים/כדורי ספוג, כדי להבריח חתולים מרחוק?

ולמה הכלוב בעייתי? עכשיו עשיתי את הניסוי הראשון, שמתי לו את הצלחת אוכל בכלוב, והכנסתי אותו פנימה, הוא היה עסוק מדי באוכל כדי להבין שהוא בתוך הכלוב.

לצערי הפעם החתולים הזרים לא באו, נמשיך במתכונת הזו ונראה אם זה עובד.

לגבי פיזור האוכל- ניסיתי לפזר צלחות אוכל בכל החצר... כשהם באו לאכול הוא התעמת איתם. אני לא חושב שזה קשור לאוכל, לפי דעתי הוא היה מתעמת איתם גם אם רק היו רוצים לרבוץ בחצר.
 

דרורפפ

New member
אחת החתולות החדשות אכלה היום!

ראיתי אותה באזור, הכנסתי את הבעייתי לכלוב, הוצאתי צלחות אוכל... והיא אכלה!

הבעייתי התחיל לבכות, אז שמתי לו צלחת אוכל בכלוב, הוא אכל והמשיך לבכות. איזה מוזר זה לראות חתול אוכל ובוכה בו זמנית?

נמשיך עם זה עוד יום-יומיים ונראה אם משהו ישתנה בהתנהגות שלו
 
למעלה