לכבוד הקיץ שהגיע - אירוח ספרית חתולים

יצורה

New member
לכבוד הקיץ שהגיע - אירוח ספרית חתולים ../images/Emo68.gif

לכבוד פתיחת עונת הקיץ (והנשירה
), נארח במהלך סוף השבוע הקרוב את חגית - ספרית כלבים וחתולים ממספרת האו ומיאו בכיכר אתרים. חגית תשיב לשאלות בנושא טיפוח חתולים בדגש על עונת הקיץ. אתם מוזמנים להתחיל לשרשר כבר עכשיו שאלות בנושא, למשל:
תספורת לחתול - למה בכלל צריך את זה?
איך לטפח את פרוות החתול ולהישאר בחיים?
מה עושים עם ענני הפרווה המתעופפת בבית?
איך בוחרים ספר לחתול? וכל שאר הדברים שרציתם לדעת על תספורות חתולים וטיפוח הפרווה. חגית תכנס לפורום במהלך סוף השבוע, תשיב על השאלות ותיתן טיפים. אתם מוזמנים להתחיל לשאול כבר מעכשיו
 

RacheLeob

New member
כיף!

סופסוף קצת סדר בבית
השאלה שלי היא כזו: האם ניתן לספר חתול עם פרווה ארוכה בכמה דרגות בלבד (לא להוציא את כל השיער - "גלח", אלא רק לקצר ולשמור על הצורה היפה) והאם זה משפיע מבחינת ניקיון הבית? תודה
 
היי RacheLeob :)

פרוות החתול תמיד נושרת, גם אחרי גילוח, זוהי פעולה טבעית שלהם. לכן, בכדי להפחית את תחושת הנשירה בבית, יש לקצר משמעותית את הפרווה. תאורטית ניתן לספר בכל דרגה אך אין תרומה לנקיון הבית אם הפרווה נשארת ארוכה.
 

Mind Games

New member
כמה שאלות -

1. לגבי חתולים ארוכי פרווה - איך דואגים לא להגיע למצב של ראסטות? 2.לשניים מהחתולים שלי יש פרווה קצרה אך שמתי לב שבעונות נשירה הם נושרים הרבה יותר מהחתול השלישי שיש לו פרווה חצי ארוכה. הפרווה שנושרת היא הפרווה התחתונה (יש להם עוד פרווה בגוון אחר מעליה). באיזה מסרק / מברשת כדאי להשתמש כדאי למנוע נשירה המונית כזו? 3. לחתולה שלי יש קשקשים - מה את ממליצה לעשות כדי למנוע אותם? תודה.
 
היי Mind Games :)

1.בכדי להמנע מראסטות בחתולים בעלי פרווה ארוכה - יש לסרק מדי יום-יומיים עם מסרק מתכת, בכדי להוציא את הפרווה התחתונה (צרפתי תמונה של המסרק). 2.חתולים קצרי השיער אינם נושרים יותר, פשוט כל מה שנושר נושר על הרצפה בעוד אצל ארוכי הפרווה הפרווה נושרת ו"נתקעת" כאשר הם לא מוברשים (וזה בעצם מה שיוצר את ה"ראסטות"). מומלץ להשתמש במברשת עדינה ולהבריש בתכיפות. 3.כדי למנוע קשקשת יש להקפיד על: מזון איכותי, המנעות מרחצות תכופות והברשה. ישנם תוספי מזון מצויינים העוזרים (מומלץ להתייעץ עם וטרינר).
 

melalaland

New member
מחפשת כזה מלאאאאאא זמן! איפה קונים אותו??

לא הצלחתי למצוא במלא חנויות לחיות אשמח להמלצה למקום. תודה
 

xslf

New member
אני מסרקת עם מסרק כינים של בני אדם

עובד מעולה
 

melalaland

New member
אין אין מצב!! אני צריכה את הצד הגדול יותר, אם

ראית תמונה שלה.. מסרק כינים ב ח י י ם לא יחדור את הפרווה שלה.. אני צריכה את הצד הרחב שלו..
 
שאלה

החתול שלי חתול מעורב רגיל אבל עם פרווה ארוכה ואני מתלבטת האם לספר אותו - התרגלתי בגדול לשערות בכל הבית - אבל איתו זה גושי שיער בכל מקום שהוא יושב ובעיקר במיטה - אני פשוט אוכלת שיער כל הזמן והמצעים וכיסויי הספות מלאים שיער בכזו רמה שאף שואב, מכונת כביסה או מייבש יכולים להסיר. האם הוא יסבול בתספורת? או אחרי? האם כדאי לטשטש? כל כמה זמן צריך לספר - והאם כשהשיער קצר עדיין הנשירה קשה? בנוסף - החתולה שלי לה שיע קצר רגיל - סובלת אף היא מנשירה קשה. בדיקות דם לא העלו סיבה והיא ניזונה ממזון איכותי. האם כדאי לספר גם אותה?
 
היי ויקטור :)

אתחיל בזה שחתולים לא אוהבים להסתפר אך אינם מרגישים שום תחושת סבל אחרי התספורת . אני אישית מאוד נגד טשטוש של חתול בשביל להסתפר פרט למקרה בו החתול תוקפן ויש קשרים או בעית עור - לא הייתי מטשטשת חתול רק בגלל שיש נשירה בבית. שימו לב - בכל טשטוש יש סיכון! וטשטוש מתבצע רק (!) ע"י וטרינר. לספר/ית אין שום הסמכה!!!!! כאשר הפרווה קצרה הנשירה אינה מורגשת אך היא נושרת תמיד. אצל רוב החתולים הפרווה צומחת לאחר כ-4 חודשים. המלצתי היא להבריש כמה שיותר עם מברשת עדינה.
 
לכל שערה יש אורך חיים ואחר כך היא נושרת לכל שערה גם אצלנו יש אורך חיים . בראש (האדם) אורך החיים יכול להגיע לכמה שנים. לשערות שונות אורך חיים שונה. בחתול אני חושבת שזה שנה בערך. החתולים נולדים באביב ובאביב הבא כל השערות נושרות פחות או יותר בבת אחת, אם כי זה לוקח זמן. אני לא יודעת אם החתולים שנולדים בסתו, משירים את הפרווה הראשונה בסתו הבא. השערות נושרות גם בין התקופות אבל פחות. אם אין בעייה בראיותית, הברשה זה הפתרון הכי טוב. אני יודעת שרחצה בכיור עזרה לי מאוד עם הנשירה הקשה של החתול הקודם שלי ז"ל, החתול הנוכחי הוא בן שנה בדיוק ואין לו נשירה מאסיבית כמו שיש לחתולים בעונה זו. אולי בגלל שהוא עדיין צעיר. בחתול הקודם בין סוף פברואר לספטמבר היתה נשירה איומה והוא היה קצר שיער.
 

Mind Games

New member
עוד 2 שאלות -

1. נתקלתי בפורום לא מעט באנשים שמאמינים שלא יצליחו לספר את החתול ה"מופרע/לחוץ/אלים" שלהם ללא טשטוש. אני יודעת שאת מספרת ללא טשטוש. איך את מסתדרת עם חתולים כאלה? 2. ידוע לי שיש כלבים שאסור לספר אותם מפני שהפרווה לא תגדל אח"כ כמו שצריך. האם יש גם גזעי חתולים כאלה?
 
היי שוב : )

1. הגיעו אלי לא מעט אנשים עם חתולים שטושטשו לתספורת במשך שנים ונדהמו לגלות עד כמה התהליך פשוט כאשר החתול בהכרה מלאה. מרבית החתולים "קופאים" עם הגיעם לשולחן ומכאן ההצלחה תלויה במהירות העבודה. חתול מאבד סבלנות מהר מאוד ותספורת לא צריכה להמשך יותר מחצי שעה. השילוב עם העובדה שאני לא מפחדת מהם עובד מצויין : ) 2.פרוות כלב וחתול תצמח חזרה באם יש שימוש בכלים מתאימים, השארת אורך מינימלי (משתנה מגזע לגזע), תזונה נכונה ושלילת בעיות רפואיות (כגון חוסר איזון הורמונלי).
 

mamushie

New member
כמה פעמים בשבוע כדאי לסרק חתול עם שיער קצר

ובמה כדאי יותר להשתמש-מסרק או מברשת? כמו שאמרו כאן מעלי,לחתול יש תזונה איכותית,בריא למדי ובכל זאת כשמתחיל קצת להתחמם בחוץ הוא מתחיל להשיר ערימות בכל מקום
 

גלית491

New member
חתול בן8 בערך לא נותן לסרקו

הוא נושך ונהיה אלים ועצבני. כנ"ל לגבי גזיזת ציפורניים. מה עושים, הפרווה לא מבריקה כמו כן יש לו גם קשקשת . תודה על התשובה.
 
היי גלית : )

מתוך נקודת הנחה שלחתול פרווה קצרה ובלי קשרים -אפשר לנסות להתחיל עם מברשת גומי עדינה רק באזורים שהחתול אוהב שנוגעים בו ולאט לאט לנסות אזורים נוספים. להפוך את חווית ההברשה למשהו מפנק : ) גזיזת ציפורניים אינה MUST ולכן אם החתול לא נותן אני הייתי מוותרת. בנוגע לקשקשת ולברק בפרווה - הקפידי על אוכל איכותי (ניתן לקנות תוספי מזון, שמשפרים את מצב העור ומראה הפרווה).
 
כמה שיותר, הם אוהבים את זה! אני משתמשת במברשת חתולים קטנה, קל יותר לנקות אותה. החתולים שלי מאז ומעולם אהבו להתסרק. בקי. אני מרבה לסרק אותם אפילו כמה פעמים ביום.
 
היי mamushie : )

נשירה היא פעולה טבעית בחתולים (וכלבים), שמחליפים את פרוותם בהתאם למזג האויר. לחתול עם פרווה קצרה מומלצת מברשת עדינה (אני מצרפת תמונה של מברשת לדוגמא). להבריש כמה שיותר! (אני ממליצה על 3 פעמים בשבוע)
 

melalaland

New member
2 מוקדים של ראסטות

ללילו החתולה המתוקה הסיבירית שלנו.. 2 מוקדים במותן מעל הזנב, במקום שהיא לא מגיעה אליו כנראה.. חשבנו לקחת את מכונת התספורת של בן זוגי ופשוט לתפוס אותה ולהוריד את זה כי ניסיתי בכל השיטות וזה לא הולך להיפתח בשום אופן.. זה כואב לה גם כשנוגעים בהם. האם יש לך עצה?
 
היי melalaland :)

העצה שלי חד משמעית - לא לעשות לבד בבית. 1. סביר להניח שלא תצליחי עם מכונה ביתית 2. יש אורך מסויים של פרווה שצריך להשאיר 3. את עלולה לעשות כוויות עם הסכין 4. העור של החתול דק ועדין ומאוד קל לפצוע אותו אני ממליצה ללכת למספרה מקצועית ולא לחכות עם זה - ראסטות מגבילות את התנועה, מושכות את עור החתול ועלולות לגרום לבעיות עור. .
 
למעלה