חוסר אמון...חיית טרף בבית

1גרייס

New member
חוסר אמון...חיית טרף בבית

מה הייתם אתם עושים? חזרתי עכשיו אחרי זריקת טטנוס וחבושה ביד וברגל. החתול הבוגר שלי התנפל עלי הבוקר ואני החזרתי מלחמה!!! ויצאתי פצועה ומדממת. כנראה הצטברות של כעסים על הגור החדש...הייתם צריכים לראות איך שהוא תקף אותי מפחיד!!! מה לעשות עכשיו? זה לא לענין להסתובב בבית ולפחד מהחתול שלך... איך מחזירים את האמון? כועסת ומרגישה נבגדת...
 

meli99

New member
אני ממש מבינה...

סיפור בדיוק כזה לא היה לי אבל בהחלט קרה לי שאחד מהחתולים שלי תקף אותי בגלל כל מיני כעסים... הסיפור הכי קיצוני קרה לי עם חתולה יפיפיה שקיבלה את השם היאה "אנג'לינה", באותה התקופה היו לי שישה חתולים בבית והיא לא הייתה החברותית מביניהם כך שיצא שהיא קיבלה הכי פחות תשומי. מכיוון שכל החתולים נהגו לישון איתי במיטה, הייתה ביניהם תחרות מי ישן ממש עלי ומי "רק" לידי... כששמתי לב שאנג'לינה תמיד שוכבת רחוק, ניסיתי לקרב אותה ודאגתי שהיא תישן ממש עלי והזזתי את השאר.... מאיזושהי סיבה היא לא ממש אהבה את זה ועד היום אני לא כל כך מבינה מה קרה שם... בשורה התחתונה, מה שקרה זה שהיא התחילה כל לילה לחכות שאני ארדם ואז הייתה נצמדת אליי ומשתינה עליי... ולא רק זה גם ראיתי בעיניים שלה כזו שנאה וכעס.... ניסיתי למצוא פתרונות אך לא מצאתי ואחרי מספר שבועות מסרתי אותה למישהו אחר ואצלו היא התנהגה למופת... מאחלת לך בהצלחה ומקווה שתצליחו ביחד להתמודד עם העניין הזה ולהחזיר את האמון.
 

the evil 1

New member
טוב, הייה כבר שירשור דומה שהבעתי בו את דעתי

וחטפתי מטר, אבל אני אסתכן בעוד אחד ואמליץ בכל זאת... אם את נותנת מכה לחתול על הראש מעל העניים עם יד פתוחה, הוא עוזב מייד(זה לא צריך להיות חזק), זה מפתיע אותו ומהמם אותו, אחרי כמה פעמים שהוא תוקף אותך (אני מניחה שלבוגרים לוקח זמן ללמוד) ואת מהממת אותו ככה ישרור בנכם שלום.... הוא יבין מה אסור. סתם מכות לא עובדות כי חתולים הם ממש גמישים ועמידים. את לא צריכה להיות אסירה בבית שלך.
 

יצורה

New member
אבל למה לתת עצות כאלה חסרות אחריות?

להכות חתול? "להמם" אותו?" סתם מכות" לא עובדות כי החתול "עמיד"? את מתפלאת על זה שחטפת מטר? אולי אצלך זה עבד (וצר לי על החתולים שלך), אבל כל איש מקצוע שתשאלי (ולא, וטרינר לא נחשב איש מקצוע להתנהגות חתולים) יסביר לך שמכות גורמות לחתולים לפתח פחד מאנשים מה שגורר יותר תוקפנות מצידם. פעם גם היו מציעים להורים לתת לילדים שלהם לשתות ביצה לא מבושלת כי זה בריא ולרדוף אחריהם עם חגורה כשהם מתנהגים לא יפה. מאז למדו כמה דברים. היום למשל יודעים שיש שיטות יעילות והומאניות יותר לתת חיזוק שלילי לחתולים. חבל שאת נצמדת לשיטות מיושנות ומזיקות פוטנציאלית וממליצה עליהן בחום תוך כדי הטעיית גולשים.
 

יצורה

New member
נועה נתנה אתמול מספר קישורים

לתשובות של מרתה בנושאי התמודדות עם נשכנות גורים ושאר תופעות http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=16&msgid=102698763 וכמובן שתמיד אפשר לפנות לייעוץ התנהגותי מקצועי או לפנות למרתה ע"ג הפורום או במסרים במקום ניסוי וטעייה בשיטות שעלולות לגרום נזק.
 

the evil 1

New member
אני לא מבינה מה את רוצה

אני לא אמרתי "תבואי לחתול שלך ותפוצצי אותו מכות" אך ורק כאשר החתול מתנפל עלייך, נושך או שורט לרמה של דם וכאבים עזים חייבים לעשות משהו !!! מה את רוצה שהיא תעשה ?! תיתן לו להוריד לה את הבשר מהידיים ?! זה נירה לך הומאני ?! אם היא לא תלמד לגרום לו להפסיק מה את חושבת שהיא תעשה ? היא ואנשים אחרים יעיפו את החתול לרחוב ! אף בן אדם לא צריך ליחות עם חייה שתוקפת אותו !! צער בני אדם !!
 

יצורה

New member
אף אחד לא אמר שהיא צריכה לחיות עם חתול תוקף

אני מסכימה איתך שכשחתול שורט עז זוב דם חייבים לעשות משהו, אני מסכימה איתך שצריך ללמד חתול לחיות עם בני אדם ללא שריטות וללא נשיכות, אבל בין זה לבין להכות חתול יש הבדל גדול. כבר כתבתי - יש כמה דרכים יעילות יותר ולא אלימות להשיג את אותה המטרה ולחיות עם החתול ללא נשיכות ושריטות ויש אנשי מקצוע שישמחו להסביר לך בדיוק מה לעשות ומה לא לעשות ומה ההגיון מאחורי כל שיטה.
 

the evil 1

New member
תביני

רוב האנשים יעדיפו להעיף את החתול מאשר ללכת לחפש "פטרונות" ויועצי התנהגות, למה את חושבת שיש כל כך הרבה חתולי רחוב ? הבעלים לא מצליחים להתמודד אתם. ומה עם משפחה עם תינוק שמלכתחילה לא בוטחים בחתול כי הוא שרט אותם, מה את חושבת שהם יעשו אתו ? יעדיפו אותו על התינוק ? ייקחו סיכון שהחתול ישרוט אותו או יוציא לו עין ?
 

יצורה

New member
ואם הילד שלהם מקלל או עושה מרעיש?

הם ימסרו אותו? יזרקו אותו לרחוב? הם יורידו לו כאפה? מי שלוקח על עצמו גידול חתול צריך לקחת בחשבון שזה דורש השקעה. באותה מידה שמשקיעים בוטרינר כשיש בעיה רפואית, צריך גם להשקיע בחינוך החתול. ושוב אני אומרת - ניתנו כאן מספר קישורים לתשובות מפורטות בנושא (ואם תעשי חיפוש בנושא נשיכות גורים או על שם המשתמש של מרתה 'משתגעים על החתול' תמצאי עוד הרבה כאלו). לשבת ולקרוא אותם או "לנצל" את העובדה שמרתה תורמת כאן מזמנה ולשאול אותה ע"ג הפורום לא עולה כסף ולא דורש יותר מדי זמן, רק קצת ראש פתוח לפתרונות נוספים. וכמו שכבר אמרו - אלימות כלפי החתול גורמת לו לפחד ולפתח תוקפנות (אולי לא בכל המקרים, אבל במקרים רבים ולא חסרות דוגמאות של חתולים כאלו). במצב כזה שבו החתול יהפוך ליותר תוקפן - מה נראה לך שהבעלים יעשו...?
 

the evil 1

New member
את משווה חתול וילד ?!

אולי בענייך זה אותו הדבר אבל זה ממש לא לא מבחינת חינוך ולא משום בחינה אחרת. אני הייתי מטפלת בילדים ותינוקות, בחיים שלי לא הרמתי יד על ילד. וזה חוצפה שאת משווה, זה שהרבה מכן מרגישות קרובות לחתולים שלכן לא הופך אותם לבני אדם. מי ישקיע בפסיכולוג לחיות ? רוב האנשים שצריכים טיפול פסיכולוגי לעצמם לא הולכים.
 

יצורה

New member
על שניהם לא הייתי מרימה יד

ובשביל לגדל את שניהם צריך מינימום של אחריות. זה שחתול זה לא ילד זה גם לא הופך אותו לחפץ שאפשר לזרוק אותו אם הוא מפריע.
 

the evil 1

New member
מסקרן אותי

מה את היית עושה אם בן אדם הייה קופץ עלייך ונושך אותך עד זוב דם?
 

Noaal

New member
ועכשיו את משווה גודל של אדם לחתול?

בואי תפעילי קצת הגיון... רוב בני האדם כמו חתולים נבהלים מצעקת ה"לא" אם והיא נאמרת בצורה מספיק תקיפה. כמו שלא "תורידי לאטמה" לילד בן חצי שנה (= ערך למשקל חתול כבד) ככה אין הצדקה "להוריד אחת" לחתול. יש דרכים חיוביות להראות לחתול שהוא לא בסדר, לא חייבים להפעיל אלימות. זה שבמקרה החתולה שלך "יצאה" בסדר לא אומר שהחתולה של מישהו אחר לא תפתח בעיות התנהגות. לדוגמא, השותפה שלי לשעבר הייתה מכה את טריק בכל פעם שלא הייתי רואה כי האמינה בחינוך על ידי אלימות (לבע"ח ולילדים), טריק הפכה להיות אגסיבית לידים ולא הבנתי למה עד שיום אחד ראיתי. מאותו הרגע, טריק לא ראתה יותר את השותפה (חייתה יחד איתי בחדר אחד ולא בכל הבית) והאגרסיביות שלה ירדה פלאים. המלצה על "לאטמות" ושימוש באלימות היא מסוכנת, לחתול ולאדם.
 

the evil 1

New member
למה את מסרבת להבין ?!

לא כל פעם !!!!! כשהחתול מתנפל !!!! בטח שהחתול ישתגע כשנותנים לו מכה כל 10 דקות, כל אחד ישתדע במצב כזה. ילד בגיל חצי שנה ?! חתול יכול להגן על עצמו טוב מעוד, ילד בן חצעי שנה לא זוחל אפילו !! אני בכלל לא הצעתי את זה כחינוך !! אלא כדרך לגרום לחתול להפסיק לתקוף אותך !! מה הקטע שלכן עם התגובות הדמגוגיות האלה ?! ואתן מוציאות כל מה שאני אומרת לגמרי מההקשר !
 

Noaal

New member
תגובות דמגוגיות?

את ממליצה כאקט של חינוך להכות חתול ומצפה מאיתנו שנשב ונשתוק? מספר רב מאוד של גולשים ואשת מקצוע נותנים טיעונים כנגד, מסבירים לך את טעותך (בתקווה שאם מישהו לא למה זה לא בסדר להכות חתול, הוא יבין זאת עכשיו) ואת ממשיכה בשלך. מציעה לך לקרוא מחדש את התקנון (בעיקר את הקטע של הטעיית גולשים) לפני שאת בוחרת להגיב שוב.
 

sigidov

New member
מצד אחד את מאשימה אותנו שאנחנו "לא מבינים"

מצד שני, את היחידה בפורום שדוגלת ב"מכות חלשות" לחתולים ומסרבת להאמין שיש דרכים נוספות לפתור בעיות התנהגות של חתולים. את אומרת שמעולם לא הרמת יד על ילד, כנראה בגלל שהוא חסר ישע, אולם אין לך בעיה "להוריד קטנה" לחתול, שגם הוא (כך הוא מוגדר לפי חוק) חסר ישע. וכל זה במטרה "לחנך" את החתול. את טוענת בכל תוקף (גם בדיון הקודם) שמי שברשותו חתול תוקפני, סופו של החתול ברחוב. אני מכירה לא מעט מקרים בהם אנשים נלחמו כדי להשאיר את החתול שלהם אצלם בבית, השקיעו בו אלפי שקלים (כולל טיפול תרופתי וייעוץ התנהגותי), רק כדי שהחתול לא יגיע לרחוב. אז למה לחשוב שחייבים פתרון "זבנג וגמרנו"? נסי לעשות סוויצ' בדרך החשיבה ולבדוק גם דרכים אחרות לפתרון הבעיות. מי יודע, אולי אפילו תופתעי לטובה.
 
למעלה