מצעד העשור- תאוריות האותיות הראשונות?

limors2

Active member
כי הסדר באמת לא משנה.

זה היה בחירת 10 שירים, לא דירוג 10 שירים. מישהו גם התמרמר על זה בפייסבוק והבהירו לו שזה היה רק בחירה.
 

UGenius

New member
השיר שקיבל הכי הרבה קולות

משמע, השיר שהופיע הכי הרבה פעמים באותה עשיריה של המדרגים...
 
אז השיר המנצח נכנס רק ל- 8.1% מהבחירות?!

אם הוא קיבל 7,715 הצבעות מתוך 95,000 גולשים, כמו שכתוב בכתבה, זה אומר שרק 8.1% מהגולשים הכניסו אותו לעשירייה שלהם. רק אחד מכל יותר מ-12 מצביעים החשיב את השיר הפופולרי ביותר בתוך עשרת השירים האהובים עליו! וזה השיר המנצח?! ועל הנתון הזה נאמר בכתבה "מספר הצבעות עצום"?! לא נראה לי. ממש לא נראה לי... הקיצר, גלגל"צ פישלו בגדול בשיטת ההצבעות שלהם, ואז מוכרים לנו חארטות בשקל כדי לכסות על זה...
 

dabel m

New member
משהו באמת בכל המיצעד הזה היה מוזר

אם הנתונים נכונים אז.. ,זה ממש לא הגיוני. לפי זה כל השירים קיבלו כמעט את אותו סכום הצבעות.95000 כפול 10 לחלק ל500 שווה 2000~.ואני בספק אם המקום ה100 קיבל 2000 קולות,אז לאן הלכו כל הקולות של ה400 שלא ניכנסו? חוץ מזה שיש אמנים שממש הוזנכו, ובקושי הכניסו את השירים שלהם.
 

tkuihehr

New member
זה באמת חשוב, הנתון שפורסם דפוק.

95,000 מצביעים הצביעו כל אחד ל10 שירים, כלומר היו 950,000 קולות לשירים, אם קליפורניקיישן קיבל רק 8000 קולות מתוך כלל ההצבעות, זה בעצם פחות מאחוז. יש לי הרגשה שעיגלו לנו נתונים כאן.
 

clevelandrocks

New member
אבל אי אפשר להצביע לאותו שיר פעמיים

ולכן המקסימום שקליפורניקיישן (או כל שיר אחר) יכל לקבל זה 95,000 קולות. אם הוא קיבל כ8,000 קולות, זה אומר שאכן קרוב ל10% מהמצביעים בחרו בו.
 

tkuihehr

New member
8% למקום הראשון זה דווקא הגיוני

אל תשכח ששאר ה92% מתחלקים בין עוד 499 שירים.
 
אולי זה הגיוני למי שלא הבין...

שאם יש 10 שירים אז בסה"כ יש 1000% שמתחלקים, ולא 100%... ואז זה לא 92% שמתחלקים בין שאר השירים אחרי הורדה של 8%, אלא 992%... אבל אם גלגל"צ באמת התייחסו לשיר הראשון ברשימה של כל אחד כשיר הנבחר שלו, למרות שאנשים לא ידעו את זה, אז באמת יכול להיות שאחד מכל 12 הכניס ראשון לרשימה את השיר הזה, פשוט כי הוא מופיע די בהתחלה...
 

tkuihehr

New member
8% מהמצביעים או 8% מההצבעות?

אם מסתכלים על 8% מהמצביעים אז מדובר על 8% מתוך 100,000 [כלומר 8000 אנשים הצביעו לו] אם מדובר על 8% מההצבעות אז מדובר על 8% מתוך 1,000,000 [כלומר 80,000 קולות היו לו] בשני המקרים זה 8% ושאר השירים מקבלים את ה92%. אין יותר מ100% [הצבעות או מצביעים].
 

tkuihehr

New member
../images/Emo62.gif

בעצם אם היו לו 80,000 קולות אז 80,000 מצביעים שמו את השיר הזה בעשיריה שלהם, מה שנשמע לי מוגזם מדי. אז זה בטח הראשון.
 
8% מהמצביעים הכניסו את השיר לרשימה שלהם

בכתבה כתוב שהוא קיבל 7,700 קולות מתוך 95 אלף מצביעים. אם לא הייתה בחירה ספציפית למקום הראשון, כמו שלא הייתה אמורה להיות (אם כי לדעתי הייתה בפועל, אבל גלגל"צ פישלו ושכחו לספר לנו שהסדר קובע), אז זה ששיר מסויים נכנס ל-8% מבחירות שכוללות 10 שירים כל אחת, זה אומר שהחלק האמיתי שלו בתוך כלל הבחירות של השירים הוא רק 0.8%. עכשיו הבנת, ברוך?
 

tkuihehr

New member
לא, זה ממש לא ברור../images/Emo11.gifאיפה הכתבה הזאת.

הנתון ממש לא מלא ולא חד משמעי. בוא נציק לגלגלצ, נתקשר ונשאל אותם.
 

efroch99

New member
איפה אפשר לראות את הרשימה המלאה

של השירים שעמדו לשיפוט המצביעים?
 

eliadat

New member
בולשיט!

קונספרציה. ככה אני מגדיר את זה. השירים שהזכרת שנכנסו למקומות 11-30 נכנסו בצדק. סטינג הוא אחד הגדולים בהיסטוריה של המוסיקה, והשיר הזה גם נכנס לרזומה של עוד כמה שירים מדהימים שהוא יצר במהלך הקריירה שלו. באד דיי, שיר מהמושמעים בגלגלצ בזמן שהוא קיים. ביהיינד בלו אייז?? קאבר מעולה של לימפ ביזקיט. אפולוג'ייז, שיר שהצליח ועדיין מצליח בימינו. קיבל את המגיע לו. This love לא נכנס. אבל She will be loved נכנס. המילים הראשונות הם עוקבות. אני מאמין שיש לא מעט אנשים שהצביעו בעצלנות בשביל הפרס או משהו כזה. אבל לא אחוז כזה שישפיע על התוצאות. המצעד היה הוגן ומשקף. השיר של אול סיינטס נלעס מכל כיוון אפשרי בזמנו ונשכח. החוכמה היא להצביע למשהו שנשאר עמיד גם לאורך זמן שהוא קיים. ואנשים לא חיפשו אותו. אותו דבר גם שאקירה. ככה הפופ תמיד היה. זה לרגע ואז נעלם ונשאר סוג של זיכרון. ואילו שיקולים שאני מקבל. לא צריך לחפש בפינצטה את הדברים. שהצבעתי למצעד העשור של שנות ה90, זה היה הרבה יותר גרוע. היו מתחילים להגיד את השירים לפי סדר של ABC בטלפון. זה הרבה יותר גרוע.
 

Oleg0486

New member
אתה משווה את אפולוג'ייז לKEANE או ל AHA?

אתה משווה את ההצלחה של אפולוג'ייז לSOMEWEHRE ONLY WE KNOW של קיין - אחד השירים המזוהים ביותר עם גלגלצ בעשור האחרון? או עם Summer moved on של AHA? או עם וויט פלג של דיידו- השיר המצליח ביותר בהיסטוריה של המצעד שאפילו לא נכנס לרשימת ה100 אבל לני קרביץ עם AGAIN שבקושי הושמע בתחנה בכלל הצליח להכנס ל30 הגדולים? אפולוג'ייז ולני הם הדוגמאות המובהקות ביותר להסטה של האותיות תביט בסטטיסטיקה שנערכה באקסל 70 אחוז מהשירים באותיות A-I
 

tkuihehr

New member
אני מזכיר לך עוד נתון

ש46% מהמועמדים גם היו בין האותיות האלו [228 מתוך 500, ואתה מוזמן לספור] . ואני לא חושב שאני מייצג אבל לי בראש זה מסתדר שאפולוג'ייז נמצא מעל א-הא או קין.
 

TheRasmus

New member
איך אתה מצפה ש-Say It Right למשל ייכנס

כשבשנתי הוא סיים ב-14 בלבד, בזמן ש-All Good Things, שהיה להיט גדול יותר, סיים מקום 7 בשנתי, ואפילו מתחיל באות A, סיים "רק" ב-38? לגבי לני קרביץ, המדרגים היו יכולים לבחור שירים נוספים באות A, כמו למשל Ain't No Other Man של כריסטינה אגילרה. אם החליטו לבחור דווקא בו, אז יש סיבה לכך. נכון שהיו עשרות, ואולי מאות שהצביעו בצורה עיוורת, אבל בוודאי זה לא אחוז שיכול לחרוץ את גורל השיר במצעד. ואף אחד לא חייב את המדרגים להצביע לקין, פרנץ פרדיננד או דיידו רק כי הם קיבלו יחסית הרבה איירפליי. נכון שהיו משמיעים אותם הרבה, אבל אולי חשבת שהם פשוט נמאסו על המדרגים? לא ראיתי שכתוב בתקנון ההצבעה שחובה להצביע לשירים שגלגלצ טחנו לאורך כל העשור, במיוחד כשרוב המדרגים לא עקבו אחרי המצעדים השבועיים מתחילת העשור, וחלקם היו בגן חובה כששודר המצעד של שנת 2000. אני אתן לך דוגמה הפוכה, איך ייתכן שהקאבר ל-Mad World שלא היה להיט גדול כ"כ ומתחיל באות M סיים כ"כ גבוה? אולי נחשוד שכל מי שדירג את My Immortal חיפש עוד שיר לסגור את העשירייה ובחר על הדרך בעוד בלדת פסנתר?
 
למעלה