מה הסיכוי להיות משובץ במקצוע?

1234aaa

New member
תסביר בבקשה

את המושג "לשחק נכון בקלפים". היה לך המון מזל והגעת לחמ"ן עם ממוצע לא מזהיר-כל הכבוד. אבל זה סתם מזל,זה לא משהו שיחזור על עצמו אצל כל אחד..כלומר אין פה איזו דרך\שיטת פעולה שאפשר לאמץ מהמקרה שלך.
 
אל תדאג..

דבר איתי לפני התקופת ראיונות שלך ואני אצייד אותך בכלים יותר שימושיים.
 

kolio

New member
תקשיבו לי

הדבר שהכי חשוב בראיונות זה הממוצע! חד וחלק! אין דבר חשוב זה, זה תנאי הכרחי אבל לא מספיק. אם אין לך ממוצע טוב - סביר להניח שתדפק. אם יש לך ממוצע מעולה אבל אתה בלתי נסבל או סתם מעצבן - גם תדפק. אבל אם אתה בן אדם נורמלי הממוצע זה מה שיבדיל בינך לבין חברך וזה מה שיתן לך את היתרון הקטן הדרוש בכדי להגיע לתפקיד באמת טוב. ולכן תשקיעו ותוציאו כמה שיותר גבוה, אל תותרו תגשו למועדי ב ותשפרו!
 
לגביי זה כבר לא מאוד רלוונטי

עברתי את הראיונות הרשמיים של העתודה. הציונים שלי כבר לא יתעדכנו מבחינת הצבא עד הגיוס והם היו טובים מספיק גם כך. מי שחושב שהציונים שלו ידאגו לו עושה טעות. אפשר וצריך לעשות הכל כדי להגיע למקום טוב בלי תלות בציונים והציונים הם פשוט כלי נוסף יעיל יותר או פחות, תלוי איפה ומתי. ליחידה מגבעתיים למשל או בכלל למודיעין הממוצע יותר חשוב,למקומות אחרים פחות,לפחות מעל רף מסויים שאינו גבוה במיוחד.
 

StasikD

New member
תגיד,

כשאתם מתקשרים לרע"נים, מנצלים קשרים ויוזמים ראיונות, באיזה שלב העתודאים עושים את זה, לפני, אחרי או תוך כדי ימי הראיונות הרשמיים?
 
זה הקטע המעניין..

שעד כמה שאני רואה לפחות,רוב העתודאים לא עשו ולא עושים את זה כלל. אתמול למשל דיברתי (במקרה) עם מישהו שהיה עד לא מזמן רמ"ד ביחידת פיתוח בצבא שהוסכם פה ע"י יודעי דבר שזו הגדרה שהיא ראויה לה,הוא היה מופתע מכך שאנשים בכלל לא יודעים שהם יכולים ליזום איתה ראיונות פרטניים מעבר לראיון הכללי עם החיל ושניתן לדעת שמגיעים אליה בלי להגיע קודם לחיל הכללי ולקוות לטוב. כלומר,אני למשל לא רציתי להגיע לחיל ובכך פסלתי את היחידה הנ"ל כי הבנתי שכנראה אני לא יכול לדעת שאני מגיע אליה ספציפית עד שאני לא מגיע סופית לחיל שאליו היא משתייכת.ואני לא רוצה להגיע לחיל הזה באופן מיוחד.. אני חושב שאין הרבה מאוד טעם לדבר עם היחידות הנ"ל לפני הראיונות שבתחילת סמסטר 7. זאת אומרת,גם כך יש כל כך הרבה זמן לחכות אחרי זה עד שדברים זזים בכיוון של השיבוצים. אף אחד לא יוכל להגיד לעתודאי רגיל מה כנראה יהיה איתו בשלב כל כך רחוק מהשיבוץ.אולי בתחילת סמסטר 8 (שזה השלב שאני קרוב אליו עכשיו) דברים מתחילים כבר להיות יותר ברורים כי העתודאי כבר אחרי (במקרה הטוב) ראיונות המשך וכאלו,אבל גם עכשיו הרבה עוד יכול לקרות,אפילו בסמסטר מאוד קטן כמו שלי. מה שחשוב זה לדבר עם כל מי שאתה רוצה לדבר איתו כשיש עדיין מספיק זמן עד לקבל ההחלטות למעלה ומצד שני לא כל כך הרבה זמן מראש,כשאף אחד בכלל לא חושב על המחזור גיוס שלך והתקנים שלו ואז המאמץ יכול להיות די סתמי. תקופת ראיונות או קצת לפני זה זמן סביר לדבר עם סמכויות וגם אחרי זה בסדר כל עוד זה לא הרבה מאוד זמן אחרי.
 

kolio

New member
אני נגד

לדעתי אין טעם לדבר באופן פרטני. היחידות מבצעות את כל הדרוש להם בעצמם. זה לא תורם. בנוסף הרבה תלוי במדור עתודה עצמו ולא ברצונות של הסמכויות השונות כך שהכל יכול להשתנות בשבוע אחד ... לכן צריך להתראיין לכולם. לא כדאי להשקיע את כל האנרגיות במקום ספציפי
 

kolio

New member
אני כבר מזמן לא סטודנט

בזמנו למדתי חשמל משולב פיסיקה
 

StasikD

New member
מוזר שאתה לא מרגיש שכדאי ליזום.

אולי אני אופתע מכמה שהסמכויות השונות הולכות לראיין את העתודאים שאינם בפסגות, אבל בינתיים זה נראה כאילו שיהיה חשוב מאוד עבורם ליזום את זה בעצמם.
 

kolio

New member
זה מה שאני חושב

אני מאמין שיד הגורל מובילה אותנו למקומות הנכונים. אבל זה אני. אדם שיתחיל להתעסק בזה בצורה אובססיבית - לדעתי זה לא בריא, בונה ציפיות ומסוכן.
 
תראה

הרבה אנשים אמרו לי בדיעבד שכדאי לנסות לדאוג לעצמך. אני יכול להגיד לך שזה אפשרי כנראה בשבילי להשתבץ ביחידה מסויימת שהיא יחידת פיתוח בחיל כללי באם הם יגלו שיש להם תקנים לקבע בנוסף לתקני חובה,ככה הם אמרו שידוע להם. עכשיו היחידה הזו לא תכננה לפנות ובדה"כ לא ממש עושה מאמצים גדולים לפנות לאנשים לפני שהם מגיעים לחיל עצמו ומשום מה היה ברור לבחור ששירת שם די הרבה זמן בתפקיד יחסית בכיר שעתודאים יודעים שהם יכולים ליזום איתם ראיון בעצמם ושזה דבר מאוד מומלץ לדעתו. אגב,גם היו פה סיפורים באשר לזה שיחידות יכולות להפיל על המדור לפעמים דברים בלי לשאול אותו,כמו הסיפור של אלעד שאירגן שיחידה מחיל האויר ויחידה מתקשוב יחליפו אותו ביניהן והן\לאחר שהזכימו,פשוט הציגו את ההחלפה למדור כעובדה מוגמרת. זאת אומרת,פנייה לסמכויות מאחורי הקלעים יכולה לתרום ואני לא רואה במה זה יכול להזיק באופן ישיר..כמובן שיכול להיות שאני לא מבין,אני לא בדיוק מנוסה בתחום.
 

i82register

New member
לפני, תוך כדי וגם הרבה אחרי

זה בטח לא יכול להזיק ואני שומע על הרבה מקרים שזה אף עוזר.
 

1234aaa

New member
כמה בדיוק

החבר'ה מגבעתיים רוצים..? (מטכניונים..
)
 
תלוי במחזור..

אנחנו מחזור מאוד מאוד קטן,גם יחסית למחזור הממוצע שמתחיל ללמוד בסמסטר אביב (במחזור כזה יש כמעט רק חבר'ה מהטכניון כי באת"א ובאב"ג אין מחזורים רשמיים של עתודאים לחשמל שאמורים לסיים במרץ,אצלינו כולם מהטכניון חוץ מאיזה אחד ממכללת אפקה),אז ברור שכנראה הם לא ירצו כל כך הרבה אנשים,אני מניח שבשנה אחרת במחזור של מסיימי מרץ הם יכולים גם לא לרצות בכלל. בקשר לטכניונים,אני התרשמתי שיש שם בעיקר טכניונים,אבל אני לא יודע את זה לבטח,רק רושם. בלי קשר,הם עושים שני ראיונות בדה"כ (יש יוצאי דופן מסיבות שונות) לפני שהם מחליטים רישמית לקחת מישהו. אני הבנתי מאנשים שהם שמים את עיקר הדגש שלהם על ממוצע,אבל אפשרי להגיע גם אם אתה לא בדיוק מצטיין נשיא. במחזור שלי יצא שהם בכל זאת לא זימנו לראיון השני דווקא את הבחור שהיה הכי תותח מבחינת ממוצע ושבמקרה הוא גם בחור ממש ממש אחלה,כי הראיון הראשון שלו לא היה טוב והם כן זימנו לראיון שני מישהי עם ממוצע של כמעט 83. יכול להיות שאותו בחור בתת מודע פישל בכוונה בראיון כי הוא רוצה מאוד מאוד להגיע למקום אחר והם יכולים להרוס לו.
 

kolio

New member
לזה התכוונתי

בהחלט כיוונתי ליחידות מודיעין ויחידות אזרחיות
 
למעלה