עתודה - מומלץ?

StasikD

New member
זה בגלל שהתרגלת להיות נחמד ../images/Emo8.gif

וענייני. ואני חשבתי שלירע לא יחזור...
 

עומר ד

New member
תרגע קודם כל,

ואם אתה הולך ללמוד רפואה, תקרא את מה שכתבתי ותפנים. מקווה בשבילך שאתה רוצה לשרת במסלול הקרבי. מה אכפת לכך ממישהו בפורום אינטרנט בשם 'ינירי' או משהו כזה, שבחיים שלו לא התעסק במשהו שקשור לתחום שלך, לא היה במקום שאתה הולך לשרת בו, לא מכיר את דרג השדה בצבא? אדם שסולם-הערכים שלו שונה לחלוטין משלך, ובעיניו רווח+קידום מקצועי זו חזות הכל -- כאשר (ככל הנראה), הוא רואה את פרק השירות הצבאי שלו כזניח ומעכב אותו בחיים האישיים? אני מציע לך לצאת, כמוני, מנקודה , שבה השירות הצבאי הוא חלק משמעותי ביותר בחייך, שתסתכל אליו יום אחד בסיפוק. תשאב ממנו כוחות להישגים אחרים שאתה עתיד להגיע אליהם. תרכוש צורת חשיבה והרגלים כאשר המערכת שאתה עובד מולה מאוד סבוכה (המציאות של הסכסוך באיזור שלנו). קשה להסביר לאנשים שבאים מהמקום שהוא בא ממנו, שאנשים מוכשרים אחרים -- מסתפקים באתגר מקצועי שדרכו הם באמת ובתמים תורמים בנק' ספציפיות בצהל, בתפקידים חייוניים. וכך אני מציע לראות את דרכו של הרופא בדרג השדה. עומר
 

ianiri

New member
תודה על הניתוח הפסיכולוגי בשקל

שני דברים עיקריים: 1. אני לא רואה ברווח ובקידום מקצועי את חזות הכל, אני מציע שתקרא יותר לעומק את ההודעות שלי לפני שאתה מתפנה לניתוחים פסיכולוגיים. כתבתי רבות, מי שנכנס למירוץ עם עצמו תמיד מפסיד. בחיים צריך לפעמים לעצור ולהריח את הפרחים. עתודה היא מסלול מירוץ שמתחיל בגיל צעיר מאוד ומסתיים בפרישה לפנסיה. אני חושב שחופש בחירה והשאיפה לאושר חשובים יותר מרווח וקידום מקצועי. לצערי במקצוע שלי (ולא רק) עתודה היא האנטיתיזה לשני הדברים האלה. 2. ציונות, אתגר מקצועי ושאר ירקות. ידוע לך היטב שהמערכת הרפואית הצבאית עמדה לפני שנים לא רבות על סף קריסה. מספר העתודאים לרפואה היה נמוך מאוד והיה חשש אמיתי למחסור ברופאים צבאיים. הצבא טיפל בנושא הזה בהצלחה רבה בעיקר ע"י שיפור התנאים הכלכליים של העתודאים לרפואה. אז מה קרה כאן ? האם לפני כמה שנים לא היו אנשים שהסתפקו באתגר מקצועי שדרכו הם תורמים באמת ובתמים ולפתע בצירוף מקרים מדהים התהפכה האוכלוסייה בד בבד עם שיפור התנאים ? האם לא סביר יותר להניח כי שיפור התנאים הביא לכך שיותר עתודאים רואים במסלול הזה כלי לקידום אישי ? אתה בעצמך הפלגת בשבחי התנאים המוענקים לך, האם זה לא גורע ולו במעט מנאום הציונות המלומד שלך ? קרא היטב את מה שכתבתי, מי שמעוניין בשירות כרופא קרבי, עתודה רפואית היא מסלול מצויין בשבילו. עבור כל השאר אני חושב שלא.
 

mickeym

New member
עומר, אין לך מה לעשות? ../images/Emo13.gif

אל תשכח גם שהפרספקטיבה של רופא השדה היא מצומצמת. אני חושב עליה בדיוק כמוך- אבל יש די הרבה עתודאים לרפואה שלא חושבים ככה, ונראה לי שאם תסתכל אפילו על השנה שלך תראה שאולי הם רוב. למי שרוצה להיות קרבי ולנסות למצות אפיקים אחרים מהשירות הצבאי זה מצויין, זה גם מה שאני מקווה לעשות. למי שיש לו פרופיל נמוך או סתם לא בזין שלו להיות קרבי- לדעתי המסלול ממש לא שווה. וצריך לציין את זה.
 

motior

Member
מוגזם כרגיל

הזלזול הגורף בכל מי שמרוצה מהעתודה. אני מכיר מספיק עתודאים מרוצים(ואני ביניהם) שלא עונים על אף אחד מהקריטריונים שלך.
 

ianiri

New member
מוקצן, אולי

אני לא טוען שאין מי שיוצא מרוצה, סיפורך ידוע וגלוי. אבל נדמה לי שגם אתה נופל תחת הקטגוריה של מי שלהיות במערכת צבאית 6 שנים לא מזיז לו יותר מדי (גם אם אתה לא אוהב את המערכת). וגם תחת הקטגוריה של מי שלא אכפת לו להרוויח 300 שקל בגיל מבוגר.
 

motior

Member
חצי צודק

אני מסכים שכנראה נפלתי לקטגוריה "מי שלא אכפת לו לקבל שכר מגוחך בגיל מבוגר יחסית בחובה ושכר נמוך להפליא בקבע (במיוחד למדעי המחשב)." למרות שאפשר להתווכח על המשמעות של השכר המגוחך בחובה וכמה נמוך השכר בקבע. אם היתה קטגוריה "של מי שלהיות במערכת צבאית 6 שנים לא מזיז לו יותר מדי " הייתי מתאים רק לה, אבל במקור ניסחת זאת בצורה שונה משמעותית (לטעמי) - "מי שאוהב את המערכת הצבאית, את מערכת הבריאות הצבאית, מערכת המשפט הצבאית, המשמעת הצבאית, הלבוש הצבאי, האוכל הצבאי, הרכב הצבאי, הטקסים הצבאיים, התורנויות הצבאיות, בקיצור מי ששש שנים במערכת צבאית עושות לו את זה" כמו שציינת, לא אהבתי את זה וזה בטח לא "עשה לי את זה". ומה ההבדל בין מוגזם ומוקצן? אני לא בטוח...
 

Silver Light

New member
כל אחד בדעתו יחיה

קשה לומר בצורה חד משמעית אם עתודה זה מסלול טוב או לא. מה שכן, למרות הדעה הרווחת בפורום, עתודה היא לא לחלוטין רעה. קודם כל, אתה חייב להיות משוכנע שמה שאתה רוצה ללמוד זה התחום שבו אתה רוצה לעסוק בחיים. אם כן, תחשוב בעצמך האם המסלול מתאים לך אישית או לא.
 
איזה כיף, מתחיל שרשור שאני אוהב...

אז ככה, לפי הנוהל - תתחיל בקריאה של המאמרים המשובחים שיש בפורום בקטגוריית "השירות שלי". לגופו של עניין, אני ממש לא מסוגל לחשוב על סיבה למה ללמוד מדעי המחשב בעתודה. גם אם אכן תשובץ במקצוע, "המחיר" שאתה משלם עבור זה הוא גבוה מאוד (מחיר חברתי, נפשי וחירותי). בסופו של דבר, אתה הופך את מסלול החיים הנורמלי בארץ. לומד באוניברסיטה עם אנשים שאינם בגילך, מתגייס כשכולם כבר השתחררו ומתחילים את "החיים האמיתיים" ובנוסף והגרוע מכל - 3 שנים קבע!!! 3 שנים בשכר נמוך משמעותית מאשר היית מקבל באזרחות בתור בוגר טרי במדעי המחשב ללא ניסיון כלל, מבלי שיש לך אפשרות להשפיע על העיסוק שלך או על תפקידך שלא לדבר על הסבל היומיומי במערכת דיקטטורית. עתודה זה הימור. עדיף לדעתי לשים את כל הכסף על מספר ברולטה. למרות כל הכתוב לעיל, יניר מנה את הסיבות שאולי בהן עתודה אולי משתלמת (למשל אם אתה חושב שלא תוכל לממן את לימודיך בעתיד). במה שלא תבחר, שיהיה בהצלחה.
 

motior

Member
איזה כיף

אם הוא יחפש בפורום הוא יגלה שרוב העתודאים למדמ"ח מרוצים. למה? כי הם עוסקים במקצוע, לומדים דברים חדשים ומרגישים שהם תורמים לצבא ולעצמם. לומד באוניברסיטה עם אנשים שאינם בגילך? (א) יש מסםיק עתודאים אחרים בדיוק בגילך ו-(ב) אפשר לתחבר גם עם אנשים מבוגרים ממך ב3-4 שנים מתגייס שכולם כבר השתחררו? אם "כולם" זה כל החברים שלך מהתיכון שלא הלכו לעתודה, אז זה נכון. כמו שכתבתי בעבר עתודה אכן גורמת לנתק מחבריך בתיכון. האם זה שיקולגורף נגד עתודה? לא לדעתי, אבל זה שיקול הגרוע מכל - 3 שנים קבע??? אם בקבע אתה עובד במשהו מעניין זה לא כך כך גרוע. מה היית אומר על הטיעון "הכי גרוע - 24 יום מילואים בשנה במשך 19 שנים!!!, שכר נמוך משמעותית - בד"כ נכון, אבל כסף זה לא הכל בחיים. (ולכן גם אני לא חושב שקבלת המלגה ללימודים היא שיקול מנצח בעד העתודה) סבל יום-יומי במערכת דיקטטורית? איכשהו שרדתי את זה בלי להרגיש. בחשבון הכולל היו הרבה יותר ימים בהם נהניתי להיות בצבא מאשר אלה שבהם סבלתי. ולא - אני לא מזוכיסט. עתודה זה הימור - אבל סיכויי ה"זכיה" במדמ"ח גבוהים. ולא, אני לא מסכים עם רוב הסיבות שיניר מנה.
 

bigredlight

New member
במילה אחת: לא. בכמה מילים:

א. אתה מתחייב ל-6 שנות שירות בצבא. זה אומר 10 (!) שנים מהחיים שלך כולל הלימודים, מבלי לדעת כלום ומבלי לקבל שום התחייבות מצד הצבא. ב. אתה לא יודע לאן תשובץ בצבא ואף אחד לא יכול להבטיח לך שזה ימצא חן בעינך. ההבדל בין זה לצבא רגיל, שזה ימשך 6 שנים ולא 3. ג. אין שום פרוצדורה המאפשרת "להתפטר" מהקבע מרגע שנכנסת לצבא. לא משנה עד כמה תרצה להתאבד באם תשובץ בתפקיד שלא הולם את ציפיותך. ד. 90% מהתפקידים בצבא עבור מהנדסי חשמל ומכונות (דגש על מקצועות ספציפיים אלה, הנפוצים ביותר) **א-י-נ-ם** תפקידי פיתוח כמובטח בפרוספקטים של הצבא. התוצאה של שיבוץ שכזה הינה 6 שנות חוסר נסיון ויציאה לאזרחות בנקודת התחלה גרועה מאד. ה. התנתקות מהחברים מתיכון וכניסה למסלול חיים הפוך: בגיל 18-22 תהיה צעיר פעור ומחוצ'קן בין סטודנטים בוגרים וחרמנים בני 24+. בגיל 22-28 תהיה קשיש חרמן ומבואס בצבא של ילדודס משועממים בני 18-21. לחיות בגיל 18-21 עם משכורת של 300 ש"ח לחודש זה אכשהו מסתדר. אבל לחיות בגיל 22-25 עם משכורת של 600 ש"ח לחודש זה לא תענוג. המשכורת בקבע אינה הולמת מהנדס בעל 3-5 שנות נסיון. ו. לעשות תורנויות ושמירות ואבט"שים, ללכת עם כומתה מג'וייפת על הכתף, לעמוד בטכס יום העצמאות דום ולהישפט על איחורים, בגיל 18-21 זה מתקבל על הדעת. להשאר במערכת עם שטויות כאלה עד גיל 28 - זה מוציא משפיות. בהצלחה.
 

gil levi

New member
זה סיכום טוב של החסרונות.

סחטיין על התגובה. ותראו לי את המועמד שבאמת מודע לכל הסעיפים האלו ולכובד משקלם, זה לכל אלו שקוראים "למה לדבר רק על החסרונות בפורום? למה מציקים לכל כותב חדש בפורום?"
 
אני עדיין אומרת ש"למה לדבר רק על

החסרונות בפורום". הדברים הנל נטחנו מספיק פעמים. אפשר להפנות למאמרים ושהמועמד יראה במה מדובר מבלי לעשות שרשורים כאלו כול פעם מחדש.
 

StasikD

New member
אני בעד להפנות להודעה הזו של ביגרד.

נשים את זה בטאגליינס.
 
למעלה