עתודה - מומלץ?

שים לב לכמות הלא סבירה

של העתודאים הלא מרוצים במקצועות ההנדסה והמדעים. דו"ח רשמי של הצבא קובע ש-70% מהמהנדסים לא מרוצים מהמסלול ובדיעבד מתחרטים שהם הלכו אליו. שים לב לתפקידים. בח"א לדוגמא, חלק ניכר מהפיזיקאים משמש כחזאים. את אותו תפקיד **בדיוק** מבצעים גם חיילים רגילים שיצאו לקצונה ועשו קורס חזאים. אתה לא חושב שיש כאן הונאה?
 
ובמסלולים אחרים?

מה ההבדל בין ההצגה 'הוורודה' של מסלול ההנדסה הקרבית, לעומת ההצגה 'הוורודה' של העתודה(עלונים/אינטרנט/כנסים, בשני המקרים)? האם במסלולים אחרים רוב האנשים מרוצים?
 
תשובה

להנדסה קרבית אפשר לשלוח מישהו גם אם הוא לא רוצה. אין לו אפשרות בחירה, לא חייבים לספר לו שום דבר. קשה לי גם להאמין שרמת ההונאה בהנדסה קרבית ובמסלולים האחרים מתקרבת בכלל לזו של העתודה. ודרך אגב, יש לי הרגשה שאחוז "המרוצים" בהנדסה קרבית הרבה יותר גבוה מזה של העתודה.
 

StasikD

New member
כגודל הציפיות...

אבל העיקר הוא שהם משרתים את משך החובה הסטנדרטית.
 

טלד

New member
לא היחידה, אבל בהחלט מרכזית

3 שנים זה די הרבה, הלא כן?
 

StasikD

New member
למה לקחת הכל לקיצוניות ../images/Emo10.gif

אי אפשר להתנסח בלי "מגוחכת ועלובה" או "כקליפת השום"? נסי, הבעת דיעה זו הבעת דיעה, אם אלו המקרים שהוא מכיר אז זו הדיעה שהתגבשה אצלו. אף אחד לא אומר לא לבוא ולהשקיע, "חובה זה סבבה". אבל צריך להכיר היטב את המערכת שבה אתה רוצה משקיע כדי לדעת שאתה רוצה להכפיל את משך זמן השהות בה, וזה המסר שיניר ושות' מעבירים. אם יש לך דיעות אחרות להביע- תביע אותן.
 
לא כל הנוצץ זהב

בכל מסלול יש חסרונות ויתרונות. יניר ושות' מציגים את החיסרון בעתודה כאחד שגובר על היתרונות בכל המקרים. אני טוען שלא.
 

smallgreenlight

New member
זה הכל עניין של פרספקטיבה

יניר ושות' מדברים מפוזיציה של בוגרי המסלול. אתה - מהשולחן בו סיימת לכתוב את הבגרות בלשון. מרגיש את ההבדל?
 
נו באמת.

תשובות עינייניות לטיעונים שלי אין לך, את זה הבנו. לחזור על אותה הודעה שלך פעמיים בשינוי סגנון, זה לא מה שאמור למנוע ממני להשתתף בדיון. גם אם תרצה, או לא תרצה.
 

smallgreenlight

New member
למה שלך?

טעונים קראת לזה? משפטים מהסוג "אני טוען שזה לא כך כי יש לי דוד בחובה ודוד דקבע" הם טעונים להם אתה מצפה להתיחסות?
 
אל תסלף את דברי

אמרתי שידיעותי על העתודה הן לא כל כך מעטות כמו שחלק מן המשתתפים בדיון מניחים. אם הדיון מוגבל רק לאנשים שעברו את המסלול, למה שלא תרשמו את זה בהודעות שלכם?, זה יהיה פשוט וקל- (אחרי כל הנימוקים למה עתודה זה גרוע) "למועמדים שלא עברו את המסלול אין זכות להתנגד לדעותינו"(המנהל הסניגור יכול גם לכתוב את זה בראש הפורום או משהו, יחסוך לכם עבודה).
 

StasikD

New member
תפסיק להיטפל לאנשים או לכנות בשמות,

חד וחלק- אני מעודד דיונים ומשתדל למנוע סתימת פיות. אכן יש אווירה כזו לפעמים כשמישהו שסיים את השירות מתדיין עם מועמד צעיר, אנחנו משתדלים למנוע את זה ולהימנע מכך. לגבי ההודעות שלך בשירשור- רובן היטפלות לכותבים ולא דיון. אתה צריך לבחור אם אתה כותב בעד עתודה או נגד ההכללות של הכותבים האחרים. שגם זה לגיטימי. לא כתבת שום דבר רציני בעד עתודה חוץ מכך ש"בכל מקום יש חסרונות" ושהתיאור-נגד שנכתב כאן "לא מתאים למה שאתה יודע". אם יש חסרונות בכל שירות- למה להאריך אותו פי שניים? אם זה לא מתאים למה שאתה יודע- ספר את מה שאתה כן יודע. לא ראיתי הרבה על כך. אם אתה בוחר להגיב רק נגד ההכללות, אז תישאר בנישה כזו ואל תיסחף בשמות גנאי לכותבים אחרים. תבין, לא הייתי מעיר לך אם לא היה אכפת לי מכך שתמשיך לכתוב בפורום, תשתתף בדיונים וכו'. הרבה יותר קל היה לי לתת לך להמשיך לתקוף את כולם ושאף אחד לא יתייחס להודעות שלך ברצינות.
 
אממ

1. שוב, לא נטפלתי לאנשים, אני לא יודע מה ההגדרה שלך ל'הטפלות'. 2. אמרתי שיש חסרונות בכל 'מסלול', גם במסלול האזרחי. השיקולים צריכים להיעשות בהתאם למאזן החסרונות/יתרונות(וכן, יש דבר כזה יתרונות בחלק ממסלולי העתודה). ככה שההכפלה עשוייה להיות הגיונית בחלק מן המקרים. 3. תבין-אני לא בעד עתודה, אני גם לא נגד, בניגוד לאנשים פה התפיסה של 'שחור או לבן' לא קיימת אצלי(אתה יכול לחזור להודעות ולראות). 4. לגולל את מוצאותיהם של מכרי שעברו את מסלול העתודה, מבחינתי לא יהווה תרומה 'רלבנטית' לדיון, כמו כן-אני לא המקור הראשון ואיני בטוח שאוכל לתאר את הדברים בצורה מדוייקת. ברגע שמכר שלי אומר לי 'תלך לעתודה רפואית, זה תרם לי המון, וזו הייתה אחת ההחלטות הטובות שעשיתי בחיי', זה בעיקר מה שאני זוכר מדבריו(וזה מה שבעצם חשוב לי). הפירוט של יתרונות וחסרונות במסלול העתודה, לדעתי-לא רלבנטי, מהסיבה הפשוטה שיש הבדלים בין המקצועות השונים, ועל כל מועמד לעשות בדיוק מה שאני עשיתי(ל'תחקר' עתודאים במקצוע אותו הוא שואף ללמוד).
 

StasikD

New member
אוקיי.

1. זה היטפלות, להגדרתי: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=159&msgid=76587063 2. בטח שיש יתרונות. יניר דיבר על המקרים שהוא מכיר, רובם הנדסיים-מדעיים יותר. האנשים שם נוטים לראות את השירות אחרת, לדעתי. 3. סבבה, אז תתבטא נגד התפיסה. ותמיד טוב להביא טיעונים רלוונטיים. 4. נכון, מקובל. אז היו אנשים שסיפרו על המקצועות שהם מכירים, ספר על המקצועות שאתה מכיר. ההודעה הזו שלי כבר מיותרת, העיקר היה להעביר את הנקודה ש - צריך לדייק בקו שאתה יוצא נגדו. - כדאי להעביר את המסר בצורה שאינה מתלהמת (בזה גם ביגרדלייט טועה, לדעתי, בקריאות כמו 'צ-ע-י-ר'). לא הייתי מתערב אם לא היו מתחילים לקרוא לך "אחד מהילדים החכמים" בתגובה להודעה הראשונה, כי אם היית ממשיך בסגנון ההוא לא היו מתייחסים אליך בכלל.
 

StasikD

New member
תודה, זה מה שמשלמים לנו עבורו.../images/Emo13.gif

 
למעלה