עתודה - מומלץ?

ianiri

New member
כבר כתבתי כאן על זה

אני יורש העצר של מפקד המרפאה הצבאית הגדולה בדרום במיל'. משהו על המערכת הרפואית הצבאית אני יודע, מקרוב. ולא קטלתי את כל המקצועות, למרות שגם עתודה רפואית נראית לי כמו עסק מפוקפק, למעט אילו שבאמת מעוניינים להיות רופאים קרביים. מסיפורי קטלר אני לומד, והוא אף הסכים איתי שהעתודה הצבאית לא מקדמת את כישורי הרפואה שלו אלא כישורים אחרים. כל אחד עושה את החישוב שלו.
 

StasikD

New member
וואלה, וואלה ../images/Emo13.gif

אבל עדיין, התגובה ההיא לא הייתה חביבה. אני חושב שלאנשים כמו קטאלר זה שירות מעולה, והלוואי שהיו יותר אנשים עם כזה סיפוק מהשירות ועניין בו.
 

עומר ד

New member
אני לא מסכים שעתודה רפואית

לא מקדמת את הכישורים שלך כרופא.. במחלקה שלי זה מאוד ברור, יש צד של רופאים שסיימו למידוים כרגיל אחרי צבא ויש צד ב' של עתודאים שהשתחררו והתחילו התמחות מבחינת הרגלי עבודה, ניסיון, ידע, יכולת למידה ואפילו מיקסום של הזמן והיכולות כמו לנסות להרים מחקרון קליני קטן תוך כדי שאתה "תפור" שבוע שלם בתורנויות מחלקה ומיון, יש הבדל של שמיים וארץ בין העתודאים ללא-עתודאים(לטובת העתודאים כמובן). אני מניח שזה לא מקרי, כי יש משהו 'שטאנצי' ביתרון הזה ובצורת העבודה. הם אף הסכימו איתי שאת רובה רוכשים בצבא, יחד עם עוד הרבה כלים שחשובים מאוד להמשך הדרך. כל מנהלי המחלקות הפנימיות בהדסה הם עתודאים כמו גם רבים מאוד (% גבוה מהתרשמות אישית שלי) מהרופאים הבכירים במחלקות אחרות שיצא לי להכיר ( באמת שהופתעתי מהענין). אגב- אצלי במחלקה העתודאים המתמחים עברו כולם בגדוד חיר, אח"כ כקרפח/ביח' מובחרת, ושניים מהם בתפקיד 3 הוצבו כמפקדי קורס רופאים, מאוד יוקרתי, ולדבריהם מאוד מטמיע ומחזק אלמנטים רבים שנדרשו אליהם אח"כ. אפילו בדברים בסיסים כמו גישה חלפרוצדורות שונות יש הבדל בין העתודאים לאלה שלא. או ניסיון רפואי כמו שיש לאחד החבר'ה האלה משירות ב'חומת מגן'. בקיצור, גם בצד המקצועי ניתן לרכוש יתרונות, והרבה. נק' נוספת -- אותו חופש אבוד שאתה מצר עליו שנלקח ממך לטייל בחו"ל, לי יש כ3 חופשות (בין קק"צ לגיוס) שיש בהן 4 חודשים, 3 חודשים, ובין 2-4 חודשים פנויים שניתן לטייל בהם בחו"ל (לדוג' אצלי אחת מהן זה הקיץ הנוכחי) - כך שגם את זה לא הפסדתי. תוסיף את העובדה ששכ"ל מכוסה+החל משנה רביעית גם מעונות; שירות חובה בשכר של 3.5-4 אלף לחודש כרופא במערך השדה, חצי שנת התמחות ע"ח קבע על כל תפקיד קרבי, ותגלה, שמתוך 5 שנות שירות (3+2), שנה יורדת על כל תפקיד קרבי. כמובן - אופציות המשך לחתימה שנייה ורווח משמעותי בהכנסה בהשוואה למתמחה מקביל אלייך. קשרים עם חצי-עולם, שמקושר למע' הרפואית. פרסומים שהרבה רופאים אצלנו הוציאו על מחקרים קליניים שנערכו בגדודים/באחים/יח' השונות, כך שהם הגיעו להתמחות (החרוצים מביניהם) עם פרסומים ו/או בשיתוף עם הפקולטה לרפואה ממנה הם באו. יש עוד יתרונות רבים שאני יכול לפרט. חסרון גדול - אני אישית לא יכול לדמיין את עצמי יושב במשרד ומקבל חולים כאחרון רופאי השמפחה בבסיס. כן מתאים לי לעשות את העבודה הרפואית באוהל,בשטח,עם התאג"ד, באיזורים שונים בארץ, בתנאי מזג אוויר שונים ומשונים, ולקבל הרבה ממה שיש לסיטואציות שהמציאות תעמיד, בלי ספק, אותי בהן - להציע. את גישת הצבא לעתודאים שמבצעים MD-PHD אני אכתוב בהזדמנות אחרת. גם כאן- תופתע לטובה. עומר
 

עומר ד

New member
שנה יורדת על כל תפקיד קרבי==

למעשה, במקום לשרת 5 שנים, אתה משרת בין 4 ל4.5 שנים כאשר בשנת ההתמחות הראשונה שלך את מרוויח שכר של כ11-10 אלף בחודש וזה בלי לעשות יותר ממס' זעום של תורנויות במחלקה. משמע, איכות חיים גבוהה בהרבה מאשר אצל כל מתמחה רגיל. כמובן בהנחה ששרתת כרופא בקרבי.
 
אממ

א. עשית הכללות מטופשות ומופרזות, שנסגת מהן לאחר מכן עם 'ספרים' ו'נימוקים' שכתבת על כל שורה בהודעה הזו. ב. אם לא שכחת, אתה חי במדינת ישראל, בה קיים חוק שירות חובה, כן, ח-ו-ב-ה. אף אחד לא יבוא לסדיר ו'יבלה', כולנו(פרט למקבלי הפטורים למיניהם, וחבל שרובם מתחזים שפלים) נדרש להשקיע, למען המדינה. ג. אני לא ראיתי שום הבטחה ל'חיים וורודים' בצה"ל אם אני אלך לשרת בסדיר אחרי לימודי. ד. הבעת ה*דעה* שלך על שירותך ועל העתודה-מבורכת, הצורה-מגוחכת ועלובה, תמיד עדיף להמנע ממשפטי תנאי כמו שניסחת. המציאות לא ניתנת לתיאור במונחים של מדע מדוייק, נקודה.
 

smallgreenlight

New member
זהו המשך לשושלת המשובחת של

הילדים החכמים. או כמו שיונתן היה קורא להם באהבה המשובטים.
 
אני אנסה להתייחס להודעתך

כאילו הייתה: 'זה עוד מקרה של אחד שעדיין לא היה במערכת, ולא מבין כלום'. אז נכון שלדעת ממקור ראשון זה הדבר העדיף, אבל כאחד שעומד בפני ההחלטה בנוגע לאופי שירותי הצבאי, ואוסף כמה שיותר מידע על המסלולים השונים, אני לא חושב שיש מקום לזלזול.
 
זה ממש לא משנה..

אני מועמד לעתודה רפואית, אבל אבי היה עתודאי לאחר שלמד משפטים, ושני בני-דודי משרתים כעת כרופאים, אחד בסדיר ואחד בקבע. אני יודע המון פרטים על העתודה משלושת האנשים הללו. א. זה לא מתאים למה שהוא תיאר. ב. אני לא חושב שזו צורה לתאר את פני הדברים, גם אם הוא פגש 'המון' מקרי 'עתודה-לא מומלץ' כאלו.
 

ianiri

New member
אנא, האר את עיני

א. שני בני הדודים שלך משרתים בסדיר, אחד כנראה בחובה והשני בקבע, אם אתה יודע כל כך הרבה פרטים, אנא דייק. ב. התגובה שלי היתה למועמד ששאל על מדמ"ח ופיזיקה, לא על משפטים או רפואה. ג. מה שאתה חושב על צורת ההתבטאות שלי מעניינת אותי כקליפת השום שקבורה תחת השלג דאשתקד. אם יש לך השגות לגבי דברים שטענתי אתה מוזמן לנסות ולסתור אותם. ד. איחלתי לקצין ודוקטור לעתיד הצלחה במילוי תפקידו.
 
אממ

1. התחלת בגבוה, ואתה בהדרגה יורד מן העץ. המחשה- הודעת פותח השרשור: "אני אדם שאוהב ללמוד ובטוח שאני אלך לאוני' ללמוד מדעי המחשב\פיסיקה. האם אתם ממליצים לי לקחת עתודה? האם עדיף לקחת עתודה או שמה כדאי להתגייס למסלול קליל יותר אך עדיין תורם וללמוד באוני' בלי עזרת הצבא לאחר מכן?" תגובתך לפותח השרשור: "באופן כללי אני לא ממליץ ללכת לעתודה. מי כן כדאי לו ללכת ?:". אמנם הערותיי הם 'קליפת השום', אך אתה ממשיך ומשנה את תוכן ההודעה המקורית שלך, כתגובה ל'הערות' שלי ושל אחרים, על הניסוח והצורה(הכללות, וכו').
 

StasikD

New member
מספיק להיטפל לכותבים ../images/Emo4.gif

זה לא סותר את הטענות שלהם, זה סתם מציק.
 
אני לא נטפל

פשוט נמאס מכל הסטיגמות שאנשים בורים ממציאים, בגלל חשיבה צורה שגורסת שהמקרה הפרטי שלהם(ואולי עוד כמה מקרים פרטיים) הוא הבסיס להכללה. אני לא חושב שאני סותר את הטענה, אני פשוט הראיתי לו שהוא עשה את זה בעצמו. לדעתי אין מקום להתנסחות כזו(שאתה מכנה בצורה מוזרה-'טענה'), אבל זה רק אני. ה'סתירות' הנוספות קיימות במקרים שעתודאים 'מרוצים' סיפרו פה, ובשלושת המקרים שאני מכיר מקרוב.
 

StasikD

New member
אין מקום להתנסחויות כמו

"אנשים בורים" כלפי כותבים אחרים, לדעתי. בינתיים, אני חושב שהם מכירים יותר מקרים פרטיים ממך. אם לדעתך הם מכלילים על כל המקצועות וזה שגוי, אתה יותר ממוזמן לתקן את זה. עדיף עם ציון הדעות שלך בנושא, לא רק "אני טוען שלא".
 
את הדעה שלי הבעתי.

מה אתה רוצה שאני אעשה? אספר לך בפרטי פרטים על כל המקרים שאני מכיר(לטוב או לרע)? אני לא חושב שזה יתרום לחיזוק הטענה שלי.
 
המשך

2. אני מודע למקרים שבהם העתודאים לא מרוצים. אבל מקרים כאלו קיימים גם במסלולים רבים אחרים. כל אחד צריך לעשות את שיקוליו שלו, בהתאם למקצוע אותו הוא רוצה ללמוד, למקרים של עתודאים שהוא מכיר בשלבי המסלול השונים, ולשאיפותיו השונות. גם אם הייתי כבר בתוך המערכת, במצב של 'ממורמר', לא חושב שהייתי עושה את כל אותן הכללות שאתה עשית. בסך הכל כולנו נצטרך להיות בצבא, וברור שרובינו לא נהיה מרוצים, בין אם זה בעתודה, ובין אם זה במסלול אחר.
 
למעלה