עתודה - מומלץ?

shacharm2

New member
להתפס לקטנות זה פדופילי

ובצורה משונה, אדוםגדול עושה את זה לקרןשמש :-S
 

gil levi

New member
תוספת טריוויאלית.

מי ש*לדעתו* שלוש שנות נסיון (גם אם לא בהכרח בתחום של המקצוע שאוהבים) שהוא יצבור בחובה (בשקלול עם ההסתברות שהנסיון באמת יהיה נסיון במקצוע...) הן כל כך חשובות וטובות ומהותיות שהן מכפרות על כל החסרונות שציינת.
 

The Guardian17

New member
הו גילי..

איי לייק יור תשובות.. נדבר מתישהו כשאחזור מהטחינה בבסיס.. כמה טוב שיש אינטרנט בפלאפון. אינפוזיה של ממש.
 
רק הערה קטנה

תאמין או לא אבח בעלי מת על כול רגע בצבא וכול מה שקשור כולל כול הדברים שסיפרת. וכן, נכון הוא משרת תחת משרד הביטחון אז בטח הוא לא טועם מהרבה בולשיט שיש במקומות אחרים- אבל עדיין יש אנשים שזה פשוט מתאים להם. וכן, גם אצלם "מינימום אנרגיה" לא תקף. יש מקומות ויש מקומות... ובקשר לשכר המגוכך בקבע- כמעט נפלתי מהכיסא כשגיליתי כמה רמד עם דירוג מחקר א מקבל (לאחר אומדן לא מדוייק- אבל מדובר בהמון ירוקים לחודש...)
 

bigredlight

New member
בעלך; הנדסה; דמ"ח ישן ו*ח*ד*ש

א. בעלך בעלך בעלך... כבר הודית מאה פעם שרוב המהנדסים לא היו מעוניינים בתפקיד "ניהולי" (עלק) כפי שהוא עושה, אבל הוא אישית רוצה קריירה צבאית ולכן הוא דווקא מבסוט להיות שליח לרפא"ל, לרפ"ט, למנה"ר, ופקיד עוזר של רס"ן א.ג. ב. דירוג מחקר ה**ישן** היה כמעט מכפיל משכורת. זה מה שאת שמעת. מלפני 4 שנים קוצץ הדמ"ח והיום זה עולה בהדרגה משליש לחצי מהסכום הישן. מבינה למה היום זה לא כזה גבוה? היום דמ"ח לסרן עומד על 10000 ש"ח ברוטו לפני גמו"שים ועוד כמה תוספות שלא עוברות את האלפייה. ברוטו! שעשי מתמתיקה לבד.
 
זה גם לא כ"כ רלוונטי

מה שקרן כתבה לגבי דמ"ח, כיוון שההתייחסות לשכר מגוחך בקבע התייחסה לחתימה הראשונה, שם השכר הוא באמת מגוחך. רוב האנשים בכלל לא מצליחים להוציא דירוג מחקר בקבע הראשוני, גם בגלל תפקיד השטח אבל לא רק... אז במקום להסתכל על מקרים חריגים, עדיף להתמקד במקרה הנפוץ - 6500 ש"ח עם גמול א' וב'.
 
לא מכירה ישן חדש וכו

אבל מי שאצלם מקבל גמול השתלמות מקבל גמול השתלמות א שעל פי הבנתי הינו תוספת של 7000 שח. ועוד משהו- למה אתה מתכוון כשאתה אומר ברוטו? הרי בצבא כול המשכורות הם תמיד נטו...
 

ianiri

New member
קרן, קרן...

אני אתנסח שוב בעדינות. את לא מכירה ולכן עדיף שתבדקי לפני שאת כותבת. גמול השתלמות א' הוא לא תוספת של 7000 שקל. המשכורות בצבא הקבע הן ברוטו ומשלמים מיסים. אני מציע שתבדקי את הנתונים שלך.
 

טלד

New member
עשית סלט שלם...

גמול השתלמות א' וב' שווים 400 ש"ח בערך כל אחד. דירוג מחקר ג' (הדרגה הנמוכה ביותר בדירוג) הישן אינו תוספת למשכורת הרגילה, אלה משכורת הנלקחת מטבלת שכר של עובדי מחקר (במקום דירוג מהנדסים). בדירוג מחקר הישן, שהיה בתוקף למי שקיבל עד ינואר 04 היה שווה (כמעט אין הבדל בין סרן לרס"ן) כ- 18,000 ש"ח ברוטו (יוצא בערך 11,000 נטו) בניגוד לסרן בדירוג מהנדסים שהשכר שלו ברוטו כ-8000 שקל לפני רה-דירוג וכ-9000 שקל אחרי (לדמ"ח אין רה-דירוג למיטב ידיעתי). אחרי הקטנת דמ"ח ג' הוא ירד לכ-12,000 שקל ברוטו. דמ"ח א' בעיקרון לפי ההגדרה אמור להיות לאנשים שמובילים מחקר של עשרות חוקרים בדרגות נמוכות יותר (באוניברסיטאות זה הדירוג של ראשי מחלקות). רס"נים שמתקמבנים על כזה דירוג הם נדירים, למרות שהם קיימים. (הערה: כל הסכומים שאובים מזכרוני, ייתכנו אי דיוקים) בקיצור, אין לי בעיה עם זה שאת ובעלך מרוצים מהעתודה, אין לי בעיה עם זה שבעלך קורא לעצמו מנהל פרוייקטים, ולא מנהלן פרוייקטים. אבל אם את כותבת משהו תשתדלי לברר את המינימום לגבי הדבר שעליו את כותבת.
 

עומר ד

New member
קשה לומר שאתה מכיר את הרפואה

בצבא, בייחוד כי אתה חווית את המערכת רק מהצד הג'ובניקי שלה.. ומצטער, זה עדיין משתלם לשרת כרופא בצבא. על כל החסרונות שבכך. כלכלית, מקצועית, ובמיוחד אצל אנשים שיש בהם עוד קצת ציונות ואידאלים, כך שגם אם הם לא יטפלו במקרים הכי מסובכים שהם יכולים, אז גם בזה שהם עברו מצבים קשים מאוד מבחינה אישית, כמפקדים ועם הלוחמים שתחתיהם - לא רק מצבי חירום , אלא גם סיטואציות פשוטות של רפואה ברמת השטח עם מינימום עזרים (-וזה בפירוש אתגר לעשות רפואה בתנאים האלה) -- יש הרבה סיפוק וגאווה בשרות כזה. ואני בטוח שכמו שאני מהתקופה עכשיו, בבתי החולים, במעבדות וכו' אני אהנה משירות במסלול דרג השדה כרופא. עומר
 

kozakish

New member
מה קשור? הוא בכלל לא דיבר על זה

הוא דיבר על זה שבתור חולה לא כדאי להיות מטופל על ידי מערכת הבריאות הצבאית, וזו ידידי, עובדה די טריוויאלית.
 

StasikD

New member
אפשר להתבלבל פה,

גם אני חשבתי בהתחלה שעומר לא הבין נכון כשיניר כתב "בריאות" צבאית. אבל יניר פסל את כל המקצועות בצבא- ועומר פשוט הצביע על מקצוע שיכול להיות מאוד מאתגר בעתודה לאנשים המתאימים.
 

kozakish

New member
או קיי מקובל

אז מה שעומר אומר: בתור רופא בצבא אתה יכול לעשות דברים שבאזרחות לא היית יכול לעשות אותם. הדברים האלה הם דברים טובים. לכן זהו יתרון לעתודה רפואית. יש?
 

StasikD

New member
זה לא מה שקראתי.

אני קראתי: "זה מסלול מעולה לאנשים שמורעלים על הצבא, רוצים לחוות את אתגר הפיקוד הדומיננטי יחד עם הרפואה."
 
למעלה