עתודה - מומלץ?

shacharm2

New member
אוווווווווווווו אתה רוצה להכנס לזה?

צעיר צעיר אבל ב-אזרחות- עם יותר שנות נסיון ממך. אני לא בדיוק במקום צבאי כל כך אבל אני מאד שמח בשבילך שאתה יכול לקרוא לי צעיר כי אתה מכיר את המערכת הצבאית כל כך טוב. כל כך כיף לך! וגיליתי שמי שמשתמש במושגים של "צעיר" או כל מיני דברים בסגנון 1. הוא איש צבא אמיתי 2. הוא בוגר כמו החתול שלי ובנוסף להכל אתה גם משרת בתוך בסיס :) לך תמצא לך חייל לקרוא לו צעיר . עדיף שיהיה מתחת ל20 שתוכל להתווכח איתו, כמעמד יפה לבן אדם מעל גיל 25.
 

bigredlight

New member
לא בדיוק אבל לחלום זה יפה

טכנית, לא יכול להיות לך יותר שנות נסיון באזרחות ממני. התחלתי לעבוד במקביל ללימודים החל מסמסטר שלישי. ביותר ממקום אחד. לגבי איפה ומה אני עושה - אתה כנראה לעולם לא תדע. אבל אני כנראה יודע על המקום בו אתה משרת יותר ממך. תגדל תבין...
 

shacharm2

New member
סבבה

עבדת ביותר ממקום אחד... לא יציב משהו. ואם אתה יודע המון על המקום שלי... נפלא. אז אתה יודע בדיוק שאני לא בדיוק סובל בתפקיד. ואל תעלב , אבל לא מאד מעניין אותי איפה אתה, גם אם זה תפקיד מקביל למהנדס ראשי בפרויקט מנהטן. מה אתה כל כך לחוץ לספר כל הזמן על התפקיד שלך?
 

gil levi

New member
שאלה.

אתה בטוח שאתה יכול להכליל על כל המערכת? כולל כל היחידות של המדמ"חניקים והממר"מניקים וכו'? אני שואל ברצינות....
 

ianiri

New member
הגם אתה ברוטוס?

אני אסביר לאט, שכולם יבינו. אני לא מתכוון לכ-ו-ל-ם. בצבא יש מקומות בהם עובדים קשה, אולם אלה היוצאים מן הכלל. ככלל, הצבא הוא אבן שואבת לאנשים עצלנים ונקודת העבודה ברוב המקומות היא מינימום אנרגיה. למה ? כי זה מה שקורה לכל מערכת שהבירוקרטיה אכלה בה כל חלקה טובה. זה מה שקורה למערכת שאיבדה כל יכולת השפעה על כמות כח האדם שלה. זה מה שקורה כשקשה מאוד, עד בלתי אפשרי לתגמל באופן מיידי את מי שעושה עבודה טובה ולפגוע בתנאים של מי שמתעצל. זה מה שקורה כאשר אין קשר בין המשכורת לאיכות וכמות העבודה המתבצעת. זה מה שקורה כשאי אפשר לשחרר אנשים שמתמרדים כי כולם יעשו כך כדי לצאת. זה מה שקורה כאשר מחזיקים אנשים בניגוד לרצונם בהתחייבויות קשיחות. זה מה שקרה בניסוי האנושי העצום בברה"מ לשעבר, זה מה שקורה בשירות המדינה וזה מה שקורה בצבא. באמת שאלת ברצינות?
 

StasikD

New member
השינוי מתחיל בתוכנו ../images/Emo189.gif

ומה הסיכוי שקול הזעקה שיוצא מהפורום הזה לא יסתפק במטרה כמו ירידה בהרשמה לעתודה, אלא לגיוס אנשים חדורי רוח קרב ושינוי שישפיעו על המערכת? ברצינות יותר- המצב שאתה מתאר עצוב מאוד. רס"ב שמעון תיאר את זה מעולה בזמנו. ואני בטוח שכך הם פני הדברים במוסדות ממשלתיים רבים נוספים. וכפני המוסדות, פני המדינה וכו'. והמדינה לא נראית משהו, אבל בא לי שתהיה לי מדינה כאן. מוצלחת. עם צבא (מקצועי/קטן/עם/חובה) איכותי, אבן שואבת למקצוענים ותורם לעם. (עד שיבוא השלום והוא יצטמצם מאוד, בשימחה) התחלתי את ההודעה במטרה לשאול בסוף אם יש הצעות כלשהן, אבל אני מניח שגם אם יש רוב הכותבים פשוט יוותרו מראש וישימו רק סמיילי מחייך. בכל מקרה, סתם נחמד לחשוב על כך שאולי בעתיד כל הסרנים העצלנים שבורחים מכנרית בצהריים יראו את העתודאי השקד על עבודתו, ישנו את דרכיהם לטובה וזה יתפשט הלאה בצורה מדבקת.
נ.ב. אני רוצה כבר להגיע לשירות כדי שאוכל להמליץ על פסגות בלב שלם, נקווה שזה מה שיקרה.
 

smallgreenlight

New member
הכל טוב ויפה, אבל דבר אחד שכחת

טבע האדם. האדם מטבעו מעדיף להרויח ממינימום עשיה. אין עם זה שום בעיה, אלא אם מדובר בארגון שמעצים ומעודד את האינסטינקט הזה. כל עוד המערכת תהיה מנופחת, כל עוד עבודה הנדסית תמדד במורכבות האנימציה במצגת, כל עוד יהיו תקנים מיותרים, כל עוד אנשים ימשיכו לצאת לפנסיה לפני גיל 50 (כ-20 שנה לפני מקביליהם באזרחות(!)), כל עוד 60% מתקציב הבטחון ילך למשכורות ופנסיות - המערכת לא תשתנה. המערכת הצבאית איננה מייצרת. היא הגיע למצב בו תקציבה מחזיק אותה במצבה ותו לא. מערכת ללא מטרות רווח לא תהיה יעילה ואף עתודאי מורעל שנשאר לעבוד על המצגת שלו עד אור הבוקר לא ישנה את זה.
 

StasikD

New member
אולי עם פרץ זה ישתנה ../images/Emo8.gif

ברור שלהשקיע יותר מדי במצגות זו לא השקעה פרודוקטיבית ומעוררת השראה, לא חשבתי על לעשות דבר כזה. אם זה כל מה שדורש התפקיד, הבעיה היא לא בעתודאי. חוץ מזה, לך תדע,יש גם עתודאים שנהיים מפקדי לוט"ם ובכירים מוצלחים במספן ציוד. הם יכולים לדאוג לשנות את המצב.
 

טלד

New member
בכירים במספן ציוד?

קצת אחרי שהתגייסתי הייתי בכנס של כל המערך הטכנולוגיסטי בחיל הים (בראשות רמצ"ד כמובן). אני הייתי בתפקיד השטח שלי ונסעתי עד תל אביב בשביל זה. את אתר הכנס באיזה אולם אירועים אי שם במרכז תל-אביב הקיפו תוך פיטרול מיוזע, כל חברי למחזור ששובצו בקריה - עדר קמ"אות מהגדולים שראיתם איבטחו את הכנס (כח אבטחה מקצועי ללא ספק). נכנסתי פנימה, בפנים עמד רמצ"ד ונאם, על זה שקמ"אות הם הבסיס לעשיה הטכנולוגית, ושהם המשאב הכי חשוב... לא הפריע לו העובדה שהם לא שמעו כי הם איבטחו את הבניין. אני רציתי להגיד לו שהשינוי מתחיל בתוכו, אבל אז הייתי צעיר מדי (עם הרמצ"דים שאחריו כבר הצלחתי להגיע לטונים גבוהים בנושא)
 

טלד

New member
לא, זה לא.

מה, אתה חושב שהוא כמו באטמן, שבא מתי שאומרים לו? הוא תת-אלוף, הוא מגיע מתי שמתחשק לו.
 

gil levi

New member
כן, שאלתי ברצינות.

לפני מספר ימים דיברתי עם עתודאי מח"א. עוד חודש וחצי הוא משתחרר אחרי 7 שנים. הוא הבהיר לי שהוא יודע לספר לי אך ורק על היחידה שלו בח"א, אז נראה לי תמוה שאתה יודע להכליל על כל צה"ל. דבר נוסף, ראיתי לא פעם שכותבים פה ש"בחמ"ן טוחנים" וכו'. תגמול? התקדמות לתפקיד ראש צוות. פרט לכך (לגבי מינימום אנרגיה), אני מניח שעתודאים לא ירצו להתנוון ואם יש עבודה לעשות אז הם יעשו אותה (החברה מסביבך מורכבת גם ואולי בעיקר מעתודאים). ענישת מי שלא מתאמץ? ככל שהזמן יעבור היחס מהמפקדים יהיה שלילי יותר, והיות שלפעמים צריך לבקש משהו מהמפקדים עדיף להימנע מכך. פרט לכך הטיעונים שלך נכונים ואני מסכים איתם, אבל איכשהו "ככל" אצלך הופך ל"כל" וזה מה שהקפיץ אותי.
 

gil levi

New member
ואיך שאני מבין את מה שכתבת

"במערכת בה"= "כל", במיוחד כשזה בא אחרי *עובדה* כמו "המשכורת נקבעת לפי פז"ם".
 

gil levi

New member
ואם גם אני וגם שחר

מבינים זאת מההודעה שלך, אז אולי הניסוח שלך קצת בעייתי.....
 

kozakish

New member
גיל אתה נתפס לקטנות

הרי לכל אדם הגיוני ברור לחלוטין שיניר צודק ברוב הגדול של המקרים, אז לא צריך כל הזמן להטפל. ברור שלכל כלל יש יוצאים מן הכלל, אבל זה לא העניין פה. העניין זה הכלל והקטע פה שכמות היוצאים ממנו לא גדולה מי יודע מה(לצערי, ולצער כולנו).
 

gil levi

New member
אני מניח שאתה צודק.

יש לי באמת נטיה מעצבנת להתפס לקטנות. ההשפעה של התואר לדעתי....
 
למעלה