עתודה - מומלץ?

TheCheshireCat

New member
עתודה - מומלץ?

אני הולך לצו ראשון עוד שבוע בערך, ביום העצמאות. (האירוניה) אני אדם שאוהב ללמוד ובטוח שאני אלך לאוני' ללמוד מדעי המחשב\פיסיקה. האם אתם ממליצים לי לקחת עתודה? האם עדיף לקחת עתודה או שמה כדאי להתגייס למסלול קליל יותר אך עדיין תורם וללמוד באוני' בלי עזרת הצבא לאחר מכן? תודה.
 
יש אפשרות שלישית

וזה ללכת למודיעין (תגיד בצו ראשון כמה אתה אוהב את נושא מדעי המחשב), פרוייקט גאמא. בקשר לעתודה - תתחשב בעובדה שאתה חותם קבע ל-3 שנים (שזה אומר 6 שנים צבא), ושלא בטוח שתשתבץ לתפקיד שאתה נהנה ממנו.
 

Cvoog

New member
בניגוד למה שאוהבים לחשוב

צו ראשון לא מייעד אותך לשום מיונים... זה אומר שגם אם לא תגיד כלום תוכל להגיע לעתודה, לפרוייקט גמא וכו'... בצו ראשון עוברים ראיון אצל מאבחנת פסיכוטכנית שכל מטרתו הוא להתאים לכל אחד ציון שמשקף את המוטיבציה שלו לשירות וכו'. שום דבר מזה לא יעבור הלאה לצורך זימון למיונים פרט למספר הזה...
 

TheCheshireCat

New member
תלת-מימד

אני באמת מאוד אוהב מדעי המחשב אבל מעבר למה שמלמדים אותי בבי"ס וקצת PHP אין לי ידע בנושא. (אני התלמיד הטוב בכיתה אבל בכל זאת) במקום זה הלכתי לאוני' הפתוחה בכיתה ט' ולקחתי שם 2 קורסים של אנימציה תלת-מימדית.. יש אפשרות להשתמש בזה בצבא? שמעתי שיש יחידה שמכינה דגמים של מטוסים בשביל הצבא...
 

motior

Member
איך תופרים חליפה ליתום?

עתודה לא מתאימה לכולם. ובניגוד לרוח הפופולרית פה, יש אנשים להם עתודה מתאימה. אין שום אפשרות להמליץ לך האם ללכת לעתודה או לא בלי לדעת מה אתה רוצה, מה תוכניותיך, מה האלטרנטיבות שלך. עצתי לך לקרוא במאמרי הפורום. אגב - ביום העצמאות לשכת הגיוס סגורה (למעט תורנים בודאי)
 

ianiri

New member
מומלץ ?

באופן כללי אני לא ממליץ ללכת לעתודה. מי כן כדאי לו ללכת ?: מי שחושש שלא יוכל בשום פנים ואופן לממן את לימודיו בצורה אחרת. מי שאוהב את המערכת הצבאית, את מערכת הבריאות הצבאית, מערכת המשפט הצבאית, המשמעת הצבאית, הלבוש הצבאי, האוכל הצבאי, הרכב הצבאי, הטקסים הצבאיים, התורנויות הצבאיות, בקיצור מי ששש שנים במערכת צבאית עושות לו את זה. מי שרוצה להשאר עד פרישתו במערכת בה מינימום אנרגיה זה המצב המתמיד, המשכורת נקבעת בעיקר לפי פז"מ ואין חובה ממשית להצטיין. מי שאוהב לבקש רשות ללמוד, לעבוד, לטייל בחו"ל או לעסוק בכל דבר דומה לאחר שעות הפעילות. מי שלא אכפת לו לקבל שכר מגוחך בגיל מבוגר יחסית בחובה ושכר נמוך להפליא בקבע (במיוחד למדעי המחשב). מי שרוצה ללמוד מקצוע שאין לו ביקוש בשוק האזרחי ומחפש מקלט לילה. אם אתה נמנה על קבוצות איכותיות אלו, מקומך בעתודה האקדמאית, אם לא לדעתי לא.
 

shacharm2

New member
בעעעעעעעעעעעעעעעע

"במערכת בה מינימום אנרגיה זה המצב המתמיד," זה ממש מעצבן , המצב אצלי במחלקה הוא ממש ההפך מזה ואנשים עובדים וממש לא מתבכיינים על זה. אולי זה אצלך ככה אבל הנה הבאתי דוגמא סותרת ל"כל הצבא במינימום אנרגיה תמיד". זה ממש לא ככה בכל מקום. ועם כל הכבוד, למה המקצוע אין לו ביקוש בשוק האזרחי? ואם אתה מתכוון למקצוע "הנדסת מערכת".. לא שאני מתכוון ללמוד את זה, אבל אם הטכניון החליט ללמד את זה, MIT החליטו ללמד את זה, ואם תפתח דרושים יש ביקוש גם למהנדסי מערכת. ולא, באמת לא אכפת לי לפתוח את הויכוח הזה, פשוט כל מה שאני רואה בינתים ב"צבא" סותר בהרבה דברים הרבה טענות של הרבה --בכיינים-- בפורום הזה.
 

shacharm2

New member
.

מפאת. ובלי קשר לאיפה שאני עובד, אני עובד מול חיל אוויר ומי שאני עובד מולם הם לא בדיוק אותם "עצלנים שמנים" שמתאר כל שונא עתודה כאן. הם לא ב"מינימום אנרגיה" כפי שמתואר.
 

smallgreenlight

New member
אתה עובד מול ח"א?

תקפוץ יום אחד לכנרית - תבקר בקומות 14, 15, 16 (למשל) תראה הרבה עתודאים - תשאל מה שלומם, תראה הרבה רס"נים - תשאל גם אותם. והכי טוב, למדת חשמל בין היתר, לא? תעמוד איזה יום בשער שרונה בין שעה 3 ל-4 אחה"צ ותנסה לבדוק את הקצב תהליך העזיבה הפואסוני של לובשי מדים כחולים/ירוקים עם ברזל על הכתפיים, לפני שאתה יוצא בקביעת פסילה נחרצת לגבי מינימום אנרגיה.
 

shacharm2

New member
מוווווו

מה זה שער שרונה? ואיזה שעה? על משהו אני יכול להסכים יש שם הרבה ליצנים... אני רואה אותם כשאני עולה שם במעלית.
 

ianiri

New member
איזו כותרת אינטליגנטית

מתאימה לתגובה אינטליגנטית לא פחות. הבאת דוגמא נגדית, כל הכבוד לך, ממש מייצג את המצב המתמיד ברוב הצבא. אין לי שום כוונה לסייג כל טענה בכך שאני לא כותב עובדות מוחלטות ב - 100%, אבל אתה כנראה לא מבין את זה, אצלך הכל שחור ולבן. הנדסת מערכת ? צריך להאכיל אותך בכפית ? התכוונתי למקצועות שאין להם ביקוש רב בשוק האזרחי ושהמשכורות בהם נמוכות (בדרך כלל מקצועות הומניים וכאלה שמעבר לגשר של הנדסה). למי שרוצה ללמוד מקצועות כאלה כדאי אולי ללכת לעתודה ולשרת שם במשכורת שאולי טובה יותר מאשר בשוק האזרחי. אבל אתה החלטת לקפוץ בראש, אתה לא בכיין כמו הרבה -- בכיינים -- בפורום הזה. כל הכבוד.
 

shacharm2

New member
ב-עעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעעע

נכון החלטתי לקפוץ בראש החלטתי לצעוק החלטתי להגיד -מה שאני חושב- מבלי שאיזה BIGREDLIGHT ירד עלי ויקלל אותי (ולא שאמרתי בכיינים לא התכוונתי אליך) . עליהם אני עצבני כי לא שהם נגד עתודה, אלא שמה שהם אומרים לא קונסיסטנטי עם מה שאני רואה מה שמביא אותי למסקנות. מה שכתבת כתוב בנוסח של 100%. ולכן הבאתי דוגמא נגדית. ואני באמת לא יודע להגיד על מקצועות הומניים ומקצועות מעבר לגשר (ואני מבין שגם למדת בתל אביב... למרות שמדעים גם מעבר לגשר!) אז בנושא הזה, יכול להיות מאד שאתה צודק. חוץ מזה, מצטער אם חשבת שעלייך אני צועק. חשבתי שאתה מתחיל את הויכוח של אוראדום.
 

ianiri

New member
../images/Emo6.gif

אני לא אורגדולאדום ומשתדל שלא לרדת לקללות. רק דבר אחד, זהירות, לעניגמה יש זכויות יוצרים על בעעעעע...
 
למעלה