מתלבט בין תוכניתן לעתודה במדמ"ח

mike3236

New member
מתלבט בין תוכניתן לעתודה במדמ"ח

אהלן,
אני מלש"ב אמור להתגייס בנובמבר ואני מתלבט בין עתודה במדמ"ח לקורס תוכניתן בחיל תקשוב.
אני אקדמיזטור במתמטיקה, לא הכי אוהב את זה אבל אחלה כרטיס לעולם ההייטק וגם פותח דלת לעבודות של תכנות ואלגורתמים. אבל תמיד רציתי ללמוד מדמח ולהמשיך לתואר שני במדמח ובשביל לעשות את זה אני צריך לעשות השלמות של שנה וחצי בערך.

עכשיו זה שאני אקדמיזטור במתמטיקה(תואר במקביל לתיכון) יכולים לשים אותי בתפקידי מתמטיקה/תכנות כלשהו אבל זה על סמך מקום פנוי וחוץ מזה התקבלתי גם לקורס תוכניתן של חיל תקשוב.

עכשיו אני מתלבש בין האופציות:
1. ללכת לקורס תוכניתן לצבור ידע וניסיון הכל טוב ויפה אבל לא כמו תנאים של עתודאים.
2. אם אתקבל לאקדמיזציה (סיכוי נמוך) אז יש את כל התנאים של העתודאים אבל הסיכון שאני ישובץ למשהו של מתמטיקה ולא תכנות כמו שאני רוצה.
3. להשלים לדו חוגי מתמטיקה ומדמח, אבל פה יש לי שאלה יש סיכוי שבעתודה עם תואר דו חוגי ימיינו אותי כמתמטיקה ולא כמדמח? ועצם זה שכבר יש לי חוג אחד אז בעתודה יכולים לראות שאני כאילו עובד עליהם ולא באמת עושה תואר מלא ב3 שנים אני בעצם רק משלים את החוג השני (מדמח) בלי כל הקורסים כלליים למיניהם או שזה לא ישנה להם כל עוד בסוף יוצא מה שהתחייבתי לו?

סליחה על החפירה ותודה על העזרה!
 

yoavzil

New member
קורס תכנות מול עתודה

היי, אני אענה לגבי מה שאני יודע:
1. הביקוש לתוכניתנים בצבא גבוה הרבה יותר משל מתמטיקאים, לכן מרבית הסיכויים שתשובץ כתוכניתן אם יש לך תואר דו חוגי (שום דבר לא מובטח כמטבן ויכולים להיות הפתעות, אך מדברים על התרחיש הסביר).
2. אם יש לך תואר ראשון במתמטיקה אז חוג במחשבים זה סדר גודל של 30 נקודות זכות- כלומר שנת לימודים אחת. לא חושב שיסכימו לתת לך 3 שנים עבור זה.
3. אני חושב שהכי משתלם בשבילך זה לחתום דח"ש של שנה, בלי קשר לעתודה ואז להתגייס (לאחר שהשלמת חוג במדמח). כך לא תהיה מחוייב לצבא ועם תואג דו חוגי סיכויים גבוהים שתשובץ כתוכניתן (בתנאי שאין לך פרופיל קרבי).

4. התנסית בתכנות שאתה בטוח שאתה רוצה לעסוק בתחום בעתיד? מסלול עתודה הוא מסלול עם התחייבות ארוכה שיכול להקשות עליך בעתיד לעשות הסבה מקצועית ולהשאיר אותך מאוד מתוסכל אם תרצה לשנות תחום עיסוק. מסלול תוכניתן הוא מסלול קצר יותר שלאחריו תוכל להשתבץ לכמעט כל התפקידים שפתוחים לעתודאים ואם תרצה תוכל להשלים תואר שני תוך כדי שירות כך שייתכן כי זה עדיף...
 

מני175

New member
חד משמעית תכנות , תברח מעתודה כל עוד אתה יכול

אחיין שלי הלך לעתודה ומתחרט על זה עד היום, ואי אפשר לבטל את החוזה
 
למעלה