הנדסת מחשבים

Compi3

New member
הנדסת מחשבים

שלום, נרשמתי לעתודה ובעדיפות הראשונה בחרתי בהנדסת מחשבים באוניברסיטת תל אביב שם המקצוע נקרא גם הנדסת חשמל ואלקטרוניקה משולב עם מדעי המחשב. השאלה הראשונה שלי היא, האם במקצוע הזה לומדים גם תכנות מלבד העיסוק בחומרה? כי הבנתי שהדגש הוא על חומרה, אבל מעניין אותי לדעת אם יש עיסוק בתכנות, וכמה רציני הוא. אני יותר מתעניין בתכנות. שאלתי השנייה היא מה השיבוצים האפשריים בצבא למי שלמד מקצוע זה? האם ניתן להגיע לתפקיד טוב/יוקרתי/מעניין? האם ניתן להגיע לחיל המודיעין ליחידות הסייבר כמו שיש ב-8200? עניין לוחמת הסייבר מאוד מעניין אותי ואני רוצה לשרת ביחידות שעוסקות בכך. חיפשתי באינטנרט, אבל לא מצאתי הרבה תוצאות על השיבוצים של מהנסי מחשבים. אם אין שיבוצים כאלה, האם ידוע לכם על דרך להגיע לשם דרך העתודה בשלב הזה? תודה לכל העונים
 
תגובה

1. (בגודל מאוד) תחום החומרה נלמד בהנדסת חשמל, תחום התכנות נלמד במדעי המחשב . הנדסת מחשבים משלבת בין שניהם ואם תרצה ללמוד בעיקר תוכנה תוכל (הדגש הוא לא בעיקר על חומרה)
&nbsp
2. אתה יכול להשתבץ\להתמיין ביחד עם מדעי המחשב, לעשות פה רשימה אי אפשר. ניתן להגיע לתפקידים טובים. ניתן להגיע למודיעין או יחידות בסגנון שמעניינות אותך. אין שיבוצים יעודיים להנדסת מחשבים, הם משתבצים ביחד עם מדעי המחשב או עם הנדסת חשמל.
 

ShokistHamod

New member
אזהרה

כתבת שאתה רוצה לעסוק בתחום הסייבר, קרי תכנות\קרבה לתכנות. בלמידת הנדסת מחשבים אתה מסתכן בשיבוץ כקפ"ט - ניהול פרויקטים (שלאו דווקא קשורים לתחום הלימודים שלך) ללא עיסוק בפיתוח.

תחשוב טוב האם אתה רוצה לשרוף 6 שנים בעיסוק שאינך אוהב (וכך גם כמעט לשרוף את עצמך באזרחות - אצלנו המון קפטים נשארים בקבע פשוט כי לאזרחות כבר אין מה להציע להם).

בהצלחה.
 

Compi3

New member
תודה על האזהרה, אבל...

האם בכל זאת אפשרי להגיע ליחידות הסייבר? אני מבין את הסיכון שבכך, אבל הדבר אפשרי נכון? ואתה יודע איך מגיעים ליחידות אלה? האם עלי להצליח יתר על המידה בלימודים, בראיונות שיהיו? במילים אחרות, איך מתבצע המיון ליחידות? תודה רבה
 

ShokistHamod

New member
נסיון

האם אפשר להגיע - לא יודע,מניח שכן.
איך מגיעים - פה העניינים מסתבכים. ממוצע גבוה נותן לך אפשרות לראיון ביחידות הללו, אך אחרי הראיון אף אחד לא מבטיח לך כלום. קיימים אנשים עם תואר שני אשר מגיעים לחיל הים\אוויר\תקשוב, ככה שאין לך שום שליטה בנושא השיבוץ שלך.
&nbsp
אתה מאוד מתעניין בתחום הסייבר. הסיכוי שתעסוק בו בצבא לא גבוה. למה ללכת לעתודה אם אתה מקובע על התחום שלך?
(אני לא אומר שעתודה זה רע, למדתי מדעי המחשב ואני מאושר מהשיבוץ שלי. אך, זה מכיוון שלא הייתה לי שום העדפה על תחום עיסוק)
 

Compi3

New member
השיבוץ

במה שובצת? בעיקרון החשש שלי הוא משיבוץ בתפקיד שעיקרו חומרה, אני מאמין שאתרצה מרוב השיבוצים בתוכנה, עם העדפה לסייבר. שיבוצים בתוכנה (תכנות, פיתוח תוכנות וכו׳...) הם אפשריים? האם אשתבץ כמהנדס חשמל? נושא החומרה מעניין אותי גם, אבל אני לא רוצה שזה יהיה העיקר בעיסוק.
 

1ido1

New member
עתודאי חשמל ומדעי המחשב בתל אביב

אני מגיב חודשיים אחרי אז יש סיכוי טוב שלא תראה את זה אבל בכל מקרה,
אין לך מה לדאוג בנושא באופן ברירית מחדל עתואים להנדסת מחשבים באופן גורף מקבלים שיבוצים כמו מדעי המחשב/הנדסת תוכנה (לטוב ולרע).
ניתן גם לבקש שיבוץ להנדסת חשמל אם תשנה את דעתך בעתיד.
בדר"כ החיסרון העיקרי שתפקידים שמשלבים חומרה ותוכנה (כמו בתואר) אין כל כך הרבה כאלה בצה"ל
 
למעלה